rare problemen electronica SOLVED
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 21 jun 2014, 21:55
rare problemen electronica SOLVED
Hallo forum leden.
Ik zit met een heel raar probleem.
Ik heb mijn auto radio verwijderd om te kijken welke aansluiting er zat om een nieuwe adapter te bestellen voor een nieuwe radio.
Voor het uithalen van de radio was er geen probleem alles werkte naar behoren.
Nadat ik de radio heb terug geplaatst deed de radio het niet meer, de centrale deurvergrendeling niet, de dashboard verlichting niet
en de interieur verlichting.
Nu zou je denken de zekeringen.
nou die zijn allemaal intact.
Ook de zekeringen onder motorkap zijn allemaal intact.
De accu is er niet af geweest en er zit geen alarm in.
Dus wat is er aan de hand
Een stekker los getrokken? maar welke ik heb geen stekker los gehad.
Welke techneut helpt mij uit de brand
Ik zit met een heel raar probleem.
Ik heb mijn auto radio verwijderd om te kijken welke aansluiting er zat om een nieuwe adapter te bestellen voor een nieuwe radio.
Voor het uithalen van de radio was er geen probleem alles werkte naar behoren.
Nadat ik de radio heb terug geplaatst deed de radio het niet meer, de centrale deurvergrendeling niet, de dashboard verlichting niet
en de interieur verlichting.
Nu zou je denken de zekeringen.
nou die zijn allemaal intact.
Ook de zekeringen onder motorkap zijn allemaal intact.
De accu is er niet af geweest en er zit geen alarm in.
Dus wat is er aan de hand
Een stekker los getrokken? maar welke ik heb geen stekker los gehad.
Welke techneut helpt mij uit de brand
Laatst gewijzigd door mitsumazda op 22 jun 2014, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: rare problemen electronica
Klinkt toch echt als een Zekering, heb je ze gemeten of visueel geïnspecteerd ?!
Re: rare problemen electronica
Waarom heb je de accu er niet af gehaald??Wie weet wat je allemaal met elkaar hebt verbonden?Zou minimaal eens de accu even een tijdje er af halen,zo dat de electronica zich kan resetten..ALTIJD als je met spanningen gaat klooien moet je de accu er af halen!Er zijn auto's verbrand van mensen die dat ook niet nodig hebben geacht..Want is die radio wel gezekerd?Weet jij het??
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 21 jun 2014, 21:55
Re: rare problemen electronica
Hoi Lowlands.
Ik weet niet of je goed gelezen hebt maar ik heb niets met elkaar verbonden alleen ff de radio eruit voor aansluiting controle.
De accu heb ik net een half uur eraf gehad en daarna er weer op een tijdje wachten maar geen resultaat.
daarna alle zekeringen doorgemeten, eerst onder het dashboard alles prima.
Daarna onder de motor kap.
gevonden
de zekering van de interieur verlichting was doorgebrand.
Vreemd maar nieuwe zekering erin en het zaakje werkt weer perfect.
Alle mensen bedankt voor het meedenken en de uitleg.
Ik weet niet of je goed gelezen hebt maar ik heb niets met elkaar verbonden alleen ff de radio eruit voor aansluiting controle.
De accu heb ik net een half uur eraf gehad en daarna er weer op een tijdje wachten maar geen resultaat.
daarna alle zekeringen doorgemeten, eerst onder het dashboard alles prima.
Daarna onder de motor kap.
gevonden
de zekering van de interieur verlichting was doorgebrand.
Vreemd maar nieuwe zekering erin en het zaakje werkt weer perfect.
Alle mensen bedankt voor het meedenken en de uitleg.
Re: rare problemen electronica SOLVED
mooi man.
volgende keer niet vergeten om de accu er af halen als je gaat sleutelen aan elektrische dingen.
ennuh ... welkom hier
volgende keer niet vergeten om de accu er af halen als je gaat sleutelen aan elektrische dingen.
ennuh ... welkom hier
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: rare problemen electronica SOLVED
Ik dacht direct aan dat 10A zekeringetje in de motorruimte toen ik het probleem las. Het enige dat natuurlijk vreemd is, is dat er eigenlijk niets had mogen gebeuren, maar blijkbaar is er toch een kortsluiting ontstaan. Misschien iets om de volgende keer proberen na te bootsen door met de bedrading wat te wiebelen en draaien en / of visueel de bedrading goed inspecteren. Dat zekeringetje kost niks om te vervangen en is dan juist wel weer een handig 'diagnose'-failsafe
Anyway, fijn dat het verholpen is en welkom op GF! We vinden het altijd leuk als nieuwe leden zich voorstellen: wie je bent, wat je doet, waarin je rijd/reed, enz
Anyway, fijn dat het verholpen is en welkom op GF! We vinden het altijd leuk als nieuwe leden zich voorstellen: wie je bent, wat je doet, waarin je rijd/reed, enz
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: rare problemen electronica SOLVED
Zie je wel, meten is weten...
Al dacht je het allemaal al te weten...
Al dacht je het allemaal al te weten...
Re: rare problemen electronica
Mooi he,dat er een zekering door gebrand is,bedenk wat er had kunnen gebeuren als die er niet in zat!!ALTIJD de accu er af als je met electronica knoeit..Want je weet nu natuurlijk niet hoe je dat voor elkaar hebt gekregen,die sluiting...mitsumazda schreef:Hoi Lowlands.
Ik weet niet of je goed gelezen hebt maar ik heb niets met elkaar verbonden alleen ff de radio eruit voor aansluiting controle.
De accu heb ik net een half uur eraf gehad en daarna er weer op een tijdje wachten maar geen resultaat.
daarna alle zekeringen doorgemeten, eerst onder het dashboard alles prima.
Daarna onder de motor kap.
gevonden
de zekering van de interieur verlichting was doorgebrand.
Vreemd maar nieuwe zekering erin en het zaakje werkt weer perfect.
Alle mensen bedankt voor het meedenken en de uitleg.
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: rare problemen electronica
ALS?? als me tante klote had gehad was ze me oom geweest, mensen maken fouten, mensen zijn debiel. daarom zijn we omgeven door de uitvindingen en regeltjes van slimmere mensen.. mensen die bv de stoppenkast en zekeringen hebben bedacht .. andere slimme mensen hebben bedacht dat je beter alles kan aarden in een badkamer (nadat er een paar mensen waren geroosterd tijdens het badderen) een beetje vertrouwen op de "failsafe" van een ander mag wel hoewel ik wel je mening deel dat de accu los gooien wel een goed idee isLowlands schreef: als die er niet in zat!!ALTIJD de accu er af als je met electronica knoeit..
ik heb trouwens exact het zelfde gehad als TS even radio los maken om stekker te bekijken (niets los gemaakt veder) terug schuiven en licht ging uit.. geen stekkertjes los gemaakt (oid). Mijn verdenking ging naar een los hangend draadje uit de radio dat draadje waar mee je kan wisselen tussen altijd aan of via contact (bij de meeste auto's) de een is meestal geel de andere meestal rood.. naja dat draadje dus of eventueel de antenne waren bij mij de hoofd verdachten
maargoed je weet idd nooit wat voor kroonsteentjes salade je tegen gaat komen, het is eigenlijk altijd het beste om de boel bij de accu even los te maken.
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: rare problemen electronica SOLVED
Vreemd hoor,eerst heb je kritiek op mij en dan ben je het toch met me eens..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 21 jun 2014, 21:55
Re: rare problemen electronica SOLVED
Bedankt voor het welkom op het forum.
Ik ben al jaren een mitsubishi liefhebber.
Mijn vader reed altijd al mitsubishi en dat heb ik va hem over genomen.
Mijn vader hadmitsubishi een lancer exe sedan 1980 als lease auto.
Voor een prikkie kon ik deze van hem over nemen.
Na jaren gereden en gesleuteld te hebben aan opel ascona's was ik verheugd met de witte lancer.
Helaas niet veel meer te sleutelen maar wel meer luxe en confort.
Na een aantal jaren in de lancer ingeruild voor een lancer station gls uit 1991 blauw.
Uiteraard full option.
Deze later weer ingeruild voor een grotere galant 2.0 gls station uit 1997.
Jaren met plezier in gereden miste alleen de cruisecontrol.
Na jaren rijplezier waren de kosten te groot om door de apk te komen.
Wielkasten verrot achterzijde, versnellingsbak, kromme poeli. Tikkende motor gelijk een diesel.
Ja dan maar kijken naar een opvolger?
Das moeilijk.
Er werd geen galant meer gemaakt en de grandis als opvolger blha wat een misselijke auto.
Terug naar een lancer wilden we ook niet.
