8G StationWagon 2L LPG - sold!
8G StationWagon 2L LPG - sold!
Een enkele oplettende kijker had via een aanvraag naar onderdelen op ClubVR4 al door dat er iets gaande was in Gouda. En dat klopt. Sinds gisteren verruilde een zilveren Galant Station van november 2000 van eigenaar. Veel heeft de auto niet hoeven rijden want het vorige baasje woont ook in Gouda (en verdomd... hij heet ook Mark).
Ik had 'm al een aantal keer ontmoet bij Leen de Bodt (aka LeenAPK) hier in Gouda en een dag voor ik op vakantie ging kreeg ik een belletje van Leen of ik wat kon meedenken bij een probleem met die auto. Van het een kwam het ander en uiteindelijk had de vorige eigenaar, hoewel automonteur geweest, op dit moment geen tijd om in z'n geliefde Galant te steken, aangezien hij midden in een verbouwing van zijn nieuwe huis zit en nog een stationwagen heeft.
Anyways, er zit een probleempje in de motor. Het olielampje is een paar keer aangegaan en hij verdenkt zelf lagerschade. Er is in het korte ritje dat ik ermee maakte niet direct iets van te horen of zien, maar ik denk dat ik er een vers blok inlepel.
Daarbij wat cosmetische verbeteringen aanbrengen (zilveren sideskirts ipv zwarte), een ander zijschermpje linksvoor en ik denk ook aan zo'n lekker Legnum spoilertje achterop. Er zit een Koni (rood) schokbrekersetje met verlagingssetje onder (3-4cm gezakt denk ik) en een dubbele set wielen, waaronder een leuke set 16"-ers. Verder is de auto eigenlijk behoorlijk netjes en strak. Het mechanische onderhoud is goed gedaan, naast vele 'gewone' zaken is er bv vorig jaar een nieuwe versnellingsbak, koppeling, drukgroep, enz ingehangen.
Met wat tijd en liefde moet dit weer een trotse Galant worden, en dan maar 'ns kijken wie zo'n ding wil hebben, want eigenlijk heb ik zelf niet zoveel belang bij.
Plaatjes komen later!
Recent gedaan:
- distributie
- remleidingen achterzijde (van voor naar achteren)
- nieuwe koppeling en drukgroep
- nieuwe versnellingsbak
- nieuwe pomp voor de Vialle LPG installatie (ringtank in reservewielruimte)
- nieuwe rubbers bij de LPG injectoren
Opties (standaard danwel nabouw):
- electrische ramen voorzijde
- cruise control
- xenon
- airco
- stoffen interieur
- electrisch bedienbare buitenspiegels
- meegespoten sideskirts
- meegespoten eindstukjes wielkast achter
- koni (rood) schokbrekers rondom
- verlagingsveren (3-4 cm)
Ik had 'm al een aantal keer ontmoet bij Leen de Bodt (aka LeenAPK) hier in Gouda en een dag voor ik op vakantie ging kreeg ik een belletje van Leen of ik wat kon meedenken bij een probleem met die auto. Van het een kwam het ander en uiteindelijk had de vorige eigenaar, hoewel automonteur geweest, op dit moment geen tijd om in z'n geliefde Galant te steken, aangezien hij midden in een verbouwing van zijn nieuwe huis zit en nog een stationwagen heeft.
Anyways, er zit een probleempje in de motor. Het olielampje is een paar keer aangegaan en hij verdenkt zelf lagerschade. Er is in het korte ritje dat ik ermee maakte niet direct iets van te horen of zien, maar ik denk dat ik er een vers blok inlepel.
Daarbij wat cosmetische verbeteringen aanbrengen (zilveren sideskirts ipv zwarte), een ander zijschermpje linksvoor en ik denk ook aan zo'n lekker Legnum spoilertje achterop. Er zit een Koni (rood) schokbrekersetje met verlagingssetje onder (3-4cm gezakt denk ik) en een dubbele set wielen, waaronder een leuke set 16"-ers. Verder is de auto eigenlijk behoorlijk netjes en strak. Het mechanische onderhoud is goed gedaan, naast vele 'gewone' zaken is er bv vorig jaar een nieuwe versnellingsbak, koppeling, drukgroep, enz ingehangen.
Met wat tijd en liefde moet dit weer een trotse Galant worden, en dan maar 'ns kijken wie zo'n ding wil hebben, want eigenlijk heb ik zelf niet zoveel belang bij.
Plaatjes komen later!
Recent gedaan:
- distributie
- remleidingen achterzijde (van voor naar achteren)
- nieuwe koppeling en drukgroep
- nieuwe versnellingsbak
- nieuwe pomp voor de Vialle LPG installatie (ringtank in reservewielruimte)
- nieuwe rubbers bij de LPG injectoren
Opties (standaard danwel nabouw):
- electrische ramen voorzijde
- cruise control
- xenon
- airco
- stoffen interieur
- electrisch bedienbare buitenspiegels
- meegespoten sideskirts
- meegespoten eindstukjes wielkast achter
- koni (rood) schokbrekers rondom
- verlagingsveren (3-4 cm)
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G StationWagon 2L LPG
Ah, Vandaar...
Sorry Mark, Alleen maar V6jes op Voorraad...
Sorry Mark, Alleen maar V6jes op Voorraad...
Re: 8G StationWagon 2L LPG
wow, je hebt er zin in zeg. Succes, en vergeet de foto's niet
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: 8G StationWagon 2L LPG
Al een 2.0L blok gevonden?
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: 8G StationWagon 2L LPG
Leuk ! Ben erg benieuwd naar de foto's mark !
Re: 8G StationWagon 2L LPG
Mocht je nog een Legnum spoiler zoeken ervoor
Binnenkort komt mijn klep, met spoiler vrij als ik men facelift versie erop heb gezet
Zit mooi in de lak, logos eraf, en geblindeerd
Kerel waar ik btw men nieuwe klep vandaag heb had ook nog dingen als fender flares, dikke sideskirts en die achterbumper extensions (allemaal voor de wagon, en in t zilver)
Ben benieuwd naar de fotos ook
Binnenkort komt mijn klep, met spoiler vrij als ik men facelift versie erop heb gezet
Zit mooi in de lak, logos eraf, en geblindeerd
Kerel waar ik btw men nieuwe klep vandaag heb had ook nog dingen als fender flares, dikke sideskirts en die achterbumper extensions (allemaal voor de wagon, en in t zilver)
Ben benieuwd naar de fotos ook
Re: 8G StationWagon 2L LPG
Kijk, dat was je van plan. Ik was inderdaad al nieuwsgierig, jij kan ook niet stil blijven zitten he mark!
Re: 8G StationWagon 2L LPG
Melvin, ik zou 'm wel willen overnemen, maar ik weet niet hoe snel jij je project gaat doen met die facelift legnum achterkant, want ik wil binnen een paar weken dit projectje afgerond hebben aan mijn kant
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G StationWagon 2L LPG
Ik moet even afspreken met martijn voor het bumpertje te laten spuitenmarksanne schreef:Melvin, ik zou 'm wel willen overnemen, maar ik weet niet hoe snel jij je project gaat doen met die facelift legnum achterkant, want ik wil binnen een paar weken dit projectje afgerond hebben aan mijn kant
De klep zelf zit al in de goede kleur heb ik gezien, als dat gespoten is, dan ga ik direct wisselen
Hoop zelf beetje dat dit van de maand (april dan he, maart is vandaag voorbij) bij me gemonteerd zit en al, wil er niet al te lang mee moeten wachten
Zullen via de PB dan even afspreken verder, dan hoeft de klep hier ook niet lang in de schuur te gaan staan
Re: 8G StationWagon 2L LPG
Op mijn donor legnum zit eventueel ook nog een klep inclusief spoiler (zit wel mat zwarte folie op).
