twain's honde(n)hok *yeay*

Weer een aanpassing gedaan als deel van de totale make-over? Hier posten!
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

twain's honde(n)hok *yeay*

Bericht door Twain »

zoals de meeste wel weten heb ik een station a.k.a. honde(n)hok (sorry mensen, een galant moet groen zijn en vooral een sedan:p )

maar ik had echt wat meer ruimte nodig dus heb ik deze zeer mooie galant van zorro gekocht (tijdje terug)

http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... =17&t=1655" onclick="window.open(this.href);return false;
inmiddels is er heeeeeeeeeeeeeeeeel veel gebeurd en ik had heeeeeeeeeeeeeeeeel weinig tijd , dus een soort van updat topic is eigenlijk wel nodig (zeker na vandaag)

want jaja het heeft wat moeite gekost maar ze heeft weer een kersverse apk

ik was vergeten dat de APK zou verlopen en daarna moest ik dus nog onderdelen kopen ivm lekke uitlaat
overal even flink vaart achter gezet betaling met spoed overgemakt richting duitsland.. en al heel vlot stroomde de pakketjes met spullen binnen behalve die kolere uitlaat.
natuurlijk een update gevraagd via de mail, hebben ze mijn geld niet mogen ontvangen ... oplichters zijn het niet, ik heb er al eerder spullen gekocht ze hebben dus of echt het geld niet gekregen of ze kijken scheel.
de Rabobank maar eens gebeld , hun een onderzoek je gedaan , nou het geld moet zijn aangekomen.. bedrijf zegt nog steeds van niet... bank zegt nog steeds van wel en ik kan ondertussen fluiten naar mijn geld.

na een maand geweigerd te hebben om toe te geven dan toch maar opnieuw besteld en dit keer betaald met PAYPAL (jakkiebah) de onderdelen kwamen zeer snel aan en voor aftermarkte rotzooi zag het er niet eens heel erg verkeerd uit.

snul de auto op de put en aan het werk dan maar :D

de todo list betond uit de volgende onderdelen


wiellager achter links
wiellager achter rechts
stuur kogel rechts
kromme draagarm rechtsvoor
middenpijp uitlaat
einddemper
gordel bestuurderskant
lpg afdekkapje

omdat ik niet heel erg veel tijd had de afgelopen weken heb ik even een offerte laten maken bij een garage bedrijf hier, na de prijs te hebben gehoord snel de auto weer weg gehaald daar:)
en ik kan melden dat ik incl dubbel te hebben betaald voor mijn uitlaat ik 850 euro goedkoper uit ben :)


vandaag was het dan zo ver het meisje mocht naar de apk. als eerste natuurlijk de verbaasde blik als de kmstand (311120) zichtbaar wordt.
Daarna de verbaasde blik onder de auto als een hele berg mooie nieuwe schroefjes en onderdelen hem toelachen
alles was helemaal perfect in orde op 1 heeeeeeeeeel klein puntje na.... ooit riep ik hier op het forum dat het maar heel zelde voorkomt dat de bovenste draagarm fusee teveel speling heeft... nou ik had dus vandaag de aller aller aller eerste.. ik had er helemaal overheen gekeken het garagebedrijf dat de voorkeuring had gedaan heeft er helaas ook overheen gekeken dus..... ik GVD en NU?
KEURmeester.. nou ik kan je vertellen er zit speling op maar nog net te weinig om hem op af te keuren... dus ik heb nu een aandachtspunt op het rapport staan speling maar minder dan 1 mm :D

Ik heb het onderdeel nog liggen en binnenkort mag die er dus ook op :D :uhu:
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: twain's hondenhok *nu ook met apk*

Bericht door foks »

gefeliciteerd zeg. Nou maar weer karren dus, zal een emotioneel weerzien zijn geweest ;)

Als je nou een hond koopt, zag ik hier nog een honde(n)rek voor in je honde(n)hok.
Ben je in 1x van het hele probleem af ! :D
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: twain's hondenhok *nu ook met apk*

Bericht door menno3x8g »

Misschien was een aanhanger voor je honde(n)(hok) nog goedkoper geweest ...
Maar mooi dat ie het heeft gehaald!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: twain's honde(n)hok *nu ook met apk*

Bericht door marksanne »

Mooi werk! Kost effe wat tijd en moeite maar dan heb je ook weer wat!!!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: twain's honde(n)hok *nu ook met apk*

Bericht door KNOEI 8G »

Mooi lijstje Anton.

