Black VR4

Detailing tot in de kleinste details. Alle benodigde know-how voor oogverblindende resultaten. Tip: houd je zonnebril binnen handbereik!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Black VR4

Bericht door cvw »

Het voorjaar is officieel begonnen. Wat een heerlijk en prachtig weer vandaag. 8-) Tijd om de detailingspullen uit de mottenballen te halen.
Ach, nou lieg ik, want die had ik allang uit de mottenballen gehaald. :lol:

Vanochtend stond er een VR4 op de oprit. Full treatment en instructie graag! Serge en Leon hadden er al een ritje op zitten toen de 8G VR4 geparkeerd werd op mijn oprit. Na een snel rondje toch maar gekozen voor een foambadje als startbehandeling........

Afbeelding
Afbeelding

gevolgd door een wasbeurt en Iron-X behandeling. Daarna afgespoeld en gedroogd. Tussendoor de velgen en banden etc. gereinigd.
Hierna de eerste instructie: Clay behandeling.....

Afbeelding

En wat mij betreft is het vanaf nu officieel; Een VR4 uit Japan heeft of een Japanse vuillaag die vast zit of is voorzien van een transportwax laag die voor de lange reis richting NL op de lak gespoten wordt. Er zat een olieachtige laag op de lak die na het clayen een heel dof schijnsel veroorzaakte. Ik heb al eerder ervaring opgedaan met een witte VR4 die ook van een dergelijke laag voorzien was. Daarom voor de verdere behandeling gekozen voor de Meguiars materialen. Monello draait helemaal droog op deze "vuillaag" met als resultaat een happende Rotary. Drama is dat.

Afbeelding

Zie linkerdeel op de foto voor die vuillaag. De lak is hier al met Clay gereinigd. Op het rechterdeel is getest met middelen om menu te bepalen.

Dus het volgende menu toegepast:
Rotary (PRO900):
- M83 op oranje voor horizontale delen;
- M80 op wit hele auto;

Excenter (DAP900):
- Monello Finale op zwart
- Dodo Juice Lime Prime pre-wax cleaner (handmatig gedaan)
- Meguiars M16 wax op zwart

Leon en Serge zijn lekker bezig geweest met Clayen en de Monello Finale laag.
Na een dag doorwerken levert dit wel een prachtig resultaat op. Zie hier een indruk van onze dag en het eindresultaat. Wat mij betreft een ware Black Beauty. 8-)

Afbeelding
Zoek de grens! Waar was ik ook alweer gebleven? ;)

Afbeelding
Achterportier eerst behandeling gehad, voorportier nog niet. Op de foto moeilijker te zien als in werkelijkheid.

Afbeelding
Druk met Finale, het laatste stukje.

Na een dagje buffelen en de waxlaag ziet het er dan zo uit:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat een machtig mooie machine............ :D

Veel plezier er mee Serge!!! Ik heb gelukkig de foto's nog. ;)
Laatst gewijzigd door cvw op 11 mar 2012, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1520
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Black VR4

Bericht door foks »

mooi resultaat zeg. Hoe pak je die velgen dan aan? Niet met een tandenborstel vermoed ik. Of wel ?
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Black VR4

Bericht door KNOEI 8G »

Prachtig resultaat Cees!! :shock:

rotay is (PRO900) ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jan
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 mar 2012, 16:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: Black VR4

Bericht door Jan »

De vakman weer aan het werk! Ziet er weer super uit. . Ik krijg er ook weer zin in.
Afbeelding
Buzz Fuzz
Berichten: 348
Lid geworden op: 08 mar 2012, 12:18
Provincie: Overijssel

Re: Black VR4

Bericht door Buzz Fuzz »

Ook al zijn de foto's nog zo mooi....

Je had mijn grijns moeten zien toen we klaar waren..haha..
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Black VR4

Bericht door KNOEI 8G »

Dat geloof ik!! Zwart is zoooooo mooi als ie klaar is :mrgreen: :mrgreen:
Je velgen staan trouwens wel lekker breed buiten je wielkasten!! :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: Black VR4

Bericht door cvw »

foks schreef:mooi resultaat zeg. Hoe pak je die velgen dan aan? Niet met een tandenborstel vermoed ik. Of wel ?
Meguiars Wheel Brightener. En dat spul in combi met een spons en velgenborstel. Hierna nog meegenomen met de Iron-X behandeling, maar dat leverde geen paarse uitlopers meer op. De velgen waren dus schoon. :)

