Gestolen! Iemand gezien?

Van ons / aan ons
m4v3r1ck
Berichten: 529
Lid geworden op: 12 mar 2013, 13:41
Provincie: Zuid-Holland

Gestolen! Iemand gezien?

Bericht door m4v3r1ck »

Afbeelding

Even iets off topic, ik heb zojuist ontdekt dat mijn stadsauto Ford Fiesta 2008 is uit mijn Q-park stallingsgarage op jacobastraat 2c in Den Haag is gestolen. Kenteken nummer 06-GXR-6 kleur zeer opvallend gif groen.
Heeft iemand hem gezien? Neem aub contact met mij op of informeer politie. Mijn telefoonnummer is 0610250048.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Gestolen! Iemand gezien?

Bericht door Twain »

dasklote zeg... maar nee niet gezien.. ik zal straks ff kijken bij een paar "bekende" auto sjoemelaars.. in rotje knor.. kom er toch langs..
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: Gestolen! Iemand gezien?

Bericht door cvw »

Dat geloof je toch niet?!? :evil:
Bij de RDW staat hij al als gestolen geregistreerd, dat gelukkig dan weer wel.

Wie weet, ik zal er extra op letten of er iets gifgroens in beeld komt.
m4v3r1ck
Berichten: 529
Lid geworden op: 12 mar 2013, 13:41
Provincie: Zuid-Holland

Re: Gestolen! Iemand gezien?

Bericht door m4v3r1ck »

Thanks guys!
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Gestolen! Iemand gezien?

Bericht door menno3x8g »

Ik zit hier aan een export route, hou het in de gaten!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
m4v3r1ck
Berichten: 529
Lid geworden op: 12 mar 2013, 13:41
Provincie: Zuid-Holland

Re: Gestolen! Iemand gezien?

Bericht door m4v3r1ck »

Update: Auto was afgelopen week nog in de buurt van Den Haag!! Had een verdachte advertentie op Marktplaats gezien! Foto was genomen ergens in de componistenbuurt in Den Haag dachten we, geen kenteken (gast zei dat hij niet van zijn verzekeraar telefonisch mag doorgeven, bull****). Hetzelfde APK datum, 47k KM op de teller, 60 KW Titanium X-pack, voorband merk Semperit (zie aan de groeven, is uniek per band). Afspraak gemaakt, dus met politie gegaan, blijkt een hele bende te zijn geweest want die kwam niet opdagen en een paar tuig had de ontmoetingsplek op Voorburg 't loo in de gaten gehouden en de politie in burger gezien. No luck, we hebben de auto niet eens kunnen zien :(

Gast stond op Marktplaats als K. en 6,5 jaar actief op marktplaats, aan de telefoon zei hij dat hij Dennis heet (vast valse naam) en praat erg Haags.

Wat onbeschoft!! Dus nog kans dat de auto ergens in Randstad zit. Als iemand hem toevallig ziet, mag je blijkbaar direct 112 bellen. Kenteken waarschijnlijk nog hetzelfde 06-GXR-6. Opmerkelijk is dat de zwarte bumper aan de achterkant een vierkant gat in het midden heeft (waarschijnlijk was daar een trekhaak geweest). Banden voor zijn van Semperit en achter Michelin.

Thx guys ben echt zat met al het bellen en regelen. Zullen we in de zomer weer een meeting houden, ergens in de buurt van strand zou cool zijn.
Gebruikersavatar
Echo Whiskey
Berichten: 497
Lid geworden op: 08 mar 2012, 22:59
Provincie: Zuid-Holland

Re: Gestolen! Iemand gezien?

Bericht door Echo Whiskey »

Als ik dit soort dingen lees begint het bij mij echt al te koken.
Met dank aan de undercover politie.
Wat dachten ze, zonder zwaailichten en sirenes herkennen ze ons niet?
Gebruikersavatar
martijn
Berichten: 1705
Lid geworden op: 07 mar 2012, 18:47
Provincie: Zuid-Holland

Re: Gestolen! Iemand gezien?

Bericht door martijn »

Ik hou ook een oogje voor je in het zeil aan deze kant van den haag !

Klootzakken dat zijn het ..!
Gebruikersavatar
speedy500
Berichten: 621
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:12
Provincie: Zeeland

Re: Gestolen! Iemand gezien?

Bericht door speedy500 »

Wat een stel klootzakken, als tegenkomt gelijk zen auto uitknuppelen en trakteren op eten door een rietje de komende tijd

Zal ook men ogen openhouden
Zit wel in kloosterzande, ma werk in Antwerpen haven (eventueel als ie voor de export komt dat ik wat zie) en kom ook geregeld (wekelijks) in Rotterdam en omstreken dus als ik wat zie...
Gebruikersavatar
ghino
Berichten: 519
Lid geworden op: 08 mar 2012, 12:38
Provincie: Zuid-Holland

Re: Gestolen! Iemand gezien?

Bericht door ghino »

vastbinden aan je trekhaak en er ofroad mee gaan rijden.....
m4v3r1ck
Berichten: 529
Lid geworden op: 12 mar 2013, 13:41
Provincie: Zuid-Holland

Re: Gestolen! Iemand gezien?

Bericht door m4v3r1ck »

Lol dank jullie allemaal. Baalt er echt van. Ze zijn echt rotzakken, en de brutaliteit om de gestolen auto gewoon op Marktplaats te zetten alsof het hun voertuig is. De nietsvermoedende koper (en niet zo slim ook als ie dan niet eerst op RDW site kijkt dat de auto gestolen is) niet allen dan zijn geld kwijt maar ook de auto als ie later door de politie in beslag wordt genomen. Die autodieven moeten geen gevangenisstraffen* krijgen, handen afhakken en op een onbewoond eiland bij elkaar dumpen, survival of the fittest noemen ze dat.

*Gevangenis kost ons de brave belastingbetalers heel veel geld.
m4v3r1ck
Berichten: 529
Lid geworden op: 12 mar 2013, 13:41
Provincie: Zuid-Holland

Re: Gestolen! Iemand gezien?

Bericht door m4v3r1ck »

WOW!!! Dat restaureert mijn vertrouwen in de politie (ook een deel vanwege onze eigen speur-actie maar toch).

De auto is teruggevonden in Den Haag!! Nu nog verder regelen en zeker meer papierwerk.

Wat een opluchting zeg.

Bedankt iedereen voor de support!
Gebruikersavatar
speedy500
Berichten: 621
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:12
Provincie: Zeeland

Re: Gestolen! Iemand gezien?

Bericht door speedy500 »

Zo wat een opluchting man
Zul je wel blij zijn als je em weer voor de deur hebt staan denk ik?

Hoop voor je dat er geen teveel schades aanzitten, of je teveel dingen kwijt gaat zijn

En naar onbewoond eiland?
Ophangen die zooi, gewoon met je fikken van andermans eigendommen afblijven
En dan nog t lef hebben om em te koop te durven zetten....

Maar dat ie nu terecht is is al de beste stap, zelfde geld zag je em nooit meer terug
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Gestolen! Iemand gezien?

Bericht door menno3x8g »

hehe, komt dan eindelijk weer goed
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Gestolen! Iemand gezien?

Bericht door marksanne »

Goed nieuws zeg! Zeldzaam dat je hoort dat het lukt om het terug te vinden!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
ghino
Berichten: 519
Lid geworden op: 08 mar 2012, 12:38
Provincie: Zuid-Holland

Re: Gestolen! Iemand gezien?

Bericht door ghino »

Vraagt zich lichterlijk af in welke staat die terug is gevonden?
Leeg casco.... half in de pui van een juwelier.... of valt het allemaal mee?
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Gestolen! Iemand gezien?

Bericht door KNOEI 8G »

:thx: Ben inderdaad ook benieuwd of en wat hij geleden heeft, dus keep us posted!! :yes:
Afbeelding
Dope3112
Berichten: 35
Lid geworden op: 29 jul 2012, 15:06

Re: Gestolen! Iemand gezien?

Bericht door Dope3112 »

Blij voor je dat het tenminste teruggevonden is!
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 440
Lid geworden op: 03 jan 2013, 21:54
Provincie: Overijssel

Re: Gestolen! Iemand gezien?

Bericht door richard »

:wha: Waarschijnlijk alleen maar aangetrokken gevoeld door de kleur!
Na het lezen van het typeplaatje snel teruggebracht, of eerst gereden en toen gelezen
Sorry geintje
Gebruikersavatar
SisterOfMercy
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: Gestolen! Iemand gezien?

Bericht door SisterOfMercy »

richard schreef:Na het lezen van het typeplaatje snel teruggebracht, of eerst gereden en toen gelezen
Sorry geintje
Maar dat is toch de waarheid? :mean:
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
m4v3r1ck
Berichten: 529
Lid geworden op: 12 mar 2013, 13:41
Provincie: Zuid-Holland

Re: Gestolen! Iemand gezien?

