Cuore re-redo

Post hier je fun, ga volledig off-topic of klets erop los tot je een ons weegt!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Cuore re-redo

Bericht door marksanne »

De oudere garde kan misschien nog wel herinneren dat een jaar of 5 (?) terug voor een vriendin we haar autootje als suprise gepimped hebben. Die vriendin zie ik nu sinds een klein jaartje weer en zo ook haar Cuore L501 en beide zijn leuk om weer te zien ;)

Helaas had het alarmsysteem met centrale deurvergrendeling een irritante probleem veroorzaakt, door spontaan af te gaan. Iemand anders had daarom al eens de sirene uitgeschakeld, maarja, dan loopt uiteindelijk de accu gewoon leeg als de alarmlichten eindeloos blijven knipperen :)

Ook de electrische raambediening die ik had ingebouwd bleek het niet overleefd te hebben (al vrij snel eigenlijk) en het kunstleer van het nieuwe hemeltje was naar beneden gezakt. Twee weken terug was ook de audio ermee gekapt dus het werd hoog tijd voor een beetje nieuwe liefde voor dat autootje!

Gisteren de auto opgehaald en mee begonnen: het alarmsysteem is exit, net als het custom hemeltje en de audio (nou ja, het versterkertje). Alles weer factory fresh gemaakt, de gaatjes waar de electrische raambediening zaten bedekt met een patch van hetzelfde witte leer.

Ik heb vandaag het hemeltje van die ik uit het Monster had gehaald in mijn VR2 gezet (die uit de VR2 had achterop een gaatje waar ooit een GSM antenne zat) en met het VR2 hemeltje (na flink wat aanpassingen) heb ik nu de Cuore voorzien van een strak, vers hemeltje!

Van de week een radio inbouwen en kijken of ik een nieuw zijscherm op de kop kan tikken want die heeft een flinke en lelijke deuk. Even spuiten, net als de voorbumper dan ziet ie er weer fris uit!
Bijlagen
Het dashboard moest best open om alle bedrading te verwijderen :)
Het dashboard moest best open om alle bedrading te verwijderen :)
Hi world! It's me again!
Hi world! It's me again!
Dit was teveel.
Dit was teveel.
Kijk! Dat ziet er toch weer netjes uit!?
Kijk! Dat ziet er toch weer netjes uit!?
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Cuore re-redo

Bericht door foks »

nou, dat ziet er zeker netjes uit.
Ik had ooit een kennis met een cuore bomvol met Tweety's. Er lagen er minstens 50 in.
Iedere keer dat ik aan een Cuore denk, moet ik weer denken aan die berg suffe vogeltjes :)
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Cuore re-redo

Bericht door marksanne »

Voor wie het leuk vindt (ikzelf in ieder geval wel weer) een aantal foto's van destijds. Aangezien het Daihatsu forum waarop het hele projecttopic stond niet meer bestaat is het wel leuk om het weer 'ns te zien zo.

Highlights:

