8G V6 'monster' - de finale
8G V6 'monster' - de finale
Een paar weken terug heb ik samen met Mark (MD dus) de zwaar vermoeide 8G V6 van 'snowdog' opgehaald/overgenomen. Ik heb wel flink getwijfeld of ik dit echt wel wilde gaan doen. Het is nogal een project namelijk...
Voordat ik de auto in het echt zag, dacht ik nog "ach... als het een ABS ring + nieuwe koppeling + uitlaat-flexstuk is, dan lukt dat wel in korte tijd". "En dat beige leer, daar wen ik wel aan". En toen zag ik de auto in het echt. Oei. De buitenkant is verrassend strak, maar die kleur (sorry voor anderen die ook die paars-blauwe kleur hebben) ik wordt er niet warm van! (integendeel). En dan de roestende wielkasten. Ai... Rechts is er een keer een reep ijzer tegenaangetettert om 'm door de APK te krijgen. Niet afgewerkt, niet eens beschermd met een laagje verf! Gewoon een prachtig stuk bruin roest dus. De andere wielkast is ook op het vouwrandje naar binnen krokant, maar daar zie ik nog wel heil in om het goed weg te slijpen en met wat niet al te ingrijpend laswerk weer hard & strak te maken.
En dan het interieur. Ai. Dat heeft ook (veel) betere tijden gekend. De beige bekleding is naast vies ook op diverse plekken fors beschadigd. De bestuurderstoel lijkt wel of een bulldog zich erop heeft uitgeleefd. Ik heb daar een donor-stoel voor intussen. Van de lederen schakelpook-knop valt het leer zo ongeveer af. Ook het hemeltje is op verschillende plekken stuk, zelfs de A- en C-stijlen zijn beschadigd! Knap werk. Verdere highlights: daar waar het bakje met de stoelverwarmingknopjes zat, zitten nu een Voltmeter en een Economy metertje. Plus het stoelverwarmingsbedieningspaneeltje. Prachtig allemaal... zucht. De electrische radioantenne is foetsie en daarvoor in de plaats is een plak-antenne gekomen op de achterruit, waarvan het plak-deel intussen niet meer plakt... Over het ook al zo hippe Philips Carin navigatiesysteem zal ik maar niet verder uitwijden wat ook daarmee zal gebeuren
Motorisch: de vorige-vorige-eigenaar vond het een briljant plan om de ruitensproeiers op de motorkap te vervangen door super-hippe-bling-versie-met-LEDje... En nog briljanter: wikkel de ruitensproeierslangen lekker om de koelwaterslangen van de radiator dan stuur je mooi opgewarmd water naar je voorruit! Hmmm... weer iemand die niet weet dat warm water sneller bevriest dan koud water. Verder wat lichte olielekkage vanuit het klepdeksel, dus goed te verhelpen met een nieuw klepdekselpakkinkje. Verder loopt het nog slechts 229.000km gelopen motortje prachtig en ondanks de (enorm) slippende koppeling voel je dat het ding echt wel wil! Het verbaasde me hoeveel verschil ik voelde tussen deze V6 handbak en de V6 automaat die ik een week ervoor bereed. Het rijden zelf voelt best goed. Niet zo'n heerlijk grippend gevoel als in de VR2, maar beter dan de originele wiebel-wobbel-vering. En natuurlijk maken de versleten voorbanden die er nu onder liggen het er ook niet beter op
Nog even een rondje om de auto: een trekhaak! Weer een bonk ijzer dat ik never nooit zal gebruiken, dus die gaat er af. Volgens mij is het dan weer wel zo'n hippe afkoppelbare. De voorbumper is van het euro/non-turbo pre-facelift type die ik het 'smilie' type noem. De bumper heeft als je 'm zo bekijkt een enorme grijns oftewel 'smilie' look. Het is niet mijn ding. Daar komt de custom voorbumper van de euro facelift op die ik eigenlijk voor de VR2 in gedachten had. Maar die houdt gewoon de turbo pre-facelift bumper (maar dan met de juiste kleur zilver).
Intussen ligt een setje 17" multi-spaaks LM velgen klaar met hagelnieuw Michelin Alpin P4 225/17/45 banden eronder en voor de zomer een 17" set met vers kwaliteitsrubber voor het 'monster'.
Want dat ik hoe deze ruwe parel de afgelopen tijd dat ie hier voor de deur staat ben gaan noemen. Het is een monster. Zoveel auto dat zoveel aandacht zal nodig hebben om er weer echt een mooi exemplaar van te maken. Om er ipv een 'lelijk monster' een verschrikkelijk 'monsterlijk' mooie bak van te maken. De plannen zijn behoorlijk uitgedacht en de onderdelen zijn intussen zo goed als allemaal beschikbaar en wachten op montage!