Na veel wikken en wegen een mazda 6 station gekocht. Blijft toch een japanner.
Het is goed te merken dat de galant is opgewardeerd na het verdwijnen van de sigma naar een auto die dasr goed bij aansluit.
De mazda daarin tegen is de vervanging van de xedos 6. Maar dan afgewardeerd naar de mazda 626 richting. Jammer het verschil is overal in te merken.
Ondanks dat de mazda een nieuwer model is ten opzichte van de galant is het confort van de galant ver uit de betere.
Heerlijk cruisen en genieten van de rust.
De mazda ademt meer sportiviteit uit en is wat scheller.
Alhoewel dashboard van de mazda savonds geweldig is met het rode licht.
De mazda voldoet prima maar het heimwee naar de galant g8 is nooit verdwenen.
Verheugd was ik dan ook dat ik ivm ander werk een 2e auto nodig had.
Een op gas.
Dus zoeken. Juist naar een galant.
Heb een hele mooie gevonden uit 2002. Km 279000. Beetje schade maar geen roest!!!!!!!!! Het is een donker blauwe
2.5 v6 elegance ooit demo auto geweest daarna verkocht. Deze mensen hebben er ruim 6 jaar in gereden en zeer goed onderhouden. Via een dealer de auto als 2e eigenaar aangeschaft. Keurig de onderhouds geschiedenis ingezien en me verbaasd.
Bij 240000 is de versnellingsbak nog verwisseld en de auto voorzien van nieuwe bougies en kabels. De auto heeft nu 289000 km op de teller staan en heeft een lpi viale gastank.
Het rijden is zoals verwacht geweldig, prins heerlijk in het leer genieten van de V6.
Helaas heeft de auto meer dan een jaar stil gestaan en dat valt nu te merken.
Het gas gaat niet lekker bij lange ritten, de auto krijgt misfires en dan moet ik ff stoppen, uitzetten en daarna weer rijden
Probleem weg. Ook slangetjes waren uitgedroogd en moesten vefvangen worden.
Maar verder geweldige auto
Ik ben al jaren een mitsubishi liefhebber.
Mijn vader reed altijd al mitsubishi en dat heb ik va hem over genomen.
Mijn vader hadmitsubishi een lancer exe sedan 1980 als lease auto.
Voor een prikkie kon ik deze van hem over nemen.
Na jaren gereden en gesleuteld te hebben aan opel ascona's was ik verheugd met de witte lancer.
Helaas niet veel meer te sleutelen maar wel meer luxe en confort.
Na een aantal jaren in de lancer ingeruild voor een lancer station gls uit 1991 blauw.
Uiteraard full option.
Deze later weer ingeruild voor een grotere galant 2.0 gls station uit 1997.
Jaren met plezier in gereden miste alleen de cruisecontrol.
Na jaren rijplezier waren de kosten te groot om door de apk te komen.
Wielkasten verrot achterzijde, versnellingsbak, kromme poeli. Tikkende motor gelijk een diesel.
Ja dan maar kijken naar een opvolger?
Das moeilijk.
Er werd geen galant meer gemaakt en de grandis als opvolger blha wat een misselijke auto.
Terug naar een lancer wilden we ook niet.
Na veel wikken en wegen een mazda 6 station gekocht. Blijft toch een japanner.
Het is goed te merken dat de galant is opgewardeerd na het verdwijnen van de sigma naar een auto die dasr goed bij aansluit.
De mazda daarin tegen is de vervanging van de xedos 6. Maar dan afgewardeerd naar de mazda 626 richting. Jammer het verschil is overal in te merken.
Ondanks dat de mazda een nieuwer model is ten opzichte van de galant is het confort van de galant ver uit de betere.
Heerlijk cruisen en genieten van de rust.
De mazda ademt meer sportiviteit uit en is wat scheller.
Alhoewel dashboard van de mazda savonds geweldig is met het rode licht.
De mazda voldoet prima maar het heimwee naar de galant g8 is nooit verdwenen.
Verheugd was ik dan ook dat ik ivm ander werk een 2e auto nodig had.
Een op gas.
Dus zoeken. Juist naar een galant.
Heb een hele mooie gevonden uit 2002. Km 279000. Beetje schade maar geen roest!!!!!!!!! Het is een donker blauwe
2.5 v6 elegance ooit demo auto geweest daarna verkocht. Deze mensen hebben er ruim 6 jaar in gereden en zeer goed onderhouden. Via een dealer de auto als 2e eigenaar aangeschaft. Keurig de onderhouds geschiedenis ingezien en me verbaasd.
