yollie76's 8g

Weer een aanpassing gedaan als deel van de totale make-over? Hier posten!
Gebruikersavatar
martijn
Berichten: 1705
Lid geworden op: 07 mar 2012, 18:47
Provincie: Zuid-Holland

Re: yollie76's 8g

Bericht door martijn »

Hahaha zo de tering !!
Ziet er wel grappig uit , maar is je G niet een beetje overbelast op deze manier ?
Gebruikersavatar
yollie76
Berichten: 87
Lid geworden op: 05 jun 2012, 13:27
Provincie: Zuid-Holland

Re: yollie76's 8g

Bericht door yollie76 »

twain schreef:hmmm heb jij die aanhanger gewoon kunnen huren .... dat ding is een lullige 800 kg tezwaar voor de G :)

ik mocht hem niet meenemen :(
laten we het eventje een beetje ruimer nemen volgens de papieren was de 675 is geremd en de daihatsu is 680 dan kom je op 1355 kg max trekgewicht voor de G is 1400 kg.
Dus dan mag het op papier toch.
Auto weeg 1300 nog wat dan kom je totaal nog steeds onder de 3500 kg en mag je er met B mee rijden.

Denk alleen dat ie achter verlaagt is of de veren niet meer zo sterk.
Vroemmmmmmmmmmmmm
Gebruikersavatar
KissMyExhaust
Berichten: 332
Lid geworden op: 06 jun 2012, 15:53
Provincie: Flevoland

Re: yollie76's 8g

Bericht door KissMyExhaust »

Boem is ho!
Afbeelding
Gebruikersavatar
yollie76
Berichten: 87
Lid geworden op: 05 jun 2012, 13:27
Provincie: Zuid-Holland

Re: yollie76's 8g

Bericht door yollie76 »

yollie76 schreef:
twain schreef:hmmm heb jij die aanhanger gewoon kunnen huren .... dat ding is een lullige 800 kg tezwaar voor de G :)

ik mocht hem niet meenemen :(
laten we het eventje een beetje ruimer nemen volgens de papieren was de 675 is geremd en de daihatsu is 680 dan kom je op 1355 kg max trekgewicht voor de G is 1400 kg.
Dus dan mag het op papier toch.
Auto weeg 1300 nog wat dan kom je totaal nog steeds onder de 3500 kg en mag je er met B mee rijden.

Denk alleen dat ie achter verlaagt is of de veren niet meer zo sterk.
aanhangwagen.jpg
.
Dit zijn de gegevens van de aanhanger.....
Mocht je hem willen huren kijk dan bij du-do verhuur.
Let er wel op dat je spanbanden hebt anders moet je die er bij KOPEN.
Vroemmmmmmmmmmmmm
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: yollie76's 8g

Bericht door Twain »

je maakt de meest gemaakte denkfout als het gaat om aanhangers
als een aanhanger gekeurd is voor 2000 kg MOET je auto ook die 2000 kg mogen trekken .. ookal is de aanhangwagen leeg .. dan nog mag je hem met een galant niet trekken.
daarom worden aanhangers vaak terug gekeurd naar een lager gewicht.

ik weet het.. is vreemd maar toch echt waar :)
Rijbewijs B met aanhangwagen

Met een rijbewijs B mag u een personenauto of bestelauto met aanhangwagen besturen. De aanhangwagen mag, inclusief laadvermogen, niet meer wegen dan 750 kilo.

In bepaalde gevallen mag u, met alleen rijbewijs B, een aanhangwagen trekken die zwaarder is dan 750 kilo. U moet dan voldoen aan 2 voorwaarden:

De lege auto moet zwaarder zijn dan de aanhanger maximaal mag wegen.
De totale combinatie (dus auto en aanhanger samen) mag niet zwaarder zijn dan 3.500 kilo. Er wordt daarbij gekeken naar wat de aanhanger maximaal aan gewicht kan vervoeren. Dat, plus het gewicht van de maximaal beladen auto, mag niet zwaarder zijn dan 3.500 kilo.
dus met andere woorden.. je voldeed aan geen van de regels ;)
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: yollie76's 8g

Bericht door cvw »

Twain heeft gelijk, maar niet helemaal.

