Cuore re-redo
Cuore re-redo
De oudere garde kan misschien nog wel herinneren dat een jaar of 5 (?) terug voor een vriendin we haar autootje als suprise gepimped hebben. Die vriendin zie ik nu sinds een klein jaartje weer en zo ook haar Cuore L501 en beide zijn leuk om weer te zien
Helaas had het alarmsysteem met centrale deurvergrendeling een irritante probleem veroorzaakt, door spontaan af te gaan. Iemand anders had daarom al eens de sirene uitgeschakeld, maarja, dan loopt uiteindelijk de accu gewoon leeg als de alarmlichten eindeloos blijven knipperen
Ook de electrische raambediening die ik had ingebouwd bleek het niet overleefd te hebben (al vrij snel eigenlijk) en het kunstleer van het nieuwe hemeltje was naar beneden gezakt. Twee weken terug was ook de audio ermee gekapt dus het werd hoog tijd voor een beetje nieuwe liefde voor dat autootje!
Gisteren de auto opgehaald en mee begonnen: het alarmsysteem is exit, net als het custom hemeltje en de audio (nou ja, het versterkertje). Alles weer factory fresh gemaakt, de gaatjes waar de electrische raambediening zaten bedekt met een patch van hetzelfde witte leer.
Ik heb vandaag het hemeltje van die ik uit het Monster had gehaald in mijn VR2 gezet (die uit de VR2 had achterop een gaatje waar ooit een GSM antenne zat) en met het VR2 hemeltje (na flink wat aanpassingen) heb ik nu de Cuore voorzien van een strak, vers hemeltje!
Van de week een radio inbouwen en kijken of ik een nieuw zijscherm op de kop kan tikken want die heeft een flinke en lelijke deuk. Even spuiten, net als de voorbumper dan ziet ie er weer fris uit!
Helaas had het alarmsysteem met centrale deurvergrendeling een irritante probleem veroorzaakt, door spontaan af te gaan. Iemand anders had daarom al eens de sirene uitgeschakeld, maarja, dan loopt uiteindelijk de accu gewoon leeg als de alarmlichten eindeloos blijven knipperen
Ook de electrische raambediening die ik had ingebouwd bleek het niet overleefd te hebben (al vrij snel eigenlijk) en het kunstleer van het nieuwe hemeltje was naar beneden gezakt. Twee weken terug was ook de audio ermee gekapt dus het werd hoog tijd voor een beetje nieuwe liefde voor dat autootje!
Gisteren de auto opgehaald en mee begonnen: het alarmsysteem is exit, net als het custom hemeltje en de audio (nou ja, het versterkertje). Alles weer factory fresh gemaakt, de gaatjes waar de electrische raambediening zaten bedekt met een patch van hetzelfde witte leer.
Ik heb vandaag het hemeltje van die ik uit het Monster had gehaald in mijn VR2 gezet (die uit de VR2 had achterop een gaatje waar ooit een GSM antenne zat) en met het VR2 hemeltje (na flink wat aanpassingen) heb ik nu de Cuore voorzien van een strak, vers hemeltje!
Van de week een radio inbouwen en kijken of ik een nieuw zijscherm op de kop kan tikken want die heeft een flinke en lelijke deuk. Even spuiten, net als de voorbumper dan ziet ie er weer fris uit!
- Bijlagen
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Cuore re-redo
nou, dat ziet er zeker netjes uit.
Ik had ooit een kennis met een cuore bomvol met Tweety's. Er lagen er minstens 50 in.
Iedere keer dat ik aan een Cuore denk, moet ik weer denken aan die berg suffe vogeltjes
Ik had ooit een kennis met een cuore bomvol met Tweety's. Er lagen er minstens 50 in.
Iedere keer dat ik aan een Cuore denk, moet ik weer denken aan die berg suffe vogeltjes
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: Cuore re-redo
Voor wie het leuk vindt (ikzelf in ieder geval wel weer) een aantal foto's van destijds. Aangezien het Daihatsu forum waarop het hele projecttopic stond niet meer bestaat is het wel leuk om het weer 'ns te zien zo.