Bericht door m4v3r1ck »

Ben blij dat ie terecht is, politie heeft hem van een straat ergens op loosduinen getakeld.

Ze zijn van plan om de auto weer te verkopen (welke idioot wilt nou zo'n opvallende auto verkopen). Ze hebben een andere (gestolen) nummerboord erop gezet (37-...-7), andere chassisnummer op een dikke plamuur ingeslagen, op de ruit een andere chassisnummer erop geplakt.
Toevallig zag een reclame op AutoScout24 ergens in Capelle ook met gemaskeerde kenteken die ook op 7 eindigend. Op google maps is de auto zelfs goed te zien met de kenteken erop. Dacht dat google maps altijd de kenteken maskeren?
Ze hebben dus gelukkig maar niks raars met de auto gedaan. Ben alleen al mijn spullen (inboedels) kwijt.

Ben alleen bang dat ze gewoon nog een keer terugkomen om de auto weer mee te nemen. De originele sleutels werken nog steeds op de auto, ze hebben dus de hele slot/sleutel kunnen kopiëren. Echt bizaar en ik voel me ineens echt onveilig tegenwoordig. Vroeger moet je echt moeite doen om in te breken.

Zal ik maar de auto verkopen en andere auto halen? ze weten nog steeds waar we wonen :( Galant staat ook in de garage.
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Gestolen! Iemand gezien?

Bericht door marksanne »

De galant stelen is vrijwel uitgesloten. Met alle respect voor iedereen hier die 'natuurlijk' gek is op deze auto's, maar ze zijn qua (foute) handel in NL/BE/DU helemaal geen fluit waard. Dat is een enorm voordeel vind ik zelf. Je kunt nog eens per ongeluk een keer vergeten de auto op slot te doen zonder dat alles leeggeroofd is/complete auto weg is.

Zo'n nieuwerwetse auto zoals die Ford, maar vooral Audi's enzo zijn de gewilde objecten van het dievengilde. Daar is geld aan te verdienen, niet aan 10-15 jaar oude Galants :)
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
ghino
Berichten: 519
Lid geworden op: 08 mar 2012, 12:38
Provincie: Zuid-Holland

Re: Gestolen! Iemand gezien?

Bericht door ghino »

Je kan ook alle sloten vervangen, alleen dan blijf je toch met een dubieus gevoel zitten.

En net als Mark Sanne al zegt...... een galant is potentieel onintresant om te jatten.

Kan de schade trouwens op de dieven worden verhaald zoals de politiek zo veelbelovend zegt?
m4v3r1ck
Berichten: 529
Lid geworden op: 12 mar 2013, 13:41
Provincie: Zuid-Holland

Re: Gestolen! Iemand gezien?

Bericht door m4v3r1ck »

ghino schreef:Je kan ook alle sloten vervangen, alleen dan blijf je toch met een dubieus gevoel zitten.

En net als Mark Sanne al zegt...... een galant is potentieel onintresant om te jatten.

Kan de schade trouwens op de dieven worden verhaald zoals de politiek zo veelbelovend zegt?
Niet veel te verhalen, ben all risk verzekerd, heb alleen tijd en moeite schade en benzine maar denk dat het moeilijk wordt. Ben trouwens al blij dat de politie überhaupt de auto terug kunt vinden zonder enige mankement (behalve alle vervalsing).
Denk dat ik hem misschien gaat omruilen voor een SpaceStar 2013, wat vinden jullie ervan?
m4v3r1ck
Berichten: 529
Lid geworden op: 12 mar 2013, 13:41
Provincie: Zuid-Holland

Re: Gestolen! Iemand gezien?

Bericht door m4v3r1ck »

marksanne schreef:De galant stelen is vrijwel uitgesloten. Met alle respect voor iedereen hier die 'natuurlijk' gek is op deze auto's, maar ze zijn qua (foute) handel in NL/BE/DU helemaal geen fluit waard. Dat is een enorm voordeel vind ik zelf. Je kunt nog eens per ongeluk een keer vergeten de auto op slot te doen zonder dat alles leeggeroofd is/complete auto weg is.

