Bedankt voor het welkom op het forum.
Ik ben al jaren een mitsubishi liefhebber.
Mijn vader reed altijd al mitsubishi en dat heb ik va hem over genomen.
Mijn vader hadmitsubishi een lancer exe sedan 1980 als lease auto.
Voor een prikkie kon ik deze van hem over nemen.
Na jaren gereden en gesleuteld te hebben aan opel ascona's was ik verheugd met de witte lancer.
Helaas niet veel meer te sleutelen maar wel meer luxe en confort.
Na een aantal jaren in de lancer ingeruild voor een lancer station gls uit 1991 blauw.
Uiteraard full option.
Deze later weer ingeruild voor een grotere galant 2.0 gls station uit 1997.
Jaren met plezier in gereden miste alleen de cruisecontrol.
Na jaren rijplezier waren de kosten te groot om door de apk te komen.
Wielkasten verrot achterzijde, versnellingsbak, kromme poeli. Tikkende motor gelijk een diesel.
Ja dan maar kijken naar een opvolger?
Das moeilijk.
Er werd geen galant meer gemaakt en de grandis als opvolger blha wat een misselijke auto.
Terug naar een lancer wilden we ook niet.
Na veel wikken en wegen een mazda 6 station gekocht. Blijft toch een japanner.
Het is goed te merken dat de galant is opgewardeerd na het verdwijnen van de sigma naar een auto die dasr goed bij aansluit.
De mazda daarin tegen is de vervanging van de xedos 6. Maar dan afgewardeerd naar de mazda 626 richting. Jammer het verschil is overal in te merken.
Ondanks dat de mazda een nieuwer model is ten opzichte van de galant is het confort van de galant ver uit de betere.
Heerlijk cruisen en genieten van de rust.
De mazda ademt meer sportiviteit uit en is wat scheller.
Alhoewel dashboard van de mazda savonds geweldig is met het rode licht.
De mazda voldoet prima maar het heimwee naar de galant g8 is nooit verdwenen.
Verheugd was ik dan ook dat ik ivm ander werk een 2e auto nodig had.
Een op gas.
Dus zoeken. Juist naar een galant.
Heb een hele mooie gevonden uit 2002. Km 279000. Beetje schade maar geen roest!!!!!!!!! Het is een donker blauwe
2.5 v6 elegance ooit demo auto geweest daarna verkocht. Deze mensen hebben er ruim 6 jaar in gereden en zeer goed onderhouden. Via een dealer de auto als 2e eigenaar aangeschaft. Keurig de onderhouds geschiedenis ingezien en me verbaasd.
Bij 240000 is de versnellingsbak nog verwisseld en de auto voorzien van nieuwe bougies en kabels. De auto heeft nu 289000 km op de teller staan en heeft een lpi viale gastank.
Het rijden is zoals verwacht geweldig, prins heerlijk in het leer genieten van de V6.
Helaas heeft de auto meer dan een jaar stil gestaan en dat valt nu te merken.
Het gas gaat niet lekker bij lange ritten, de auto krijgt misfires en dan moet ik ff stoppen, uitzetten en daarna weer rijden
Probleem weg. Ook slangetjes waren uitgedroogd en moesten vefvangen worden.
Maar verder geweldige auto