Ja, voor het rijden met deze combi heb je rijbewijs BE nodig. Dit vanwege het feit dat de aanhanger tot 2000 kg beladen mag worden.
En deze is anders als vermeld: Ja, deze aanhanger mag achter de Galant hangen, mits je hem niet zwaarder belaad dan het maximum gewicht dat de Galant mag trekken. In dit geval dus maximaal 1400 kg.

Zie wetsartikel 5.18.18a

In het Nederlands vertaald komt dat hier op neer:

Wat een auto maximaal mag trekken staat op het kentekenbewijs of is online op te vragen via de RDW (klik hier en vul het kenteken van de trekauto in).
De caravan mag in werkelijkheid niet zwaarder zijn dan dit gewicht. Bijna alle caravans zijn geremd dus kijkt u naar het geremd gewicht. Het maximaal toegestaan gewicht van de caravan (op het caravan kentekenbewijs) is niet van belang.

Voorbeeld:
U mag dus met een auto die maximaal 1200 kg mag trekken een caravan trekken die op papier maximaal 1350 kg mag wegen, als bij weging in werkelijkheid het gewicht maar niet meer is dan 1200 kg.
Let op: Dit heeft uitsluitend betrekking op wat een auto mag trekken, niet wat u als bestuurder mag. Heeft u alleen een B-rijbewijs kunnen aanvullende bepalingen gelden! Lees daarvoor Rijbewijs B of BE.


Ik heb dat terdege uitgezocht omdat ik jaren geleden zo'n Franse Leeuw had die minder mocht trekken dan het maximum gewicht van mijn caravan op papier mocht zijn. Ik heb het nagevraagd en uitgezocht en nam dit verhaal uitgeprint mee op reis omdat veel van onze wetsdienaars dit niet weten.

Tenslotte: Ik denk dat de Galant van Yollie zo doorhangt aan de achterkant omdat de kogeldruk van de aanhanger veeeeeeeeel te hoog is. If so, dan had dit feit bij controle een fikse bekeuring op kunnen leveren.
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: yollie76's 8g

Bericht door marksanne »

Ik denk dat de verwarring komt door het verschil tussen een caravan met een specifiek eigen gewicht (en een max) en een aanhanger met eigen gewicht en een maximaal gewicht. Dat laatste is namelijk (zover ik weet) waar het om draait en waarop gecontroleerd wordt bij aanhangers. Kortom: zoals Anton meldde mbt aanhangers. Als je aanhanger 2000kg mag hebben, ookal vervoer je er een matras op, dan nog geldt 2000kg. En da's teveel. Krom? Misschien in mijn voorbeeld van dat matras, maar anders wordt het erg lastig: dan zou je altijd een weging moeten doen om te controleren of de aanhanger + lading binnen de grenzen van wat je auto (en je rijbewijs) vallen.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: yollie76's 8g

Bericht door cvw »

Er zit geen verschil tussen een caravan en een aanhanger Mark. Hetzelfde geldt voor een paardentrailer. En ja, er zal een weging gedaan moeten worden om dat te controleren. Het grootste deel van de parkeerplaatsen langs de Nederlandse snelwegen is voorzien van een weegschaal waarop e.e.a. gecontroleerd kan worden. In andere gevallen gaat men naar bedrijven in de omgeving met een weegbrug.
Voor een snelle controle kun je trouwens heel makkelijk de druk op de as wegen. Per wiel dus bepalen wat het gewicht van de aanhanger is. De weegschaal daarvoor wordt door veel caravaneigenaars gebruikt en past heel eenvoudig in de achterbak van een auto.

Er wordt gesproken over de totale massa van de aanhangwagen en niet over de totale toegestane massa van de aanhangwagen. Dit impliceert dat een auto die op kenteken 1300 kg mag trekken gerust een lege dubbele paardentrailer die 2500 kg mag wegen – maar dat natuurlijk niet daadwerkelijk weegt - mag trekken.

