vraag over de motor

Voor algemene (niet specifiek voor een type Galant) info en vragen over techniek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
The Warrior
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 nov 2014, 23:19
Provincie: Groningen

vraag over de motor

Bericht door The Warrior »

Beste leden,

ik ben hier net nieuw en heb een klein beetje opgelicht bij de topic even voorstellen.

Ben dus eigenlijk op zoek naar een mooie nette Galant sedan of wagon (ja ja, mijn vriendin vindt zelfs de wagon mooier dan de sedan (echt uniek)).
Nu heb ik het een en ander aan advertentie's bekeken en het verbaast mij dat er veel op staan met een km-stand van rond de 250.000 en 300.000.
Normalite zegt mijn een hoge km-stand niets hoor, de wagens van tegenwoordig kunnen heel wat hebben, dus ben er nooit zo bang voor.
Alleen doordat ik al jaren verliefd ben op de neus van de Galant van rond de '98, '99, 2000 enz. en mijn auto vervangen moet worden, zou ik graag van kenners willen weten of ik grote problemen kan verwachten.
Verder zijn er ook specifieke punten waar ik bij dit type op moet letten?

Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen.

Groet,
Michel
Galant Wagon 2.0 GLSi automaat '97................Chevy Van G20 LowTop '79...............Peugeot 206 cc '03
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: vraag over de motor

Bericht door foks »

Nou, die motorblokken kunnen aardig wat hebben.
Zou me eerder zorgen maken over de rest van de auto :)
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: vraag over de motor

Bericht door Lowlands »

Vroeger ging de motor eerder onherstelbaar kapot dan de carrosserie,nu is het helemaal andersom! ;) Mijn motor loopt nog steeds als een zonnetje bij 266600 +
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: vraag over de motor

Bericht door menno3x8g »

Hier staat een lijstje dat je kan hanteren bij aankoop http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... =16&t=1020.
In het algemeen is de 8G, ondanks zijn leeftijd, een zeer betrouwbare reisgenoot.
De onderhoudshistorie en (roest)toestand van de carrosserie kunnen wel breekpunten zijn.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: vraag over de motor

Bericht door Twain »

dat ligt ook een beetje aan van wie je de auto koopt.

voorbeeld een liefhebber heeft de auto met 200.000 km gekocht bij de 2e eigenaar (dat is helemaal niet raar, veel mensen hier hebben de auto bij een dergelijke km stand gekocht..
vervolgens in 4 jaar tijd 100.000 km extra gereden de km stand is dus nu die schrikbarende 300.km.. de waarheid zal echter zijn dat die wagen waarschijnlijk in een betere staat is dan een willekeurige auto die 200.000 km heeft gelopen bij 12 verschillende eigenaren...
Awesomeness = Verveling x Talent
Plaats reactie

Terug naar “Techniek”