Maaruh: This topic is worthless without pictures! :cheer:
Afbeelding
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: twain's honde(n)hok *nu ook met apk*

Bericht door foks »

KNOEI 8G schreef:Maaruh: This topic is worthless without pictures! :cheer:
toevallig hebben we onlangs een foto gemaakt, toen we de nieuwe uitlaat er gebracht hebben :wha:
Bijlagen
hga.jpg
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: twain's honde(n)hok *nu ook met apk*

Bericht door KNOEI 8G »

Sow, iig een unieke bodykit :wha:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: twain's honde(n)hok *nu ook met apk*

Bericht door Twain »

lol @ foks :D mooi man dat is een aardige verbeelding van hoe mijn ogen een station zien ja :D.. die gaat bij de opel (tm) aan de muur :p

@ nico... ja foto's tsja... ik had me zo voorgenomen om ze te nemen.. echt totaal vergeten :( waarschijnlijk ben ik in mijn hoofd nog te hard bezig met de klusjes (veel van die dingen doe ik immers ook maar voor het eerst) en vergeet het dan gewoon :(
Awesomeness = Verveling x Talent
Zorro
Berichten: 127
Lid geworden op: 27 jul 2012, 16:44
Provincie: Gelderland

Re: twain's honde(n)hok *nu ook met apk*

Bericht door Zorro »

Fijn dat er weer een frisse APK opzit! Toch wat puntjes die nieuw waren voor mij maar fijn dat je weer kan karren!

Ik zit ook alweer druk te zoeken naar een verse Galant!
Future: Mitsubishi Galant VR4 Wanted!
Present: Mitsubishi Galant Wagon V6 Lpi & Mitsubishi Grandis
History: 7G Mitsubishi Galant GTI V6, 8G Mitsubishi Galant Wagon V6, Mitsubishi Grandis
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: twain's honde(n)hok *nu ook met apk*

Bericht door Twain »

Ok eerst een vraag aan MS hoe de neuk vergeet jij nou "nooit" om foto's te maken...

ben ik lekker bezig geweest om wat roest en schade plekjes weg te werken vergeet ik uiteraard weer foto's te maken..

naja de foto na de primer dan maar :)
Bijlagen
20140627_182355(1).jpg
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
mitsu-galant
Berichten: 1000
Lid geworden op: 09 jul 2012, 13:12
Provincie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: twain's honde(n)hok *nu ook met apk*

Bericht door mitsu-galant »

Nice work
Huidige Galantpark

Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
Gebruikersavatar
miss_laatjuh
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
Provincie: Noord-Brabant

Re: twain's honde(n)hok *nu ook met apk*

Bericht door miss_laatjuh »

Doe je de onze ook ff ? ...ik durf niet zo goed :p .ziet er strak uit :yes:
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: twain's honde(n)hok *nu ook met apk*

Bericht door Twain »

Tnx :) het gaat me steeds beter af. het moeilijkste is nog steeds om er gewoon vanaf te blijven als de vorige laag nog niet geheel is uitgehard :uhu: :wha:

Dit is the trail-run volgend jaar of het jaar erna gaan we voor het eggie, ik heb nu gewoon de roest voor zover dat gaat weg geschuurd/ geslepen en daarna geplamuurd maar mijn gok is dat het binnen een jaar terug zal zijn.. de volgende keer gaat er echt een nieuw stuk in.. waarom niet nu... nou dat is simpel mijn groene liefde is eerst nog aan de beurt. :p
Awesomeness = Verveling x Talent
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: twain's honde(n)hok *nu ook met apk*

Bericht door TPA »

Ziet er toch netjes uit. Alles beter dan roest plekken. Hoe vaker je het doet, de meer je leert en word je er vanzelf wel beter in.
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: twain's honde(n)hok *nu ook met apk*

Bericht door marksanne »