Zo'n nieuwerwetse auto zoals die Ford, maar vooral Audi's enzo zijn de gewilde objecten van het dievengilde. Daar is geld aan te verdienen, niet aan 10-15 jaar oude Galants :)
Zeker waar ... Ik zou ECHT in staat zijn om iemand levend te begraven als ze aan mijn Galant aan zit. Veel vragen vanuit goede vrienden en familie: volgens mij hou je meer van je Galant dan je vrouw .... :wha:
Gebruikersavatar
ghino
Berichten: 519
Lid geworden op: 08 mar 2012, 12:38
Provincie: Zuid-Holland

Re: Gestolen! Iemand gezien?

Bericht door ghino »

ford... of...space star...

Heeft dat wel een eerlijke keus op een mitsubishi forum?
Ben geen helderziende maar weet nu de uitslag al:D
m4v3r1ck
Berichten: 529
Lid geworden op: 12 mar 2013, 13:41
Provincie: Zuid-Holland

Re: Gestolen! Iemand gezien?

Bericht door m4v3r1ck »

ghino schreef:ford... of...space star...

Heeft dat wel een eerlijke keus op een mitsubishi forum?
Ben geen helderziende maar weet nu de uitslag al:D
Hua ha ha ha ha ... niet eerder aan gedacht .... lol .... ik mis zeker bij space star de cruise control ... en krijg zeker te weinig voor de ford terug (heel veel bijbetalen).
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Gestolen! Iemand gezien?

Bericht door marksanne »

Ik vind die Space Star een draak van een ding. Het zal technisch best wel weer typisch japans zijn, maar kom op zeg... het oog wil ook wat. Mitsubishi spant van de jappen wel de kroon momenteel als het om beroerd design gaat. Ik vindt alle modellen van nu he-le-maal niks. Nou och... als je in de markt zou zijn voor een SUV-achtig iets dan is zo'n Outlander of ASX nog wel een beetje wat. Maar verder vind ik het 3x niks. Misschien ben ik ook geen Mitsu-mens, maar vooral Galant-FAN :) Er zijn echt maar een handjevol mitsu's (geweest) die ik leuk vindt. Veel nieuwe Kia's en Hyundai's van tegenwoordig zien er erg patent uit!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
m4v3r1ck
Berichten: 529
Lid geworden op: 12 mar 2013, 13:41
Provincie: Zuid-Holland

Re: Gestolen! Iemand gezien?

Bericht door m4v3r1ck »

marksanne schreef:Ik vind die Space Star een draak van een ding. Het zal technisch best wel weer typisch japans zijn, maar kom op zeg... het oog wil ook wat. Mitsubishi spant van de jappen wel de kroon momenteel als het om beroerd design gaat. Ik vindt alle modellen van nu he-le-maal niks. Nou och... als je in de markt zou zijn voor een SUV-achtig iets dan is zo'n Outlander of ASX nog wel een beetje wat. Maar verder vind ik het 3x niks. Misschien ben ik ook geen Mitsu-mens, maar vooral Galant-FAN :) Er zijn echt maar een handjevol mitsu's (geweest) die ik leuk vindt. Veel nieuwe Kia's en Hyundai's van tegenwoordig zien er erg patent uit!
Mee eens maar vind toch de Lancer wel wat hebben
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Gestolen! Iemand gezien?

Bericht door Twain »

nogal wiedes das eigenlijk een galant.

wanneer de lancer gewoon netjes galant had geheten zoals de bedoeling was. Dan was het een mooie auto geweest .. nu mist het gewoon de charme en natuurlijk de naam.. en laten we eerlijk zijn.. als er op de nieuwe iphone lidl zou staan .. zouden al die hipsters hem ook niet kopen :p
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
ghino
Berichten: 519
Lid geworden op: 08 mar 2012, 12:38
Provincie: Zuid-Holland

Re: Gestolen! Iemand gezien?

Bericht door ghino »

Vind gros van de wagens niks maarja.... meeste model lijnen die ik mooi vind komen uit de begin jaren 90 :d

Vind qua grotere wagen de Grandis trouwens wel erg mooi maar volgens mij is die ook weer uit de roulatie?
Gebruikersavatar
SisterOfMercy
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: Gestolen! Iemand gezien?

Bericht door SisterOfMercy »

In sommige contreien heet het ding ook Galant. Volgens mij heeft de sportback versie ook mooiere lampen aan de achterkant.

Zo'n ASX heeft nu wel een lancer-neus dus dat gaat nog net. Die nieuwste foutlander, oeh, die is lelijk!
Zo'n L300 busje met van die dikke stoelen, da's wel weer heel gaaf. (ook geen suv, dat zal ook wel meehelpen)
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
m4v3r1ck
Berichten: 529
Lid geworden op: 12 mar 2013, 13:41
Provincie: Zuid-Holland

Re: Gestolen! Iemand gezien?

