Super Top's Space Shuttle
Super Top's Space Shuttle
Hallo allemaal,
Ik zou hier al ergens een voorstel topic moeten hebben waarin ik mij voorstel met mijn Colt en Lancer. (ik val dus in de buiten categorie van non-galant forumleden)
Maar ik ben dus Tjalling Heuvel bouwjaar '87 en woonachtend in Oosterbeek.
Dit topic gaat over m'n laatste aanwinst dat vrienden al als bijnaam de Space Shuttle hebben gegeven.
Maar wat is het eigenlijk.
M'n laatste aanwinst is een originele handgeschakelde Mitsubishi RVR Hyper Sports Gear R.
Dat zal de meeste mensen nog steeds niet zoveel zeggen.
Waar het op neer komt. De RVR is de japanse versie van wat in europa als Space Runner is verkocht.
De RVR is er in talloze verschillende uitvoeringen geweest met als ultieme versie de Hyper Sports Gear R versie die alleen in 1997 geproduceerd is geweest.
Maar wat is er dan zo speciaal aan deze uitvoering?
De RVR Sports Gear is de opgeruigde 4x4 versie van wat we in europa kennen als de Space Runner.
Daar waren ook de 2 liter turbo uitvoeringen van onder de naam Super Sports Gear met zo'n 210 a 230 pk.
De krachtigste uitvoering die er aan het eind van de levenscyclus van de eerste generatie RVR is gebouwd was de Hyper Sports Gear R.
Deze heeft in de handgeschakelde uitvoering een TD05 turbo en 250pk en met automaat een TD04 turbo en 230pk.
En is te herkennen aan de speciale bumperkit voor de Hyper Sports Gear uitvoeringen.
Dezelfde kit zit ook op de Hyper Sports Gear Z met een 160pk 2 liter zonder turbo.
Tot zover het intro over de RVR in het algemeen.
Nu de mijne specifiek.
Het is zoals gezegd een originele handgeschakelde Hyper Sports Gear R die de vorige eigenaar uit Japan heeft geïmporteerd. Het is dan ook de enige in Nederland. En 1 van de 2 op het west-europeese vaste land voor zover bekend. Ik heb contact gehad met de eigenaar van de andere die in west-Duitsland staat.
Ik liep er 4 jaar nadat ik hem voor het eerst gezien had bij mij in het dorp weer tegenaan. En toen bleek hij zelfs te koop te zijn. Uiteindelijk heb ik hem eind augustus 2012 gekocht met 131.000 km op de klok.
Toen is hij wegens redenen direct in de stalling gezet. En begin april heb ik hem daar weer uit gehaald. Nieuwe APK erop en is er nog wat aan gedaan door de heren van MD-Performance.
Foto's van het moment dat ik hem weer zag 4 jaar nadat ik hem voor het eerst zag. En dat ik hoorde dat hij te koop was.
Toen ik hem uit de stalling haalde de rechter voorband weer opgepompt en de accu aangesloten en het was starten en lopen.
Toen nieuwe APK erop. CO waarde was even lastig maar uiteindelijk was die ook goed.
De winterbanden met de originele velgen er voorlopig even op gezet omdat die voorband leeg liep en ik daar eerst even naar wil kijken.
Ondertussen op zoek gegaan naar een trekhaak voor de RVR. Deze is niet het zelfde als voor de Space Runner omdat de Sports Gear 4x4 is, hoger op de wielen staat en een andere achter bumper heeft.
Uiteindelijk bij Watling in Engeland uit gekomen die het zou moeten kunnen leveren maar was nogal onduidelijk in de prijslijst want het zouden er 2 kunnen zijn en het was nogal onduidelijk welke ik nou zou moeten hebben.
Via MD-Performance uiteindelijk de trekhaak besteld en zij hebben hem er ook eronder gezet.
De vorige eigenaar had er voor de RDW keuring bij invoer koplamp units erin gezet van een compleet andere auto. Omdat de originele koplampen de schuine lijn van het licht beeld aan de verkeerde kant hebben zitten.
Ik heb de originele koplampen opgestuurd naar Headlightconversions.nl van JDMPorts. En kreeg ze omgebouwd weer terug.
Deze hebben de heren van MD-Performance er meteen in gezet. Nou ja meteen... Het bleek nog best wel een klus te zijn om ze er weer in te zetten.
Ziet er een heel stuk beter uit met de originele koplampen er weer in.
Natuurlijk nog even een foto van de kracht centrale.
Een helemaal standaard 7-bolt 4G63T RVR HSGR met TD05 Turbo.
En een fototje van de binnenkant. Met de hele fijne originele Recaro's. (auto is inmiddels van binnen schoongemaakt hoor)
Er staan wel wat dingen in de planning voor de toekomst.
Ik laat de auto lekker origineel. Hij heeft nu een hele goede drivability en dat wil ik graag zo houden.
Ben dan ook niet uit op vermogenswinsten o.i.d. met de standaard 250 pk kan hij prima uit de voeten.
In volgorde van belangrijkheid.
- Drijfstanglagers vervangen
- Bodem laten behandelen en tectyleren
- Roestplekjes op schuifdeur, motorkap en overlap plaatwerk onder de achterlichten behandelen.
- 3" RVS Turbo-back Uitlaatsysteem (gewoon normaal stil geluidsniveau)
- Olietemp, Oliedruk en Turbodruk meter in een din frame onder de radio
- Turbo timer
- GFB Respons TMS Blow-off valve
Verder heb ik nog via marktplaats een in praktisch nieuwstaat verkerende set originele 16" 3000GT velgen gekocht.
Die ga ik na de pinksteren eens testen onder de RVR om te kijken hoe dat staat.
Had ze in eerste instantie gekocht in de hoop dat de banden wat goedkoper zouden zijn dan voor de Evo7 velgen. En de ET waarde van de 3000GT velgen wel klopt met de RVR en die van de Evo7 niet.
Echter blijken de banden voor de 16" 3000GT velgen net zo duur te zijn als die voor de 17" Evo7 velgen.
Dus moet nog kijken wat er onder blijft.
Nu inmiddels al de nodige kilometers met de RVR gemaakt en de originele Recaro's zitten erg lekker en de auto rijd heerlijk.
Ik zou hier al ergens een voorstel topic moeten hebben waarin ik mij voorstel met mijn Colt en Lancer. (ik val dus in de buiten categorie van non-galant forumleden)
Maar ik ben dus Tjalling Heuvel bouwjaar '87 en woonachtend in Oosterbeek.
Dit topic gaat over m'n laatste aanwinst dat vrienden al als bijnaam de Space Shuttle hebben gegeven.
Maar wat is het eigenlijk.
M'n laatste aanwinst is een originele handgeschakelde Mitsubishi RVR Hyper Sports Gear R.
Dat zal de meeste mensen nog steeds niet zoveel zeggen.
Waar het op neer komt. De RVR is de japanse versie van wat in europa als Space Runner is verkocht.
De RVR is er in talloze verschillende uitvoeringen geweest met als ultieme versie de Hyper Sports Gear R versie die alleen in 1997 geproduceerd is geweest.
Maar wat is er dan zo speciaal aan deze uitvoering?
De RVR Sports Gear is de opgeruigde 4x4 versie van wat we in europa kennen als de Space Runner.
Daar waren ook de 2 liter turbo uitvoeringen van onder de naam Super Sports Gear met zo'n 210 a 230 pk.
De krachtigste uitvoering die er aan het eind van de levenscyclus van de eerste generatie RVR is gebouwd was de Hyper Sports Gear R.
Deze heeft in de handgeschakelde uitvoering een TD05 turbo en 250pk en met automaat een TD04 turbo en 230pk.
En is te herkennen aan de speciale bumperkit voor de Hyper Sports Gear uitvoeringen.
Dezelfde kit zit ook op de Hyper Sports Gear Z met een 160pk 2 liter zonder turbo.
Tot zover het intro over de RVR in het algemeen.
Nu de mijne specifiek.
Het is zoals gezegd een originele handgeschakelde Hyper Sports Gear R die de vorige eigenaar uit Japan heeft geïmporteerd. Het is dan ook de enige in Nederland. En 1 van de 2 op het west-europeese vaste land voor zover bekend. Ik heb contact gehad met de eigenaar van de andere die in west-Duitsland staat.
Ik liep er 4 jaar nadat ik hem voor het eerst gezien had bij mij in het dorp weer tegenaan. En toen bleek hij zelfs te koop te zijn. Uiteindelijk heb ik hem eind augustus 2012 gekocht met 131.000 km op de klok.
Toen is hij wegens redenen direct in de stalling gezet. En begin april heb ik hem daar weer uit gehaald. Nieuwe APK erop en is er nog wat aan gedaan door de heren van MD-Performance.
Foto's van het moment dat ik hem weer zag 4 jaar nadat ik hem voor het eerst zag. En dat ik hoorde dat hij te koop was.
Toen ik hem uit de stalling haalde de rechter voorband weer opgepompt en de accu aangesloten en het was starten en lopen.
Toen nieuwe APK erop. CO waarde was even lastig maar uiteindelijk was die ook goed.
De winterbanden met de originele velgen er voorlopig even op gezet omdat die voorband leeg liep en ik daar eerst even naar wil kijken.
Ondertussen op zoek gegaan naar een trekhaak voor de RVR. Deze is niet het zelfde als voor de Space Runner omdat de Sports Gear 4x4 is, hoger op de wielen staat en een andere achter bumper heeft.
Uiteindelijk bij Watling in Engeland uit gekomen die het zou moeten kunnen leveren maar was nogal onduidelijk in de prijslijst want het zouden er 2 kunnen zijn en het was nogal onduidelijk welke ik nou zou moeten hebben.
Via MD-Performance uiteindelijk de trekhaak besteld en zij hebben hem er ook eronder gezet.
De vorige eigenaar had er voor de RDW keuring bij invoer koplamp units erin gezet van een compleet andere auto. Omdat de originele koplampen de schuine lijn van het licht beeld aan de verkeerde kant hebben zitten.
Ik heb de originele koplampen opgestuurd naar Headlightconversions.nl van JDMPorts. En kreeg ze omgebouwd weer terug.
Deze hebben de heren van MD-Performance er meteen in gezet. Nou ja meteen... Het bleek nog best wel een klus te zijn om ze er weer in te zetten.
Ziet er een heel stuk beter uit met de originele koplampen er weer in.
Natuurlijk nog even een foto van de kracht centrale.
Een helemaal standaard 7-bolt 4G63T RVR HSGR met TD05 Turbo.
En een fototje van de binnenkant. Met de hele fijne originele Recaro's. (auto is inmiddels van binnen schoongemaakt hoor)
Er staan wel wat dingen in de planning voor de toekomst.
Ik laat de auto lekker origineel. Hij heeft nu een hele goede drivability en dat wil ik graag zo houden.
Ben dan ook niet uit op vermogenswinsten o.i.d. met de standaard 250 pk kan hij prima uit de voeten.
In volgorde van belangrijkheid.
- Drijfstanglagers vervangen
- Bodem laten behandelen en tectyleren
- Roestplekjes op schuifdeur, motorkap en overlap plaatwerk onder de achterlichten behandelen.
- 3" RVS Turbo-back Uitlaatsysteem (gewoon normaal stil geluidsniveau)
- Olietemp, Oliedruk en Turbodruk meter in een din frame onder de radio
- Turbo timer
- GFB Respons TMS Blow-off valve
Verder heb ik nog via marktplaats een in praktisch nieuwstaat verkerende set originele 16" 3000GT velgen gekocht.
Die ga ik na de pinksteren eens testen onder de RVR om te kijken hoe dat staat.
Had ze in eerste instantie gekocht in de hoop dat de banden wat goedkoper zouden zijn dan voor de Evo7 velgen. En de ET waarde van de 3000GT velgen wel klopt met de RVR en die van de Evo7 niet.
Echter blijken de banden voor de 16" 3000GT velgen net zo duur te zijn als die voor de 17" Evo7 velgen.
Dus moet nog kijken wat er onder blijft.
Nu inmiddels al de nodige kilometers met de RVR gemaakt en de originele Recaro's zitten erg lekker en de auto rijd heerlijk.
Driving a: '88 Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi Super Top A/T
Driving a: '97 Mitsubishi ЯVR 2.0T Hyper Sports Gear R
In Project: '89 Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: '91 Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top
Driving a: '97 Mitsubishi ЯVR 2.0T Hyper Sports Gear R
In Project: '89 Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: '91 Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top
Re: Super Top's Space Shuttle
wow! Wat een apart ding. Speciaal is-ie zeker!
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
- Echo Whiskey
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 08 mar 2012, 22:59
- Provincie: Zuid-Holland
Re: Super Top's Space Shuttle
Geinig karretje man, nog nooit van gehoord.
Re: Super Top's Space Shuttle
I am loving it.
En bedankt voor de uitleg.
En bedankt voor de uitleg.
- Duke of Zeeland
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 27 okt 2012, 20:23
- Provincie: Zeeland
Re: Super Top's Space Shuttle
Samen met de Galant VR4 zo'n beetje het laatste uit de periode dat onze japanse vrienden nog ns lekker gek deden en van een standaardmodel een high performance versie maakten met stoere bodykits en de hele mikmak. I like it!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Super Top's Space Shuttle
Toffe bak! Nog niet eerder van gehoord/gezien.
Mooi verhaal, hou ons op de hoogte!
Mooi verhaal, hou ons op de hoogte!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: Super Top's Space Shuttle
Ik zag laatst al een foto op facebook, maar had niet in de gaten dat ie van jou was!
Wat een gave unieke auto heb je gevonden zeg!!!
Wat een gave unieke auto heb je gevonden zeg!!!
Re: Super Top's Space Shuttle
Gaaf Tjalling. Ik wist dat je al heel lang een oogje op dit model had, en die wens heb je nu in kunnen vullen. Ik wist echter niet dat dit model zo uniek was. Des te mooier dat je hem toch hebt kunnen vinden en kopen. Veel plezier ermee.
Re: Super Top's Space Shuttle
Lache
Heb er ooit ook aan gedacht om zo'n ding nl te halen
Maar vrouwlief vind die ouwe hokken ( zoals zij dat noemt) foei lelijk
Ik zeg respect
Heb er ooit ook aan gedacht om zo'n ding nl te halen
Maar vrouwlief vind die ouwe hokken ( zoals zij dat noemt) foei lelijk
Ik zeg respect
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Re: Super Top's Space Shuttle
Haha gaaf model ..
Over wide body kits gesproken
Over wide body kits gesproken
Re: Super Top's Space Shuttle
Wow das inderdaad een erg unieke wagen. Toch stiekem sleepercar lvl pro Kans is klein dat mensen weten dat er stiekem 250 paarden huizen onder de motorkap
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Super Top's Space Shuttle
Thanks iedereen voor de reacties!!
Naast de VR4 en de EVO heeft Mitsubishi inderdaad niet echt meer van dit soort uitvoeringen gemaakt.
Er bestaat ook een 250pk 4G63T (EVO 4 of 5 afgeleide motor) variant van de 2e generatie RVR maar die ziet er niet anders uit als de andere Sports Gear uitvoeringen van de 2e generatie RVR.
Zoals Cees zegt. Is dit inderdaad een auto die ik erg graag ooit hoopte te bezitten. Zeg maar gerust droomauto. Al zal dat voor sommigen moeilijk te bevatten zijn voor zo'n MPV multi-crossover.
Niet gedacht dat ik deze auto nu al in m'n bezit te hebben.
Ben er dan ook heel erg blij mee.
RVR staat trouwens voor Recreational Vehicle Runner.
Naast de VR4 en de EVO heeft Mitsubishi inderdaad niet echt meer van dit soort uitvoeringen gemaakt.
Er bestaat ook een 250pk 4G63T (EVO 4 of 5 afgeleide motor) variant van de 2e generatie RVR maar die ziet er niet anders uit als de andere Sports Gear uitvoeringen van de 2e generatie RVR.
Zoals Cees zegt. Is dit inderdaad een auto die ik erg graag ooit hoopte te bezitten. Zeg maar gerust droomauto. Al zal dat voor sommigen moeilijk te bevatten zijn voor zo'n MPV multi-crossover.
Niet gedacht dat ik deze auto nu al in m'n bezit te hebben.
Ben er dan ook heel erg blij mee.
RVR staat trouwens voor Recreational Vehicle Runner.
Driving a: '88 Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi Super Top A/T
Driving a: '97 Mitsubishi ЯVR 2.0T Hyper Sports Gear R
In Project: '89 Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: '91 Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top
Driving a: '97 Mitsubishi ЯVR 2.0T Hyper Sports Gear R
In Project: '89 Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: '91 Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top
Re: Super Top's Space Shuttle
Vanavond even gekeken of ik de 2din radio die nog uit de japanse carrière van de auto stamt kon vervangen voor de 1din radio uit de Lancer.
Waarom zul je je afvragen.
Er zit een ADDZest geluidssysteem in de RVR. Met een ADDZest ADX8255 head unit. Opzich prima geluid.
Alleen is het ontvangst hier in europa nogal beperkt.
In japan is het bereik van de FM frequenties namelijk 76.0 tot 90.0 MHz.
In europa is het bereik 85.0 tot 104.1 MHz. Wat dus resulteert dat ik alleen de zenders tussen de 85.0 en de 90.0 MHz kan ontvangen.
Wat hier in de omgeving neer komt op 3 zenders waarvan 2 RadioNL achtige zenders en Radio Gelderland.
Daarnaast heeft het systeem alleen een CD frontlader en een Tape deck. Heb er ook nog een 12 CD wisselaar bij maar die ligt in de schuur.
ADDZest is de Japanse brandnaam van Clarion. Tegenwoordig heet het in Japan ook gewoon Clarion.
Aangezien het grootste deel van m'n muziek collectie op USB stick staat en ik niet van plan ben om dat allemaal op audio CD's te gaan branden.
En ik ook wel normale radiozenders wil ontvangen. Bovendien is het de bedoeling dat er een 1din frame met meters onder de radio komt.
Kortom er moet gewoon een normale europese 1din radio in komen.
De 2din ADDZest radio
Zit met beugels vastgeschroefd in de middenconsole.
Het lijkt erop dat die wel over te zetten zijn op een 1din radio.
Alleen moet ik dan nog verloopkabels hebben van Mitsubishi -> ISO.
Vrees dat dat niet meer gaat lukken voor m'n trip naar de ardennen volgend weekend.
Te weinig tijd.
Waarom zul je je afvragen.
Er zit een ADDZest geluidssysteem in de RVR. Met een ADDZest ADX8255 head unit. Opzich prima geluid.
Alleen is het ontvangst hier in europa nogal beperkt.
In japan is het bereik van de FM frequenties namelijk 76.0 tot 90.0 MHz.
In europa is het bereik 85.0 tot 104.1 MHz. Wat dus resulteert dat ik alleen de zenders tussen de 85.0 en de 90.0 MHz kan ontvangen.
Wat hier in de omgeving neer komt op 3 zenders waarvan 2 RadioNL achtige zenders en Radio Gelderland.
Daarnaast heeft het systeem alleen een CD frontlader en een Tape deck. Heb er ook nog een 12 CD wisselaar bij maar die ligt in de schuur.
ADDZest is de Japanse brandnaam van Clarion. Tegenwoordig heet het in Japan ook gewoon Clarion.
Aangezien het grootste deel van m'n muziek collectie op USB stick staat en ik niet van plan ben om dat allemaal op audio CD's te gaan branden.
En ik ook wel normale radiozenders wil ontvangen. Bovendien is het de bedoeling dat er een 1din frame met meters onder de radio komt.
Kortom er moet gewoon een normale europese 1din radio in komen.
De 2din ADDZest radio
Zit met beugels vastgeschroefd in de middenconsole.
Het lijkt erop dat die wel over te zetten zijn op een 1din radio.
Alleen moet ik dan nog verloopkabels hebben van Mitsubishi -> ISO.
Vrees dat dat niet meer gaat lukken voor m'n trip naar de ardennen volgend weekend.
Te weinig tijd.
Driving a: '88 Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi Super Top A/T
Driving a: '97 Mitsubishi ЯVR 2.0T Hyper Sports Gear R
In Project: '89 Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: '91 Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top
Driving a: '97 Mitsubishi ЯVR 2.0T Hyper Sports Gear R
In Project: '89 Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: '91 Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top
Re: Super Top's Space Shuttle
Hele gave wagen zeg..
Hoop dat je er veel plezier mee gaat beleven!
Over een sleeper gesproken..
Hoop dat je er veel plezier mee gaat beleven!
Over een sleeper gesproken..
Re: Super Top's Space Shuttle
Thanks!
Ja dat lukt zeker.
En zeker als je voor het stoplicht vol weg trekt. En je in de spiegel kijkt en het net lijkt alsof de stipjes nog steeds voor het stoplicht staan zodat je twijfelt of het licht wel echt groen was, is wel machtig mooi.
Ja dat lukt zeker.
En zeker als je voor het stoplicht vol weg trekt. En je in de spiegel kijkt en het net lijkt alsof de stipjes nog steeds voor het stoplicht staan zodat je twijfelt of het licht wel echt groen was, is wel machtig mooi.
Driving a: '88 Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi Super Top A/T
Driving a: '97 Mitsubishi ЯVR 2.0T Hyper Sports Gear R
In Project: '89 Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: '91 Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top
Driving a: '97 Mitsubishi ЯVR 2.0T Hyper Sports Gear R
In Project: '89 Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: '91 Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top
Re: Super Top's Space Shuttle
Dit is echt een geweldige wagen om lol te hebben met golfjes en civicjes
Re: Super Top's Space Shuttle
blijft een extreem aparte bolide.
Re: Super Top's Space Shuttle
Van de week de shuttle maar eens even schoon gemaakt.
Het ardennenavontuur is voorbij dus nu mogen ook de zomerwielen er weer op.
Ik had voor de RVR een set originele 16 inch 3000GT wielen gekocht. In de hoop dat de banden goedkoper zouden zijn dan die voor de EVO velgen.
Bleek dus helemaal niets uit te maken. Die banden zijn even duur.
Maargoed dacht zet de auto toch maar wel op die wielen. Want deze wielen hebben de zelfde ET waarde als de originele velgen ET46 in tegenstelling tot de EVO velgen ET38
Natuurlijk als je net de hele set erop hebt zitten kom je tot de conclusie dat de wielen niet goed rond draaien als je aan het wiel draait.
Bij de voorwielen kwam de bout van het abs-sensor-kabel-beugeltje tegen het balanceerloodje aan. Beugeltje wat bijgebogen toen liep het wiel net vrij.
Dan toch ook maar eens aan de achterkant kijken. Blijkt daar de band tegen de hoes om de schokbreker aan te lopen.
Dus dan gaan ze er maar weer af en zijn dus nu te koop.
Daarna de EVO 7 velgen maar opgehaald en die er op gezet. Alleen moet ik die nog even schoon maken.
Het ardennenavontuur is voorbij dus nu mogen ook de zomerwielen er weer op.
Ik had voor de RVR een set originele 16 inch 3000GT wielen gekocht. In de hoop dat de banden goedkoper zouden zijn dan die voor de EVO velgen.
Bleek dus helemaal niets uit te maken. Die banden zijn even duur.
Maargoed dacht zet de auto toch maar wel op die wielen. Want deze wielen hebben de zelfde ET waarde als de originele velgen ET46 in tegenstelling tot de EVO velgen ET38
Natuurlijk als je net de hele set erop hebt zitten kom je tot de conclusie dat de wielen niet goed rond draaien als je aan het wiel draait.
Bij de voorwielen kwam de bout van het abs-sensor-kabel-beugeltje tegen het balanceerloodje aan. Beugeltje wat bijgebogen toen liep het wiel net vrij.
Dan toch ook maar eens aan de achterkant kijken. Blijkt daar de band tegen de hoes om de schokbreker aan te lopen.
Dus dan gaan ze er maar weer af en zijn dus nu te koop.
Daarna de EVO 7 velgen maar opgehaald en die er op gezet. Alleen moet ik die nog even schoon maken.
Driving a: '88 Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi Super Top A/T
Driving a: '97 Mitsubishi ЯVR 2.0T Hyper Sports Gear R
In Project: '89 Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: '91 Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top
Driving a: '97 Mitsubishi ЯVR 2.0T Hyper Sports Gear R
In Project: '89 Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: '91 Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top
Re: Super Top's Space Shuttle
Ik vind de Evo 7 velgen eerlijk gezegt ook mooier staan erop.
Re: Super Top's Space Shuttle
Ik vind de evo velgen ook zeker beter staan, lekker bezig tjalling
Re: Super Top's Space Shuttle
Evo7 wielen staan m erg goed!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Super Top's Space Shuttle
Thanks!
Nu alleen nog een liefhebber voor de 3000GT velgen zien te vinden.
Die zijn bij deze te koop.
Nu alleen nog een liefhebber voor de 3000GT velgen zien te vinden.
Die zijn bij deze te koop.
Driving a: '88 Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi Super Top A/T
Driving a: '97 Mitsubishi ЯVR 2.0T Hyper Sports Gear R
In Project: '89 Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: '91 Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top
Driving a: '97 Mitsubishi ЯVR 2.0T Hyper Sports Gear R
In Project: '89 Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: '91 Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top
Re: Super Top's Space Shuttle
Jupp NIeuwe velgjes doen m goed!
Re: Super Top's Space Shuttle
Thanks!
Vandaag de Evo velgen even schoon gemaakt.
Ze waren ook wel erg zwart.
De remblokken die erop zitten stoffen ook wel heel erg.
Maargoed nu is het weer netjes.
Vandaag de Evo velgen even schoon gemaakt.
Ze waren ook wel erg zwart.
De remblokken die erop zitten stoffen ook wel heel erg.
Maargoed nu is het weer netjes.
Driving a: '88 Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi Super Top A/T
Driving a: '97 Mitsubishi ЯVR 2.0T Hyper Sports Gear R
In Project: '89 Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: '91 Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top
Driving a: '97 Mitsubishi ЯVR 2.0T Hyper Sports Gear R
In Project: '89 Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: '91 Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top
Re: Super Top's Space Shuttle
Nice !
Wielen staan em erg goed !
Wielen staan em erg goed !
Re: Super Top's Space Shuttle
Echt een geweldig wagentje zeg, hoe gaaf moet het zijn om in deze wagen aan het stoplicht te staan naast een gti'tje
Re: Super Top's Space Shuttle
De RVR schakelde al wat moeilijker. Vooral de 2.
Maar 2 weken geleden heeft de bak toch echt besloten om dat ik de 2e versnelling niet meer mag gebruiken.
Vandaag heb ik de RVR in de loods gezet. Zodat ik morgen kan beginnen de bak er onderuit te halen.
Zodat deze gereviseerd kan worden.
Hopelijk schakelt m'n Space Shuttle dan weer soepel door alle versnellingen.
Koppelingset staat in bestelling bij MD-Performance.
Kan er dan toch bij en hopelijk verdwijnt dan ook het plotselinge wegvallen van de koppelingdruk in het pedaal.
Maar 2 weken geleden heeft de bak toch echt besloten om dat ik de 2e versnelling niet meer mag gebruiken.
Vandaag heb ik de RVR in de loods gezet. Zodat ik morgen kan beginnen de bak er onderuit te halen.
Zodat deze gereviseerd kan worden.
Hopelijk schakelt m'n Space Shuttle dan weer soepel door alle versnellingen.
Koppelingset staat in bestelling bij MD-Performance.
Kan er dan toch bij en hopelijk verdwijnt dan ook het plotselinge wegvallen van de koppelingdruk in het pedaal.
Driving a: '88 Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi Super Top A/T
Driving a: '97 Mitsubishi ЯVR 2.0T Hyper Sports Gear R
In Project: '89 Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: '91 Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top
Driving a: '97 Mitsubishi ЯVR 2.0T Hyper Sports Gear R
In Project: '89 Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: '91 Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top
Re: Super Top's Space Shuttle
Zo vandaag bezig geweest de bak er onder vandaan te halen.
Eerst de boel aan de bovenkant los gehaald zodat ik bij de bouten kon komen die ik los moest maken om de bak eraf te krijgen en de fuseekogel los gemaakt (zat echt gruwelijk vast)
Rara wat is dit voor olie?
....
Juist de afgetapte olie uit de versnellingsbak. Echt heel erg zwart. Rook ook een beetje verbrand.
Ook de olie van de tussenbak afgetapt die zag er gelukkig wat beter uit. Maar was ook wel aan vervanging toe.
Uitlaat aan de kant en de tussenbak eraf gehaald. Bakbouten los, koppelingscilinder los, rechter aandrijfas eruit en de crossmember los gemaakt.
Hele boel laten zakken zodat ik ruimte had om de crossmember los te maken van de bak. En de bak van de motor af gehaald. Lomp zwaar ding.
Maargoed hij is er nu wel vanaf nu kan die gereviseerd worden.
Eerst de boel aan de bovenkant los gehaald zodat ik bij de bouten kon komen die ik los moest maken om de bak eraf te krijgen en de fuseekogel los gemaakt (zat echt gruwelijk vast)
Rara wat is dit voor olie?
....
Juist de afgetapte olie uit de versnellingsbak. Echt heel erg zwart. Rook ook een beetje verbrand.
Ook de olie van de tussenbak afgetapt die zag er gelukkig wat beter uit. Maar was ook wel aan vervanging toe.
Uitlaat aan de kant en de tussenbak eraf gehaald. Bakbouten los, koppelingscilinder los, rechter aandrijfas eruit en de crossmember los gemaakt.
Hele boel laten zakken zodat ik ruimte had om de crossmember los te maken van de bak. En de bak van de motor af gehaald. Lomp zwaar ding.
Maargoed hij is er nu wel vanaf nu kan die gereviseerd worden.
Driving a: '88 Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi Super Top A/T
Driving a: '97 Mitsubishi ЯVR 2.0T Hyper Sports Gear R
In Project: '89 Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: '91 Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top
Driving a: '97 Mitsubishi ЯVR 2.0T Hyper Sports Gear R
In Project: '89 Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: '91 Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top
Re: Super Top's Space Shuttle
Een pittige klus.
Mooi dat niet de hele motor eruit getakeld hoeft te worden.
Ga je de bak ook zelf reviseren?
Mooi dat niet de hele motor eruit getakeld hoeft te worden.
Ga je de bak ook zelf reviseren?
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: Super Top's Space Shuttle
wowwie aardig klusje
Re: Super Top's Space Shuttle
Mooie klus Tjalling! En die olie... Wellicht had de ellende je bespaard gebleven als je 't eerder gewisseld had?! Dit lijkt wel bagger man! Succes met de klus, als Remco de revisie heeft gedaan dan kun je weer lekker toeren!!! En gooi er goede full synth olie in he?!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Super Top's Space Shuttle
Ja is wel even een klusje.
Scheelt wel dat ik de motor en bak van de Lancer 4x4 al eens eruit heb gehad. Het zat hier ongeveer het zelfde. Alleen met wat minder ruimte. En de crossmember zit hier aan de bak vast en bij de Lancer aan het blok.
Reviseren ga ik niet zelf doen. Dat gaat een bedrijf hier in de buurt doen. Die durfde het wel aan. Ik had ook begrepen dat MD-Performance het vrij druk had op dit moment.
Denk niet dat ik het had kunnen voorkomen. De bak is in het verleden behoorlijk misbruikt. Doordat de vorige eigenaar regelmatig te vinden was op de sprintbaan in Drachten. Daar kwam ik ook pas later achter.
Ik heb AMS Oil besteld bij MD voor de bak en tussenbak.
Scheelt wel dat ik de motor en bak van de Lancer 4x4 al eens eruit heb gehad. Het zat hier ongeveer het zelfde. Alleen met wat minder ruimte. En de crossmember zit hier aan de bak vast en bij de Lancer aan het blok.
Reviseren ga ik niet zelf doen. Dat gaat een bedrijf hier in de buurt doen. Die durfde het wel aan. Ik had ook begrepen dat MD-Performance het vrij druk had op dit moment.
Denk niet dat ik het had kunnen voorkomen. De bak is in het verleden behoorlijk misbruikt. Doordat de vorige eigenaar regelmatig te vinden was op de sprintbaan in Drachten. Daar kwam ik ook pas later achter.
Ik heb AMS Oil besteld bij MD voor de bak en tussenbak.
Driving a: '88 Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi Super Top A/T
Driving a: '97 Mitsubishi ЯVR 2.0T Hyper Sports Gear R
In Project: '89 Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: '91 Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top
Driving a: '97 Mitsubishi ЯVR 2.0T Hyper Sports Gear R
In Project: '89 Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: '91 Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top
Re: Super Top's Space Shuttle
Nou de bak ligt open en alles lijkt in eerste instantie niet erg versleten.
Het is moeilijk te verklaren waarom hij uit de achteruit schiet en de 2 niet in wilt schakelen en niet los wilt laten.
De schakelmof van de 1e en 2e versnelling is wel wat uitgesleten en ook de broodjes die de mof op z'n plaats houden zitten aan de binnenkant vol super fijn ijzerslijpsel.
Verder is de schakelvork die de 1e en 2e versnelling bediend erg uitgesleten die moet ook vervangen worden.
Maar eens kijken of het allemaal een beetje fatsoenlijk te leveren is voor de RVR.
Ter indicatie zoals de bak er nu bij ligt.
Het is moeilijk te verklaren waarom hij uit de achteruit schiet en de 2 niet in wilt schakelen en niet los wilt laten.
De schakelmof van de 1e en 2e versnelling is wel wat uitgesleten en ook de broodjes die de mof op z'n plaats houden zitten aan de binnenkant vol super fijn ijzerslijpsel.
Verder is de schakelvork die de 1e en 2e versnelling bediend erg uitgesleten die moet ook vervangen worden.
Maar eens kijken of het allemaal een beetje fatsoenlijk te leveren is voor de RVR.
Ter indicatie zoals de bak er nu bij ligt.
Driving a: '88 Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi Super Top A/T
Driving a: '97 Mitsubishi ЯVR 2.0T Hyper Sports Gear R
In Project: '89 Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: '91 Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top
Driving a: '97 Mitsubishi ЯVR 2.0T Hyper Sports Gear R
In Project: '89 Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: '91 Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top
Re: Super Top's Space Shuttle
Wow, dat zijn een hoop onderdelen die ik nog nooit gezien heb, laat staan dat ik weet waar het voor nodig is.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: Super Top's Space Shuttle
Hoop ook niet voor je dat je ze hoeft te zien dat zou niet best zijn.
De onderdelen die achteraan tegen de muur liggen zul je ook alleen tegen komen als je de bak van een 4WD open maakt.
Het centraal differentieel en de visco-koppeling.
De onderdelen die achteraan tegen de muur liggen zul je ook alleen tegen komen als je de bak van een 4WD open maakt.
Het centraal differentieel en de visco-koppeling.
Driving a: '88 Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi Super Top A/T
Driving a: '97 Mitsubishi ЯVR 2.0T Hyper Sports Gear R
In Project: '89 Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: '91 Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top
Driving a: '97 Mitsubishi ЯVR 2.0T Hyper Sports Gear R
In Project: '89 Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: '91 Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top