Mijn galant 8G.
Re: Mijn galant 8G.
Ik heb werkelijk waar geen idee wat je voor zo'n bolide moet vragen, maar waarom zou je perse een V6 als basis willen? Je kunt toch ook een V6 bak met aandrijfassen op de kop tikken. En als je het subframe van een V6 nodig hebt zou ik die toch ook gewoon los zoeken.
Ik denk dat je dan voordeliger uit bent dan een v6 te kopen. Voor de rest is je wagen toch in een nette staat toch?
Ik denk dat je dan voordeliger uit bent dan een v6 te kopen. Voor de rest is je wagen toch in een nette staat toch?
Re: Mijn galant 8G.
I agreeKNOEI 8G schreef:Ik heb werkelijk waar geen idee wat je voor zo'n bolide moet vragen, maar waarom zou je perse een V6 als basis willen? Je kunt toch ook een V6 bak met aandrijfassen op de kop tikken. En als je het subframe van een V6 nodig hebt zou ik die toch ook gewoon los zoeken.
Ik denk dat je dan voordeliger uit bent dan een v6 te kopen. Voor de rest is je wagen toch in een nette staat toch?
En er worden geen hoge prijzen gegeven voor een complete 8G, zie MP.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: Mijn galant 8G.
Kan dat wel gewoon ja? Ik dacht altijd dat het frame en heel de ophanging bij de v6 steviger waren maar dat scheelt dus op de aandrijfassen, subframe en versnellingsbak niet zo veel met de 2.0?
Re: Mijn galant 8G.
Mijn swap is van 2L naar 2.5V6TT geweest
Vr4 subframe eronder met spacers. en heb de draagarmen, versnellingsbak en aandrijfassen van V6
Maar ik ben er inmiddels achter dat volgens mij *bijna)alle draagarmen van de V6 hetzelfde zijn als die van de 2L omdat ik er al een paar heb uitgewisseld.
Vr4 subframe eronder met spacers. en heb de draagarmen, versnellingsbak en aandrijfassen van V6
Maar ik ben er inmiddels achter dat volgens mij *bijna)alle draagarmen van de V6 hetzelfde zijn als die van de 2L omdat ik er al een paar heb uitgewisseld.
Re: Mijn galant 8G.
Wow ik wist niet dat dat groene monster ooit een 2 liter is geweest :p
Maar dit is echt heel goed nieuws! Ik was er al van overtuigd dat ik afscheid moest gaan nemen van deze galant als ik een vr2 zou willen, hier ben ik echt heel blij mee!
Maar dit is echt heel goed nieuws! Ik was er al van overtuigd dat ik afscheid moest gaan nemen van deze galant als ik een vr2 zou willen, hier ben ik echt heel blij mee!
Re: Mijn galant 8G.
Oke, ik maak hier even een lijstje met dingen die ik nodig heb om een vr2 van mijn auto te maken (als ik nog iets vergeet hoop ik dat jullie het bij kunnen vullen)
-Vr4 motorblok met kabelboom, ecu, sleutel en sleutelring (klopt dit?)
-Vr4 subframe met spacers
-Versnellingsbak v6
-Aandrijfassen v6
Is dit alles of mis ik nu nog iets? En wat gaat het ongeveer kosten als je puur en alleen naar de onderdelen kijkt?
Ohja, en als je van 4 naar 6 cilinders gaat moet ie opnieuw gekeurd worden toch? Doen ze bij die keuring moeilijk of valt dat wel mee?
En hoe zit het daarna met de verzekering, moet die ook aangepast worden?
-Vr4 motorblok met kabelboom, ecu, sleutel en sleutelring (klopt dit?)
-Vr4 subframe met spacers
-Versnellingsbak v6
-Aandrijfassen v6
Is dit alles of mis ik nu nog iets? En wat gaat het ongeveer kosten als je puur en alleen naar de onderdelen kijkt?
Ohja, en als je van 4 naar 6 cilinders gaat moet ie opnieuw gekeurd worden toch? Doen ze bij die keuring moeilijk of valt dat wel mee?
En hoe zit het daarna met de verzekering, moet die ook aangepast worden?
Re: Mijn galant 8G.
Iemand enig idee?
Re: Mijn galant 8G.
Sleutel ect heb je niet nodig.
Werkt op je huidige.
Bij motorblok heb je ook de motorsteunen nodig, intercooler incl buizen, stuurbekrachtiging buizen, v6 tellerunit
Ik zal nog ff denken wat nog meer.
Werkt op je huidige.
