Mijn galant 8G.
Re: Mijn galant 8G.
netjes hoor die wielen.
ben benieuwd
ben benieuwd
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Co-founder of galantfans
wat voor banden komen er omheen??
Co-founder of galantfans
Co-founder of galantfans
Mooi spul joh!!!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Er komen toyo banden omheen die ik van Martijn over kan nemen. Ik weet zo niet precies wat de banden maat is, maar dat weet Martijn wel
.
Gisteren avond naar Den Haag geweest om de banden bij Martijn op te halen. Was weer een lekker ritje, en nog zuinig ook! 270 kilometer op een kwart tank!!
Maar goed, gisteren meteen een afspraak bij een bandenzaak hier in het dorp gemaaakt en ik kon vandaag terecht.
Ik vandaag dus naar de bandenzaak met de gedachte dat er een half uurtje later nieuwe velgen onder mijn auto zouden zitten, maar het zit bijna altijd tegen met zulke dingen, en het was deze x niet anders..
De banden er op leggen ging allemaal goed, zonder schade, maar toen begon het gezeik..
De oude wielen er af en de nieuwe er op, passen de wielmoeren niet in de velg
Volgens de monteur moesten er inbusjes in, dus hij zou wel even achter gaan kijken of ze die hebben liggen, niet dus..
Maar in Hilvarenbeek (15km verderop) hebben ze die zeker liggen! Dus de wielen weer terug op de auto en snel op en neer gereden naar Hilvarenbeek.
Gelukkig hadden ze daar inderdaad de inbusjes liggen (€30,-
) maar goed, snel terug naar de banden handel gereden en nou eindelijk die velgen er op!
Niet dus.. Hebben ze inbusjes met de verkeerde schroefdraad meegegeven
Nog maar een x op en neer gereden, ondertussen dus al weer 60 kilometer en zo'n 1.5 uur verder, maar deze x wel de goede inbusjes mee gekregen
.
Nou.. Na heel wat gekloot kunnen ze er dus eindelijk op gemonteerd worden, en wat staat dat goed zeg!
De eerste velg: En het totaalplaatje: Ze staan hem toch aardig goed al zeg ik het zelf
Maar goed, gisteren meteen een afspraak bij een bandenzaak hier in het dorp gemaaakt en ik kon vandaag terecht.
Ik vandaag dus naar de bandenzaak met de gedachte dat er een half uurtje later nieuwe velgen onder mijn auto zouden zitten, maar het zit bijna altijd tegen met zulke dingen, en het was deze x niet anders..
De banden er op leggen ging allemaal goed, zonder schade, maar toen begon het gezeik..
De oude wielen er af en de nieuwe er op, passen de wielmoeren niet in de velg
Volgens de monteur moesten er inbusjes in, dus hij zou wel even achter gaan kijken of ze die hebben liggen, niet dus..
Maar in Hilvarenbeek (15km verderop) hebben ze die zeker liggen! Dus de wielen weer terug op de auto en snel op en neer gereden naar Hilvarenbeek.
Gelukkig hadden ze daar inderdaad de inbusjes liggen (€30,-
Niet dus.. Hebben ze inbusjes met de verkeerde schroefdraad meegegeven
Nog maar een x op en neer gereden, ondertussen dus al weer 60 kilometer en zo'n 1.5 uur verder, maar deze x wel de goede inbusjes mee gekregen
Nou.. Na heel wat gekloot kunnen ze er dus eindelijk op gemonteerd worden, en wat staat dat goed zeg!
De eerste velg: En het totaalplaatje: Ze staan hem toch aardig goed al zeg ik het zelf
Staat prima, alleen zijn die banden de juiste maat? Ze lijken zo plat?
netjes hoor!!!
staan erg goed.
staan erg goed.
Co-founder of galantfans
Co-founder of galantfans
Thanks mannen! De banden zijn iets te plat ja, zo lijkt het een beetje alsof het 17" velgen zijn omdat de wielkasten niet goed gevuld worden..
Dus ik weet nog niet helemaal wat ik daar mee doe.
De oude velgen heb ik geruild tegen die 19" velgen die hier te koop stonden, die wil ik over een tijdje op gaan knappen
Dus ik weet nog niet helemaal wat ik daar mee doe.
De oude velgen heb ik geruild tegen die 19" velgen die hier te koop stonden, die wil ik over een tijdje op gaan knappen
- MD-Performance
- Provincie: Noord-Holland
Ziet er goed uit steef !!
Mijn remklauw is hard opweg om het op te gaan geven.
Is het verstandig om een nieuwe te halen of is een 2e handse ook goed genoeg?