Als er echt haast bij is kun je die over nemen wanneer je wilt.
Als er echt haast bij is kun je die over nemen wanneer je wilt.
Re: 8G StationWagon 2L LPG - hoeveel nM aandraaien?
Gisteren heb ik de motor voor een deel ontmanteld om de verdachte lagerschade te bekijken/verifieren. Nadat de voorpijp + katalysator op mijn wenkbrauw viel (prachtige boksersnee mee spectaculair veel bloed) en de carterpan eraf was kwam ik tot maar 1 conclussie: geen lagerschade! Ze zagen er werkelijk nog perfect uit, alsof ze gisteren gemonteerd waren. Ook in de carterpan geen drab of brokjes, dus dit kan wel 'ns een meevallertje worden
Echter... ik heb in de werkplaatshandboeken gezocht, maar ik kan het niet terugvinden: met hoevel nM moeten die dopje 10 boutjes weer aangedraaid worden waarmee de zuigerstang aan / om de krukas heengeklemd zit? Iemand een idee?
Echter... ik heb in de werkplaatshandboeken gezocht, maar ik kan het niet terugvinden: met hoevel nM moeten die dopje 10 boutjes weer aangedraaid worden waarmee de zuigerstang aan / om de krukas heengeklemd zit? Iemand een idee?
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G StationWagon 2L LPG - hoeveel nM aandraaien?
was het niet iets van 60nm
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Re: 8G StationWagon 2L LPG - hoeveel nM aandraaien?
Intussen gevonden. Helaas heb ik geen momentsleutel die zo laag gaat. Morgen maar 'ns halen dus. Het is 20nM dan daarna 90-100 graden doordraaien.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G StationWagon 2L LPG - hoeveel nM aandraaien?
En eindelijk een paar plaatjes. Het stelt niet veel voor zo, maar toch. Het begin is er!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
- SisterOfMercy
- Berichten: 653
- Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
- Provincie: Zuid-Holland
Re: 8G StationWagon 2L LPG - pics!
Is het een G3 installatie trouwens?
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Re: 8G StationWagon 2L LPG - wat kleine dingetjes
Het is een Vialle LPi installatie
Ik heb de motor weer in elkaar. Een nieuwe oliedruksensor lijkt uiteindelijk de oplossing voor het olielampje. Ik heb er een sloot verse Lidl olie eringegooid, op laten warmen, daarna Amsoil Engine Flush erbij, 20 minuten laten lopen. De olie er weer uit en toen vervangen voor een semi-syntheet van MPM met een vers oliefiltertje. Motortje loopt mooi, ook op gas, dus volgens mij is het mission accomplished. Ik moet er nog wat meer mee gaan rijden, vooral langere stukken en harder dan 60km/u, maar het voelt, klinkt en ziet er goed uit!
Vanavond een paar uurtjes besteed aan het wisselen van de stalen 15" wielen met winterbanden (2x 4mm FireStone, 2x 6mm GoodYear) voor de 16" lichtmetalen wielen met zomerbanden 4x Continenatal (3mm max profiel). Zo'n set wielen maakt de auto meteen flink meer af! Ook de zwarte side skirts heb ik vervangen door gespoten versies, net als die kleine lipjes aan het einde van de achterwielkastrand. Veeeuuul strakker gezicht
Ook in het interieur de boel weer opgefrist: wat oude nokia carkit-meuk weggehaald, een nieuwe radio geplaatst (ik kan er gewoon niet tegen, zo'n leeg gat) en er blijken een set heel fatsoenlijke speakers (een Hertz compo set) in de deuren te zitten. In de achterdeuren zitten ook speakers, ik weet niet welke, maar het klinkt bij elkaar serieus lekker! De radio is eenvoudig, maar heeft wel SD-slot, USB aansluiting, aux ingang, sub-output, afneembaar frontje, dus dat maakt het ook van binnen weer af.
