chiptuning 2,4 GDI

Voor algemene (niet specifiek voor een type Galant) info en vragen over techniek.
Plaats reactie
Smokie
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jul 2016, 17:26
Provincie: Utrecht

chiptuning 2,4 GDI

Bericht door Smokie »

hallo beste mensen weet iemand hoe dit precies werkt ik kom er niet echt uit is dit plug and play????

ik ben echt nieuw hier dus ik heb geen flauw idee.

alvast bedankt.

groet Peter
Bijlagen
chiptuning-galant-2-4-gdi.jpg
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: chiptuning 2,4 GDI

Bericht door kevin1990 »

Heb je dit al gekocht en zijn dit de enige gegevens die je hebt?
Chiptunen van een benzine zonder turbo is de winst niet heel erg groot zeg maar...
Smokie
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jul 2016, 17:26
Provincie: Utrecht

Re: chiptuning 2,4 GDI

Bericht door Smokie »

oke zie deze reactie net beetje wennen aan het forum denk ik nou ja kreeg niet veel reactie dus gokje gewaagd.


chip is afkomstig van datatechnic uit goor heb effe contact met hun opgenomen en hun gaan mij voorzien van kabels en een schema dus ik ben benieuwd zou 20 pk en 25 nm op moeten leveren.
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: chiptuning 2,4 GDI

Bericht door kevin1990 »

Op een normale benzine motor zoals een gdi ga je die winst echt niet redden! Ik wil de pret niet drukken. Maar de chiptuners waar de auto heen gebracht word met een diesel motor heeft dat vermogens winst in pk's. Koppel neemt bij een diesel wel stuk meer toe.
Dus wat ze je beloven lijkt me wat ongeloofwaardig. En een benzine motor zonder turbo is het rendement wel erg weinig
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: chiptuning 2,4 GDI

Bericht door TPA »

Je kunt het nu toch wel aansluiten nu je er toch mee bezig bent, maar 20pk erbij met enkel dat. Zou een wereldwonder zijn :D Mag al blij zijn met 5-8pkwinst
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: chiptuning 2,4 GDI

Bericht door Xenon »

Een autofabrikant voorzien zijn auto's van een mapping die geschikt is voor het algemeen geldende klimaat in de regio waar de auto wordt afgezet. Hier moet het blok 'optimaal' presteren in een werkgebied dat grofweg varieert van 30ºC op zeeniveau in een hogedruk gebied tot zeg eens 0ºC op 1000m hoogte in een lagedruk gebied.
De winst die met dit soort truukjes wordt behaald, is dat de prestaties weliswaar nog iets verder worden uitgebuit, maar dan wel in een 'smaller klimaat'. Ofwel: je boekt bij een zelfademend blok (zoals de GDI) een paar luttele pekaa's winst in het gebied rond pakweg 10 tot 20ºC op zeeniveau... Gevolg is echter dat je buiten dat smalle gebied ook iets aan vermogen gaat inleveren. Alleen vergeten ze altijd zoiets in de advertentie erbij te vermelden...

Laat je niet gek maken: 5pk op 150pk (maximaal, dus vraag je eens af hoe vaak je je met een GDI in die toerentallen begeeft) is ongeveer net zo merkbaar als het verschil met rijden met volle of lege tank. Amper tot niet dus!
Als 150pk niet volstaat, ga je met 155pk echt geen smile op je gezicht krijgen ;).
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Smokie
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jul 2016, 17:26
Provincie: Utrecht

Re: chiptuning 2,4 GDI

Bericht door Smokie »

Als ik dit zo allemaal lees hebben jullie hier erg goed over nagedacht en zit er zeker een punt in.

Feit is dat ik de unit erg goedkoop heb kunnen aanschaffen en deze zelf ga plaatsen weet ik natuurlijk niet of ik 20 pk haal????

Maar wel of het goed merkbaar is toch ???

Bedankt voor de vele reacties en ik ga het zeker laten horen.

Groet peter
kevin1990
Berichten: 514
Lid geworden op: 10 mar 2012, 09:30
Provincie: Zuid-Holland

Re: chiptuning 2,4 GDI

Bericht door kevin1990 »

Ik denk dat je het niet gaat merken. Zelf gedaan met een kastje geprobeerd bij 1 van mijn vorige auto's en dat was een vrij jonge diesel en daarmee merkte ok het verschil ook niet echt veel. Van die kastjes vind ik zelf troep, zelf ervaren. Laat hem bij een ervaren tuner brengen. Bij Alfa die ik zelf heb gereden staat squadra Turing goed aangeschreven zelf geen ervaringen mee maar schijnt dat er daar wel duidelijk verschil te merken is.
Op een normale benzine motor ga je het denk ik niet merken...
Tobias
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 apr 2016, 11:25
Provincie: Noord-Holland

Re: chiptuning 2,4 GDI

Bericht door Tobias »

Mijn gdi had ook zo'n powerbox, kon ik voor 100,- meerprijs mee krijgen. Ik heb m erin gezet om even mee proef te rijden, ik merkte echt geen verschil en de vorige eigenaar gaf ook aan dat ie niet zuiniger zou rijden met powerbox. Heb m dus achtergelaten.
Smokie
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jul 2016, 17:26
Provincie: Utrecht

Re: chiptuning 2,4 GDI

Bericht door Smokie »

ik heb altijd alfa gereden en mijn laatste alfa was een 155 1,8 8V en die is naar squadra tuning geweest en dit verschil was duidelijk merkbaar ook in het verbruik moet ik wel zeggen dat de in en uitlaat van deze auto ook vergoot waren.


ik weet het ook niet of ik het kastje wel of niet ga plaatsen eerst maar is een goed lopende auto dat is nou de prio.

ik heb de powerbox voor een goeie prijs gekocht dus miss probeer ik het wel is het niks dan is dat jammer kan het toch niet terug draaien.

groet peter
Plaats reactie

Terug naar “Techniek”