2.5 v6 Geen druk koppeling niet te achakelen

Voor algemene (niet specifiek voor een type Galant) info en vragen over techniek.
Plaats reactie
mitsumazda
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 jun 2014, 21:55

2.5 v6 Geen druk koppeling niet te achakelen

Bericht door mitsumazda »

Hoi hoi.

Even regageren.
Ik heb een galant 2.5 v6. 2001
probleem met koppelen.
Geen druk platen komen moeizaam vrij.

Hoofdkoppelcilinder vervangen, geen resultaat, goed laten ontluchten maar geen effect.
Cilinder bij motor vervangen geen soulaas.

Vervolgens de vierkante demper bijnhet blok omzeild geen effect.

Koppeling komt niet terug. Na terughalen koppeling wel te schakelen tussen 12345 maar in de achteruit komt ie niet.

Koppelingsplaten zijn vorig jaar verwisseld, daarna geen probleem voor half jaar.

Toen kon ik niet meer schakelen, heb met de voet het pedaal terugngehaald waarna het weer beter ging.

Nu dus ondanks alle vervangingen niet te schakelen.

Iemand een idee?
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: 2.5 v6 Geen druk koppeling niet te achakelen

Bericht door foks »

Er zitten hier een paar zeer kundige techneuten. Die halen een Galant blind uit elkaar, zeker een handschakel.
Ik zou je niet kunnen helpen maar zij hopelijk wel.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: 2.5 v6 Geen druk koppeling niet te achakelen

Bericht door marksanne »

Zitten de schakelkabels nog wel vast op de beugel op de versnellingsbak? Ze zitten standaard 'geveerd' met rubber (tegen trillingen in de pook) op de dat beugeltje en als dat rubber breekt/scheurt komt de pook niet goed in de versnellingen en zal ook z'n effect hebben op de koppeling.

Je hebt alle andere logische punten al nagelopen/vervangen, dus er blijft niet veel meer over. Dit zou me niet verbazen in ieder geval, ik heb het zelf ook ooit gehad dat zo'n rubbertje van die beugel afscheurde en het een lastig verhaal werd om te koppelen.

Ik ben benieuwd! laat het weten als je eruit hebt.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Esperante
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 sep 2017, 20:28
Provincie: Noord-Holland

Re: 2.5 v6 Geen druk koppeling niet te achakelen

Bericht door Esperante »

Ik heb momenteel een haast identiek probleem met mijn V6 handbak. Eerst raakte het kabeltje los die de 1/3/5 selecteerde, en na een hobbelige rit in het land van onze zuiderburen besloot mijn koppelingspedaal niet meer te dirigeren over de platen. Ook naar gekeken, ontlucht en cilinder vervangen maar zonder resultaat.

Zeer waarschijnlijk is een lager (weet niet precies hoe het zit) in de versnellingsbak los gekomen. Die word zeg maar vastgehouden door de druk van de vloeistof. Dus als eenmaal de druk eraf is, valt die lager weg en is het einde oefening. Dan moet de bak eraf om hem weer op z'n plek te zetten.

Ik denk dat Randy hier meer over kan vertellen, hij is degene die me recent geholpen heeft. Ik ben niet al te technisch.
Ik heb me bij dit forum aangesloten en alles wat ik kreeg was dit stukje tekst.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek”