Black VR4
Black VR4
Het voorjaar is officieel begonnen. Wat een heerlijk en prachtig weer vandaag. Tijd om de detailingspullen uit de mottenballen te halen.
Ach, nou lieg ik, want die had ik allang uit de mottenballen gehaald.
Vanochtend stond er een VR4 op de oprit. Full treatment en instructie graag! Serge en Leon hadden er al een ritje op zitten toen de 8G VR4 geparkeerd werd op mijn oprit. Na een snel rondje toch maar gekozen voor een foambadje als startbehandeling........
gevolgd door een wasbeurt en Iron-X behandeling. Daarna afgespoeld en gedroogd. Tussendoor de velgen en banden etc. gereinigd.
Hierna de eerste instructie: Clay behandeling.....
En wat mij betreft is het vanaf nu officieel; Een VR4 uit Japan heeft of een Japanse vuillaag die vast zit of is voorzien van een transportwax laag die voor de lange reis richting NL op de lak gespoten wordt. Er zat een olieachtige laag op de lak die na het clayen een heel dof schijnsel veroorzaakte. Ik heb al eerder ervaring opgedaan met een witte VR4 die ook van een dergelijke laag voorzien was. Daarom voor de verdere behandeling gekozen voor de Meguiars materialen. Monello draait helemaal droog op deze "vuillaag" met als resultaat een happende Rotary. Drama is dat.
Zie linkerdeel op de foto voor die vuillaag. De lak is hier al met Clay gereinigd. Op het rechterdeel is getest met middelen om menu te bepalen.
Dus het volgende menu toegepast:
Rotary (PRO900):
- M83 op oranje voor horizontale delen;
- M80 op wit hele auto;
Excenter (DAP900):
- Monello Finale op zwart
- Dodo Juice Lime Prime pre-wax cleaner (handmatig gedaan)
- Meguiars M16 wax op zwart
Leon en Serge zijn lekker bezig geweest met Clayen en de Monello Finale laag.
Na een dag doorwerken levert dit wel een prachtig resultaat op. Zie hier een indruk van onze dag en het eindresultaat. Wat mij betreft een ware Black Beauty.
Zoek de grens! Waar was ik ook alweer gebleven?
Achterportier eerst behandeling gehad, voorportier nog niet. Op de foto moeilijker te zien als in werkelijkheid.
Druk met Finale, het laatste stukje.
Na een dagje buffelen en de waxlaag ziet het er dan zo uit:
Wat een machtig mooie machine............
Veel plezier er mee Serge!!! Ik heb gelukkig de foto's nog.
Ach, nou lieg ik, want die had ik allang uit de mottenballen gehaald.
Vanochtend stond er een VR4 op de oprit. Full treatment en instructie graag! Serge en Leon hadden er al een ritje op zitten toen de 8G VR4 geparkeerd werd op mijn oprit. Na een snel rondje toch maar gekozen voor een foambadje als startbehandeling........
gevolgd door een wasbeurt en Iron-X behandeling. Daarna afgespoeld en gedroogd. Tussendoor de velgen en banden etc. gereinigd.
Hierna de eerste instructie: Clay behandeling.....
En wat mij betreft is het vanaf nu officieel; Een VR4 uit Japan heeft of een Japanse vuillaag die vast zit of is voorzien van een transportwax laag die voor de lange reis richting NL op de lak gespoten wordt. Er zat een olieachtige laag op de lak die na het clayen een heel dof schijnsel veroorzaakte. Ik heb al eerder ervaring opgedaan met een witte VR4 die ook van een dergelijke laag voorzien was. Daarom voor de verdere behandeling gekozen voor de Meguiars materialen. Monello draait helemaal droog op deze "vuillaag" met als resultaat een happende Rotary. Drama is dat.
Zie linkerdeel op de foto voor die vuillaag. De lak is hier al met Clay gereinigd. Op het rechterdeel is getest met middelen om menu te bepalen.
Dus het volgende menu toegepast:
Rotary (PRO900):
- M83 op oranje voor horizontale delen;
- M80 op wit hele auto;
Excenter (DAP900):
- Monello Finale op zwart
- Dodo Juice Lime Prime pre-wax cleaner (handmatig gedaan)
- Meguiars M16 wax op zwart
Leon en Serge zijn lekker bezig geweest met Clayen en de Monello Finale laag.
Na een dag doorwerken levert dit wel een prachtig resultaat op. Zie hier een indruk van onze dag en het eindresultaat. Wat mij betreft een ware Black Beauty.
Zoek de grens! Waar was ik ook alweer gebleven?
Achterportier eerst behandeling gehad, voorportier nog niet. Op de foto moeilijker te zien als in werkelijkheid.
Druk met Finale, het laatste stukje.
Na een dagje buffelen en de waxlaag ziet het er dan zo uit:
Wat een machtig mooie machine............
Veel plezier er mee Serge!!! Ik heb gelukkig de foto's nog.
Laatst gewijzigd door cvw op 11 mar 2012, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Black VR4
mooi resultaat zeg. Hoe pak je die velgen dan aan? Niet met een tandenborstel vermoed ik. Of wel ?
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: Black VR4
Prachtig resultaat Cees!!
rotay is (PRO900)
rotay is (PRO900)
Re: Black VR4
De vakman weer aan het werk! Ziet er weer super uit. . Ik krijg er ook weer zin in.