Goed bezig!!! En antwoord op je vraag: ik vind het leuk om de stappen van een projectje vast te leggen zodat ik zelf weet hoe ik dingen gedaan heb en ik vind ik het ook aardig om te delen met anderen. Eerlijk gezegd hoop ik altijd een beetje dat ik anderen op ideeen breng of over drempels duw zodat ze het zelf gaan doen! Ik hoop daarmee ook nog eens zelf weer op ideeen te worden gebracht door anderen die ook aan t hobbieen zijn :) Kortom: een heel cirkeltje van geven en nemen enzo. Ofzo.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: twain's honde(n)hok *nu ook met apk*

Bericht door KNOEI 8G »

Ik denk, net als jij, meestal pas aan de foto's als ik bijna klaar ben :lol: Maar lekker bezig Anton!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: twain's honde(n)hok remmen

Bericht door Twain »

Op een mooie donderdag rij ik richting het werk, bij het remmen voor de net iets te scherp aangelegde oprit van de snelweg hoor ik iets vreemds.. een soort gekraak gevolgd door een metaal op metaal slijpend geluid. het soort geluid wat pijn doet aan je galant hart.. de snelweg daar kent geen of zeer smalle/ onveilige vlucht stroken dus liever stop ik niet hier om te kijken wat het is.. en ik heb eerlijk gezegd eigenlijk al een aardig idee wat het kan zijn... mijn vermoeden is dat ik een stuk remblok verloren ben a het is als of er totaal 0,0 remvoering zit op het binnenste blok.. er is een file een mooi moment om eens te voelen of ik inmiddels nog wel remmen heb.. met een hand bij de handrem rem ik zeer rustig door de druk gelijkmatig op het remsysteem te zetten.. de auto remt zeer goed.. en dit keer met niet al te veel bijgeluiden.. , het zit me toch niet lekker, hoewel ik genoeg remkracht heb en de geluiden inmiddels best meevallen rij ik eigenlijk zonder te remmen richting het werk. ... tot het moment dat ik gruwelijk word gesneden door een audi.. het oerinstinkt neemt over en de rem word hard richting de bodemplaat getrapt.. een hels kabaal komt onder de linker voorkant van de auto vandaan.. stoppen gaat nog steeds prima, maar echt normaal is dit niet meer te noemen.. op het werk aangekomen eens even onder de auto gelegen om te kijken of er iets raars te zien is... op het eerste gezicht lijkt het redelijk normaal het buitenste remblok ziet er prima uit.. nog lang niet genoeg slijtage om rara problem te verwachten op het binnenste remblok.. .. het binnenste blok is helaas niet op deze manier te inspecteren s'avonds volgt een rit naar huis welke enkel op motor remmen en de handrem primma verloopt.. uit het niets gaat het "handrem" lampje branden... zonder dat de handrem erop staat... Gelukkig ben ik bijna thuis.. om te kijken of ik niet geheel onverantwoordelijk bezig ben geweest probeer ik de voet rem nog 1 laatste maal het pedaal voelt iets zachter aan maar nog steeds stopt de auto prima. het inmiddels gedoofde lampje brand weer meteen.. serieus foute boel dus... zaterdag eens op de brug zetten dan maar, gezien ik momenteel te weinig heb aan 42 uur in een dag.. gaat het zeker in de 24 uur die we hebben niet lukken om dit zelf te regelen, op naar de garage om de hoek... tevoet!! daar aangekomen om een afspraak te maken voor maandag verteld de beste man dat hij vandaag ook prima de lux tijd heeft om te kijken en eventueel te herstellen.. .. dus op een slakke gangetje richting de garage het is maar 300 meter maar met manke remmen is het toch wel een beetje eng..
Veilig aangekomen en met haar vier wielen in de lucht beginnen we de zoek tocht.. het wielen worden gedemonteerd .. lampen worden aangezet, en wat zien we?? eigenlijk kan je beter zeggen wat zien we niet.. het binnenste remblok is geheel verdwenen gewoon foetsie de remzuigers staan tegen de remschijf aan en lekken overduidelijk olie.. de schijf heeft serieuze schade opgelopen door dit geintje. nieuwe blokken nieuwe schijven en waarschijnlijk een rebuild of een nieuwe remklauw

