kleien met foks :')

Detailing tot in de kleinste details. Alle benodigde know-how voor oogverblindende resultaten. Tip: houd je zonnebril binnen handbereik!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

kleien met foks :')

Bericht door foks »

Cees, het is je gelukt. Foks is aan de detailing Afbeelding
Deze week heb ik de Galant 2x gewassen met veel sop en een spons, en toen was-ie nog steeds grijs Afbeelding. En ook dat geeft niet, maar glimmen deed-ie ook niet.

Uit pure frustratie naar de Halfords gegaan en zie de buit.
En het slachtoffer: ome foksie's (na herstel aanrijding, inmiddels 3-kleurige :!:) Galant.

Het ergst was de achterklep (dacht ik). Alles ging goed bovenop, maar verder naar onderen toe, had ik steeds meer het idee dat ik de Galant stond te schuren :roll: De vloeistof kreeg een soort vies donkergroen kleurtje ondertussen.

Daarna de achterzijkanten, onderaan. Dat ging zo slecht dat ik een plastic schrappertje heb gepakt om de (tectyl? kit?) zooi te verwijderen. Aan één kant zie je het op de foto, maar de rest van het paneel ging ook ontzettend stroef en moeizaam. Het lijkt een soort nevel of uitloop te zijn.

Nu koffiepauze. Waar ben ik aan begonnen ... :mrgreen:
Bijlagen
de buit.
de buit.
het slachtoffer
het slachtoffer
na 2x wassen.... Het voelt aan als fijn schuurpapier.
na 2x wassen.... Het voelt aan als fijn schuurpapier.
:)
:)
:((
:((
redelijk vies, niet doorheen te komen.
redelijk vies, niet doorheen te komen.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: kleien met foks :')

Bericht door foks »

Daarna de Quick Detail maar weer even afgenomen.
En in de was gezet. Nou , die achterklep herken je bijna niet meer terug. Victory :D
Bijlagen
het glimt!
het glimt!
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: kleien met foks :')

Bericht door cvw »

Wow, kijk eens wat een vuillaag je van die lak haalt. :shock: Ik heb al veel clay resultaten gezien en meegemaakt, maar dit slaat alles! :o
Dat schurende geluid klopt trouwens hoor. Vraag maar aan Buzz, die heeft het afgelopen weekend ook gehoord op zijn VR4. ;)
Tsja, wat zit er dan op dat achterscherm. Kan laknevel zijn, of een soort blanke tectyl. Het zijn wel de schermen die de meeste zooi te verwerken krijgen. Als het laknevel is moet je na een claybeurt verbetering merken, de lak wordt dan toch glad. Als het stroef blijft gaan zit er iets anders op. Voorzichtig eens met terpentine of zo proberen? Zou moeten helpen als het tectyl is...... Wel goed afnemen en reinigen daarna.

Hoe dan ook, Chapeau voor deze klus!! :) Het kan niet anders dan dat je resultaat van deze klus gaat zien. Zeker als de NXT op de lak zit. 8-)
De achterklep ziet er al prachtig glanzend uit.
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: kleien met foks :')

Bericht door Twain »

Gast... hou een op met soggen man... :P

anyway.. ik kom morgen mijn wagen bij je brengen .. kan je daarop veder oefenen :mrgreen:

je bent wel goed bezig hoor.. :D
Awesomeness = Verveling x Talent
White_VR4
Berichten: 150
Lid geworden op: 06 mar 2012, 21:46
Provincie: Zuid-Holland

Re: kleien met foks :')

Bericht door White_VR4 »

Foks aan het kleien geslagen :mrgreen: Die klei heeft zeker behoorlijk wat vuil weggehaald. Dacht dat mijn auto weleens vuil was. :D

Maar het resultaat is er zeker niet minder om. Geeft toch een hoop voldoening als je klaar bent.
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: kleien met foks :')

Bericht door KNOEI 8G »

Wat een zooi kwam er vanaf zeg :o , maar wat een mooi resultaat!!!
Heb je ondertussen de gehele bolide al gedaan???? :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: kleien met foks :')

Bericht door foks »

Ja, bizar he. De zijschermen onder-achter zijn denk ik gewoon heel vuil geweest, na wat "doorschuren" werd het redelijk glad.
Binnenkort ga ik de rest van de auto doen, en dan maak ik ook foto's, maar dat zal denk ik minder spectaculair zijn.
Laatst gewijzigd door foks op 19 mar 2012, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: kleien met foks :')

Bericht door KNOEI 8G »

foks schreef:Ja, bizar he. Binnenkort ga ik de rest van de auto doen, en dan maak ik ook foto's, maar dat zal denk ik minder spectaculair zijn.
Ik denk dat je toch nog versteld zult staan :vr4:


edit: oeh, leuk nieuwe smiley's :agree:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: kleien met foks :')

Bericht door Xenon »

KNOEI 8G schreef:
[...]
edit: oeh, leuk nieuwe smiley's :agree:
Hee Spammert, rustig aan met die smilies...
Ben ze nog aan het verbouwen... :++:

(sorry voor de offtopic, en dan ook nog door een mod... :o)
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: kleien met foks :')

Bericht door Twain »

Xenon schreef:
KNOEI 8G schreef:
[...]
edit: oeh, leuk nieuwe smiley's :agree:
Hee Spammert, rustig aan met die smilies...
Ben ze nog aan het verbouwen... :++:

(sorry voor de offtopic, en dan ook nog door een mod... :o)
Ga in de hoek staan :wha:

maar uhm... vosje... is het goed als ik dat spul ff leen om te proberen een kras weg te krijgen? heb uit betrouwbare bron (lees cees) dat ik hem misschien voor 70% kan laten verdwijnen... een of andere mongool heeft bij de formido de moeite genomen een kras in mijn motorkap te trekken... :bump:
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: kleien met foks :')

Bericht door foks »

oh. Fijn is dat. Ik heb ook wat "artistiek kraswerk" in mijn passagiersdeur staan. Dat was toen ik de auto denk ik 2 of 3 dagen in bezit had. Vermoedelijk een jaloerse buur of een dronken gek, dat zullen we wel nooit meer te weten komen.
Ja, natuurlijk mag je het komen lenen, maar ik denk dat de 'clay' niet zal helpen om krassen weg te werken. Het is (wat ik begrepen heb) bedoeld om de bovenliggende laag vuil los te maken.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: kleien met foks :')

Bericht door cvw »

Lekker bezig daar in Rotterdam. :yes:
Ik denk ............... dat je nog heel wat "spectaculaire" delen op de auto tegen zult komen Foks. Zoals de motorkap (warm/koud effect; neemt veel vuil op) en de zijkant onder de strips is ook een landingsbaan voor vastzittend vuil. :wink:

Met de clay haal je inderdaad geen kras weg, maar haal je wel het vuil dat onderin die kras zit weg. Je ziet dat de kras minder zichtbaar wordt. Daarna laagje wax eroverheen waardoor je e.e.a. nog een beetje extra camoufleert. :)
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: kleien met foks :')

Bericht door foks »

Vandaag (ja, een dag na de meeting, ik weet het :) ) de rest van de auto ook gedaan met klei en wax.
Dat ging eigenlijk niet helemaal op de manier waarop ik het verwacht had.
De kleur vloeistof bij het kleien was niet groen, maar donkergrijs vandaag :emo:

De zijkanten van de wagen lukten heel goed.
De motorkap en het dak was eigenlijk niet zo'n succes. Veel steenslag, pitjes, en de lak komt hier en daar los. Misschien verwachtte ik ook teveel van de poetsbeurt. De complete neus is gespoten (heel netjes, maar niet professioneel) door een kennis als wederdienst.
De chroom-strips worden ook goed schoon van de clay. Niet verwacht. Ja ergens wel logisch.

Ik had met de Techwax wel gewacht tot de zon weg was, maar ik denk dat het metaal nog warm was, waardoor de was te snel opdroogde en het er ook nog te dik op zat? Had een redelijk vet en smerig doekje bij het afnemen. De achterklep was veel viezer en liet lang niet zoveel vuil na op het doekje bij het afnemen van de was....

Volgende stap: het bumperplastic zwart maken. En de velgen minder zwart maken. :wha:
De bumpers zijn inderdaad zo grijs als op de foto.
Bijlagen
KIF_6416 (Large).JPG
KIF_6418 (Large).JPG
KIF_6421 (Large).JPG
KIF_6417 (Large).JPG
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: kleien met foks :')

Bericht door Twain »

Ik heb een middag geparkeerd gestaan in Nijkerk en daarna zag hij er bijna uit zoals die van jouw op zondag ochtend... jezus wat kwam er een zooi uit de lucht vallen.. op zondag

ontopic: het nadeel van goed schoonmaken is idd dat je daarna alles ziet, heb ik ook last van :bump:
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: kleien met foks :')

Bericht door marksanne »

En toch... het ziet er heeeeel fris uit zo!!! Nu die p*kkevelgen nog... pfff... En ik maar klagen met onze meerspaaksvelgen. Die van jou zijn waarschijnlijk nog lastiger. Ik zou ze lekker in de APC voorsprayen :)
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: kleien met foks :')

Bericht door cvw »

Kiek em glimmen! :D
Kan inderdaad dat de lak nog te warm was voor de wax. Toch klinkt het alsof je iets teveel gebruikt hebt. Als je denkt dat je te weinig gebruikt heb je genoeg op de pad zitten. Je kunt dan bijna niet zien dat je de wax opgebracht hebt. Dan is het goed.
Voor de velgen heb je denk ik meer nodig als APC. Is meer een klusje voor Wheel Brightener. Maar ja, om daar nu 4 liter van te kopen......... :no:
Kijk anders voor een flesje Meguiars - Hot Rims All Wheel Cleaner. 16 euro, daar kun je 2 á 3 keer de velgen meer reinigen.
Wel de handleiding vooraf goed doorlezen!!!!
Plaats reactie

Terug naar “Detailing”