- custom gemaakte voorbumper met 6G Galant lip (en op kleur gespoten)
- custom gemaakte achterbumper met skirt van een Suzuki Swift (en op kleur gespoten)
- custom gemaakte side skirts van een 8G
- origineel L501 achterspoilertje gespoten en gemonteerd
- origineel L501 fender flares gespoten en gemonteerd
- custom bekleed kunstleer interieur
- gesmokede knipperlichten en achterlichten + heldere zijknipperlichten
- verse motorklep (de originele had een hoop roest)
- deuren, achterzijkant en dak ondreund
Bijlagen
Ingekorte en aangepaste Galant 8G side skirts!
Ingekorte en aangepaste Galant 8G side skirts!
Mini fender flares :)
Mini fender flares :)
L501 originele achterspoiler
L501 originele achterspoiler
Achterspoiler in primer testfit
Achterspoiler in primer testfit
Deurpanelen bekleed en aangepast met speaker.
Deurpanelen bekleed en aangepast met speaker.
Achterzijde deurpaneel
Achterzijde deurpaneel
Deurpanele achterbank
Deurpanele achterbank
Het originele Daihatsu hemeltje was toen ook al een probleem. Dit was wat er van over was destijds :)
Het originele Daihatsu hemeltje was toen ook al een probleem. Dit was wat er van over was destijds :)
Galant 6G lip ingekort testfit.
Galant 6G lip ingekort testfit.
Nog een keer die 6G lip proberen. Moet lukken!
Nog een keer die 6G lip proberen. Moet lukken!
Origineel (niet gespoten voorbumper)
Origineel (niet gespoten voorbumper)
Schuren-plamuren-schuren-plamuren!
Schuren-plamuren-schuren-plamuren!
Even zien hoe het staat zo.
Even zien hoe het staat zo.
Achterbumper met aangepaste Suzuki Swift add-on work-in-progress.
Achterbumper met aangepaste Suzuki Swift add-on work-in-progress.
Voorbumper gespoten!
Voorbumper gespoten!
De hoedenplank voorzien van een paar aardige speakers
De hoedenplank voorzien van een paar aardige speakers
En nu met wit kunstleer bekleed
En nu met wit kunstleer bekleed
Het custom made hemeltje met wit leer bekleed. Intussen dus vervangen door een Galant 8G hemel.
Het custom made hemeltje met wit leer bekleed. Intussen dus vervangen door een Galant 8G hemel.
Gestript interieurtje :)
Gestript interieurtje :)
Een middenconsole had de cuore niet, dus zelf maar eentje gemaakt en bekleed met grijs leer.
Een middenconsole had de cuore niet, dus zelf maar eentje gemaakt en bekleed met grijs leer.
Stukjes stoelbekleding opnieuw geknipt uit leer.
Stukjes stoelbekleding opnieuw geknipt uit leer.
Naaien!
Naaien!
Knippen
Knippen
Voorstoel bekleden met nieuwe bekleding.
Voorstoel bekleden met nieuwe bekleding.
Voorstoel klaar (ligt op z'n rug nu)
Voorstoel klaar (ligt op z'n rug nu)
Achterbank oude en nieuwe bekleding
Achterbank oude en nieuwe bekleding
Heldere zijknipperlichtjes voor een kleine Toyota pasten bijna plug en play.
Heldere zijknipperlichtjes voor een kleine Toyota pasten bijna plug en play.
Nieuwe interieurtje gezien vanuit een vieze voorruit :)
Nieuwe interieurtje gezien vanuit een vieze voorruit :)
En het complete autootje als make-over.
En het complete autootje als make-over.
En de achterzijde.
En de achterzijde.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Cuore re-redo

Bericht door foks »

wow, respect , dat ziet er even mooi uit :shock:
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Uray25
Berichten: 972
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: Cuore re-redo

Bericht door Uray25 »

Krijgen we de Eigenaresse dan ook nog eens te zien ?
Gebruikersavatar
miss_laatjuh
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
Provincie: Noord-Brabant

Re: Cuore re-redo

Bericht door miss_laatjuh »

Ik wou dat ik zo'n broer had !! Kom maar even met je galant manneke kun je hem volgende week ophalen :lol:
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Cuore re-redo

Bericht door menno3x8g »

Wist niet dat je aan zo'n klein autootje zoveel kon veranderen ;) .

Die cuore's zijn best geinige autootjes: klein, licht, zuinig.
Het 3-cilinder motortje heeft een lekkere roffel als je m op zn staart trapt.
Jammer dat Daihatsu uit NL verdwijnt.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
galantrijder
Berichten: 282
Lid geworden op: 07 aug 2012, 20:58
Provincie: Noord-Holland

Re: Cuore re-redo

Bericht door galantrijder »

Hahaha pimp my ride!! Voor t mooie nog even een vr4 blok op maat maken... :D :P
8G 2.5 V6 Elegance BJ 2000
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Cuore re-redo

Bericht door marksanne »

Ik zat al te meten John. De 77cm breedte zou exact passen maar de diepte van het motorruimpje komt minstens 15cm te kort. Het zou een enorme custom job worden om er uberhaupt iets anders krachtigers in te bouwen en tegelijkertijd volslagen idioot plan voor zo'n autootje (het ding zou direct kromtrekken hahaha) en dat al jaren terug ecomonisch is afgeschreven. Nee, ik hou die idiote ombouwplannen wel bij mijn eigen economisch afgeschreven wagentje.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: Cuore re-redo