Van de week ook het interieurfilter vervangen, samen met een grote schoonmaakbeurt van binnen.
Tenslotte ben ik begonnen met het Legnum spoilerkitje op de 5e deur te monteren, maar... dat valt me wat tegen. Er moeten 5 gaten geboord worden, maar hoe ik dat nou strak ga afteken... ik weet het nog even niet. Iemand tips?
Ik heb de motor weer in elkaar. Een nieuwe oliedruksensor lijkt uiteindelijk de oplossing voor het olielampje. Ik heb er een sloot verse Lidl olie eringegooid, op laten warmen, daarna Amsoil Engine Flush erbij, 20 minuten laten lopen. De olie er weer uit en toen vervangen voor een semi-syntheet van MPM met een vers oliefiltertje. Motortje loopt mooi, ook op gas, dus volgens mij is het mission accomplished. Ik moet er nog wat meer mee gaan rijden, vooral langere stukken en harder dan 60km/u, maar het voelt, klinkt en ziet er goed uit!
Vanavond een paar uurtjes besteed aan het wisselen van de stalen 15" wielen met winterbanden (2x 4mm FireStone, 2x 6mm GoodYear) voor de 16" lichtmetalen wielen met zomerbanden 4x Continenatal (3mm max profiel). Zo'n set wielen maakt de auto meteen flink meer af! Ook de zwarte side skirts heb ik vervangen door gespoten versies, net als die kleine lipjes aan het einde van de achterwielkastrand. Veeeuuul strakker gezicht
Ook in het interieur de boel weer opgefrist: wat oude nokia carkit-meuk weggehaald, een nieuwe radio geplaatst (ik kan er gewoon niet tegen, zo'n leeg gat) en er blijken een set heel fatsoenlijke speakers (een Hertz compo set) in de deuren te zitten. In de achterdeuren zitten ook speakers, ik weet niet welke, maar het klinkt bij elkaar serieus lekker! De radio is eenvoudig, maar heeft wel SD-slot, USB aansluiting, aux ingang, sub-output, afneembaar frontje, dus dat maakt het ook van binnen weer af.
Van de week ook het interieurfilter vervangen, samen met een grote schoonmaakbeurt van binnen.
Tenslotte ben ik begonnen met het Legnum spoilerkitje op de 5e deur te monteren, maar... dat valt me wat tegen. Er moeten 5 gaten geboord worden, maar hoe ik dat nou strak ga afteken... ik weet het nog even niet. Iemand tips?
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G StationWagon 2L LPG - wat kleine dingetjes
Lekker bezig Mark!
Volgens mij had ik schilderstape op de klep geplakt en de pinnetjes voorzien van een druppel lak en zo de juiste positie gekozen en daarna nagemeten. Maar ik weet het niet zeker meer....
Volgens mij had ik schilderstape op de klep geplakt en de pinnetjes voorzien van een druppel lak en zo de juiste positie gekozen en daarna nagemeten. Maar ik weet het niet zeker meer....
Re: 8G StationWagon 2L LPG - wat kleine dingetjes
Je hoeft je ook echt nooit te vervelen he
Ik heb bij mij de pinnetjes weggepleurt en de klep gematteerd en op de plekjes waar de pinnetjes zaten speciale terroso. Spoiler kit gedaan .
Ik heb wel in de twee bovenste hoekjes gaatjes geboord zodat die daar wel met twee parkets vast zit ...
Ik heb bij mij de pinnetjes weggepleurt en de klep gematteerd en op de plekjes waar de pinnetjes zaten speciale terroso. Spoiler kit gedaan .
Ik heb wel in de twee bovenste hoekjes gaatjes geboord zodat die daar wel met twee parkets vast zit ...