En nu vragen jullie je natuurlijk allemaal af welk sheep ass remblok er zomaar ineens tussenuit knijpt..
toen de auto nog van zorro was heeft hij redelijk kort voor de verkoop de schijven en blokken latten vervangen voor nationals met de bijbehorende redstuf remblokken.. serieus duur spul... en ik weet wel dat alles stuk kan, ook dure spullen.. maar kom op heej een remblok wat gewoon dus danig verbrijzeld dat er echt gewoon helemaal niets van terug te vinden is kan echt niet. een plaatsings fout welke pas na 30.000 km boven komt drijven is ook niet echt aannemelijk.. .. *zucht*

Zoals gewoonlijk begin ik weer te foeteren dat je ook helemaal niets meer kan overlaten aan andere mensen en dat ik nooit meer een monteur vertrouw... ik ga wel mijn eigen remmen fabriceren .. en en en ... en toen ik uit gefoetert was realiseerde ik me dat mijn auto nu staat te wachten op remmen bij een garage.. en ik het stiekum toch weer uit handen heb gegeven.
al was het met moeite ik heb namelijk verteld welke schijfmaat ze moeten hebben en welk type blok, het verschil tussen de glij pin en de lockpin en een waarschuwing dat ik geen garage stickers op mijn auto wil en en en.. :(

dus stelletje lolbroeken.. dat de remklauw links voor achter je wiel te vinden is is misschien wel met 99,999999999999% zekerheid te zeggen... maar voor remblokjes kan ik niet echt het zelfde zeggen..
http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... =47&t=2424" onclick="window.open(this.href);return false;
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: twain's honde(n)hok *asjemenou*

Bericht door Xenon »

Jeumig... zo zie je maar weer dat duurkoop je ook wel eens duur kan komen te staan...
Ik had voor jaaaaren terug met Greeny-1 ook zoiets wazigs: Ferodo DS2500 waarvan een stuk losgekomen remvoering zich tussens schijf en klauw in aan het vreten was (???)-> stinken als een idioot en trekken als een gek, maar gelukkig geen serieuze gevolgschade zoals jij. Hoewel... een setje DS2500's voortijdig afschrijven doet de knip ook geen goed.
Maar wat het meest knaagt, is dat je geen idee hebt hoe dit nu heeft kunnen gebeuren. Een productie-flaw? Daar heb ik het toen maar op gehouden. Sindsdien heb ik cheapass blokken van een kwartje per kilo eronder en ditto schijven. En gek genoeg was daarmee het typische Galant-remmenprobleem ook difinitief exit. Dik 70k lang bij Greeny-1. Dus bij Greeny-2 dezelfde truuk uitgehaald. En voilà: al 30k niks trillende remmerij meer. En dat tegen kosten van een dikke tank benzine voor de complete (!) remmerij rondom. Mooi he? :lol: :D
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: twain's honde(n)hok *asjemenou*

Bericht door Twain »

Xenon schreef: Maar wat het meest knaagt, is dat je geen idee hebt hoe dit nu heeft kunnen gebeuren. Een productie-flaw? Daar heb ik het toen maar op gehouden. Sindsdien heb ik cheapass blokken van een kwartje per kilo eronder en ditto schijven. En gek genoeg was daarmee het typische Galant-remmenprobleem ook difinitief exit. Dik 70k lang bij Greeny-1. Dus bij Greeny-2 dezelfde truuk uitgehaald. En voilà: al 30k niks trillende remmerij meer. En dat tegen kosten van een dikke tank benzine voor de complete (!) remmerij rondom. Mooi he? :lol: :D
juist... je weet niet hoe het kan gebeuren.. en of het niet de volgende keer gebeurd als je met een caravan in de franse alpen wel 100% van je remvermogen nodig hebt mijn andere auto's hebben idd allemaal elcheapo spul en nooit een probleem mee gehad... zeer appart
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: twain's honde(n)hok *asjemenou*

Bericht door foks »

tjonge, wat een verhaal. Een heel remblok dat vertrekt.
nou daar word je niet zo vrolijk van. succes met herstel!
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: twain's honde(n)hok *asjemenou*

Bericht door cvw »

Dit wil je inderdaad niet meemaken als je die Alpenhelling afdaalt met 1500 kg aan de haak. :shock:

Toch twijfel ik er aan of dit veroorzaakt is door de gemaakte keuze voor blokken en schijven. Volgens mij kan dit ook gebeuren met de "kosten van 1 tank benzine" materialen. Zeker als je in ogenschouw neemt dat er wel 30K mee gereden is. Hoe? Nou.........