Bericht door m4v3r1ck »

Mee eens, Lancer zou Galant moeten heten, een beter en gepaste naam ervoor (heeft ook de look van Galant en niet die van Lancer).
Wat look betreft doet Fiesta beter dan Space Star (Mirage), maar qua rijden is de Mirage veel beter dan Fiesta, rot remmen hebben de westerse wagens.

ASX is ook mooi inderdaad, outlander ziet er minder uit hoewel de nieuwe hybride meevalt. Pajero sport is ook super vet

Afbeelding
Gebruikersavatar
speedy500
Berichten: 621
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:12
Provincie: Zeeland

Re: Gestolen! Iemand gezien?

Bericht door speedy500 »

SUV zijn idd wel mooi zoals de Pajero, en asx

Nieuwe Galant (galant fortis?) (als je t mag geloven) ziet ook nog wel aardig uit
Weet niet of ie in NL ook zo te koop is onder de naam galant natuurlijk

Afbeelding

En lancer zou idd galant moeten heten, dat zou em echt veel beter doen
Mis alleen bij sommige toch wel de wat strakkere lijnen, bovenstaande doet die bolling me soms denken aan seat...
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Gestolen! Iemand gezien?

Bericht door foks »

ja die Galant hadden ze wel een soort van die pajero grille/lampen mogen geven.
Booskijkende koplampen is meer een Euro-ding.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
m4v3r1ck
Berichten: 529
Lid geworden op: 12 mar 2013, 13:41
Provincie: Zuid-Holland

Re: Gestolen! Iemand gezien?

Bericht door m4v3r1ck »

Vind hem tog wel erg strak die Galant Fortis. Zeker een mooie wagen! En dan in het Wit
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Gestolen! Iemand gezien?

Bericht door marksanne »

Galant Fortis is gewoon een relabeled Lancer met optisch, motorisch en interieurtechnische kleine verschillen. Alleen voor de Japanse markt, maar ook alweer oud intussen, want ze zijn gelijk met de 'nieuwe' lancer destijds op de markt gekomen. Kortom: daar zien we hier nooit iets van en het nut is ook klein omdat het gewoon een Lancer is. Dat krijg je natuurlijk aan niemand uitgelegd, behalve een verstokte Mitsu liefhebber.

Het studiemodel van een opvolger van de Galant van een paar jaar terug had op DAT moment een major comeback kunnen zijn in het luxe personenautosegment, als de specs en prijzen natuurlijk interessant genoeg waren, maar helaas, dat hele project is de prullenbak ingegaan.

Ik verwacht in europa niets meer in die richting van Mitsubishi. Game over dankzij verkeerde keuzes in het verleden en de andere merken die zo populair zijn dat er nauwelijks een speld nog tussen te krijgen is (Passat/5-serie/A6/Insignia/enz). Daarbij komt dat de enige markt waarin men nog wat ziet, zijn de kleine auto's met kleine motortjes om aan die ECO idioterie te voldoen. De reden dat die eerdergenoemden toch succesvol grote auto's weten weg te zetten 'en-masse' is door valsspelen in verbruikscijfers en van ieder model een motortje erin te lelepen die nog behoorlijk 'groen' is, zodat je lekker dik kunt adverteren met 'Passet met ECO/groen/A-label-blabla'. Dat de rest van de line up daaraan niet kan voldoen maakt niet uit, men is al om bij het idee om de buurman de ogen uit te steken met zo'n duitse kwaliteitsbak... Status is alles tenslotte (voor de grote massa).
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Gestolen! Iemand gezien?

Bericht door Twain »

mja.. massa domheid

Een gemiddelde buurman denkt een betere auto te hebben aan een 4 jaar oude astra diesel of nog erger een 5 jarig stokbroodje... en wij hier weten allemaal dat het merendeel van de stokbroodjes echt half uit elkaar pleurt na een jaar of 6, 7

het grappige is dat ze bijna een rolberoerte krijgen als ik vertel wat een 15 jaar oude galant gemiddeld aan onderhoud kost per jaar . en dan vertellen hun met het schaamrood op de kaken hoeveel duizend euro ze de laatste keer hebben moeten aftikken. en dat ze al 2 jaar zonder airco rijden omdat die lek is en het te duur is om te fixen.. waarop ik dan weer kan antwoorden goh... voor dat geld heb ik 2 "nieuwe" 8 gtjes :D
Awesomeness = Verveling x Talent
m4v3r1ck
Berichten: 529
Lid geworden op: 12 mar 2013, 13:41
Provincie: Zuid-Holland

Re: Gestolen! Iemand gezien?