Bij 240000 is de versnellingsbak nog verwisseld en de auto voorzien van nieuwe bougies en kabels. De auto heeft nu 289000 km op de teller staan en heeft een lpi viale gastank.
Het rijden is zoals verwacht geweldig, prins heerlijk in het leer genieten van de V6.
Helaas heeft de auto meer dan een jaar stil gestaan en dat valt nu te merken.
Het gas gaat niet lekker bij lange ritten, de auto krijgt misfires en dan moet ik ff stoppen, uitzetten en daarna weer rijden
Probleem weg. Ook slangetjes waren uitgedroogd en moesten vefvangen worden.
Maar verder geweldige auto
Re: rare problemen electronica SOLVED
agh ja de verslaving van een galant en in het bijzonder de v6 herkennen we hier wel
niet vergeten je wielkasten randen te behandelen anders gaan ze net zo hard roesten
over die misfires maak ik me het meeste zorgen de galant staat erom bekend om direct te starten en probleemloos te lopen hoe lang of kort je dat ding ook hebt stil gezet. gezien dat er "onlangs" nog nieuwe boegies en kabels in zijn gegaan zal de oude eigenaar wel het zelfde probleem hebben gehad.
mijn advies: "kijk ook eens naar de rotor"
niet vergeten je wielkasten randen te behandelen anders gaan ze net zo hard roesten
over die misfires maak ik me het meeste zorgen de galant staat erom bekend om direct te starten en probleemloos te lopen hoe lang of kort je dat ding ook hebt stil gezet. gezien dat er "onlangs" nog nieuwe boegies en kabels in zijn gegaan zal de oude eigenaar wel het zelfde probleem hebben gehad.
mijn advies: "kijk ook eens naar de rotor"
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: rare problemen electronica SOLVED
Nee,een bijna kapot zijnde bobine!!Weet er alles van,deed het ook zo bij mij en uiteindelijk ging hij dan echt kapot..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: rare problemen electronica SOLVED
Hey, ik heb heel af en toe misfires. Maar dat ligt aan de vialle installatie, kreeg ik laatst van Leon (galantliefhebber hier op t forum en bij het MOC) te horen. Is blijkbaar eem bekend probleem volgrnd hek. Ik heb m nog niet naar de vialle specialist gebracht omdat ik het probleem niet op kan wekken. Dus ik rijd gewoon lekker door en mocht ie moeilijk doen dan ff snel van en op contact tijdens het rijden en we kunnen weer een paar weken zorgeloos rijden
Re: rare problemen electronica SOLVED
Niet doen als je een automaat hebt!KNOEI 8G schreef: ... ff snel van en op contact tijdens het rijden ...
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: rare problemen electronica SOLVED
ik heb dit nog nooit geprobeerd. wat gebeurt er dan ?menno3x8g schreef:Niet doen als je een automaat hebt!KNOEI 8G schreef: ... ff snel van en op contact tijdens het rijden ...
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: rare problemen electronica SOLVED
Sowieso niet doen,je stuur zit meteen in het stuurslot!menno3x8g schreef:Niet doen als je een automaat hebt!KNOEI 8G schreef: ... ff snel van en op contact tijdens het rijden ...
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: rare problemen electronica SOLVED
Dus zeg ik opnieuw: Serieus?Lowlands schreef:Sowieso niet doen,je stuur zit meteen in het stuurslot!menno3x8g schreef:Niet doen als je een automaat hebt!KNOEI 8G schreef: ... ff snel van en op contact tijdens het rijden ...
Waarom blijf jij zoveel BS vertellen man, op deze manier maak je iedereen dommer.
Het stuurslot kan niet ingeschakeld worden zolang de sleutel in het contact zit.
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: rare problemen electronica SOLVED
Zit nou GVD niet meteen mij te beschuldigen van BS!!!!Ik zou toch wel het beste weten hoe het in mijn auto was toen ik die problemen had?????Jij denkt alleen maar als je geen problemen hebt,ja dan hoeft het niet!!!Maar als je die problemen hebt zo als ik had moest alles kennelijk gereset worden en moest dus alle spanning er af en dus de sleutelschakelaar op 0 en dus gaat ie dan in het stuurslot!!Alleen de sleutelschakelaar op stand 1 werkt dan niet,want dan is er nog op veel plekken spanning.