Ik noem even in vogelvlucht de aanpassingen en onderdelen die erop komen/aanpassingen die ik ga doorvoeren:
DONE Stuur vervangen (Nardi stuur, omgebouwd voor cruise control)
DONE 17" Wielen overspuiten (gereed) (300 euro)
DONE alu inbus wielmoeren voor de nauwe wielgaten (60 euro)
DONE Versnellingsbak vervangen (250 euro)
DONE Koppeling vervangen (Mitsu origineel) (300 euro)
DONE Handbakolie vervangen (Amsoil) (70 euro)
DONE Luchtfilter vervangen (10 euro)
DONE Uitlaat flexstukken vervangen (60 euro)
DONE Accu vastzetten
DONE Zijknipperlichten en voorzijde knippers vervangen voor heldere (tijdelijk voor APK)
DONE Bestuurderstoel vervangen door een wat beter exemplaar
DONE Pookknop vervangen (39 euro)
DONE Vacuumslangetje vervangen
DONE Aftermarket rommel uit motoruimte en interieur verwijderen
DONE Olievuldop-rubberring vervangen (2 euro)
DONE Koelvloeistofdop vervangen
DONE Abs ring achter vervangen (10 euro)
DONE Motorkap gasveren voorboren en monteren
DONE Subwooferplaat in reservewielruimte maken
DONE Grounding kabelkit aangelegd
DONE Eerste APK 08-01-2013 bij 229900km
DONE Middenconsole wit leer bekleden
DONE Olieflush (Amsoil) (18 euro)
DONE Carterpan opnieuw lassen, maar dan goed van binnenuit. De las die men er ooit opgezet heeft is een lelijke puist aan de buitenkant die ook nog olie zweette
DONE Rubber ringen rechte draagarmen teruggeplaatst (ze misten)
DONE Verse benzine vulpijp gemonteerd (10 euro)
DONE Nieuw benzinefilter geplaatst (15 euro)
DONE HC dash installeren
DONE defecte TEIN schokbreker laten reviseren (160 euro)
DONE achterspoiler gemonteerd (100 euro)
DONE olie ververst met Amsoil 0W-30 en nieuw oliefilter (120 euro)
DONE koelvloeistof geheel ververst (40 euro)
DONE Facelift achterlichten "Xenons' modificatie" gedaan (100 euro)
DONE stabilisatiestangetjes voorzijde vernieuwd (30 euro)
DONE stabilisatorstangrubbers achterzijde vervangen (15 euro)
DONE TEIN schroefset gemonteerd met EDFC motors
DONE multiriem en dynamoriem vervangen (60 euro)
DONE multiriem span/looprol en dynamoriem span/looprol vervangen (190 euro)
DONE Binnenste stuurhuiskogels vervangen (beide zijden) (40 euro)
DONE Amsoil MTG handbakolie ververst (70 euro)
DONE ATE Super Blue Racing DOT4 koppelingscylinder vloeistof vervangen
DONE Remleidingslangen vervangen voor gevlochten rvs (Goodridge) (100 euro)
DONE ATE Super Blue Racing DOT4 remvloeistof vervangen (25 euro)
DONE Wielkastverbreders test-monteren (150 euro)
DONE Interieur- en aircofilter vervangen (30 euro)
DONE Ruitenwissers vervangen (30 euro)
DONE Bougies vervangen (NGK PFR6G-11) (70 euro)
DONE 2DIN radio/nav monteren
DONE Ramen blinderen (25 euro)
DONE Deuren dempen (rol van 10m x 1m ontdreuningsmateriaal) (150 euro)
DONE Deurspeakers vervangen (2x Hertz HSK165 composets)
DONE Interieur strippen
DONE Auto geluid isolatie aanbrengen (ontdreuningsmatten op bodem, hemel en wielkasten + vilt/rubbercombi)
DONE Zwarte vloerbedekking plaatsen
DONE Nieuwe dakhemel monteren
DONE A, B en C-stijlen vervangen door nieuwe
DONE Beige dashboarddelen en hoedenplankdelen vervangen door zwarte (50 euro)
DONE Zwarte lederen interieur plaatsen
DONE Lederen handremgreep monteren
DONE Bekabeling subwoofer
DONE TEIN EDFC bekabeling achterzijde
DONE RVS deurdorpels plaatsen
DONE achteruitrijcamera bekabeling
DONE Alarm aansluiten
DONE TEIN EDFC voorzijde bekabeling
DONE Side skirts voorbewerken (tbv mooie aansluiting originele Mitsu wielkastverbreders)
To do (per 09-2-2014):
Signaaldraad achteruit tbv achteruitrijcamera
Varex einddemper regelklep voeding
Varex einddemper monteren (ligt klaar) (450 euro)
Remklauwen loshalen, cleanen en overspuiten
Wielkastranden repareren/vervangen (reservedeel ligt klaar)
Daarna:
Alles demonteren tbv spuiten
Compleet overspuiten (behalve de motorruimte) (Legnum kleurtje! Dus parelmoer wit)
Alle 'losse' delen weer monteren
Nog even wat facts & figures:
kenteken: SN-TZ-34
chassisnummer: JMBSNEA5AVZ000953
km stand bij aanschaf: 229850
km stand distributie vervangen: 180000 (17-11-2005)
kleurcode exterieur: T09B (Meister Blue)
Voordat ik de auto in het echt zag, dacht ik nog "ach... als het een ABS ring + nieuwe koppeling + uitlaat-flexstuk is, dan lukt dat wel in korte tijd". "En dat beige leer, daar wen ik wel aan". En toen zag ik de auto in het echt. Oei. De buitenkant is verrassend strak, maar die kleur (sorry voor anderen die ook die paars-blauwe kleur hebben) ik wordt er niet warm van! (integendeel). En dan de roestende wielkasten. Ai... Rechts is er een keer een reep ijzer tegenaangetettert om 'm door de APK te krijgen. Niet afgewerkt, niet eens beschermd met een laagje verf! Gewoon een prachtig stuk bruin roest dus. De andere wielkast is ook op het vouwrandje naar binnen krokant, maar daar zie ik nog wel heil in om het goed weg te slijpen en met wat niet al te ingrijpend laswerk weer hard & strak te maken.
