wtf opel...
wtf opel...
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Awesomeness = Verveling x Talent
Re: wtf opel...
heeeeeel.... merkwaardig 
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
mooi spul!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
- Echo Whiskey
- Provincie: Zuid-Holland
Holy shit. 
christine in opel jasje?
lekker van A naar B, maar niet in een rechte lijn ...
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
veel parcours gedaan met de auto (slalom)
En was selflearning steering system
En was selflearning steering system
OMG scary
- Duke of Zeeland
- Provincie: Zeeland
je zal op de snelweg rijden gebeurt er ineens dit.
- FrozenMule
- Provincie: Gelderland
fakeeee maar wel echt mega lachen XD
love and hate are just two sides of the same coin.
Is de oude wagen van Kim Holland... zie je zo 
- FrozenMule
ik denk dat er gewoon 2 menen aan de linker en de rechter wiel stonden en dan kei gaan bewegen, waarom ik dat denk, omdat hem zonder dat de motor aan staat heel gemekkelijk de stuur kon draaien. maar het is wel 3cht lachen gedaan haha
auto hangt in de luchtFrozenMule schreef: omdat hem zonder dat de motor aan staat heel gemekkelijk de stuur kon draaien.
"Komt door een kapotte regelkep. Hierin zit een staafje dat tordeert of een ander verend element. Als je aan het stuur draait en zorgt dat de hydraulische klep die de hoeveelheid bekrachtiging regelt geleidelijk opent. Meer torsie is meer bekrachtiging. Als het staafje gebroken is dan wordt de klep volledig geopend terwijl er maar een beetje olie nodig is, de wielen sturen naar links of rechts terwijl het stuurwiel niet bij kan houden. De hydraulische klep wordt nu de andere kant op volledig geopend waardoor de vloeistofstroom wordt omgekeerd. De wielen gaan naar rechts, stuurwiel kan weer niet bijhouden enz."
ALS het een hydraulisch systeem is!In de Opel Combo waar ik in MOEST rijden,zat een elektrisch systeem.En ik vraag me af wat er gebeurd als je daar een massaonderbreking in hebt,misschien wel dit...
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Ik denk dat er dan helemaal niets gebeurd.Lowlands schreef:Ik vraag me af wat er gebeurd als je daar een massaonderbreking in hebt,misschien wel dit...
Zou ik niet zo gauw zeggen!Die motoren staan dan in tandem,dus net zo iets als een stereo audioversterker in brug stand..Dan krijg je dus dat de ene naar links duwt en daar door de ander naar rechts duwt..
- FrozenMule
daar heb ik niet aan gedacht maar volgens mij is het zo'n type TWR of TRW (een van die 2) stuurbekrachtiging, en die is een soort van hybride, het een een elektro motor en een hydraulische systeem, maar idd ik denk dat de auto in de lucht hangt haha, (mijn mening hoeft niet de juiste te zijnTwain schreef:auto hangt in de luchtFrozenMule schreef: omdat hem zonder dat de motor aan staat heel gemekkelijk de stuur kon draaien.![]()
"Komt door een kapotte regelkep. Hierin zit een staafje dat tordeert of een ander verend element. Als je aan het stuur draait en zorgt dat de hydraulische klep die de hoeveelheid bekrachtiging regelt geleidelijk opent. Meer torsie is meer bekrachtiging. Als het staafje gebroken is dan wordt de klep volledig geopend terwijl er maar een beetje olie nodig is, de wielen sturen naar links of rechts terwijl het stuurwiel niet bij kan houden. De hydraulische klep wordt nu de andere kant op volledig geopend waardoor de vloeistofstroom wordt omgekeerd. De wielen gaan naar rechts, stuurwiel kan weer niet bijhouden enz."
De motoren van de elektrische stuurbekrachtiging!Zo als in mijn Opel Combo zat en waar ik door een kennelijk beginnende monteur van CarglassTwain schreef:over welke motoren heb je het psies?
sluiting in kreeg door dat er water in liep door dat hij net een lek had gemaakt met de nieuwe voorruit boven de printen van de stuurbekrachtiging.Daarom weet ik zeker dat ik ELEKTRISCHE stuurbekrachtiging had..Alletwee de printen moesten vervangen worden,was een dure montage voor Carglass want is vergoed..
beginnende monteur van Carglass... dat is net zoiets als witte sneeuw... er werken daar echt alleen maar mongolen.
carglass heeft voor dat soort dingen een wa verzekering.. en de premie voor die verzekering... die betalen de klanten van carglass.. wat weer betaald word door de verzekering van auto bezitters.. en die worden weer betaald door mensen met auto's en.. heeey DAT BEN IK >> HEEEY!!!
ik begrijp alleen niet waarom het twee motoren zouden moeten zijn... of noem jij de sensor ook motor? of gebruikt dat ding voor links een andere motor dan voor rechts (wat een idioot systeem is het dan) vragen vragen vragen..
hoe dan ook in het filmpje zie je een 90's opel interieur.. wellicht een astra.. en die had geen electrische stuurbekrachtiging bij mijn weten
carglass heeft voor dat soort dingen een wa verzekering.. en de premie voor die verzekering... die betalen de klanten van carglass.. wat weer betaald word door de verzekering van auto bezitters.. en die worden weer betaald door mensen met auto's en.. heeey DAT BEN IK >> HEEEY!!!
ik begrijp alleen niet waarom het twee motoren zouden moeten zijn... of noem jij de sensor ook motor? of gebruikt dat ding voor links een andere motor dan voor rechts (wat een idioot systeem is het dan) vragen vragen vragen..
hoe dan ook in het filmpje zie je een 90's opel interieur.. wellicht een astra.. en die had geen electrische stuurbekrachtiging bij mijn weten
- SisterOfMercy
- Provincie: Zuid-Holland
Kan je niet eens ophouden met op het toetsenbord te poepen als je een reactie probeert te schrijven?Lowlands schreef:De motoren van de elektrische stuurbekrachtiging!Zo als in mijn Opel Combo zat en waar ik door een kennelijk beginnende monteur van Carglass
sluiting in kreeg door dat er water in liep door dat hij net een lek had gemaakt met de nieuwe voorruit boven de printen van de stuurbekrachtiging.Daarom weet ik zeker dat ik ELEKTRISCHE stuurbekrachtiging had..Alletwee de printen moesten vervangen worden,was een dure montage voor Carglass want is vergoed..
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
- FrozenMule
m,
Laatst gewijzigd door FrozenMule op 30 jul 2013, 09:16, 2 keer totaal gewijzigd.
- FrozenMule
het zijn geen 2 motoren het is een elektronmotor die voor de stuurbeweging soepeler en preciseer maakt en de stuurbekrachtiging pomp voor de ondersteuning vezorgdTwain schreef:beginnende monteur van Carglass... dat is net zoiets als witte sneeuw... er werken daar echt alleen maar mongolen.
kan ook een vectra zijn geweest of een corsa, die hebben allemaal hetzelfde interieur.
Nouja,het waren twee printen,dus nam aan dat het ook twee motoren waren..
Waarom nou weer deze reaktie van jou??Begrijp ik echt niet..SisterOfMercy schreef:Kan je niet eens ophouden met op het toetsenbord te poepen als je een reactie probeert te schrijven?Lowlands schreef:De motoren van de elektrische stuurbekrachtiging!Zo als in mijn Opel Combo zat en waar ik door een kennelijk beginnende monteur van Carglass
- FrozenMule
ik heb een voor zo'n 3,5 jaar terug bij opel gewerkt een lange periode maar ik kan me niet plaatsen in die printen die jij bedoeld, bij de raam zij je ? echt ik kan me er ook niets bij voorstellenLowlands schreef:Nouja,het waren twee printen,dus nam aan dat het ook twee motoren waren..
Onder de voorruit en onder het stuur dus.De ANWB is er nog bij geweest,die kon in eerste instantie het wel weer droog maken,werkte het weer,maar na honderd meter was het weer over.Toen weg gesleept naar de dealer.
Maar dit was natuurlijk al een tijdje geleden met een niet zo nieuwe Combo.Iemand anders had hem voor mij gehad.
Het was in 2005,en de combo zal zo'n vier jaar oud zijn geweest.
Maar dit was natuurlijk al een tijdje geleden met een niet zo nieuwe Combo.Iemand anders had hem voor mij gehad.
Het was in 2005,en de combo zal zo'n vier jaar oud zijn geweest.
Laatst gewijzigd door Lowlands op 30 jul 2013, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- FrozenMule
bedoel je niet gewoon de stuurmodules ?
Nee,denk het niet.Kon nog wel sturen,maar heel zwaar.Dus toch echt de bekrachtiging.
- FrozenMule
die combo van de foto heeft idd elektroniche bekrachtiging. als je nog wel kan sturen maar alleen heel zwaar dat komt dat je dan tegen de electromotor in ga, elke auto met elektroniche stuurbekrachtiging kan je amper mee sturen als de motor geen stroom krijg. iig bij opel en mercedes dan en ik neem eigelijk wel aan dat het bij elke auto zo is met de elektroniche bekrachtiging
Zie je wel,maar heeft die dus maar 1 motor?
En dan houd ik op met dit topic te vervuilen,tenminste dat schijnen mensen hier te denken..(Het gaat toch over een Opel????)
En mensen,die opel was dus een dienstauto!Later kregen we Opel Corsa's omdat we eigenlijk die laadruimte helemaal niet nodig hadden.Daar na heb ik dus weer een galant gekocht.Zo!Nu tevreden?
En dan houd ik op met dit topic te vervuilen,tenminste dat schijnen mensen hier te denken..(Het gaat toch over een Opel????)
En mensen,die opel was dus een dienstauto!Later kregen we Opel Corsa's omdat we eigenlijk die laadruimte helemaal niet nodig hadden.Daar na heb ik dus weer een galant gekocht.Zo!Nu tevreden?
- FrozenMule
ja heeft maar 1 motor die alles bediend en de hydraulische gedeelte word door de motor aangestuurd dus het heeft een onderscheunde rol in dit plaatje.
Hahaha noouu als dat zo is mag deze gedeelte tog geen off-topic/ fun / enz heten ?
maar idd we gaan over deze topic wel erg ver van de topic
Hahaha noouu als dat zo is mag deze gedeelte tog geen off-topic/ fun / enz heten ?
maar idd we gaan over deze topic wel erg ver van de topic
Niemand vindt dit topicvervuiling.. opel en kapot is zoiets als groen gras... je hebt wel gras van andere kleuren , maar dat is relatief zeldzaam..
En het topic staat in flauwekul, dus je zit qua inhoud ook nog goed Joop.
En het topic staat in flauwekul, dus je zit qua inhoud ook nog goed Joop.
Waarom dan die reaktie van Sister of Mercy?? 
- FrozenMule
hahaha maak je niet al te druk er over
zal vast niet rot bedoelt zijn