En dat doet hij dus ook als je sleutel er nog in zit,tenminste bij de 7 G..
En dat doet hij dus ook als je sleutel er nog in zit,tenminste bij de 7 G..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: rare problemen electronica SOLVED
Ik beschuldig je niet van BS Ik constateer het... en hoewel ik zeer betwijfel of het bij een 7g wel zo is feliciteer ik je bij deze dat je ongeveer de enige moderne auto hebt waarbij dit het geval is..
per merk en type zijn er natuurlijk wel verschillen , maar in grote lijnen werkt het ongeveer zo:
met de schakelaar op nul staat er ook nog op veel plekken stroom, de klok, de ecu, de radio , de centrale deur vergrendeling, de ontvanger voor de afstandsbediening... de startblokering..(en dat sleutelring ding geval)
en laten die laatste nu tegenwoordig ook gebruikt worden voor het inschakelen van het stuurslot... geen sleutel met de juiste code is actief stuurslot.. wel juiste code is gedeactiveerd stuurslot. bij nog modernere auto's wordt vaak nog een 5 sec regel toegepast.. dus pas 5 sec nadat de sleutel uit het contact is wordt het stuurslot actief.. bij iets oudere auto's werkt het weer net iets anders ik geloof iets met een veertje enzo..
Dit alles hebben we te danken aan een paar onvrijwillige proefpersonen die bij een motorstoring rechtsaf de vangrail in gingen door de antidiefstalmaatregel genaamd stuurslot..
weltruste.
oja het contact is natuurlijk een nogal ruim begrip aangezien veel auto's dat tegenwoordig natuurlijk wirelless of met een keycard hebben. rfid's for the win... of misschien toch niet
per merk en type zijn er natuurlijk wel verschillen , maar in grote lijnen werkt het ongeveer zo:
met de schakelaar op nul staat er ook nog op veel plekken stroom, de klok, de ecu, de radio , de centrale deur vergrendeling, de ontvanger voor de afstandsbediening... de startblokering..(en dat sleutelring ding geval)
en laten die laatste nu tegenwoordig ook gebruikt worden voor het inschakelen van het stuurslot... geen sleutel met de juiste code is actief stuurslot.. wel juiste code is gedeactiveerd stuurslot. bij nog modernere auto's wordt vaak nog een 5 sec regel toegepast.. dus pas 5 sec nadat de sleutel uit het contact is wordt het stuurslot actief.. bij iets oudere auto's werkt het weer net iets anders ik geloof iets met een veertje enzo..
Dit alles hebben we te danken aan een paar onvrijwillige proefpersonen die bij een motorstoring rechtsaf de vangrail in gingen door de antidiefstalmaatregel genaamd stuurslot..
weltruste.
oja het contact is natuurlijk een nogal ruim begrip aangezien veel auto's dat tegenwoordig natuurlijk wirelless of met een keycard hebben. rfid's for the win... of misschien toch niet
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: rare problemen electronica SOLVED
Zo als ik al schreef,op het punt waar je de sleutel er uit kan trekken,staat er op de radio GEEN stroom meer!Althans hij gaat uit,krijg alleen nog de piepjes van dat je de voorkant mee moet nemen,wat ik nooit doe.Dus wat spanning zal er nog wel op staan.Stand 1 gaat de radio aan.Stand 0 gaat hij in het stuurslot.En ja,de diverse jaargangen van een model kunnen verschillen..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: rare problemen electronica SOLVED
Alle radio's zitten ook op de continu stroom .. waarom? anders vergeten ze toch de radiozenders enzo.. je kan bij de meeste mensen hem alleen niet meer aanzetten.. sommige mensen willen dat juist echter .. 2 draadjes verwisselen en je hebt een radio die altijd aanstaat die keus is aan de consument. maar heus eerlijk waar elke radio staat ook op de continu stroom...
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: rare problemen electronica SOLVED
Ja,dat weet ik wel..Alleen de radio zelf wordt uit geschakeld,de "geheugenspanning" niet..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 21 jun 2014, 21:55
Re: rare problemen electronica SOLVED
Het probleem met de electra is opgelost.
Achter de radio zat nog een mute box en een nokia schakelbox.
Er zat een apparte kabelboom van auto naar nokia box en radio.