Als de remzuigers niet helemaal gangbaar meer zijn dan komen ze bij het remmen wel uit de klauw, maar schuiven niet geheel terug. Zijn de pennen wel goed gangbaar dan komt de remklauw aan de buitenkant ver genoeg los om de remblokken aan de buitenkant vrij te zetten van de schijf. Dat gebeurt echter niet geheel aan de binnenkant van de schijf alwaar de remblokken heel licht aan blijven lopen. Net genoeg om het niet op te merken of een gigantische hitte te veroorzaken. De zuigers oxideren ondertussen verder waardoor de extra slijtage van het remblok er niet voor zorgt dat het probleem van de "niet geheel terugschuivende remzuigers" zichzelf oplost. De zuigers blijven steeds een millimeter verder uit de remcilinder steken en dus blijft het remblok aan de binnenkant van de schijf extra slijten. Na 30k kilometer is het dan zover; 1 remblok is totaal versleten en de achterplaat waar het frictiemateriaal op zit schiet uit zijn houder/breekt/is weggesleten.

Waarschijnlijk heeft het zelfs een dubbel effect voor de binnenste remblokken want als je zachter remt, dan komen de buitenste blokken misschien niet eens op de schijf. Het merendeel van het remvermogen komt dan van 1 remblok af. Om te kijken of dit klopt zou je de remblokken moeten vergelijken met de blokken op de andere voorschijf.

Ik zou in dit geval toch even naar de andere voorrem kijken. Om te zien of die goed gangbaar is. En ik zou naar de zuigers in die kapotte klauw kijken om te zien of die nog goed gangbaar waren. Of ze geheel in de cilinder terug konden schuiven of dat er een oxidatie/roest rand aanwezig is die dit voorkwam. Gewoon om het te weten.............. ;)
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: twain's honde(n)hok *asjemenou*

Bericht door Twain »

klopt helemaal cees. ik verdenk de zuigers ook.. en of daar een monteur naar hoort te kijken/ zou hebben moeten zien laat ik dan maar even in het midden wat dan wel raar is is dat ik geen slijt indicatie heb gehoord..
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: twain's honde(n)hok *asjemenou*

Bericht door cvw »

Mja, daar kom je weer uit bij de vraag wie reparaties/onderhoud aan de auto doet en hoe serieus het uitgevoerd is. Wat betreft die slijtindicatie: zitten er op die Redstuff blokken van die ijzeren beugeltjes? Van die krasijzertjes zeg maar? Ik zie ze namelijk niet op de foto's van Redstuff.

Enneh, deze foto is toch niet van jou remklauw?
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door cvw op 29 mar 2015, 16:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: twain's honde(n)hok *asjemenou*

Bericht door KNOEI 8G »

Wat een verhaal anton... Succes met (het uitbesteden van) de reparatie!

En Cees, vaak zitten ze er bij ebc los bij en kun je deze op het blokkie klikken. :yes:
Afbeelding
Gebruikersavatar
miss_laatjuh
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
Provincie: Noord-Brabant

Re: twain's honde(n)hok remmen

Bericht door miss_laatjuh »

