Startmotor

Voor algemene (niet specifiek voor een type Galant) info en vragen over techniek.
Plaats reactie
G@l@nt64
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 apr 2020, 12:47
Provincie: Gelderland

Startmotor

Bericht door G@l@nt64 »

Hallo GF,

Afgelopen vrijdag wilde mijn Galant niet meer starten... antenne, radio, ramen, elektrisch dak etc. werkt wel...de ANWB medewerker heeft de accu
gecheckt en mij verteld dat de accu slecht is en ook de startmotor op z´n eind loopt. Een nieuwe accu heb ik al in huis. Bij 2 Japanse sloop onderdelen bedrijven ligt nog een gebruikte startmotor voor zo´n €50,00. Zijn nieuwe startmotoren nog verkrijgbaar en zo ja welke is dan een goede voor mijn Galant 2.0 GLSI automaat 04/1996

Graag hoor ik jullie advies en tips.

Groet Paul Heersink

572EE3D9-3453-48F5-A0F2-51D1BAA0C375.jpeg
Gebruikersavatar
Qualconu
Berichten: 320
Lid geworden op: 04 mar 2020, 17:33
Provincie: Noord-Brabant

Re: Startmotor

Bericht door Qualconu »

Paul,
- Als sloop-onderdeel loop je het risico dat die startmotor ook aan revisie toe is.
- Dus als het praktisch uitvoerbaar is, (zelf de- en monteren, brengen en ophalen), is het misschien verstandiger om je startmotor naar 'n revisiebedrijf te brengen. Daar ben je niet veel meer kwijt, en dan heb je 'n zo goed als nieuwe.
- Nieuwe startmotor kan altijd nog maar dan ben je veel meer kwijt.
[External Link Removed for Guests]
- En misschien heeft een van onze forumleden nog wel 'n goede startmotor voor je liggen
Eigenaar van de enige in NL geregistreerde 8G Galant PFL die nog in bezit is van de 1e eigenaar.
Eigenaar van 1 van de 6 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de 1e eigenaar.
Aantal Galants met een geldige APK op 01-01-2024: 404
Plaats reactie

Terug naar “Techniek”