Re: Black VR4
Ook al zijn de foto's nog zo mooi....
Je had mijn grijns moeten zien toen we klaar waren..haha..
Je had mijn grijns moeten zien toen we klaar waren..haha..
Re: Black VR4
Dat geloof ik!! Zwart is zoooooo mooi als ie klaar is
Je velgen staan trouwens wel lekker breed buiten je wielkasten!!
Je velgen staan trouwens wel lekker breed buiten je wielkasten!!
Re: Black VR4
Meguiars Wheel Brightener. En dat spul in combi met een spons en velgenborstel. Hierna nog meegenomen met de Iron-X behandeling, maar dat leverde geen paarse uitlopers meer op. De velgen waren dus schoon.foks schreef:mooi resultaat zeg. Hoe pak je die velgen dan aan? Niet met een tandenborstel vermoed ik. Of wel ?
Die grijns van Serge was inderdaad goud waard. Geweldig!
Dit keer was het echt lastig om de auto goed te fotograferen. Meestal lukt dat wel aardig, maar dit keer had ik erg veel last van reflecties. Komt misschien ook omdat de zon in dit siezoen nog laag staat. Maar ga er maar vanuit dat de auto nog beter is als uit de foto's naar voren komt. Gewoon diep zwart met die prachtige groen/paarse pareltjes in de lak.
Re: Black VR4
Thanks.KNOEI 8G schreef:rotay is (PRO900)
Re: Black VR4
Pssstttt...Hij glimt nog steeds geweldig!
Re: Black VR4
Jeumig, die is weer donkerzwart! Ik zit hier notabene met een zonnebril op (19:02 uur).
Wat een verschil met vorige week, Serge. Puik resultaat!
Toevallig dat we 't vorige week nog hadden over die 'sticky paint' story waar Cees hierboven over schreef... Bij jou dus ook, blijkbaar.
Wat een verschil met vorige week, Serge. Puik resultaat!
Toevallig dat we 't vorige week nog hadden over die 'sticky paint' story waar Cees hierboven over schreef... Bij jou dus ook, blijkbaar.
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: Black VR4
Hey Xenon,
Na de wasbeurt van Cees was er al een groot verschil te merken, maar na toepassing van de DAP900 Pro wist je niet meer wat je zag.
Wat een prachtig resultaat!
Na de wasbeurt van Cees was er al een groot verschil te merken, maar na toepassing van de DAP900 Pro wist je niet meer wat je zag.
Wat een prachtig resultaat!
Re: Black VR4
Haha, klopt, diep zwart en oogverblindend. Wat dat betreft doen de foto's hem/haar geen eens eer aan. En ja Vincent, ook deze VR4 had zo'n lekker laagje op de lak. Ook dit keer kwam er zo'n bruin/beige laag van de lak af net zoals bij Meany. Enige verschil was dat je de laag dit keer kon zien zitten na het clayen. Een beetje het effect dat je krijgt als je een bobbelige lak licht opschuurt; je ziet dan dat de "geraakte" bobbels dof worden. Komt door de kleur van de lak, want het naeffect (diepe glans) was gelukkig hetzelfde.Xenon schreef:Jeumig, die is weer donkerzwart! Ik zit hier notabene met een zonnebril op (19:02 uur).
Wat een verschil met vorige week, Serge. Puik resultaat!
Toevallig dat we 't vorige week nog hadden over die 'sticky paint' story waar Cees hierboven over schreef... Bij jou dus ook, blijkbaar.
Zoals hij was gaat hij niet meer worden Serge. Voorlopig zeker niet. Over een weekje of 6 tot 8 de lak nog een keer lekker verwennen met Finale en een verse waxlaag, dan zul je zien dat ZE nog een graadje mooier wordt. Of je gaat iedereen lekker plagen op de meeting in De Meern. Doe je dat klusje voor de 29e april.
Je weet het hé: Finale op zwart - zo min mogelijk middel gebruiken - uitwerken tot het vaseline-achtig is geworden - afnemen - lekkere waxlaag er op smeren.
En nu moet ik nog even wat bekennen : Ik weet heel zeker dat de lak na de Finale behandeling nog mooier wordt, want jij en Leon hebben Mezzo gebruikt en uitgewerkt. Geen probleem hoor, dat kon de lak zeker gebruiken, maar als je straks zelf met Finale aan het werk gaat dan slijp je de lak nog net iets fijner glad. Tsjonge, nog een beetje meer glans.
Re: Black VR4
Uiteraard ga ik voor de 29e april nog even bezig met de polijstmachine..
Hopelijk zitten dan de andere velgen er ook onder!
Hopelijk zitten dan de andere velgen er ook onder!
Re: Black VR4
Oeh... dan moet ik ook aan de slag!!Buzz Fuzz schreef:Uiteraard ga ik voor de 29e april nog even bezig met de polijstmachine..
Hopelijk zitten dan de andere velgen er ook onder!
Maar Cees je hebt gelijk, de foto's doen 'm denk ik geen eer aan. Heb ik met mijn wagen ook hoe lekkere wet-look en glans er irl op zwart zit krijg je niet met een "simpele" camera vastgelegd!!