Twain schreef:Op een mooie donderdag rij ik richting het werk, bij het remmen voor de net iets te scherp aangelegde oprit van de snelweg hoor ik iets vreemds.. een soort gekraak gevolgd door een metaal op metaal slijpend geluid. het soort geluid wat pijn doet aan je galant hart.. de snelweg daar kent geen of zeer smalle/ onveilige vlucht stroken dus liever stop ik niet hier om te kijken wat het is.. en ik heb eerlijk gezegd eigenlijk al een aardig idee wat het kan zijn... mijn vermoeden is dat ik een stuk remblok verloren ben a het is als of er totaal 0,0 remvoering zit op het binnenste blok.. er is een file een mooi moment om eens te voelen of ik inmiddels nog wel remmen heb.. met een hand bij de handrem rem ik zeer rustig door de druk gelijkmatig op het remsysteem te zetten.. de auto remt zeer goed.. en dit keer met niet al te veel bijgeluiden.. , het zit me toch niet lekker, hoewel ik genoeg remkracht heb en de geluiden inmiddels best meevallen rij ik eigenlijk zonder te remmen richting het werk. ... tot het moment dat ik gruwelijk word gesneden door een audi.. het oerinstinkt neemt over en de rem word hard richting de bodemplaat getrapt.. een hels kabaal komt onder de linker voorkant van de auto vandaan.. stoppen gaat nog steeds prima, maar echt normaal is dit niet meer te noemen.. op het werk aangekomen eens even onder de auto gelegen om te kijken of er iets raars te zien is... op het eerste gezicht lijkt het redelijk normaal het buitenste remblok ziet er prima uit.. nog lang niet genoeg slijtage om rara problem te verwachten op het binnenste remblok.. .. het binnenste blok is helaas niet op deze manier te inspecteren s'avonds volgt een rit naar huis welke enkel op motor remmen en de handrem primma verloopt.. uit het niets gaat het "handrem" lampje branden... zonder dat de handrem erop staat... Gelukkig ben ik bijna thuis.. om te kijken of ik niet geheel onverantwoordelijk bezig ben geweest probeer ik de voet rem nog 1 laatste maal het pedaal voelt iets zachter aan maar nog steeds stopt de auto prima. het inmiddels gedoofde lampje brand weer meteen.. serieus foute boel dus... zaterdag eens op de brug zetten dan maar, gezien ik momenteel te weinig heb aan 42 uur in een dag.. gaat het zeker in de 24 uur die we hebben niet lukken om dit zelf te regelen, op naar de garage om de hoek... tevoet!! daar aangekomen om een afspraak te maken voor maandag verteld de beste man dat hij vandaag ook prima de lux tijd heeft om te kijken en eventueel te herstellen.. .. dus op een slakke gangetje richting de garage het is maar 300 meter maar met manke remmen is het toch wel een beetje eng..
Veilig aangekomen en met haar vier wielen in de lucht beginnen we de zoek tocht.. het wielen worden gedemonteerd .. lampen worden aangezet, en wat zien we?? eigenlijk kan je beter zeggen wat zien we niet.. het binnenste remblok is geheel verdwenen gewoon foetsie de remzuigers staan tegen de remschijf aan en lekken overduidelijk olie.. de schijf heeft serieuze schade opgelopen door dit geintje. nieuwe blokken nieuwe schijven en waarschijnlijk een rebuild of een nieuwe remklauw

En nu vragen jullie je natuurlijk allemaal af welk sheep ass remblok er zomaar ineens tussenuit knijpt..
toen de auto nog van zorro was heeft hij redelijk kort voor de verkoop de schijven en blokken latten vervangen voor nationals met de bijbehorende redstuf remblokken.. serieus duur spul... en ik weet wel dat alles stuk kan, ook dure spullen.. maar kom op heej een remblok wat gewoon dus danig verbrijzeld dat er echt gewoon helemaal niets van terug te vinden is kan echt niet. een plaatsings fout welke pas na 30.000 km boven komt drijven is ook niet echt aannemelijk.. .. *zucht*

Zoals gewoonlijk begin ik weer te foeteren dat je ook helemaal niets meer kan overlaten aan andere mensen en dat ik nooit meer een monteur vertrouw... ik ga wel mijn eigen remmen fabriceren .. en en en ... en toen ik uit gefoetert was realiseerde ik me dat mijn auto nu staat te wachten op remmen bij een garage.. en ik het stiekum toch weer uit handen heb gegeven.
al was het met moeite ik heb namelijk verteld welke schijfmaat ze moeten hebben en welk type blok, het verschil tussen de glij pin en de lockpin en een waarschuwing dat ik geen garage stickers op mijn auto wil en en en.. :(

dus stelletje lolbroeken.. dat de remklauw links voor achter je wiel te vinden is is misschien wel met 99,999999999999% zekerheid te zeggen... maar voor remblokjes kan ik niet echt het zelfde zeggen..
http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... =47&t=2424" onclick="window.open(this.href);return false;


jou kennende had ik mezelf serieus voorbereid op een paar rake klappen terug :argue: (wie de bal kaatst kan hem terug verwachten) maar dit is wel erg sportief gedaan :lol: succes met zoeken ;)
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: twain's honde(n)hok *asjemenou*

