hemel reinigen?

Detailing tot in de kleinste details. Alle benodigde know-how voor oogverblindende resultaten. Tip: houd je zonnebril binnen handbereik!
Plaats reactie
Thom
Berichten: 306
Lid geworden op: 08 mar 2012, 21:00
Provincie: Noord-Brabant

hemel reinigen?

Bericht door Thom »

Bij de auto die ik voor mijn vriendin he gekocht. Is heel de hemel vervuild met volgens mij nicotine en ander vuil.

Hoe kan ik dit er het beste uit krijgen?
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: hemel reinigen?

Bericht door marksanne »

APC! Heb ik een paar jaar terug ook gedaan in de Legnum. PERFECT schoongekregen, zelfs vegen van zwart 'iets' dat ik nooit had verwacht eraf te krijgen. Ik heb zelf Meguirs APC (All Purpose Cleaner). Eerst met 1:10 verdund proberen in een eenvoudige plantenspuit of een lege flacon met spuitnevel-hendeltje plus een stel oude (witte) doeken. Ik heb een paar oude handdoeken opgeoffered. Eerste handdoek puur voor het schoonmaken, tweede handdoek voor het echt droogdeppen. Uiteindelijk heb ik de hemel 2x gedaan, om een superstrak en mooi egaal schoon resultaat te krijgen. Kost je wel een middagje op je rug liggen, of je vraagt het je vriendin, die is .... okee, de rest van deze flauwe grap mag je zelf bedenken.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Echo Whiskey
Berichten: 497
Lid geworden op: 08 mar 2012, 22:59
Provincie: Zuid-Holland

Re: hemel reinigen?

Bericht door Echo Whiskey »

Onder detailing staat een topic van Cees waarin hij uitlegt hoe je dat met APC moet doen. :)

http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... 9&t=10#p40
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: hemel reinigen?

Bericht door Twain »

ik heb het gedaan met bekleding reiniger van de halfords... zowel een hemel van stof als zoon schuim achtige hemel voor de eerst "ronde" had ik een beetje uit de spuit flacon gehaald en verdunt met met water ... goed in spuiten en in laten trekken.. bij die schuim achtige bekleding had ik overal handdoeken om de boel af te dekken.. dat spul gaat een beetje druipen na een tijdje.. daarna het spul gewoon puur opgespoten en de boel hieren daar geholpen met een witte handdoek en een witte borstel.. ik kan je verzekeren dat mijn witte handdoek gewoon geel was geworden van de nicotine...
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: hemel reinigen?

Bericht door marksanne »

Er zullen best veel prima producten zijn, maar sinds mijn eerste APC ervaring tijdens een detailing workshop bij/met Cees heb ik zo'n 4-liter jerrycan van het spul gekocht en het is ZO veelzijdig dat ik bijna zou zeggen dat het in ieder huishouden aanwezig zou moeten zijn. De vreemdste materialen en vlekken zonder rare agressieve bij-effecten. Van bekleding tot motorruimte. 1 middel voor heel veel schoonmaakklusjes. En een paar oude tandenborstels en schone doeken en je komt een heel eind. Er zijn voor ieder type vlek wel speciale middeltjes, maar mijn ervaring tot nu toe is dat APC 90% van al die speciale spulletjes overbodig maakt. Varieer hooguit wat in de verdunning voor het gewenste resultaat. En (zeker in zo'n 4-liter jerrycan) is het eigenlijk ontzettend voordelig!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: hemel reinigen?

Bericht door Twain »

ik wist nog niet van het bestaan af... waarschijnlijk als ik eerst cees zijn topic had gelezen voordat ik naar de halfords was gelopen, was het ook apc geworden:)
Awesomeness = Verveling x Talent
Thom
Berichten: 306
Lid geworden op: 08 mar 2012, 21:00
Provincie: Noord-Brabant

Re: hemel reinigen?

Bericht door Thom »

Bedankt voor de tip heren. Heb een 4L kan besteld. Kan ik meteen ook mijn motorruimte doen.
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: hemel reinigen?

Bericht door Lowlands »

Thom schreef:Bedankt voor de tip heren. Heb een 4L kan besteld. Kan ik meteen ook mijn motorruimte doen.
Even een tip:Na de motorruimte niet met dezelfde doek de hemel doen!! :no: :lol:
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Thom
Berichten: 306
Lid geworden op: 08 mar 2012, 21:00
Provincie: Noord-Brabant

Re: hemel reinigen?

Bericht door Thom »

No shit sherlock! :lol:
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: hemel reinigen?

Bericht door KNOEI 8G »

Wel goed opletten met de concentraties. beter eerst te licht beginnen en dan wat sterker als 't niet werkt! :yes:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Detailing”