Highlights:
- custom gemaakte voorbumper met 6G Galant lip (en op kleur gespoten)
- custom gemaakte achterbumper met skirt van een Suzuki Swift (en op kleur gespoten)
- custom gemaakte side skirts van een 8G
- origineel L501 achterspoilertje gespoten en gemonteerd
- origineel L501 fender flares gespoten en gemonteerd
- custom bekleed kunstleer interieur
- gesmokede knipperlichten en achterlichten + heldere zijknipperlichten
- verse motorklep (de originele had een hoop roest)
- deuren, achterzijkant en dak ondreund
Highlights:
- custom gemaakte voorbumper met 6G Galant lip (en op kleur gespoten)
- custom gemaakte achterbumper met skirt van een Suzuki Swift (en op kleur gespoten)
- custom gemaakte side skirts van een 8G
- origineel L501 achterspoilertje gespoten en gemonteerd
- origineel L501 fender flares gespoten en gemonteerd
- custom bekleed kunstleer interieur
- gesmokede knipperlichten en achterlichten + heldere zijknipperlichten
- verse motorklep (de originele had een hoop roest)
- deuren, achterzijkant en dak ondreund
- Bijlagen
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Cuore re-redo
wow, respect , dat ziet er even mooi uit
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: Cuore re-redo
Krijgen we de Eigenaresse dan ook nog eens te zien ?
- miss_laatjuh
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
- Provincie: Noord-Brabant
Re: Cuore re-redo
Ik wou dat ik zo'n broer had !! Kom maar even met je galant manneke kun je hem volgende week ophalen
Re: Cuore re-redo
Wist niet dat je aan zo'n klein autootje zoveel kon veranderen .
Die cuore's zijn best geinige autootjes: klein, licht, zuinig.
Het 3-cilinder motortje heeft een lekkere roffel als je m op zn staart trapt.
Jammer dat Daihatsu uit NL verdwijnt.
Die cuore's zijn best geinige autootjes: klein, licht, zuinig.
Het 3-cilinder motortje heeft een lekkere roffel als je m op zn staart trapt.
Jammer dat Daihatsu uit NL verdwijnt.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
- galantrijder
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 07 aug 2012, 20:58
- Provincie: Noord-Holland
Re: Cuore re-redo
Hahaha pimp my ride!! Voor t mooie nog even een vr4 blok op maat maken...
8G 2.5 V6 Elegance BJ 2000
Re: Cuore re-redo
Ik zat al te meten John. De 77cm breedte zou exact passen maar de diepte van het motorruimpje komt minstens 15cm te kort. Het zou een enorme custom job worden om er uberhaupt iets anders krachtigers in te bouwen en tegelijkertijd volslagen idioot plan voor zo'n autootje (het ding zou direct kromtrekken hahaha) en dat al jaren terug ecomonisch is afgeschreven. Nee, ik hou die idiote ombouwplannen wel bij mijn eigen economisch afgeschreven wagentje.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Cuore re-redo
Daar zit wel wat mooi custom werk in
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Cuore re-redo
je kunt natuurlijk het blok doormidden zagen en dan zou je ... oh wacht, dan heb je nog steeds een 3-cylinder
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: Cuore re-redo
Dat projectje kan ik me nog goed herinneren. Mooi dat ze er nog steeds in rond rijd!
- galantrijder
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 07 aug 2012, 20:58
- Provincie: Noord-Holland
Re: Cuore re-redo
hahaha ja en volgens mij is het ook levensgevaarlijk... ik zie het voor al voor memarksanne schreef:Ik zat al te meten John. De 77cm breedte zou exact passen maar de diepte van het motorruimpje komt minstens 15cm te kort. Het zou een enorme custom job worden om er uberhaupt iets anders krachtigers in te bouwen en tegelijkertijd volslagen idioot plan voor zo'n autootje (het ding zou direct kromtrekken hahaha) en dat al jaren terug ecomonisch is afgeschreven. Nee, ik hou die idiote ombouwplannen wel bij mijn eigen economisch afgeschreven wagentje.
krijg je zo iets, maar dan nog erger (6A13TT in een Mitsubishi Colt... sprintjes van 6:10)
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
8G 2.5 V6 Elegance BJ 2000
Re: Cuore re-redo
Als je hem door midden zaagt heb je twee 1,5 cilinders..foks schreef:je kunt natuurlijk het blok doormidden zagen en dan zou je ... oh wacht, dan heb je nog steeds een 3-cylinder
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: Cuore re-redo
Met de frisse km stand 103804 is de Cuore weer een jaar legaal op de nederlandse wegen
Wel een wiellager achter (bestuurderzijde) vervangen (best een bitch om los te krijgen, het zijn 2 lagers en je kunt ze er niet uitpersen alleen uitslaan (van binnen naar buiten). Plus twee nieuwe bandjes. Meteen olie vervangen 2.6L en oliefilter.