Re: 8G StationWagon 2L LPG - wat kleine dingetjes
Vers van de pers hoe een Legnum spoiler te monteren: http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... 725#p24725
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: 8G StationWagon 2L LPG - wat kleine dingetjes
Super! Bedankt!!!!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G StationWagon 2L LPG - done & for sale!
Deze mooie zaterdag was de dag dat dit projectje afgerond is. Althans voor mij Want na verversen met ATE Super Blue en ontluchten van de koppelingsvloeistof (ik vond dat ik soms het pedaal wat diep moest intrappen) werkt de koppeling weer heerlijk soepel en de boterzacht schakelende versnellingsbak doet weer helemaal wat ie hoort te doen. Blijkbaar zat er wat lucht in of was de vloeistof simpelweg toe aan vervanging.
Ook heb ik een vers interieurfilter geplaats. HARD nodig! Ook met de compressorluchtspuit wat blaadjes en takjes uit de koelunit geblazen. Alles weer schoon en fris
En toen... ja die heerlijk ogende achterspoiler erop gezet! 6 gaten boren (toch spannend) en verdraaid. Het past! Met mijn favoriete 3M dubbelzijdige tape de zijkanten van de spoiler ingetaped zodat de spoiler superstrak op de body aansluit en het zorgt er meteen voor dat het niet gaat rammelen. Perfect! En wat oogt dat toch ontiegelijk veel beter zo.
De auto helemaal gewassen, flink (!) schoongemaakt van binnen, (bijna) nieuwe automatten geplaatst, het motorcompartiment ook flink schoongeboend en daarna... eindelijk maar 'ns een flink stuk gereden! Hij rijdt prima, geen rammeltjes, trillinkjes, niks. Alles voelt goed en strak, de Koni schokbrekers doen 'm ook goed, veel beter dan de (naar mijn idee) echt te slappe (en te hoge) fabrieksvering. Lekker wagentje! Nu nog een koper
Ik ga 'm op marktplaats adverteren voor een vraagprijs van 1700 euro, maar voor de GalantFans is dat 1500 euro.
Ook heb ik een vers interieurfilter geplaats. HARD nodig! Ook met de compressorluchtspuit wat blaadjes en takjes uit de koelunit geblazen. Alles weer schoon en fris
En toen... ja die heerlijk ogende achterspoiler erop gezet! 6 gaten boren (toch spannend) en verdraaid. Het past! Met mijn favoriete 3M dubbelzijdige tape de zijkanten van de spoiler ingetaped zodat de spoiler superstrak op de body aansluit en het zorgt er meteen voor dat het niet gaat rammelen. Perfect! En wat oogt dat toch ontiegelijk veel beter zo.
De auto helemaal gewassen, flink (!) schoongemaakt van binnen, (bijna) nieuwe automatten geplaatst, het motorcompartiment ook flink schoongeboend en daarna... eindelijk maar 'ns een flink stuk gereden! Hij rijdt prima, geen rammeltjes, trillinkjes, niks. Alles voelt goed en strak, de Koni schokbrekers doen 'm ook goed, veel beter dan de (naar mijn idee) echt te slappe (en te hoge) fabrieksvering. Lekker wagentje! Nu nog een koper
Ik ga 'm op marktplaats adverteren voor een vraagprijs van 1700 euro, maar voor de GalantFans is dat 1500 euro.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G StationWagon 2L LPG - done & for sale!
Ja,die spoiler achter op is gewoon een must!
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: 8G StationWagon 2L LPG - done & for sale!
Die ziet er verdorie netjes uit Mark, wat heeft ie gelopen?
Re: 8G StationWagon 2L LPG - done & for sale!
263000km
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G StationWagon 2L LPG - sold!
Vandaag is de station verkocht! Ik had wel 3 van die dingen kunnen verkopen intussen
Natuurlijk heb ik ons cluppie en zeker ook het forum onder de aandacht gebracht, en de nieuwe eigenaar heeft zichzelf al aangemeld zag ik, dus als het meezit zien/lezen we er toch nog meer van terug, zowel van de auto als de eigenaar!