En dan het interieur. Ai. Dat heeft ook (veel) betere tijden gekend. De beige bekleding is naast vies ook op diverse plekken fors beschadigd. De bestuurderstoel lijkt wel of een bulldog zich erop heeft uitgeleefd. Ik heb daar een donor-stoel voor intussen. Van de lederen schakelpook-knop valt het leer zo ongeveer af. Ook het hemeltje is op verschillende plekken stuk, zelfs de A- en C-stijlen zijn beschadigd! Knap werk. Verdere highlights: daar waar het bakje met de stoelverwarmingknopjes zat, zitten nu een Voltmeter en een Economy metertje. Plus het stoelverwarmingsbedieningspaneeltje. Prachtig allemaal... zucht. De electrische radioantenne is foetsie en daarvoor in de plaats is een plak-antenne gekomen op de achterruit, waarvan het plak-deel intussen niet meer plakt... Over het ook al zo hippe Philips Carin navigatiesysteem zal ik maar niet verder uitwijden wat ook daarmee zal gebeuren
Motorisch: de vorige-vorige-eigenaar vond het een briljant plan om de ruitensproeiers op de motorkap te vervangen door super-hippe-bling-versie-met-LEDje... En nog briljanter: wikkel de ruitensproeierslangen lekker om de koelwaterslangen van de radiator dan stuur je mooi opgewarmd water naar je voorruit! Hmmm... weer iemand die niet weet dat warm water sneller bevriest dan koud water. Verder wat lichte olielekkage vanuit het klepdeksel, dus goed te verhelpen met een nieuw klepdekselpakkinkje. Verder loopt het nog slechts 229.000km gelopen motortje prachtig en ondanks de (enorm) slippende koppeling voel je dat het ding echt wel wil! Het verbaasde me hoeveel verschil ik voelde tussen deze V6 handbak en de V6 automaat die ik een week ervoor bereed. Het rijden zelf voelt best goed. Niet zo'n heerlijk grippend gevoel als in de VR2, maar beter dan de originele wiebel-wobbel-vering. En natuurlijk maken de versleten voorbanden die er nu onder liggen het er ook niet beter op
Nog even een rondje om de auto: een trekhaak! Weer een bonk ijzer dat ik never nooit zal gebruiken, dus die gaat er af. Volgens mij is het dan weer wel zo'n hippe afkoppelbare. De voorbumper is van het euro/non-turbo pre-facelift type die ik het 'smilie' type noem. De bumper heeft als je 'm zo bekijkt een enorme grijns oftewel 'smilie' look. Het is niet mijn ding. Daar komt de custom voorbumper van de euro facelift op die ik eigenlijk voor de VR2 in gedachten had. Maar die houdt gewoon de turbo pre-facelift bumper (maar dan met de juiste kleur zilver).
Intussen ligt een setje 17" multi-spaaks LM velgen klaar met hagelnieuw Michelin Alpin P4 225/17/45 banden eronder en voor de zomer een 17" set met vers kwaliteitsrubber voor het 'monster'.
Want dat ik hoe deze ruwe parel de afgelopen tijd dat ie hier voor de deur staat ben gaan noemen. Het is een monster. Zoveel auto dat zoveel aandacht zal nodig hebben om er weer echt een mooi exemplaar van te maken. Om er ipv een 'lelijk monster' een verschrikkelijk 'monsterlijk' mooie bak van te maken. De plannen zijn behoorlijk uitgedacht en de onderdelen zijn intussen zo goed als allemaal beschikbaar en wachten op montage!
Ik noem even in vogelvlucht de aanpassingen en onderdelen die erop komen/aanpassingen die ik ga doorvoeren:
DONE Stuur vervangen (Nardi stuur, omgebouwd voor cruise control)
DONE 17" Wielen overspuiten (gereed) (300 euro)
DONE alu inbus wielmoeren voor de nauwe wielgaten (60 euro)
DONE Versnellingsbak vervangen (250 euro)
DONE Koppeling vervangen (Mitsu origineel) (300 euro)
DONE Handbakolie vervangen (Amsoil) (70 euro)
DONE Luchtfilter vervangen (10 euro)
DONE Uitlaat flexstukken vervangen (60 euro)
DONE Accu vastzetten
DONE Zijknipperlichten en voorzijde knippers vervangen voor heldere (tijdelijk voor APK)
DONE Bestuurderstoel vervangen door een wat beter exemplaar
DONE Pookknop vervangen (39 euro)
DONE Vacuumslangetje vervangen
DONE Aftermarket rommel uit motoruimte en interieur verwijderen
DONE Olievuldop-rubberring vervangen (2 euro)
DONE Koelvloeistofdop vervangen
DONE Abs ring achter vervangen (10 euro)
DONE Motorkap gasveren voorboren en monteren
DONE Subwooferplaat in reservewielruimte maken
DONE Grounding kabelkit aangelegd
DONE Eerste APK 08-01-2013 bij 229900km
DONE Middenconsole wit leer bekleden
DONE Olieflush (Amsoil) (18 euro)
DONE Carterpan opnieuw lassen, maar dan goed van binnenuit. De las die men er ooit opgezet heeft is een lelijke puist aan de buitenkant die ook nog olie zweette
DONE Rubber ringen rechte draagarmen teruggeplaatst (ze misten)
DONE Verse benzine vulpijp gemonteerd (10 euro)
DONE Nieuw benzinefilter geplaatst (15 euro)
DONE HC dash installeren
DONE defecte TEIN schokbreker laten reviseren (160 euro)
DONE achterspoiler gemonteerd (100 euro)
DONE olie ververst met Amsoil 0W-30 en nieuw oliefilter (120 euro)
DONE koelvloeistof geheel ververst (40 euro)
DONE Facelift achterlichten "Xenons' modificatie" gedaan (100 euro)
DONE stabilisatiestangetjes voorzijde vernieuwd (30 euro)
DONE stabilisatorstangrubbers achterzijde vervangen (15 euro)
DONE TEIN schroefset gemonteerd met EDFC motors
DONE multiriem en dynamoriem vervangen (60 euro)
DONE multiriem span/looprol en dynamoriem span/looprol vervangen (190 euro)
DONE Binnenste stuurhuiskogels vervangen (beide zijden) (40 euro)
DONE Amsoil MTG handbakolie ververst (70 euro)
DONE ATE Super Blue Racing DOT4 koppelingscylinder vloeistof vervangen
DONE Remleidingslangen vervangen voor gevlochten rvs (Goodridge) (100 euro)