Een maat van me heeft laatst een nieuwe remklauw voor zijn golf 4 gekocht en dat kostte al €225,-
Dus ik wil niet weten wat het voor een galant kost..
Vandaar de vraag: is het de moeite waard om een 2e handse te kopen?
Is het verstandig om een nieuwe te halen of is een 2e handse ook goed genoeg?
Een maat van me heeft laatst een nieuwe remklauw voor zijn golf 4 gekocht en dat kostte al €225,-
Dus ik wil niet weten wat het voor een galant kost..
Vandaar de vraag: is het de moeite waard om een 2e handse te kopen?
Net naar een mitsubishi dealer gebeld om te vragen wat een remklauw kost.
Een losse remklauw is niet te krijgen, maar wel met het deel waar de remklauw aan vast zit geschroefd. Kost €460,-
Dat word naar een 2e hands remklauw zoeken dus, of is er iemand hier die ervaring heeft met een setje reviseren?
Want ik heb t idee dat ie het dan ook niet lang meer vol zal houden na het reviseren..
Een losse remklauw is niet te krijgen, maar wel met het deel waar de remklauw aan vast zit geschroefd. Kost €460,-
Dat word naar een 2e hands remklauw zoeken dus, of is er iemand hier die ervaring heeft met een setje reviseren?
Want ik heb t idee dat ie het dan ook niet lang meer vol zal houden na het reviseren..
Ik heb nog een of misschien zelfs 2 sets V6 remmen (voorzijde) liggen. Wat voor 8G heb je? Is het een V6? En zo ja: welk jaar (als het 1999 is zelfs de maand belangrijk).
Ik heb helaas de 2.0 4 cilinder uit 2002, heb wel een beetje spijt dat ik niet voor de v6 ben gegaan maarja. de 2.0 rijdt ook lekker 
Ik zit eens ff je foto's te bekijken, maar dr zitten hele goeie kalender foto's tussen.
We kunnen eerdaags misschien wel weer wat ptoberen voor een kalender.
Blijf je best doen he voor knappe foto's
Maar niet alles plaatsen want foto's die al op het forum staan komen niet in de kalender.
Maar niet alles plaatsen want foto's die al op het forum staan komen niet in de kalender.
Co-founder of galantfans
Co-founder of galantfans
Misschien dat we uitzonderingen op die regel moeten gaan toelaten Mark? Kans dat we dan weer ns een mooi gevulde kalender hebben wordt er wel groter mee
Maar ik sta 100% achter dat het natuurlijk JUIST leuk is om 'ongeziene' foto's in een kalender te verwerken.
Wat is er mis met je remklauw, want een revisiesetje is niet zo heel erg duur en is goed zelf te doen!!
idd heb je wel gelijk in.marksanne schreef:Misschien dat we uitzonderingen op die regel moeten gaan toelaten Mark? Kans dat we dan weer ns een mooi gevulde kalender hebben wordt er wel groter meeMaar ik sta 100% achter dat het natuurlijk JUIST leuk is om 'ongeziene' foto's in een kalender te verwerken.
en er zitten hier echt mooie foto's tussen.
Co-founder of galantfans
Co-founder of galantfans
Hey Gozer ! effe over de remklauwen.
Ik weet wel dat ze bij sloperij de Graaf in Leiden 2 2liters voor sloop hebben staan .
Ommedijkseweg 24 2331 AT Leiden
071 5314141
ik weet dat het niet in de buurt is maar misschien in combinatie als je een keer in de buurt rijdt.
mocht je natuurlijk voor gebruikte kiezen
Ik weet wel dat ze bij sloperij de Graaf in Leiden 2 2liters voor sloop hebben staan .
Ommedijkseweg 24 2331 AT Leiden
071 5314141
ik weet dat het niet in de buurt is maar misschien in combinatie als je een keer in de buurt rijdt.
mocht je natuurlijk voor gebruikte kiezen
Ben de laatste tijd redelijk druk geweest dus niet al te actief of GF. Maar ik heb een 2e hands remklauw gevonden (Mitsubishi sloop in Kaatsheuvel).
Dus ik heb weer een nieuwe remklauw en nieuwe remblokjes achter
Maar een nieuwe kalender samenstellen lijkt mij ook een heel goed idee! Ik zal er dan zeker een bestellen!
Dus ik heb weer een nieuwe remklauw en nieuwe remblokjes achter
Thanks man! Ik ben er ook zeer tevreden mee. Maar de meeste foto's zijn met mijn gsm gemaakt (wel 8MP) en ik heb ergens gelezen dat er op de kalender geen foto's kunnen die met een gsm zijn gemaakt.MD schreef:