Die grijns van Serge was inderdaad goud waard. :D Geweldig!
Dit keer was het echt lastig om de auto goed te fotograferen. Meestal lukt dat wel aardig, maar dit keer had ik erg veel last van reflecties. Komt misschien ook omdat de zon in dit siezoen nog laag staat. Maar ga er maar vanuit dat de auto nog beter is als uit de foto's naar voren komt. Gewoon diep zwart met die prachtige groen/paarse pareltjes in de lak. 8-)
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: Black VR4

Bericht door cvw »

KNOEI 8G schreef:rotay is (PRO900) ;)
:? Thanks. ;)
Buzz Fuzz
Berichten: 348
Lid geworden op: 08 mar 2012, 12:18
Provincie: Overijssel

Re: Black VR4

Bericht door Buzz Fuzz »

Pssstttt...Hij glimt nog steeds geweldig!
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: Black VR4

Bericht door Xenon »

Jeumig, die is weer donkerzwart! Ik zit hier notabene met een zonnebril op (19:02 uur).
Wat een verschil met vorige week, Serge. Puik resultaat! :D

Toevallig dat we 't vorige week nog hadden over die 'sticky paint' story waar Cees hierboven over schreef... Bij jou dus ook, blijkbaar.
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Buzz Fuzz
Berichten: 348
Lid geworden op: 08 mar 2012, 12:18
Provincie: Overijssel

Re: Black VR4

Bericht door Buzz Fuzz »

Hey Xenon,

Na de wasbeurt van Cees was er al een groot verschil te merken, maar na toepassing van de DAP900 Pro wist je niet meer wat je zag.

Wat een prachtig resultaat!
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: Black VR4

Bericht door cvw »

Xenon schreef:Jeumig, die is weer donkerzwart! Ik zit hier notabene met een zonnebril op (19:02 uur).
Wat een verschil met vorige week, Serge. Puik resultaat! :D

Toevallig dat we 't vorige week nog hadden over die 'sticky paint' story waar Cees hierboven over schreef... Bij jou dus ook, blijkbaar.
Haha, klopt, diep zwart en oogverblindend. Wat dat betreft doen de foto's hem/haar geen eens eer aan. En ja Vincent, ook deze VR4 had zo'n lekker laagje op de lak. Ook dit keer kwam er zo'n bruin/beige laag van de lak af net zoals bij Meany. Enige verschil was dat je de laag dit keer kon zien zitten na het clayen. Een beetje het effect dat je krijgt als je een bobbelige lak licht opschuurt; je ziet dan dat de "geraakte" bobbels dof worden. Komt door de kleur van de lak, want het naeffect (diepe glans) was gelukkig hetzelfde. :P

Zoals hij was gaat hij niet meer worden Serge. Voorlopig zeker niet. ;) Over een weekje of 6 tot 8 de lak nog een keer lekker verwennen met Finale en een verse waxlaag, dan zul je zien dat ZE nog een graadje mooier wordt. Of je gaat iedereen lekker plagen op de meeting in De Meern. Doe je dat klusje voor de 29e april. :D
Je weet het hé: Finale op zwart - zo min mogelijk middel gebruiken - uitwerken tot het vaseline-achtig is geworden - afnemen - lekkere waxlaag er op smeren. :mrgreen:

En nu moet ik nog even wat bekennen :oops: : Ik weet heel zeker dat de lak na de Finale behandeling nog mooier wordt, want jij en Leon hebben Mezzo gebruikt en uitgewerkt. Geen probleem hoor, dat kon de lak zeker gebruiken, maar als je straks zelf met Finale aan het werk gaat dan slijp je de lak nog net iets fijner glad. Tsjonge, nog een beetje meer glans. :lol:
Buzz Fuzz
Berichten: 348
Lid geworden op: 08 mar 2012, 12:18
Provincie: Overijssel

Re: Black VR4

Bericht door Buzz Fuzz »

Uiteraard ga ik voor de 29e april nog even bezig met de polijstmachine..

Hopelijk zitten dan de andere velgen er ook onder!
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Black VR4

Bericht door KNOEI 8G »

Buzz Fuzz schreef:Uiteraard ga ik voor de 29e april nog even bezig met de polijstmachine..

Hopelijk zitten dan de andere velgen er ook onder!
Oeh... dan moet ik ook aan de slag!! :lol:
Maar Cees je hebt gelijk, de foto's doen 'm denk ik geen eer aan. Heb ik met mijn wagen ook hoe lekkere wet-look en glans er irl op zwart zit krijg je niet met een "simpele" camera vastgelegd!!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Detailing”