DONE ATE Super Blue Racing DOT4 remvloeistof vervangen (25 euro)
DONE Wielkastverbreders test-monteren (150 euro)
DONE Interieur- en aircofilter vervangen (30 euro)
DONE Ruitenwissers vervangen (30 euro)
DONE Bougies vervangen (NGK PFR6G-11) (70 euro)
DONE 2DIN radio/nav monteren
DONE Ramen blinderen (25 euro)
DONE Deuren dempen (rol van 10m x 1m ontdreuningsmateriaal) (150 euro)
DONE Deurspeakers vervangen (2x Hertz HSK165 composets)
DONE Interieur strippen
DONE Auto geluid isolatie aanbrengen (ontdreuningsmatten op bodem, hemel en wielkasten + vilt/rubbercombi)
DONE Zwarte vloerbedekking plaatsen
DONE Nieuwe dakhemel monteren
DONE A, B en C-stijlen vervangen door nieuwe
DONE Beige dashboarddelen en hoedenplankdelen vervangen door zwarte (50 euro)
DONE Zwarte lederen interieur plaatsen
DONE Lederen handremgreep monteren
DONE Bekabeling subwoofer
DONE TEIN EDFC bekabeling achterzijde
DONE RVS deurdorpels plaatsen
DONE achteruitrijcamera bekabeling
DONE Alarm aansluiten
DONE TEIN EDFC voorzijde bekabeling
DONE Side skirts voorbewerken (tbv mooie aansluiting originele Mitsu wielkastverbreders)
To do (per 09-2-2014):
Signaaldraad achteruit tbv achteruitrijcamera
Varex einddemper regelklep voeding
Varex einddemper monteren (ligt klaar) (450 euro)
Remklauwen loshalen, cleanen en overspuiten
Wielkastranden repareren/vervangen (reservedeel ligt klaar)
Daarna:
Alles demonteren tbv spuiten
Compleet overspuiten (behalve de motorruimte) (Legnum kleurtje! Dus parelmoer wit)
Alle 'losse' delen weer monteren
Nog even wat facts & figures:
kenteken: SN-TZ-34
chassisnummer: JMBSNEA5AVZ000953
km stand bij aanschaf: 229850
km stand distributie vervangen: 180000 (17-11-2005)
kleurcode exterieur: T09B (Meister Blue)
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G V6 'monster'
ok.. ik weet dat het ding ongeveer minder koste dan een tank benzine.. maar je hebt wel een beetje erg veel zwak voor de galant als je een auto die zover over zijn top heen is wilt aanpakken.. Daar kan ik alleen maar op zeggen, MOOI man, respect. maar een beetje gek ben je wel
ik kan niet wachten op de foto's
ik kan niet wachten op de foto's
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: 8G V6 'monster'
Juist ja, een echte liefhebber dus! .
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: 8G V6 'monster'
Nou, da's toch een mooi kort to-do lijstje
Volgende week klaar?
Pheww... Ons voormalig GF-lid Kenny heeft erg veel boutjes en moertjes van de Galant in z'n vingers gehad. Ik geloof dat je hem gaat overtreffen (zoniet: reeds overtroffen hebt).
Respect man. Ik wind er geen doekjes om: mij zou de moed in de schoenen zakken als dit "projectje" mijn kant uit zou komen...
Ik ben benieuwd!
enne...pb'tje is zometeen onderweg...
Volgende week klaar?
Pheww... Ons voormalig GF-lid Kenny heeft erg veel boutjes en moertjes van de Galant in z'n vingers gehad. Ik geloof dat je hem gaat overtreffen (zoniet: reeds overtroffen hebt).
Respect man. Ik wind er geen doekjes om: mij zou de moed in de schoenen zakken als dit "projectje" mijn kant uit zou komen...
Ik ben benieuwd!
enne...pb'tje is zometeen onderweg...
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: 8G V6 'monster'
Gaaf man ! Succes met je project !!! Ga je hem zelf spuiten trouwens ?
Re: 8G V6 'monster'
Ik doe alles zelf behalve het spuitwerk. Zeker zo'n parelmoer is veel te moeilijk voor een amateur als ik.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G V6 'monster'
Wat een project.... succes met de transformatie!
Re: 8G V6 'monster'
Als ik geen ervaring met de Galant V6 zou hebben, dan zou ik jou na het lezen van dit topic ontoerekeningsvatbaar kunnen laten verklaren.
Maar ja, als je zelf ook besmet bent met dat virus dan snap je dit actielijstje. Dan snap je (denk ik) wat iemand drijft om een dergelijke klus uit te gaan voeren. Betrap ik mijzelf er op dat ik er eigenlijk wel een beetje jaloers op ben dat jij deze klus kunt en gaat doen. Als ik dan aan de binnenkant van mijn ogen kijk zie ik stiekem al een beetje wat het resultaat kan gaan worden..........
Succes met de klus Mark. Ik ben heel benieuwd hoe het "monster" in 2013 een nieuwe levensfase zal starten. En dan vooral in welke staat.
Maar ja, als je zelf ook besmet bent met dat virus dan snap je dit actielijstje. Dan snap je (denk ik) wat iemand drijft om een dergelijke klus uit te gaan voeren. Betrap ik mijzelf er op dat ik er eigenlijk wel een beetje jaloers op ben dat jij deze klus kunt en gaat doen. Als ik dan aan de binnenkant van mijn ogen kijk zie ik stiekem al een beetje wat het resultaat kan gaan worden..........
Succes met de klus Mark. Ik ben heel benieuwd hoe het "monster" in 2013 een nieuwe levensfase zal starten. En dan vooral in welke staat.
Re: 8G V6 'monster'
Dank voor jullie leuke reacties! I know... it all sounds a bit crazy, maar het dingetje is me het werk en het beetje geld (vooral eigenlijk de koppeling, het spuitwerk en de 17" wielen + banden) waard. De rest van alle spullen heb ik al, dus voor het gevoel 'kost-dat-toch-niets'. Terwijl er natuurlijk eigenlijk wel voor een lekker dotje aan totaalwaarde-spullen ingaat!
Maargoed, als ik de kosten beperk tot wat ik 'nu' moet uitgeven, dan valt het reuze mee. En als ik deze kosten optel bij het aankoopbedrag(je) dan heb ik alsnog voor een heel beperkt bedrag een waanzinnig leuke auto!