Bij motorblok heb je ook de motorsteunen nodig, intercooler incl buizen, stuurbekrachtiging buizen, v6 tellerunit
Ik zal nog ff denken wat nog meer.
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Re: Mijn galant 8G.
Downpijp en midpijp.
Meteen ook maar de kat
Meteen ook maar de kat
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Re: Mijn galant 8G.
Als ik even een ruwe schatting maak kwa kosten.
Zal het ongeveer (verzenden van uit UK) 1500 a 1600euro
Misschien nog iets meer.
Dat is puur voor de onderdelen en uiteraard ex arbeidsloon.
Ken wel goedkoper maar dan kom je in de bagger spullen, die eerst gereviseerd moeten worden.
Zal het ongeveer (verzenden van uit UK) 1500 a 1600euro
Misschien nog iets meer.
Dat is puur voor de onderdelen en uiteraard ex arbeidsloon.
Ken wel goedkoper maar dan kom je in de bagger spullen, die eerst gereviseerd moeten worden.
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Re: Mijn galant 8G.
Oke top! Dat valt me eerlijk gezegt nog redelijk mee.
Heb gelukkig een maatje waarmee ik samen de motor in kan bouwen.
Nu heb ik iig alvast een lijstje met wat ik allemaal moet hebben wat ik makkelijk terug kan vinden.
Thanks!
Heb gelukkig een maatje waarmee ik samen de motor in kan bouwen.
Nu heb ik iig alvast een lijstje met wat ik allemaal moet hebben wat ik makkelijk terug kan vinden.
Thanks!
Re: Mijn galant 8G.
Vandaag eindelijk weer mijn versterker terug gekregen van rockford fosgate. Hij stond op protect en bij safe & sounds konden ze niets vinden.
Dus terug gestuurd naar de fabriek, daar is ie getest en daar konden ze niets vinden. Nu is de versterker weer terug in de auto geplaatst en alles doet het weer.
Beetje vreemd, maargoed, ik heb weer muziek!
Dus terug gestuurd naar de fabriek, daar is ie getest en daar konden ze niets vinden. Nu is de versterker weer terug in de auto geplaatst en alles doet het weer.
Beetje vreemd, maargoed, ik heb weer muziek!
Re: Mijn galant 8G.
Vandaag een strut bar op weeste halen, en hij is gelijk gemonteerd!
Ik kan weer een stukje harder de bocht door
Ik kan weer een stukje harder de bocht door
- Echo Whiskey
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 08 mar 2012, 22:59
- Provincie: Zuid-Holland
Re: Mijn galant 8G.
Alright, dingen die je nodig hebt uit m'n hoofd:
Subframe (VR-4 of 2e facelift V6) + bijbehorende motorsteun + stabilisatorstang + eventueel spacers
VR-4 tellerunit (anders werkt je toerenteller niet)
Sportkoppeling
Intercooler + piping
Uitlaat vanaf de spruitstukken t/m einddemper
Achterste rolstopper + de metalen plaat waarop hij bevestigd zit (deze is bij een VR-4 korter)
Radiateurslangen
Luchtfilterbox en snorkel
Zelf heb ik ervoor gekozen gelijk m'n remmen te upgraden en dat raad ik je ook zeker aan, hoewel Duffy een hele tijd gewoon met zijn 2-liter 1-pots klauwen gereden heeft.
Voor wat betreft de prijs, all-in ben ik zelf voor 4500,- helemaal klaar, dus met alle puntjes op de i zoals een omgebouwde VR-4 tellerunit die tot 260 kmh gaat, een 2e facelift gereviseerd V6 stuurhuis, turbo timer en dergelijke.
Exclusief arbeid zit ik tussen de 3500,- en 4000,-
Daar moet ik wel bij zeggen dat ik met een aantal dingen erg veel geluk heb gehad, ik heb het blok met alles erop en eraan van Mark Sanne over kunnen nemen en Johan van JJCP heeft de ombouw voor een hele nette prijs gedaan.
Als je verder vragen hebt geef je maar een gil.
Subframe (VR-4 of 2e facelift V6) + bijbehorende motorsteun + stabilisatorstang + eventueel spacers
VR-4 tellerunit (anders werkt je toerenteller niet)
Sportkoppeling
Intercooler + piping
Uitlaat vanaf de spruitstukken t/m einddemper
Achterste rolstopper + de metalen plaat waarop hij bevestigd zit (deze is bij een VR-4 korter)
Radiateurslangen
Luchtfilterbox en snorkel
Zelf heb ik ervoor gekozen gelijk m'n remmen te upgraden en dat raad ik je ook zeker aan, hoewel Duffy een hele tijd gewoon met zijn 2-liter 1-pots klauwen gereden heeft.