Check: [External Link Removed for Guests]
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: yollie76's 8g

Bericht door Twain »

I stand corrected ;)

dank voor de toevoeging voor yollie veranderd er helaas niets.. ze heeft alleen B :( (daargaat dat regeltje" Lees daarvoor Rijbewijs B of BE." in werking)

De regelgeving is trouwens wat anders geworden. Per 19 januari B+ is erbij gekomen...
maar je hebt gelijk als je BE hebt dan mag het wel en is het werkelijke totale combinatie gewicht maatgevend en niet het theoretische . de kogeldruk is idd veel hoger dan wat toegestaan is... (iets tussen de 60 en 75 kg) (en ik neem aan dat die wagen niet zover door zijn voegen gaat als er een paar zaken gips achterin liggen) Yollie had de auto op de trailer iets veder naar achteren moeten zetten.
hoe test je dit?? simpel.. kan je met de hand de aanhanger van de kogel tillen zit je meestal wel goed.

ik heb ook alleen maar B en vanwegen de aanschaf van een aanhanger toen alles uitgezocht (koop is trouwens niet door gegaan ) . maar het punt dat de politie vaak de helft van de regels niet weet kan ik over mee praten.. veel van hun denken nog steeds dat je max 750 mag trekken met een rijbewijs B.. ook ik had een stuk wet tekst bij me :)
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: yollie76's 8g

Bericht door Twain »

klein tipje.....

pas op met teveel vertrouwen op websites van derde .. en vrije vertallingen van wetteksten.. wetteksten veranderen ook met grote regelmaat (vooral het bouwbesluit , en de verkeerswet)

kzal het wetboek er eens bij pakken :D


trouwens grappig leesvoer hier..

[External Link Removed for Guests]
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: yollie76's 8g

Bericht door cvw »

Goede tip hoor. Zeker niet blindvaren op 1 site. Het staat hier alleen zo lekker leesbaar verwoord, vandaar. Maar ga je bij de RDW kijken dan kom je hetzelfde verhaal tegen.

Gelukkig kreeg ik E nog bij B destijds. Mag je zonder lessen met de gekste combi's rondrijden. :lol:
Geen zorgen hoor, ik parkeer de caravan al achteruit rijdend ondertussen in de gekste hoeken. Ben ik zelf maar mee aan de gang gegaan om dat te leren waarbij ik op moet merken dat het rijden met een tractor waar karren achter hangen erg veel geholpen heeft. :yes:

Troost je Twain, over dit verhaal en de rijbewijs regels ontstaat altijd discussie en is altijd onduidelijkheid. Blijkbaar erg duidelijke regelgeving. :no:
Gebruikersavatar
yollie76
Berichten: 87
Lid geworden op: 05 jun 2012, 13:27
Provincie: Zuid-Holland

Re: yollie76's 8g

Bericht door yollie76 »

Degene die hem heeft gespoten heeft toevallig BE ik heb niet gereden.
Al met al lekker off topic bezig maar ja dan weet ik het igg voor de volgende keer dat ik de G niet meer pak voor zoiets.
Regel dan wel een busje of zo'n oprijwagenbus ding :))


ONtopic
Maar nog steeds niet klaar met polijsten :(
Maar de dai kwam er ff door als spoed geval. Daar rijd Rick (spuiter) tijdelijk mee
Daihatsu draait igg weer die zijn ze nu aan het afmaken.

Ik ben het klussen ff zat want me schouders zitten vast.

Zaterdag gaan ze de G polijsten. (ik lig dan lekker te slapen)
Vroemmmmmmmmmmmmm
Gebruikersavatar
yollie76
Berichten: 87
Lid geworden op: 05 jun 2012, 13:27
Provincie: Zuid-Holland

Re: yollie76's 8g

Bericht door yollie76 »

IMAG0237.jpg
IMAG0236.jpg
IMAG0234.jpg
IMAG0232.jpg
IMAG0240.jpg

Nou kon niet meer wachten dus heb de auto gedropt bij het poets bedrijf van een ex aangetrouwde neef.

