Galant Wagon 2.5 V6 1997

Stel je hier even voor (plaatjes van je auto svp in ShowCase plaatsen). Een foto van jezelf is helemaal leuk!
Plaats reactie
HMBR
Provincie: Limburg

Galant Wagon 2.5 V6 1997

Bericht door HMBR »

Even voorstellen:
Sinds 2 weken ben ik (wederom) in het bezit van een mooie zilverkleurige Galant Wagon 2.5 V6 uit 1997 automaat; is van een Duitse meneer geweest, 26 jaar lang alvorens deze verkocht werd door de garage waar ie al die jaren in onderhoud is geweest.
Auto heeft slechts 83.000 kilometers gemaakt en volledige onderhoudshistorie is bekend; zo zie je ze niet meer vaak, het is alsof je in een nieuwe auto rijdt, en heerlijk soepel die 6 cilinder. Wel even wennen dat automaat rijden, ben voorheen alleen handbakken gewend en mis toch wel een beetje de controle hebben over het schakelen :)
Voorheen heb ik eenzelfde zilverkleurige wagon gehad, 14 jaar lang; was de 2.0 GLXI versie hand geschakeld, ook geweldig mee gereden al die jaren totdat ie niet meer door de keuring kwam door teveel rotte plekken aan de onderzijde, en heb ik er maar afstand van moeten nemen.
Na heel wat jaren Renault gereden te hebben (met de nodige elektrische kwaaltjes...) ben ik toch weer eens gaan zoeken naar een Galant, en uiteindelijk gevonden.
Geweldig om in te rijden en blijft een gaaf design!

Grt Richard
Bijlagen
IMG-20240828-WA0004_edit_713528169219245.jpg
menno3x8g
Provincie: Groningen

Re: Galant Wagon 2.5 V6 1997

Bericht door menno3x8g »

Absoluut een pareltje, en wel een station!
Ik vond de V6 met automaat altijd een heerlijke combinatie.

Welkom!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Qualconu
Provincie: Noord-Brabant

Re: Galant Wagon 2.5 V6 1997

Bericht door Qualconu »

Richard, welkom op het forum.
'n V6 in die staat en nagenoeg uit eerste hand is inderdaad zeer uitzonderlijk.
Veel rijplezier en veilige kilometers met de Galant.
Eigenaar van de enige in NL geregistreerde 8G Galant PFL die nog in bezit is van de 1e eigenaar.
Eigenaar van 1 van de 4 in NL geregistreerde 8G Galants die nog in bezit zijn van de 1e eigenaar.
Aantal Galants met een geldige APK op 01-01-2026: 284
Plaats reactie

Terug naar “Voorstellen”