Bericht door TPA »

Daar zit wel wat mooi custom werk in 8-)
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Cuore re-redo

Bericht door foks »

je kunt natuurlijk het blok doormidden zagen en dan zou je ... oh wacht, dan heb je nog steeds een 3-cylinder ;)
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Cuore re-redo

Bericht door KNOEI 8G »

Dat projectje kan ik me nog goed herinneren. Mooi dat ze er nog steeds in rond rijd!
Afbeelding
Gebruikersavatar
galantrijder
Berichten: 282
Lid geworden op: 07 aug 2012, 20:58
Provincie: Noord-Holland

Re: Cuore re-redo

Bericht door galantrijder »

marksanne schreef:Ik zat al te meten John. De 77cm breedte zou exact passen maar de diepte van het motorruimpje komt minstens 15cm te kort. Het zou een enorme custom job worden om er uberhaupt iets anders krachtigers in te bouwen en tegelijkertijd volslagen idioot plan voor zo'n autootje (het ding zou direct kromtrekken hahaha) en dat al jaren terug ecomonisch is afgeschreven. Nee, ik hou die idiote ombouwplannen wel bij mijn eigen economisch afgeschreven wagentje.
hahaha ja en volgens mij is het ook levensgevaarlijk... ik zie het voor al voor me :wha:

krijg je zo iets, maar dan nog erger (6A13TT in een Mitsubishi Colt... sprintjes van 6:10) ;)
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
8G 2.5 V6 Elegance BJ 2000
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Cuore re-redo

Bericht door Lowlands »

foks schreef:je kunt natuurlijk het blok doormidden zagen en dan zou je ... oh wacht, dan heb je nog steeds een 3-cylinder ;)
Als je hem door midden zaagt heb je twee 1,5 cilinders.. :shock:
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Cuore re-redo

Bericht door marksanne »

Met de frisse km stand 103804 is de Cuore weer een jaar legaal op de nederlandse wegen :)
Wel een wiellager achter (bestuurderzijde) vervangen (best een bitch om los te krijgen, het zijn 2 lagers en je kunt ze er niet uitpersen alleen uitslaan (van binnen naar buiten). Plus twee nieuwe bandjes. Meteen olie vervangen 2.6L en oliefilter.

Weer een oud beestje dat nog prima een poosje meekan!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Cuore re-redo

Bericht door Lowlands »

Zeg Mark,zeg eens,wat kan jij nou eigenlijk niet?? :lol:
Ik denk dat het een kort lijstje is... :wha:
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
speedy500
Berichten: 621
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:12
Provincie: Zeeland

Re: Cuore re-redo

Bericht door speedy500 »

Als je motor sneller wilt, heb ik nog wel een cinquecento novitec turbo blokje liggen, 110 pk, en op te pompen naar de 185 pk ong
Past qua ruimte mooi in de cuore, en heb je ineens een race monstertje :p

Maar geloof dat ie de verkeerde job heeft, had beter monteur kunnen worden, volgens mij moet je echt hard je best doen om iets te verzinnen wat ie NIET kan oplossen :p
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Cuore re-redo

Bericht door Lowlands »

speedy500 schreef:Als je motor sneller wilt, heb ik nog wel een cinquecento novitec turbo blokje liggen, 110 pk, en op te pompen naar de 185 pk ong
Past qua ruimte mooi in de cuore, en heb je ineens een race monstertje :p

Maar geloof dat ie de verkeerde job heeft, had beter monteur kunnen worden, volgens mij moet je echt hard je best doen om iets te verzinnen wat ie NIET kan oplossen :p
Monteur?Hij had een goede job kunnen krijgen bij een restaurateur!
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: Cuore re-redo

Bericht door TPA »

Monteur, restaurateur, spuiter, customiser, audio inbouwer. Mark kan het allemaal 8-) :D
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Cuore re-redo

Bericht door marksanne »