Natuurlijk heb ik ons cluppie en zeker ook het forum onder de aandacht gebracht, en de nieuwe eigenaar heeft zichzelf al aangemeld zag ik, dus als het meezit zien/lezen we er toch nog meer van terug, zowel van de auto als de eigenaar!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G StationWagon 2L LPG - sold!
top !!!!!
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Re: 8G StationWagon 2L LPG - sold!
Netjes! Lekker snelle verkoop!
- mitsu-galant
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 09 jul 2012, 13:12
- Provincie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Re: 8G StationWagon 2L LPG - sold!
Nice job!
Huidige Galantpark
Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
Re: 8G StationWagon 2L LPG - sold!
Bah, kreeg zo-even een telefoontje van de nieuwe eigenaar. Motorblok heeft een ernstige ratel en er is duidelijk iets serieus mis. Gigantisch balen, vooral voor de eigenaar, maar evengoed voor mij, want dit voelt natuurlijk niets fijn. Nog geen week later en slechts een paar honderd km extra op de teller laat die auto het afweten. Grrrr! Nu kijken wat we kunnen doen om dit op te lossen, want dat moet natuurlijk gebeuren.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G StationWagon 2L LPG - sold!
Das mooi klote mark !
En nu ? Enig idee wat je gaat doen nu ?
Ik hoop voor je dat het probleem niet te groot / ingewikkeld is.
En nu ? Enig idee wat je gaat doen nu ?
Ik hoop voor je dat het probleem niet te groot / ingewikkeld is.
Re: 8G StationWagon 2L LPG - sold!
Aaiii
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Re: 8G StationWagon 2L LPG - sold!
Ik denk dat ik 'm een vervangend motorblok aanbiedt en compensatie (geld)... Wat een lullig gevoel geeft dit zeg, bah. En wetende hoe (terecht) blij hij ermee is (was), andere velgen, allerlei kleine dingen meteen aan gedaan, echt een prachtbak en trotse eigenaar en dan dit. Vandaag opnieuw even contacten met hopelijk voor beide kanten een oplossing naar tevredenheid, hoewel het woord tevreden in zo'n situatie natuurlijk bijna per definitie misplaatst is. Maar ja, dit is de situatie en nu moet het opgelost worden!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G StationWagon 2L LPG - sold!
Ai, dat is wel erg zuur!
Re: 8G StationWagon 2L LPG - sold!
yep, de tijd kan niet terug. Klote zeg. Succes ... en tevreden is relatief.
In ieder geval ben je er duidelijk al meer mee begaan dan de gemiddelde autoverkoper... Er zijn er ook die zullen zeggen: doei
In ieder geval ben je er duidelijk al meer mee begaan dan de gemiddelde autoverkoper... Er zijn er ook die zullen zeggen: doei
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: 8G StationWagon 2L LPG - sold!
En zo staat ie er bij. Helaas dus niet lopend... de nieuwe eigenaar gaat 'm waarschijnlijk niet meer lopend maken, echt jammer van dit mooie exemplaar, maar zijn voorkeur voor revisie komt kosten-technisch niet helemaal uit helaas, wat ik goed begrijp. Om toch even een paar mooie plaatjes te delen:
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G StationWagon 2L LPG - sold!
Erg jammer Mark. Auto staat er prima bij. Andere motor erin, of zelf erin duiken?
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: 8G StationWagon 2L LPG - sold!
Een andere motor erin ziet hij (nog?) niet zo zitten.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G StationWagon 2L LPG - sold!
NIet toevallig de Lagerschalen van de Krukas ?! Dan maken ze ook behoorlijk herrie... Maar het is relatief eenvoudig te herstellen...
Re: 8G StationWagon 2L LPG - sold!