Kortom, best wel gek, maar onderaan de streep niet eens zo heel gek
Dan... plaatjes. Eindelijk een paar plaatjes. Het laatste plaatje toont het eerste voorbewerkingsprojectje: de middenconsole. Na alle ervaringen met het herbekleden van zo'n middenconsole heb ik nu een vliegende start. Zodirect ga ik zelfs het eerste onderdeel al bekleden met wit (nep) leer: het brillenklepje. De andere delen heb ik allemaal al wel aan de buitenkant ruim een milimetertje rondom afgeschuurd maar daar moet ik de binnenranden nog van doen. En dat wordt dremelwerk, dus lang zo snel niet. Het wordt in ieder geval vast weer mooi, misschien wel weer net iets beter dan eerdere pogingen
Morgen gaan we de koppeling vervangen! Meteen het ABS ringetje achter plaatsen en het (lekkende) uitlaat-flexstuk opmeten zodat ik die kan bestellen.
Zo-even een verse nieuwe Mitsu lederen pookknop online gevonden voor (incl. verzenden) 39 euro, dus daar wordt ik wel blij van tov de normale dealerprijs van 130 euro!
Maargoed, als ik de kosten beperk tot wat ik 'nu' moet uitgeven, dan valt het reuze mee. En als ik deze kosten optel bij het aankoopbedrag(je) dan heb ik alsnog voor een heel beperkt bedrag een waanzinnig leuke auto!
Kortom, best wel gek, maar onderaan de streep niet eens zo heel gek
Dan... plaatjes. Eindelijk een paar plaatjes. Het laatste plaatje toont het eerste voorbewerkingsprojectje: de middenconsole. Na alle ervaringen met het herbekleden van zo'n middenconsole heb ik nu een vliegende start. Zodirect ga ik zelfs het eerste onderdeel al bekleden met wit (nep) leer: het brillenklepje. De andere delen heb ik allemaal al wel aan de buitenkant ruim een milimetertje rondom afgeschuurd maar daar moet ik de binnenranden nog van doen. En dat wordt dremelwerk, dus lang zo snel niet. Het wordt in ieder geval vast weer mooi, misschien wel weer net iets beter dan eerdere pogingen
Morgen gaan we de koppeling vervangen! Meteen het ABS ringetje achter plaatsen en het (lekkende) uitlaat-flexstuk opmeten zodat ik die kan bestellen.
Zo-even een verse nieuwe Mitsu lederen pookknop online gevonden voor (incl. verzenden) 39 euro, dus daar wordt ik wel blij van tov de normale dealerprijs van 130 euro!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G V6 'monster'
Zo mooi projectje mark !!!
En die stoelen !!! Whawha
Kdenk dat carolien je de komende tijd gaat missen naast haar op de bank
Maar wel een leuke basis ! En inderdaad wat je zegt als je zo goed als alle spullen toch al hebt liggen waarom niet ...
En die stoelen !!! Whawha
Kdenk dat carolien je de komende tijd gaat missen naast haar op de bank
Maar wel een leuke basis ! En inderdaad wat je zegt als je zo goed als alle spullen toch al hebt liggen waarom niet ...
Re: 8G V6 'monster'
Op het plaatje zie ik toch een RHD console of niet?!?
Re: 8G V6 'monster'
Mooi project
Echt veel werk, maar als liefhebber kan ik snappen dat je er wel werk in wilt steken haha
Ben benieuwd naar het eindresultaat
Echt veel werk, maar als liefhebber kan ik snappen dat je er wel werk in wilt steken haha
Ben benieuwd naar het eindresultaat
Re: 8G V6 'monster'
@Nico: je had het eerder door dan ik! Gloeiende gloeiende! Sta ik een paar uur de schuren en te doen, zelfs al het brillevakje al bekleed! (die blijkt gelukkig gewoon wel te passen in een LHD console, net als het bovenste ventilatie-rooster-deel). Dus niet helemaal voor niets, maar... ik heb 1 RHD middendeel dat al aardig onderweg is voor bekleding!
(iemand wensen? ik heb wit leer, grijs leer of zwart leer)
Nog even een paar kiekjes van de 'upgrades' die (nog) op de auto zitten. Zolang ik me kan inhouden, want ik heb intussen al het Carin navigatie-afstandsbediening-houdertje verwijdert, net als de voltmeter en economy meter en een hele berg pruts-bedrading (en nog heel wat te gaan trouwens...). Nu is netjes het originele bakje weer teruggeplaatst. BETER!!!
Het is me te koud, winderig en nat buiten anders had ik meteen de hele zooi eruitgetrokken!
(iemand wensen? ik heb wit leer, grijs leer of zwart leer)
Nog even een paar kiekjes van de 'upgrades' die (nog) op de auto zitten. Zolang ik me kan inhouden, want ik heb intussen al het Carin navigatie-afstandsbediening-houdertje verwijdert, net als de voltmeter en economy meter en een hele berg pruts-bedrading (en nog heel wat te gaan trouwens...). Nu is netjes het originele bakje weer teruggeplaatst. BETER!!!
Het is me te koud, winderig en nat buiten anders had ik meteen de hele zooi eruitgetrokken!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G V6 'monster'
Wow wat een project zeg! Ik denk dat ik er zelf nooit aan zou beginnen, maar als het eenmaal klaar is moet je er wel trots op zijn!
Heel veel succes er mee en we zien de foto's wel verschijnen
Heel veel succes er mee en we zien de foto's wel verschijnen
Re: 8G V6 'monster'
Hmmm... ik baalde ervan dat ik je vorige aanbieding net had gemist. Dit zou een herkansing kunnen zijn...marksanne schreef:... ik heb 1 RHD middendeel dat al aardig onderweg is voor bekleding!
(iemand wensen? ik heb wit leer, grijs leer of zwart leer)...
Ik componeer je nog een PB'tje in de loop van de dag...
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
- mitsu-galant
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 09 jul 2012, 13:12
- Provincie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Re: 8G V6 'monster'
Gaaf project! Ik ga het zeker volgen
Huidige Galantpark
Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
Re: 8G V6 'monster'
ben je al lekker bezig ouwe rammer !!.