Voor wat betreft de prijs, all-in ben ik zelf voor 4500,- helemaal klaar, dus met alle puntjes op de i zoals een omgebouwde VR-4 tellerunit die tot 260 kmh gaat, een 2e facelift gereviseerd V6 stuurhuis, turbo timer en dergelijke.
Exclusief arbeid zit ik tussen de 3500,- en 4000,-
Daar moet ik wel bij zeggen dat ik met een aantal dingen erg veel geluk heb gehad, ik heb het blok met alles erop en eraan van Mark Sanne over kunnen nemen en Johan van JJCP heeft de ombouw voor een hele nette prijs gedaan.
Als je verder vragen hebt geef je maar een gil.
Re: Mijn galant 8G.
Oke thanks! Dat is al meer in de richting die ik verwachtte.
Dat word nog even doorsparen.. Ik hoop het dan toch na de winter te kunnen doen.
Misschien is een schade vr4 kopen nog wel een beter idee als ik dat zo hoor.
Dat word nog even doorsparen.. Ik hoop het dan toch na de winter te kunnen doen.
Misschien is een schade vr4 kopen nog wel een beter idee als ik dat zo hoor.
Re: Mijn galant 8G.
op Ebay uk worden 6A13TT blokken soms voor een belachelijk lage prijs aangeboden, meestal wel zonder aanbouw delen zoals de alternator, aircopomp en zo, maar zeker de moeite om in het oog te houden.
Re: Mijn galant 8G.
Ja dat doe ik ook wel een beetje, maar daar moet je ook wel geluk mee hebben.
Wat ik me laatst nog afvroeg: Als je een auto in het buitenland koopt voor de onderdelen, moet je hem dan ook invoeren?
Lijkt me wel toch?
Wat ik me laatst nog afvroeg: Als je een auto in het buitenland koopt voor de onderdelen, moet je hem dan ook invoeren?
Lijkt me wel toch?
- Echo Whiskey
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 08 mar 2012, 22:59
- Provincie: Zuid-Holland
Re: Mijn galant 8G.
Dat denk ik niet, je zet hem immers niet op kenteken.
Hij moet wel uitgevoerd worden in het land van herkomst.
Hij moet wel uitgevoerd worden in het land van herkomst.
Re: Mijn galant 8G.
stel je koopt een complete vr4 in Engeland, je vraagt een verzekering aan om met de wagen te mogen rijden in Engeland, het enige wat je dan moet doen is de auto uitschrijven voor export in Engeland en je kan zo met de wagen naar NL rijden (in de veronderstelling dat de auto nog wel een geldig MOT (APK) en tax (wegenbelasting) heeft uiteraard)
Let wel volgens de wet mag dit niet omdat je als Nederlands staatsburger niet in NLin een auto mag rijden met buitenlands kenteken (belasting ontduiking) maar ik heb nog nooit iemand gehoord die daar problemen mee heeft gehad, tenzij je natuurlijk een enorme pech vogel bent die net dan in een politie controle terecht komt en een wout treft die op de hoogte is van dat soort zaken.
thuis gekomen sloop je de auto en gooi je het Engels kenteken gewoon de vuilbak in.
Let wel volgens de wet mag dit niet omdat je als Nederlands staatsburger niet in NLin een auto mag rijden met buitenlands kenteken (belasting ontduiking) maar ik heb nog nooit iemand gehoord die daar problemen mee heeft gehad, tenzij je natuurlijk een enorme pech vogel bent die net dan in een politie controle terecht komt en een wout treft die op de hoogte is van dat soort zaken.
thuis gekomen sloop je de auto en gooi je het Engels kenteken gewoon de vuilbak in.
Re: Mijn galant 8G.
Oke thanks! Ik denk dat ik dan toch ff ga sparen en dan een donor galant ga halen in de UK.
Als ik zo op ebay kijk staan er al een paar mooie exemplaren .
Heeft iemand enig idee of de vierwielaandrijving en uitlaat van een legnum ook onder een sedan past?
Als ik zo op ebay kijk staan er al een paar mooie exemplaren .
Heeft iemand enig idee of de vierwielaandrijving en uitlaat van een legnum ook onder een sedan past?
- Echo Whiskey
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 08 mar 2012, 22:59
- Provincie: Zuid-Holland
Re: Mijn galant 8G.
De uitlaat iig niet, awd weet ik niet, de tunnel is wel smaller dan bij een VR-4 maar qua ruimte zou het kunnen passen.
Re: Mijn galant 8G.
Hmm, dan maar hopen dat er tegen die tijd een vr4 sedan te koop staat voor een mooi prijsje.