Weer een oud beestje dat nog prima een poosje meekan!
Wel een wiellager achter (bestuurderzijde) vervangen (best een bitch om los te krijgen, het zijn 2 lagers en je kunt ze er niet uitpersen alleen uitslaan (van binnen naar buiten). Plus twee nieuwe bandjes. Meteen olie vervangen 2.6L en oliefilter.
Weer een oud beestje dat nog prima een poosje meekan!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Cuore re-redo
Zeg Mark,zeg eens,wat kan jij nou eigenlijk niet??
Ik denk dat het een kort lijstje is...
Ik denk dat het een kort lijstje is...
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: Cuore re-redo
Als je motor sneller wilt, heb ik nog wel een cinquecento novitec turbo blokje liggen, 110 pk, en op te pompen naar de 185 pk ong
Past qua ruimte mooi in de cuore, en heb je ineens een race monstertje :p
Maar geloof dat ie de verkeerde job heeft, had beter monteur kunnen worden, volgens mij moet je echt hard je best doen om iets te verzinnen wat ie NIET kan oplossen :p
Past qua ruimte mooi in de cuore, en heb je ineens een race monstertje :p
Maar geloof dat ie de verkeerde job heeft, had beter monteur kunnen worden, volgens mij moet je echt hard je best doen om iets te verzinnen wat ie NIET kan oplossen :p
Re: Cuore re-redo
Monteur?Hij had een goede job kunnen krijgen bij een restaurateur!speedy500 schreef:Als je motor sneller wilt, heb ik nog wel een cinquecento novitec turbo blokje liggen, 110 pk, en op te pompen naar de 185 pk ong
Past qua ruimte mooi in de cuore, en heb je ineens een race monstertje :p
Maar geloof dat ie de verkeerde job heeft, had beter monteur kunnen worden, volgens mij moet je echt hard je best doen om iets te verzinnen wat ie NIET kan oplossen :p
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: Cuore re-redo
Monteur, restaurateur, spuiter, customiser, audio inbouwer. Mark kan het allemaal
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Cuore re-redo
Hey eh... kappen nou hoor, anders ga ik zitten blozen! En het was al warm genoeg vandaag En zittend naast m'n bbq waar ik net deze bad boy weggewerkt heb is het nog altijd goed toeven
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Cuore re-redo
Ja,we hebben het voor elkaar,hij bloost...
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: Cuore re-redo
Is dat eetbaarmarksanne schreef:Hey eh... kappen nou hoor, anders ga ik zitten blozen! En het was al warm genoeg vandaag En zittend naast m'n bbq waar ik net deze bad boy weggewerkt heb is het nog altijd goed toeven
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: Cuore re-redo
Gewoon blijven doen wat je doet.
Van je hobby je werk maken is niet altijd goed.
Ben ik de moeilijke weg achter gekomen.
Sinds dat ik in de werkplaats liep is de zin en de tijd die ik aan m'n auto's wilde besteden afgenomen.
Niets is zo belangrijk als plezier hebben in je hobby en in je werk.
Ik ben nu berger. En als ik tijd heb heb ik ook weer zin om met de auto bezig te gaan.
Van je hobby je werk maken is niet altijd goed.
Ben ik de moeilijke weg achter gekomen.
Sinds dat ik in de werkplaats liep is de zin en de tijd die ik aan m'n auto's wilde besteden afgenomen.
Niets is zo belangrijk als plezier hebben in je hobby en in je werk.
Ik ben nu berger. En als ik tijd heb heb ik ook weer zin om met de auto bezig te gaan.