Hey eh... kappen nou hoor, anders ga ik zitten blozen! En het was al warm genoeg vandaag :) En zittend naast m'n bbq waar ik net deze bad boy weggewerkt heb is het nog altijd goed toeven ;)
Bijlagen
image.jpg
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: Cuore re-redo

Bericht door Lowlands »

:wha: Ja,we hebben het voor elkaar,hij bloost... :lol:
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Cuore re-redo

Bericht door menno3x8g »

marksanne schreef:Hey eh... kappen nou hoor, anders ga ik zitten blozen! En het was al warm genoeg vandaag :) En zittend naast m'n bbq waar ik net deze bad boy weggewerkt heb is het nog altijd goed toeven ;)
Is dat eetbaar :?
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Super Top
Berichten: 74
Lid geworden op: 07 mar 2012, 18:53
Provincie: Gelderland

Re: Cuore re-redo

Bericht door Super Top »

Gewoon blijven doen wat je doet.
Van je hobby je werk maken is niet altijd goed.
Ben ik de moeilijke weg achter gekomen.
Sinds dat ik in de werkplaats liep is de zin en de tijd die ik aan m'n auto's wilde besteden afgenomen.

Niets is zo belangrijk als plezier hebben in je hobby en in je werk.

Ik ben nu berger. En als ik tijd heb heb ik ook weer zin om met de auto bezig te gaan.
Driving a: '88 Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi Super Top A/T
Driving a: '97 Mitsubishi ЯVR 2.0T Hyper Sports Gear R
In Project: '89 Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: '91 Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Cuore re-redo

Bericht door marksanne »

Gisteren de Cuore een handje geholpen om door de APK te komen :)

- ashoes recent gescheurd (mazzel, er zaten nog niet al teveel vetspetters overal)
- stukje vers metaal in een stukje van een dragend deel gelast (niet echt spannend, maar wel beter dat het weer fris en stevig is/blijft)
- olie ververst (de volle 2.6L 10W-40 old skool)
- oliefiltertje ververst
- versnellingsbakolie ververst (uit pure noodzaak omdat ik de hele aandrijfas eruit tikte toen ik de homokineet eraf probeerde te tikken, PLOP, schiet de hele as uit de bak, dus alle oude olie eruit)
- ruitensrproeiermotortje 'gereviseerd' (lees: een paar tikken met een plastic hamertje gegeven tot 'ie weer netjes liep)
- ruitenwissers ververst
- nieuwe smartphonehouder gemonteerd

Daarna probleemloze APK keuring bij Leen (LeenAPK) laten doen.
Met 122.xxx KM op de teller is het nog steeds een auto met weinig kilometers, ook na 21 jaar!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Cuore re-redo

Bericht door foks »

Nou, die rijdt niet veel. Maar dat karretje kennen we nog wel.
Heeft het zin om versnellingsbakolie te verversen , eh zonder dat er reden voor zou zijn, zoals uitgetrokken aandrijfassen ?
Ooit gedaan bij de handgeschakelde 6G maar dat was een beetje een zinloze oefening naar mijn mening, ondanks de hoge kilometerstand.

Hoe houdt de verf bij die DIY-projecten ?
Blijft dat een beetje zitten? Is hartstikke moeilijk om goed te spuiten, enzo.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Cuore re-redo

Bericht door marksanne »

Versnellingsbakolie gaat lang mee. Toch zal ook die olie z'n kwaliteit verliezen door de jaren en kilometers. Het is juist als je nog niets merkt toch een goed idee het te doen op de voorgeschreven intervalmomenten. Een paar liter olie weegt nooit op tegen een versnellingsbakrevisie.

De diy paintjobs houden stevig stand. Komt door de combi van voorbewerking, lakkeuze en de applicatie.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Ran-DiZzle
Berichten: 789
Lid geworden op: 12 mar 2012, 08:54
Provincie: Flevoland

Re: Cuore re-redo

Bericht door Ran-DiZzle »

Over swappen gesproken... Gewoon een Yamaha R1 blokje dr in.. En goaaaannnn
//// ////GALANT AUTO SOCIETY CHAPTER NETHERLANDS//// ////
Plaats reactie

Terug naar “Kletsen / off-topic / fun / flauwekul”