Deze waren nogal doorgelust achter het dashboard. Een van de +kabels was geknipt en niet afgeplakt.
Deze maakte bij het uithalen van de radio waarschijnlijk kort contact.
Ik heb alles verwijderd tot de stekker van de auto.
Nu zit er een officeële aansluiting en is er een zee van ruimte achter de radio.
Accu aangesloten en hoppa alles werkt.
Ff over de misfires.
Deze komen volgens mij ook door de vialle instalatie.
Maar wat.
Het kunnen de uitstroom buisjes zijn, vervangen rond de 250 euro.
Of de pomp. Vervangen rond de 500 euro.
Redelijk bedrag voor een auto waarvan de vrouw zegt kan die niet weg?
Dus heeft iemand een optie kijk hier eens naar hoor ik het graag.
Of ervaring en hoe is dit opgelost.
Hoor het graag.
Achter de radio zat nog een mute box en een nokia schakelbox.
Er zat een apparte kabelboom van auto naar nokia box en radio.
Deze waren nogal doorgelust achter het dashboard. Een van de +kabels was geknipt en niet afgeplakt.
Deze maakte bij het uithalen van de radio waarschijnlijk kort contact.
Ik heb alles verwijderd tot de stekker van de auto.
Nu zit er een officeële aansluiting en is er een zee van ruimte achter de radio.
Accu aangesloten en hoppa alles werkt.
Ff over de misfires.
Deze komen volgens mij ook door de vialle instalatie.
Maar wat.
Het kunnen de uitstroom buisjes zijn, vervangen rond de 250 euro.
Of de pomp. Vervangen rond de 500 euro.
Redelijk bedrag voor een auto waarvan de vrouw zegt kan die niet weg?
Dus heeft iemand een optie kijk hier eens naar hoor ik het graag.
Of ervaring en hoe is dit opgelost.
Hoor het graag.
Re: rare problemen electronica SOLVED
ik had gezegd, gasfilter. Maar zo te lezen heb je geen gasfilter.
Tja, dan kom je op de injectoren (als je die hebt...), de pomp, of wie weet gewoon slecht afgesteld, als ie altijd al moeilijk deed.
...of lekkage bij de luchtinlaat.... als de problemen er op benzine ook zijn.
Tja, dan kom je op de injectoren (als je die hebt...), de pomp, of wie weet gewoon slecht afgesteld, als ie altijd al moeilijk deed.
...of lekkage bij de luchtinlaat.... als de problemen er op benzine ook zijn.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: rare problemen electronica SOLVED
Kunnen die injectoren niet gewoon schoon gemaakt worden?Een injector is toch gewoon een stuk metaal wat in principe niet kapot gaat?Alleen de solenoids die ze bedienen,als het zo werkt,zou kapot kunnen gaan.Er zijn op het youtubekanaal een hoop filmpjes over hoe je injectoren schoon kan maken..Dat zijn benzineinjectoren natuurlijk..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: rare problemen electronica SOLVED
Mijn gasinjectoren zijn overwegend gemaakt van kunststof.
Re: rare problemen electronica SOLVED
Correct me if i'm wrong, maar heb je ook zo'n grijs kastje van Vialle tegen je Schutbord ?
Bij mij was het namelijk een semi defecte Injector Onderbreker. Kosten € 100,-, Probleem weg...
( Benzine en Gas in dezelfde Cylinderkamer ontbrandt ook niet erg goed, hence, Misfire...)
Bij mij was het namelijk een semi defecte Injector Onderbreker. Kosten € 100,-, Probleem weg...
( Benzine en Gas in dezelfde Cylinderkamer ontbrandt ook niet erg goed, hence, Misfire...)
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 21 jun 2014, 21:55
Re: rare problemen electronica SOLVED
He das een goeie.
Ik ga morgen ff kijken.
Je zult wel geen foto hebben van dit kastje.
Ik kom er op terug.
Ik ga morgen ff kijken.
Je zult wel geen foto hebben van dit kastje.
Ik kom er op terug.
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 21 jun 2014, 21:55
Re: rare problemen electronica SOLVED
Heb het kastje gevonden naast de accu verstopt.
Ga het deze week ff loshalen en kijken of er wat corosie op zit.
En evt controle op losse solderingen.
Ga het deze week ff loshalen en kijken of er wat corosie op zit.
En evt controle op losse solderingen.
Re: rare problemen electronica SOLVED
Ik ben benieuwd, keep us posted!