Driving a: '88 Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi Super Top A/T
Driving a: '97 Mitsubishi ЯVR 2.0T Hyper Sports Gear R
In Project: '89 Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: '91 Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top
Driving a: '97 Mitsubishi ЯVR 2.0T Hyper Sports Gear R
In Project: '89 Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: '91 Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top
Re: Cuore re-redo
Gisteren de Cuore een handje geholpen om door de APK te komen
- ashoes recent gescheurd (mazzel, er zaten nog niet al teveel vetspetters overal)
- stukje vers metaal in een stukje van een dragend deel gelast (niet echt spannend, maar wel beter dat het weer fris en stevig is/blijft)
- olie ververst (de volle 2.6L 10W-40 old skool)
- oliefiltertje ververst
- versnellingsbakolie ververst (uit pure noodzaak omdat ik de hele aandrijfas eruit tikte toen ik de homokineet eraf probeerde te tikken, PLOP, schiet de hele as uit de bak, dus alle oude olie eruit)
- ruitensrproeiermotortje 'gereviseerd' (lees: een paar tikken met een plastic hamertje gegeven tot 'ie weer netjes liep)
- ruitenwissers ververst
- nieuwe smartphonehouder gemonteerd
Daarna probleemloze APK keuring bij Leen (LeenAPK) laten doen.
Met 122.xxx KM op de teller is het nog steeds een auto met weinig kilometers, ook na 21 jaar!
- ashoes recent gescheurd (mazzel, er zaten nog niet al teveel vetspetters overal)
- stukje vers metaal in een stukje van een dragend deel gelast (niet echt spannend, maar wel beter dat het weer fris en stevig is/blijft)
- olie ververst (de volle 2.6L 10W-40 old skool)
- oliefiltertje ververst
- versnellingsbakolie ververst (uit pure noodzaak omdat ik de hele aandrijfas eruit tikte toen ik de homokineet eraf probeerde te tikken, PLOP, schiet de hele as uit de bak, dus alle oude olie eruit)
- ruitensrproeiermotortje 'gereviseerd' (lees: een paar tikken met een plastic hamertje gegeven tot 'ie weer netjes liep)
- ruitenwissers ververst
- nieuwe smartphonehouder gemonteerd
Daarna probleemloze APK keuring bij Leen (LeenAPK) laten doen.
Met 122.xxx KM op de teller is het nog steeds een auto met weinig kilometers, ook na 21 jaar!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Cuore re-redo
Nou, die rijdt niet veel. Maar dat karretje kennen we nog wel.
Heeft het zin om versnellingsbakolie te verversen , eh zonder dat er reden voor zou zijn, zoals uitgetrokken aandrijfassen ?
Ooit gedaan bij de handgeschakelde 6G maar dat was een beetje een zinloze oefening naar mijn mening, ondanks de hoge kilometerstand.
Hoe houdt de verf bij die DIY-projecten ?
Blijft dat een beetje zitten? Is hartstikke moeilijk om goed te spuiten, enzo.
Heeft het zin om versnellingsbakolie te verversen , eh zonder dat er reden voor zou zijn, zoals uitgetrokken aandrijfassen ?
Ooit gedaan bij de handgeschakelde 6G maar dat was een beetje een zinloze oefening naar mijn mening, ondanks de hoge kilometerstand.
Hoe houdt de verf bij die DIY-projecten ?
Blijft dat een beetje zitten? Is hartstikke moeilijk om goed te spuiten, enzo.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: Cuore re-redo
Versnellingsbakolie gaat lang mee. Toch zal ook die olie z'n kwaliteit verliezen door de jaren en kilometers. Het is juist als je nog niets merkt toch een goed idee het te doen op de voorgeschreven intervalmomenten. Een paar liter olie weegt nooit op tegen een versnellingsbakrevisie.
De diy paintjobs houden stevig stand. Komt door de combi van voorbewerking, lakkeuze en de applicatie.
De diy paintjobs houden stevig stand. Komt door de combi van voorbewerking, lakkeuze en de applicatie.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
- Ran-DiZzle
- Berichten: 789
- Lid geworden op: 12 mar 2012, 08:54
- Provincie: Flevoland
Re: Cuore re-redo
Over swappen gesproken... Gewoon een Yamaha R1 blokje dr in.. En goaaaannnn
//// ////GALANT AUTO SOCIETY CHAPTER NETHERLANDS//// ////