Bericht door menno3x8g »

Daar sluit ik me bij aan :) .
Ik heb helaas geen dubbelzuigers liggen hier voor je.
Dus succes met zoeken en monteren.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: twain's honde(n)hok *asjemenou*

Bericht door marksanne »

Rot, maar goed afgelopen eigenlijk. Wat Vincent zegt beaam ik intussen ook: ik heb op de VR2 intussen setje 2 'el cheapo' remblokken van een paar knaken erop geknikkerd de afgelopen ik weet niet hoeveel jaar en geen getril of geklooi meer. De laatste remblokkenset is recent geweest, rondom van Nipparts. Zolang ik niet elke week de Nurburgring ring doe geloof ik deze blokken wel. Ze remmen prima voor normaal gebruik.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: twain's honde(n)hok *asjemenou*

Bericht door Twain »

zoooo en toen was er alweer een jaartje voorbij..

apk 335000 km :)

advies banden achter
advies fuseekogel linksvoor kromme draagarm
advies olie lekkage
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: twain's honde(n)hok *asjemenou*

Bericht door marksanne »

Weinig spannends dus. Nice!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: twain's honde(n)hok *asjemenou*

Bericht door KNOEI 8G »

Idd, dat is een schappelijk lijstje. Waar lekt ie olie?
Afbeelding
Gebruikersavatar
miss_laatjuh
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
Provincie: Noord-Brabant

Re: twain's honde(n)hok *asjemenou*

Bericht door miss_laatjuh »

dus 'gewoon' een galant apk :D
TPA
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 mar 2012, 19:34
Provincie: Noord-Brabant

Re: twain's honde(n)hok *asjemenou*

Bericht door TPA »

Mooi, valt reuze mee na zoveel km's
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: twain's honde(n)hok *asjemenou*

Bericht door menno3x8g »

Mooi.
Moet zeker de 4 ton kunnen halen.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: twain's honde(n)hok *asjemenou*

Bericht door Twain »

lowbudget de 400.000 halen is eigenlijk altijd mijn insteek geweest.. dan moet hij ook opnieuw een distributieriem hebben.
als ik zoveel kilometers blijf rijden heb ik nog slechts 1 apk nodig om het te halen :)

@ nico dat gaan we binnenkort eens ff bekijken, door de olie koek onder op de auto is het nu niet te zien waar het vandaan komt.
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: twain's honde(n)hok *asjemenou*

Bericht door KNOEI 8G »

Mooi, hopelijk valt t mee en is t alleen maar een kleppendekselpakkinkje :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: twain's honde(n)hok *asjemenou*

Bericht door Lowlands »

Of van de oliedruksensor,zo als bij mij..En die zit minder prettig bereikbaar.
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: twain's honde(n)hok *asjemenou*

Bericht door Twain »

agh er liggen geen plassen olie op de weg als ik ff stil heb gestaan ofzo zelfs geen druppels
eens in de zoveel maanden moet ik er een beetje 5 w 30 bij gooien.. kan best dat het gewoon uit de carterpan pakking aan het zweten is ofzo.. en het kan me niet zo heeeeeeeeeeeeel veel schelen eigenlijk :oops:
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: twain's honde(n)hok *asjemenou*

Bericht door Lowlands »

Nee,bij mij ook niet,en ik heb een lek daar volgens de dealer.En ik moet ook steeds bij vullen en heb ook olie over de motor zelf.Maar geen druppel op de grond..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: twain's honde(n)hok *asjemenou*

Bericht door KNOEI 8G »

Twain schreef:agh er liggen geen plassen olie op de weg als ik ff stil heb gestaan ofzo zelfs geen druppels
eens in de zoveel maanden moet ik er een beetje 5 w 30 bij gooien.. kan best dat het gewoon uit de carterpan pakking aan het zweten is ofzo.. en het kan me niet zo heeeeeeeeeeeeel veel schelen eigenlijk :oops:
Same here :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: twain's honde(n)hok *asjemenou*

Bericht door foks »

Ha, goed bezig. Die insteek heb ik ook. Kijken of we de 400.000 halen.
Als er af en toe een druppeltje olie uit valt, nou en. Is het al te erg dan krijg je het bij APK wel te horen.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Projecten”