Kan je wel janken wat er vanonder vandaan kwam :(

Omdat gemeente rotterdam met de nieuwe warmte weg bezig moeten we op de groene kruis weg zigzaggen , met slecht asfalt. gevolg jaaaaa hoor vette steenslag op met nieuwe lak :no:

Achter bij de kofferbak (plastic boven kentekenplaat verlichting) laat het verf al weer los. :no:
Een of andere randdebiel heeft tegen me auto aangezeten (toen die geschuurd was met 2000 na het spuiten) lekkere fijne witte krassen.

Met die nieuwe 40 hoog bandjes word het gezicht steed vreemder. Toch maar gaan verlagen aan de voorkant :yes:

Maar ze glimt als een gek dat dan weer wel. :yes:
Al met al mag ik niet zo klagen aan gezien hoe Beppie eruit zag en hoe ze er nu uit ziet. :yes: :yes:
Bijlagen
IMAG0239.jpg
Vroemmmmmmmmmmmmm
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: yollie76's 8g

Bericht door menno3x8g »

Ja, das wel even balen, die nieuwe schade. En ze staat er al een stuk beter bij dan in het begin. Hou vol :yes: .
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Fluff
Berichten: 950
Lid geworden op: 09 mar 2012, 00:55
Provincie: Noord-Brabant

Re: yollie76's 8g

Bericht door Fluff »

Damn, dat is echt balen! maar t blijft een hele verbetering!!
En hij mag idd wat verlaagd worden, een meter bijvoorbeeld ;)
Gebruikersavatar
yollie76
Berichten: 87
Lid geworden op: 05 jun 2012, 13:27
Provincie: Zuid-Holland

Re: yollie76's 8g

Bericht door yollie76 »

Het was vandaag zulk mooi meer ik dacht laat ik de mistlampen maar eens gaan monsteren
Lekker in me uppie bezig geweest. Ongeveer een half uurtje.
Zo trots op mezelf :lol: :lol: :lol: :lol:

VOOR
IMAG0240.jpg
NA
IMAG0267.jpg
Vroemmmmmmmmmmmmm
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: yollie76's 8g

Bericht door Twain »

netjes hoor :D geeft toch weer een heel ander gezicht :D

zolang je geen schroefjes over hebt zal het wel goed zijn ;)
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: yollie76's 8g

Bericht door marksanne »

nice!!!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
KissMyExhaust
Berichten: 332
Lid geworden op: 06 jun 2012, 15:53
Provincie: Flevoland

Re: yollie76's 8g

Bericht door KissMyExhaust »

Maakt werelden van verschil die mistlampen..
Nice :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
MD-Performance
Berichten: 332
Lid geworden op: 11 mar 2012, 21:20
Provincie: Noord-Holland

Re: yollie76's 8g

Bericht door MD-Performance »

Even terug gekeken en ook aardig wat werk aan gehad ! top dat hij er weer als een plaatje uit ziet !
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: yollie76's 8g

Bericht door KNOEI 8G »

Maakt 'm direct een stuk jonger! :yes: Netjes!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
yollie76
Berichten: 87
Lid geworden op: 05 jun 2012, 13:27
Provincie: Zuid-Holland

Re: yollie76's 8g Nieuwe schoenen voor de dame

Bericht door yollie76 »

$T2eC16VHJGkE9no8h,l2BRNyTZ3zcw~~60_85.JPG
Vroemmmmmmmmmmmmm
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: yollie76's 8g

Bericht door KNOEI 8G »

:-D Nice Rims!!! Die gaan 'm zeker lekker staan zeg!! :yes:
Afbeelding
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: yollie76's 8g

Bericht door menno3x8g »

Poeh hee, dat gaat tochten onder de galant ;)
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Fluff
Berichten: 950
Lid geworden op: 09 mar 2012, 00:55
Provincie: Noord-Brabant

Re: yollie76's 8g

Bericht door Fluff »

Very nice indeed! Hoeveel inch zijn ze?
Gebruikersavatar
Echo Whiskey
Berichten: 497
Lid geworden op: 08 mar 2012, 22:59
Provincie: Zuid-Holland

Re: yollie76's 8g

Bericht door Echo Whiskey »

Mooi spul man, wat voor merk is dat?
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: yollie76's 8g

Bericht door Twain »

Echo Whiskey schreef:Mooi spul man, wat voor merk is dat?