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Re: 8G V6 'monster'
dit kan niet anders dan een fantastische make-over worden
Re: 8G V6 'monster'
Stiekem ben ik toch wel benieuwd hoe hij gaat worden. Ik had er simpelweg de tijd niet voor om aan de cosmetische staat te werken van die auto, en simpelweg deze te snel gekocht... Wilde gewoon een vlotte auto om van A naar B te gaan en voor de rest niet echt de moeite nemen alles op te lossen, vooral omdat het kreng mij in de eerste paar maanden meerdere keren langs de (snel)weg liet staan ... Als ik een garage of zelfs een oprit had, zou ik hem al lang zelf hebben gestript, sinds juli had ik er echt maar 300 km mee gereden oid.
Re: 8G V6 'monster'
Vanavond de eerste echte klus opgepakt: koppelingsplaat en drukgroep vervangen. Toen de bak eraf lag keek in een bak die onder de olie en drab zat. Hmmm... bakolie of motorolie? Ok, bakolie. Keerring? Even later: zeker. Ook de keerring, maar zeker ook de prise-as lagers. Ik kon de as gewoon bijna een cm op en neer bewegen in de bak. Wow! Nu is dus de keuze: bak opentrekken of een andere bak. Die andere bak die heb ik waarschijnlijk begin volgende week, want die lag een een poosje in de UK op me te wachten. Hoe goed/slecht die is weet ik niet, ik kocht 'm eigenlijk 'bij' het vliegwiel dat ik nodig had voor in de VR2. Kortom: kan een prima bak zijn, kan ook evengoed eentje met werk zijn. Ik denk dat ik deze bak hoe dan ook ga reviseren en 'm als reserve voor ofwel de VR2 of de V6 ga klaarleggen. Lekker makkelijk
De speciale schakelstangen-houder die op de versnellingsbak zat was defect en met een soort harde klei-pasta bleef een van de 2 kabels op z'n plek, maar een nieuwe beugel was maar een paar tientjes dus ik had gelukkig het juiste onderdeel op de 'gok' gekocht. Altijd fijn als een gokje goed uitpakt
Het is nu een kwestie van afwachten tot ik de andere versnellingsbak binnenkrijg tesamen met een hele vracht aan andere 'spare-parts' zodat ik weer verder kan met het mechanische deel van de auto. In de tussentijd zal ik me wel vermaken met wat voorbereidende zaken zoals het middenconsole, stuur, koplampen, achterlichten, enz... Nu eerst even een beetje dromen. Over monsters
De speciale schakelstangen-houder die op de versnellingsbak zat was defect en met een soort harde klei-pasta bleef een van de 2 kabels op z'n plek, maar een nieuwe beugel was maar een paar tientjes dus ik had gelukkig het juiste onderdeel op de 'gok' gekocht. Altijd fijn als een gokje goed uitpakt
Het is nu een kwestie van afwachten tot ik de andere versnellingsbak binnenkrijg tesamen met een hele vracht aan andere 'spare-parts' zodat ik weer verder kan met het mechanische deel van de auto. In de tussentijd zal ik me wel vermaken met wat voorbereidende zaken zoals het middenconsole, stuur, koplampen, achterlichten, enz... Nu eerst even een beetje dromen. Over monsters
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G V6 'monster'
Gisteren de voorpijp maar 'ns goed van heel dichtbij bekeken: het al eerder vervangen grote flexdeel is ook stuk, net als het kleine flex-deel. Tijd voor de haakse slijper! Voor de aardigheid: de maten die nodig zijn voor het kleine flexdeel zijn:
- buis binnendiametermaat: 56mm
- buis buitendiametermaat: ong. 65mm
- lengte totale stuk nodig: 105mm
Het grote flexdeel heeft de maten:
- buis binnendiametermaat: 56mm
- buis buitendiametermaat: ong. 65mm
- lengte totale stuk nodig: 320-330mm
- lengte flexdeel zelf: ong. 145mm
De uitlaatdelen die nu los van elkaar zijn geslepen heb ik weer fris glimmende, strakke ijzeren randen gegeven zodat het straks bij het lassen niet knettert/spettert en vooral mooi schoon en vlak aansluit. Uurtje werk plus een tweetal flex-stukken is een fors stuk goedkoper tov een complete nieuwe voorpijp, want die krengen zijn echt prijzig (ik dacht ruim 400 euro)!
Meteen vandaag een setje uitlaatpakkingen besteld (2x MB687002) en 1x een grote (voor aan de cat naar de middenpijp) (MB687004). Tenslotte een pakkinkje voor de olievuldop (denk dat die mist of in ieder geval -flink- lekt) (MD103148) en een vers benzinefiltertje (MR212200). De vulpijp ga ik ook vervangen, want die is ook lekker krokant (MR134519).
- buis binnendiametermaat: 56mm
- buis buitendiametermaat: ong. 65mm
- lengte totale stuk nodig: 105mm
Het grote flexdeel heeft de maten:
- buis binnendiametermaat: 56mm
- buis buitendiametermaat: ong. 65mm
- lengte totale stuk nodig: 320-330mm
- lengte flexdeel zelf: ong. 145mm
De uitlaatdelen die nu los van elkaar zijn geslepen heb ik weer fris glimmende, strakke ijzeren randen gegeven zodat het straks bij het lassen niet knettert/spettert en vooral mooi schoon en vlak aansluit. Uurtje werk plus een tweetal flex-stukken is een fors stuk goedkoper tov een complete nieuwe voorpijp, want die krengen zijn echt prijzig (ik dacht ruim 400 euro)!
Meteen vandaag een setje uitlaatpakkingen besteld (2x MB687002) en 1x een grote (voor aan de cat naar de middenpijp) (MB687004). Tenslotte een pakkinkje voor de olievuldop (denk dat die mist of in ieder geval -flink- lekt) (MD103148) en een vers benzinefiltertje (MR212200). De vulpijp ga ik ook vervangen, want die is ook lekker krokant (MR134519).