Re: Mijn galant 8G.
heb je pistonheads ook al gechecked, die hebben meestal ook een paar sedans in hun classifieds te koop staan, legnums trouwens ook maar die staan apart in de lijst
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Re: Mijn galant 8G.
Die site kende ik nog niet, bedankt voor de tip!
Re: Mijn galant 8G.
Gisteren ook nog even met een update bezig geweest. Had een paar ledstripjes besteld op ebay en die zijn gisteren binnen gekomen.
Wilde ze eigenlijk onder de deur hangen en op het lampje in de deur aansluiten zodat ze mooi op de grond schijnen als je de deur open doet, maar dat gaat met geen mogelijkheid passen, dan maar op een andere manier..
Gaatjes afgetekend en boren maar! Heb voor elk ledje gemaakt en dat past perfect!
Helaas wel wat verf mee getrokken bij het verwijderen van de tape, maar die deur moest ik toch nog een keer bijwerken dus dat komt wel weer goed.
Ik heb nog geen foto van het eindresultaat, die zal ik vanavond als het wat donkerder is maken. Vandaag ook even de andere kant doen .
Wilde ze eigenlijk onder de deur hangen en op het lampje in de deur aansluiten zodat ze mooi op de grond schijnen als je de deur open doet, maar dat gaat met geen mogelijkheid passen, dan maar op een andere manier..
Gaatjes afgetekend en boren maar! Heb voor elk ledje gemaakt en dat past perfect!
Helaas wel wat verf mee getrokken bij het verwijderen van de tape, maar die deur moest ik toch nog een keer bijwerken dus dat komt wel weer goed.
Ik heb nog geen foto van het eindresultaat, die zal ik vanavond als het wat donkerder is maken. Vandaag ook even de andere kant doen .
Re: Mijn galant 8G.
Nice, heb je ze aangesloten op je lampje in je deur of wat?
Re: Mijn galant 8G.
KNOEI 8G schreef:Nice, heb je ze aangesloten op je lampje in je deur of wat?
Jep, was zo gedaan. Ik wil ze ook in de achterste 2 deuren maken maar daar zit geen lampje in, dus ik moet nog even kijken hoe ik dat ga doen..
Wilde vandaag eigenlijk de andere kant gaan doen maar toen ik net wilde beginnen begon het te regenen, maar ik heb nog een week vakantie dus dat komt morgen wel goed.
Re: Mijn galant 8G.
Net ff een paar foto's gemaakt van het resultaat:
Re: Mijn galant 8G.
Leuk! Mooi gedaan!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: Mijn galant 8G.
Thanks!
- Echo Whiskey
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 08 mar 2012, 22:59
- Provincie: Zuid-Holland
Re: Mijn galant 8G.
Nice!
Re: Mijn galant 8G.
Netjes!
Re: Mijn galant 8G.
Danku danku! Ben zeer tevreden met het resultaat
Re: Mijn galant 8G.
Erg gaaf resultaat Steef !
Ga je alle 4 de portieren doen of alleen voor ?
Ga je alle 4 de portieren doen of alleen voor ?
Re: Mijn galant 8G.
Ik ben wel van plan alle 4 de portieren te doen, moet nog wel even kijken hoe want daar zit geen lampje in waar ik de ledjes op kan aansluiten..
- FrozenMule
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 09 jul 2013, 06:53
- Provincie: Gelderland
Re: Mijn galant 8G.
ziet er zeker erg mooi uit man echt chill.
love and hate are just two sides of the same coin.
Re: Mijn galant 8G.
Thanks Morgen tijd voor de achterdeuren.
Re: Mijn galant 8G.
He moet effe die plastic kap onder je bij je voorstegordels eraf trekken daar zitten je deurschakelaars en dan kan je wellicht je draden vanaf daar trekken ..
- FrozenMule
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 09 jul 2013, 06:53
- Provincie: Gelderland
Re: Mijn galant 8G.
Daar zat ik ook aan te denken martijn, en toen wou ik het zeggen en was je me voor hahahamartijn schreef:He moet effe die plastic kap onder je bij je voorstegordels eraf trekken daar zitten je deurschakelaars en dan kan je wellicht je draden vanaf daar trekken ..
love and hate are just two sides of the same coin.
- FrozenMule
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 09 jul 2013, 06:53
- Provincie: Gelderland
Re: Mijn galant 8G.
ben erg benieuwd hoe dat er uit gaat zien als je alle 4 de deuren doetFluff schreef:Thanks Morgen tijd voor de achterdeuren.
love and hate are just two sides of the same coin.