Even voorstellen

Stel je hier even voor (plaatjes van je auto svp in ShowCase plaatsen). Een foto van jezelf is helemaal leuk!
Plaats reactie
EddyB
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 aug 2020, 14:44
Provincie: Noord-Holland

Even voorstellen

Bericht door EddyB »

Ik ben sinds een aantal maanden actief op het Galant fans forum en heb daar al erg nuttige tips gekregen voor het oplossen van wat problemen die ik had met mijn Galant stationwagon limited edition uit 1999.
Maar laat ik even wat over mijzelf vertellen zodat jullie in het vervolg weten met wie jullie van doen hebben. Mijn naam is Ed, ik ben 55 jaar en kom uit Beverwijk.
Daar woon ik echter al bijna 30 jaar niet meer omdat ik op mijn 26e naar Italie verhuisd ben; Ik houd van de zon en de bergen en dan ben je in Nederland niet aan het juiste adres en daarom ben ik in 1996 naar Bergamo (ja precies de Atalanta stad waar Corona zo huis heeft gehouden) vertrokken, waar ik een jaar eerder al via het Erasmus programma gestudeerd had.
Nu ben ik dus door de Corona nachtmerry wel weer tijdelijk woonachtig in Nederland en werk ik in Haarlem.
Mbt tot auto’s ben ik in 1996 Renault fan geworden toen ik voor 500 euro een Renault Fuego Turbo (benzine) op de kop tikte in Bergamo. Deze auto heb ik 21 jaar gehad en het was met tranen in mijn ogen toen ik hem achter moest laten in Valladolid, Spanje, in 2017. Hij had er ondertussen 405.000 km op zitten maar reed nog perfect zonder olie te verbruiken en nog met de originele turbo. Tja als je een auto zo lang hebt en er zo veel mee heb meegemaakt dan schept dat wel een hele hechte band. Ik ben ermee in alle uithoeken van Europa geweest van Schotland tot zuid Spanje en de Oostzee in Duitsland. Ik reed er voor mijn werk 20.000 km mee in 4 maanden en heeft mij eigenlijk nooit in de steek gelaten. De mechaniek is oerdegelijk van deze auto alleen is de electronica kwetsbaar en die is hem dan ook uiteindelijk fataal geworden.
Toen ik in 1998 een nieuwe auto nodig had, besloot ik te kiezen voor de auto die ik altijd al mooi had gevonden: De Mitsubishi Galant. Iedereen in de familie had al Mitsubishu gereden: mijn zussen Colt, Cordia en Lancer en mijn vader een Saporo. Mijn favoriete model Galant is de 8e gen. Maar ik had haast en vond een 7e gen hier in de buurt met weinig kilometers.
Helaas had ik niet veel geluk met deze auto. Na 25.000 km bemerkte ik vlak voor de Spaanse grens wat vochtigheid bij mijn rechter voorwiel. Bij nadere inspectie bleek het expansievat over te lopen. Wat mij al eerder opgevallen was, was dat de Thermometer nooit boven het middelste streepje kwam. Bij mijn Fuego zag ik bij filerijden de wijzer naar boven gaan om dan vervolgens weer te zakken als de ventilator aansloeg. Bij deze auto dus niet wat mij deed vermoeden dat de Thermometer defect was. Wat de koeling problemen zelf veroorzaakt heeft is voor mij een raadsel. De volledig synthetische olie die ik was gaan gebruiken? Mijn Fuego uit 1985 was er gek op...
Ik besloot de radiateur bij te vullen want deze was bijna leeg en dit deed ik zo elk half uur om in ieder geval de volgende stad te halen. Toen ik daar geen tijd had om te blijven en geen garage vinden kon die tijd had, reed ik weer verder. En dit heb ik volgehouden tot bijna in Santiage de Compostella (daar had ik wel tijd om de auto een paar dagen bij een garage te laten staan) waar de motor begon in te houden. En toen was het te laat en bleek de koppakking stuk. Aangezien de reparatie waarschijnlijk duurder zou worden dan wat ik betaald had voor de auto, heb ik hem aan een sloopbedrijf verkocht voor 100 Euro.
Eenmaal terug in Nederland, had ik in 2019 weer een auto nodig en aangezien ik nog steeds geloofde in de gestaalde perfectie heb ik een Galant 8e gen gevonden waar ik uitermate tevreden mee ben. Ik heb er vorig jaar meteen 15.000 km mee gereden in 3 maanden zonder enig probleem.
Tot nu toe heb ik alleen de roest boven de wielkasten achter moeten bestrijden en nieuwe luidsprekers voor ingebouwd. En voor de zekerheid de distributiesnaar laten vervangen omdat deze er al weer 6? Jaar inzat.
Bijlagen
DSC07197.JPG
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Even voorstellen

Bericht door menno3x8g »

Welkom Eddy,
de Galant zie ik bijna niet meer op de weg, laat staan een station.
Nog veel veilige kilometers!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Even voorstellen

Bericht door marksanne »

Welkom! Leuke introductie, ik hoop dat je nog lang plezier van je Galant hebt!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Plaats reactie

Terug naar “Voorstellen”