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G V6 'monster'
Lekker bezig mark !
Mocht je nog uitlaatdelen nodig hebben moet je maar effe een pbtje sturen, de uitlaat op de sloop v6 is nog goed zover ik weet ...
Mocht je nog uitlaatdelen nodig hebben moet je maar effe een pbtje sturen, de uitlaat op de sloop v6 is nog goed zover ik weet ...
Re: 8G V6 'monster'
Ondanks dat de downpipe van de sloper van Martijn in het verschiet ligt toch maar vanavond een setje verse flexstukken op de pijp gelast. De andere stukjes las ik pas vast als eea op de auto zit zodat ik de precieze hoek en plaatsing kan bepalen. Tikje aan de luxe kant deze RVS flexstukken maar ach... kunnen ze een lekker poosje mee (hoop ik).
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G V6 'monster'
Nou mark, ga jij nu voortaan afgekeurde voorpijpen lassen en verkopen??
Re: 8G V6 'monster'
Als iemand dat wil dan kan ik dat. Geen punt! Zolang de ijzeren pijp zelf maar niet half weggerot is en het echt alleen de flex-delen zijn dan is dat prima te doen. Ik doe er wel langer over dan een professional of garage waarschijnlijk, maar daarentegen is het wel netjes schoon en strak en geen dikke laspuisten aan de binnenkant van de pijp (die er wel zaten van de vorige flex-vervanging...). Kortom: ik denk dat dit pijpje op deze manier wel opnieuw goed is voor een jaar of 10 plezier
Vandaag m'n bakken vol met plastic dopjes, clipjes, bouten, moeren en schroeven die ik van de Legnum (en een aantal jaar autoklussen) heb verzameld maar 'ns netjes gesorteerd. Als iemand iets specifieks zoekt: de kans is best groot dat ik het voor je heb liggen. Ik hoef er geen geld aan te verdienen, het is meer gemakkelijk voor anderen (al dan niet in de buurt) om te weten. De raarste boutjes en clipjes kom ik tegen
Verder beide achterschokbrekers van de Legnum (TEIN) naast elkaar gelegd, uit elkaar gehaald en gecontroleerd op werking. Helaas wil de schokbreker aan de 'geraakte' zijde niet meer soepel op en neer als ik de veer en schotel eraf haal en 'm handmatig indruk. Blijkbaar is er toch eea net iets teveel verbogen, hoewel het op het oog niet te zien is. Jammer! Een losse TEIN achterschokbreker vinden (met hardheid-verstelling...) zal niet bepaald meevallen. Voorlopig zal ik op de Koni's met iets verlaging die eronder zitten blijven rijden. Ook niet echt verkeerd trouwens, beter in ieder geval dan origineel.
Verder vandaag de 'nieuwe' LM 17" wielen maar 'ns grondig gaan cleanen, want die dingen zijn nogal ernstig vies. En nu het nieuwe rubber erom zit zou het leuk zijn ze ook te kunnen gebruiken/monteren natuurlijk. APC + tandenborstel to the rescue!
Vandaag m'n bakken vol met plastic dopjes, clipjes, bouten, moeren en schroeven die ik van de Legnum (en een aantal jaar autoklussen) heb verzameld maar 'ns netjes gesorteerd. Als iemand iets specifieks zoekt: de kans is best groot dat ik het voor je heb liggen. Ik hoef er geen geld aan te verdienen, het is meer gemakkelijk voor anderen (al dan niet in de buurt) om te weten. De raarste boutjes en clipjes kom ik tegen
Verder beide achterschokbrekers van de Legnum (TEIN) naast elkaar gelegd, uit elkaar gehaald en gecontroleerd op werking. Helaas wil de schokbreker aan de 'geraakte' zijde niet meer soepel op en neer als ik de veer en schotel eraf haal en 'm handmatig indruk. Blijkbaar is er toch eea net iets teveel verbogen, hoewel het op het oog niet te zien is. Jammer! Een losse TEIN achterschokbreker vinden (met hardheid-verstelling...) zal niet bepaald meevallen. Voorlopig zal ik op de Koni's met iets verlaging die eronder zitten blijven rijden. Ook niet echt verkeerd trouwens, beter in ieder geval dan origineel.
Verder vandaag de 'nieuwe' LM 17" wielen maar 'ns grondig gaan cleanen, want die dingen zijn nogal ernstig vies. En nu het nieuwe rubber erom zit zou het leuk zijn ze ook te kunnen gebruiken/monteren natuurlijk. APC + tandenborstel to the rescue!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G V6 'monster'
Hmm... 1 uur over 1 wiel. Dat noem ik echt vies. En dan nog is het niet brandschoon. Need more power! (hogedrukreiniger van de buurman zo-even uit de garage gevist, kijken of dat scheelt).
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G V6 'monster'
Frustrerend is dat he..... Sommige plekken zijn gewoon zo hard ingevreten... Succes he!
Re: 8G V6 'monster'
Met apc/tar-remover/en nog een speciaal goedje waar ik de naam niet van weet (groen spul met een beetje citroenachtige geur) wordt het niet beter dan 'redelijk' maar zelfs dan maar voor enkele velgen. Morgen maar ns met ontvetter en desnoods nog agressievere middelen aan de slag. De lak boeit me niet enorm, maar de boel moet wel achoon en strak zijn voor de plasti dip treatment
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G V6 'monster'
Ik durf 't bijna niet te noemen, maar ik zou ze (laten) stralen. Alles weer gaaf, schoon en plastidip-ready
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: 8G V6 'monster'
Leuk setje velgen!!