*kuch* vrouw...
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
yollie76
Berichten: 87
Lid geworden op: 05 jun 2012, 13:27
Provincie: Zuid-Holland

Re: yollie76's 8g

Bericht door yollie76 »

Het zijn de lenso samurai sc02
Spiksplinternieuw :yes:
17 inch
ET40

Kan dus gewoon de bandjes overzetten.
Vroemmmmmmmmmmmmm
Gebruikersavatar
yollie76
Berichten: 87
Lid geworden op: 05 jun 2012, 13:27
Provincie: Zuid-Holland

Re: yollie76's 8g weer met schade :'(

Bericht door yollie76 »

:( :( :( :( :( :(

STa ik in de parkeergarage van zuidplein geparkeerd.
Wacht netjes tot er een auto voorbij rijd. Denk ik mooi kan ik weg.
Ik in zijn achteruit, blijkt dat die vrouw in de andere auto hetzelfde dacht. Met als gevolg dat mijn bumper dus in haar achterdeur zat :( :( :( .

Owwwwww nee een deuk op de hoek van mijn bumper. KAk kak kak. Ik schadeformulier ingevuld met verkeerde polisnummer. OEPS. Ga ik nog een keer kijken bij de bumper. DEuk weg. Gelukkig alleen lakschade. Pfffffff echt wel blij daarmee.
Vroemmmmmmmmmmmmm
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: yollie76's 8g

Bericht door menno3x8g »

Spontaan eruit geplopt?
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: yollie76's 8g

Bericht door marksanne »

aii.... balen!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
m4v3r1ck
Berichten: 529
Lid geworden op: 12 mar 2013, 13:41
Provincie: Zuid-Holland

Re: yollie76's 8g

Bericht door m4v3r1ck »

Pfoei .... maar ja lakschade heb ik ook op mijn achterbumper, maar daar is toch bumper voor?
mits8g
Berichten: 47
Lid geworden op: 30 jan 2013, 09:34
Provincie: Zuid-Holland

Re: yollie76's 8g

Bericht door mits8g »

m4v3r1ck schreef:Pfoei .... maar ja lakschade heb ik ook op mijn achterbumper, maar daar is toch bumper voor?

Inderdaad.
Ook ik heb lakschade op de bumper, * en ongeveer tien deukjes van kinderfietsjes :shock: *
Helaas zijn er nog veel mensen waarbij 'boem is ho' de regel is wanneer iemand zijn deur opendoet, langs een auto fiets, achteruit inparkeerd voor jouw auto of gewoonweg de trekhaak gebruikt als parkeersensor :evil:
He Windows bot! Je Moeder was Internet Explorer!
m4v3r1ck
Berichten: 529
Lid geworden op: 12 mar 2013, 13:41
Provincie: Zuid-Holland

Re: yollie76's 8g

Bericht door m4v3r1ck »

mits8g schreef:
m4v3r1ck schreef:Pfoei .... maar ja lakschade heb ik ook op mijn achterbumper, maar daar is toch bumper voor?

Inderdaad.
Ook ik heb lakschade op de bumper, * en ongeveer tien deukjes van kinderfietsjes :shock: *
Helaas zijn er nog veel mensen waarbij 'boem is ho' de regel is wanneer iemand zijn deur opendoet, langs een auto fiets, achteruit inparkeerd voor jouw auto of gewoonweg de trekhaak gebruikt als parkeersensor :evil:
Trekhaak als parkeersensor werkt op zich in mijn parkeergarage wel omdat ik tegen een muur parkeer ;-). Ik raad voor anderen aan om dat niet eens te proberen als er een Galant achter je auto staat geparkeerd want dat kan zeer schadelijk voor je gezondheid :argue:
Gebruikersavatar
Fluff
Berichten: 950
Lid geworden op: 09 mar 2012, 00:55
Provincie: Noord-Brabant

Re: yollie76's 8g

Bericht door Fluff »

Balen man! Ik ben al lang blij dat we niet in Parijs ofzo wonen, daar duwen ze je auto gewoon weg bij het fileparkeren..
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Projecten”