Zoals je waarschijnlijk hierboven niet gelezen hebt is dat het eerste dat ik uberhaupt gecontroleerd heb toen ik de auto kocht. De lagers zagen er toen werkelijk perfect uit. Als nieuw! Ik heb ze toen weer teruggezet. Zelfs een nieuwe geijkte momentsleutel gekocht omdat het aanhaalmoment slechts 20nM is (en daarna 90-100 graden doorhalen). Mijn grote momentsleutel begint pas bij 28nM dus daar had ik niets aan.
Hoe dan ook: de lagerschalen, zoals ook op de foto's hierboven een beetje is te zien, waren in nieuwstaat. Geen plekjes, geen verkleuringen, geen 'strepen', niks. Toen ik dat had uitgesloten ben ik naar 'eenvoudiger' oorzaken gaan zoeken. De oliesensor was een kandidaat en een losse stekker die er daar in de buurt bijbungelde leken de grote verdachten. Stekker weer erop, nieuwe sensor erin. Olie ververst en geflushed met Amsoil Engine Flush. Daarna nieuwe olie, stukjes gereden. Geen olielampjes meer. Lang stuk gereden, niks meer. Mijn conclussie: defecte oliesensor en/of samen met die losse sensorstekker waren de oorzaak. Nu de auto ruim 200 km later alsnog strandt moet er dus meer aan de hand zijn geweest. Alleen WAT? Ik weet niet hoe de oliepomp in een 2L motor werkt, maar in de V6-tjes zit 'ie onderin de kopse kant van het onderblok. Het is zo'n prachtig 2-ronde tandwielen die in elkaar grijpen pompsysteem. Het lijkt haast onmogelijk om dat om zeep te helpen, tenzij je alle oliekanalen daar al geblokkeerd zou krijgen. Dat lijkt echter uitgesloten met de punctuele oliewissels en hoe prachtig clean het motorblok eruit ziet.
Ik ben benieuwd wat de oorzaak is en of we daar ooit gaan achterkomen...
Hoe dan ook: de lagerschalen, zoals ook op de foto's hierboven een beetje is te zien, waren in nieuwstaat. Geen plekjes, geen verkleuringen, geen 'strepen', niks. Toen ik dat had uitgesloten ben ik naar 'eenvoudiger' oorzaken gaan zoeken. De oliesensor was een kandidaat en een losse stekker die er daar in de buurt bijbungelde leken de grote verdachten. Stekker weer erop, nieuwe sensor erin. Olie ververst en geflushed met Amsoil Engine Flush. Daarna nieuwe olie, stukjes gereden. Geen olielampjes meer. Lang stuk gereden, niks meer. Mijn conclussie: defecte oliesensor en/of samen met die losse sensorstekker waren de oorzaak. Nu de auto ruim 200 km later alsnog strandt moet er dus meer aan de hand zijn geweest. Alleen WAT? Ik weet niet hoe de oliepomp in een 2L motor werkt, maar in de V6-tjes zit 'ie onderin de kopse kant van het onderblok. Het is zo'n prachtig 2-ronde tandwielen die in elkaar grijpen pompsysteem. Het lijkt haast onmogelijk om dat om zeep te helpen, tenzij je alle oliekanalen daar al geblokkeerd zou krijgen. Dat lijkt echter uitgesloten met de punctuele oliewissels en hoe prachtig clean het motorblok eruit ziet.
Ik ben benieuwd wat de oorzaak is en of we daar ooit gaan achterkomen...
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G StationWagon 2L LPG - sold!
Ik dacht meld het toch even, heb dat namelijk ook eens gehad met een 2Liter. alleen dan wel van een 7G. Zag er ook allemaal perfect uit, maar na een flush en nieuwe olie, leek het wel trommel met knikkers. En was blijkbaar toch 1 van de schalen niet zo mooi als gedacht. En de oliepomp om zeep helpen van deze motoren zou toch een prestatie op zich zijn.
Ben toch wel nieuwsgierig wat het nou is...
Ben toch wel nieuwsgierig wat het nou is...