Bericht door m4v3r1ck »

Twain schreef:mja.. massa domheid

Een gemiddelde buurman denkt een betere auto te hebben aan een 4 jaar oude astra diesel of nog erger een 5 jarig stokbroodje... en wij hier weten allemaal dat het merendeel van de stokbroodjes echt half uit elkaar pleurt na een jaar of 6, 7

het grappige is dat ze bijna een rolberoerte krijgen als ik vertel wat een 15 jaar oude galant gemiddeld aan onderhoud kost per jaar . en dan vertellen hun met het schaamrood op de kaken hoeveel duizend euro ze de laatste keer hebben moeten aftikken. en dat ze al 2 jaar zonder airco rijden omdat die lek is en het te duur is om te fixen.. waarop ik dan weer kan antwoorden goh... voor dat geld heb ik 2 "nieuwe" 8 gtjes :D
Ach ja ik moet nu ook een paar duizend uitgeven voor het vervangen van wiel houder, koppelingset en distributieriem maar kan daarna zeker nog 5 tot 6 jaar er tegenaan (dan is de auto bijna 18 jaar oud WOW)!

Denk eerlijk gezegd niet dat motoren van tegenwoordig het 20 jaar leeftijd zal/kunt halen.
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: Gestolen! Iemand gezien?

Bericht door cvw »

Zelfde ervaring hier. Afgelopen vrijdag nog; airco onderhoudsbeurt. "Welk bouwjaar is deze auto meneer? januari 2000" antwoord ik. "Doet de airco het nog? Jazeker, maar het is bijna 4 jaar geleden dat hij onderhoud heeft gehad dus wil ik hem nu laten controleren en onderhouden" antwoord ik. "Mooi!" zeg de aircoman, "De meesten wachten tot de airco er mee stopt en meestal is de pomp dan ook al een eind heen".
Dus wordt de Galant aan de apparatuur gehangen en krijgt zijn controle + vervanging van het het aircobloed en de smering. Dat gaat allemaal probleemloos in een klein uurtje. "Nog even controleren of hij goed op temperatuur komt en dan is het klaar" meldt Mister airco terwijl hij een temperatuursonde in het dashboardventilatiegat steekt. "Zo, 7 graden en dan slaat de pomp netjes af. Dan loopt hij op naar 9 graden en dan pakt de pomp het weer op. Perfect! Ik maak de bon even in orde zodat u af kunt rekenen". Vervolgens drukt hij op het knopje om de ODO tellerstand in beeld te krijgen. En toen ging het bijna mis............ :wha:
De onderkaak zakte bijkans tot de onderrand van het stuur. Zijn ogen rolden uit hun kassen en terwijl er een licht gegorgel uit zijn keel omhoog kwam bleef hij gebiologeerd naar de tellerstand die hij in beeld had kijken. Zijn vegetatieve toestand duurde ongeveer tien seconden waarna hij langzaam zijn hoofd in mijn richting draaide (met nog steeds die verbaasde blik in de ogen) en vroeg: "Is dit echt de kilometerstand of staat er een 3 teveel voor?". Voordat ik kon antwoorden moest ik eerst mijn lach onderdrukken. Iedere keer weer zie ik dit gebeuren als ik de Galant ergens voor onderhoud aanbiedt en die stand in beeld komt. "Nee hoor" zie ik tegen hem, "die tellerstand is correct. Hoezo?". Ondertussen stonden een aantal monteurs uit de werkplaats al om ons heen om mee te luisten en te kijken. De uitlijncollega kreeg uiteindelijk de aircoman weer helemaal bij zijn positieven door hem mee te delen dat die stand van 342K toch echt klopte. Dat had hij een jaar geleden al eens gecontroleerd en bevestigd gekregen. ;)

Na het afrekenen stapte ik in en reed ik de werkplaats uit. De V6 zachtjes brommend op stationair toerental. "Ziet er prachtig uit meneer, als nieuw". Ik liet hem, na een bedankje, in opperste vertwijfeling achter met de opmerking "Kun je nagaan hoe hij er uit ziet als hij gewassen is............" :wha: 8-)
Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen”