Sinds 2 weken ben ik (wederom) in het bezit van een mooie zilverkleurige Galant Wagon 2.5 V6 uit 1997 automaat; is van een Duitse meneer geweest, 26 jaar lang alvorens deze verkocht werd door de garage waar ie al die jaren in onderhoud is geweest.
Auto heeft slechts 83.000 kilometers gemaakt en volledige onderhoudshistorie is bekend; zo zie je ze niet meer vaak, het is alsof je in een nieuwe auto rijdt, en heerlijk soepel die 6 cilinder. Wel even wennen dat automaat rijden, ben voorheen alleen handbakken gewend en mis toch wel een beetje de controle hebben over het schakelen
Voorheen heb ik eenzelfde zilverkleurige wagon gehad, 14 jaar lang; was de 2.0 GLXI versie hand geschakeld, ook geweldig mee gereden al die jaren totdat ie niet meer door de keuring kwam door teveel rotte plekken aan de onderzijde, en heb ik er maar afstand van moeten nemen.
Na heel wat jaren Renault gereden te hebben (met de nodige elektrische kwaaltjes...) ben ik toch weer eens gaan zoeken naar een Galant, en uiteindelijk gevonden.
Geweldig om in te rijden en blijft een gaaf design!
Grt Richard