Re: 8G V6 'monster' - velgen plasti-dip fail :)
Ok, als schoonboenen met de meest uiteenlopende chemicalien / engine cleaner / borstel / enz niet lukt, dan maar schuren. Korrel 320 en gaan. Velg 1 was klaar voor een 'dipje'. Een plasti-dip om precies te zijn
Ondanks dat het niet zou 'hoeven' toch gewoon de boel afgeplakt en begonnen te spuiten. Goh... dat spul lijkt wel water!? Hmm... dekt voor geen meter. Nou ja, over een half uurtje een volgend laagje. En daarna nog een en nog een. Kolere, het dekt echt niet!? Heb ik dat! Nou nog maar 'ns goed op de spuitbus kijken. HUH?! Plasti-dip METALLIZER?! Da's om een extra metallic glinstering OVER een plasti-dip laag te spuiten!!! Aargh. Vandaar dat het niet dekte. Okee, volgende velg geschuurd, ontvet en ingetapeted. Mooi egaal voor een echte kleurlaag. Zal ik nog gaan dippen? Of maar meteen een echte kleurlak erop spuiten? Voorlopig ga ik de resterende 2 wielen maar spuitklaar maken en primeren, dan heb ik het meeste werk gedaan in ieder geval. En daarna komt dan de 'schone' taak om m'n plasti-dip laagje ervanaf te krijgen.
Dag zondag
Ondanks dat het niet zou 'hoeven' toch gewoon de boel afgeplakt en begonnen te spuiten. Goh... dat spul lijkt wel water!? Hmm... dekt voor geen meter. Nou ja, over een half uurtje een volgend laagje. En daarna nog een en nog een. Kolere, het dekt echt niet!? Heb ik dat! Nou nog maar 'ns goed op de spuitbus kijken. HUH?! Plasti-dip METALLIZER?! Da's om een extra metallic glinstering OVER een plasti-dip laag te spuiten!!! Aargh. Vandaar dat het niet dekte. Okee, volgende velg geschuurd, ontvet en ingetapeted. Mooi egaal voor een echte kleurlaag. Zal ik nog gaan dippen? Of maar meteen een echte kleurlak erop spuiten? Voorlopig ga ik de resterende 2 wielen maar spuitklaar maken en primeren, dan heb ik het meeste werk gedaan in ieder geval. En daarna komt dan de 'schone' taak om m'n plasti-dip laagje ervanaf te krijgen.
Dag zondag
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G V6 'monster' - velgen plasti-dip fail :)
Mooie klus om dit design met tig spaken aan beide zijden egaal dekkend te spuiten. Maar ziet er op de foto in ieder geval puik uit
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: 8G V6 'monster' - velgen plasti-dip fail :)
HAHAHA wat een mooi verhaal. Verkeerde flesje ... zo herkenbaar...
Succes met het opruimen van de rommel en het bewerken!
Succes met het opruimen van de rommel en het bewerken!
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: 8G V6 'monster' - velgen plasti-dip fail :)
De lagen plastidip kun je al vrij gauw over elkaar heen spuiten daar hoef je geen half uur te wachten.
Ik heb t dak van de celica laatst nog gespoten, gewoon begonnen van ene kant naar andere kant en daarna weer terug.
ook stukjes bijspuiten gaat ook prima zonder hele oppervlak te doen. (zolang je maar klein beetje "uitspuit")
Ik heb t dak van de celica laatst nog gespoten, gewoon begonnen van ene kant naar andere kant en daarna weer terug.
ook stukjes bijspuiten gaat ook prima zonder hele oppervlak te doen. (zolang je maar klein beetje "uitspuit")
Re: 8G V6 'monster' - velgen plasti-dip fail :)
Maar je hebt nogal wat laagjes nodig om het dekkend te maken. Ik heb volgens mij 3 bussen opgespoten op mijn wintersetje.....
Re: 8G V6 'monster' - velgen plasti-dip fail :)
[External Link Removed for Guests]
Re: 8G V6 'monster' - velgen plasti-dip fail :)
Erg mooie strakke velgjes mark !
Re: 8G V6 'monster' - velgen plasti-dip fail :)
Dat vind ik nog best meevallen Knoei, aangezien je bij het spuiten van velgen veel "afval" hebt.
Wil je plastidip er makkelijk afkrijgen is het noodzaak er wel veel lagen overheen te zodat bij het lostrekken het aan elkaar blijft zitten en niet snel scheurt.
Het maakt heel erg veel verschil wat je ondergrond is hoe de plastidip pakt/dekt. Op blank metaal ben je veel meer kwijt dan op een glad oppervlak. Op een ruw/matte ondergrond dekt het nog iets makkelijker dan op een blankelak ondergrond. (Mijn ervaring ermee dan hé)
Moet wel zeggen dat ik alleen nog maar met zwart en met transparant heb gewerkt.
Wil je plastidip er makkelijk afkrijgen is het noodzaak er wel veel lagen overheen te zodat bij het lostrekken het aan elkaar blijft zitten en niet snel scheurt.
Het maakt heel erg veel verschil wat je ondergrond is hoe de plastidip pakt/dekt. Op blank metaal ben je veel meer kwijt dan op een glad oppervlak. Op een ruw/matte ondergrond dekt het nog iets makkelijker dan op een blankelak ondergrond. (Mijn ervaring ermee dan hé)
Moet wel zeggen dat ik alleen nog maar met zwart en met transparant heb gewerkt.
Re: 8G V6 'monster' - velgen plasti-dip fail :)
Ik had ook maar 4 bussen besteld en wilde er 1 apart houden voor het eventuele bijwerken!
Re: 8G V6 'monster' - velgen plasti-dip fail :)
Aarrgghh, Mark. Metalizer!!!! Dat gaat inderdaad niet werken. Ik verbaasde mij al; "Plasti-Dip fail!". Hoe kan dat dan? Zelfs mij lukt dat.
Om die velgen schoon te krijgen: Heb je niemand in de buurt die een flesje Wheel Brightener voor je kan maken? Met een 1:4 oplossing? Grote kans dat je die troep dan wel van de velgen krijgt. Denk ik.
Om die velgen schoon te krijgen: Heb je niemand in de buurt die een flesje Wheel Brightener voor je kan maken? Met een 1:4 oplossing? Grote kans dat je die troep dan wel van de velgen krijgt. Denk ik.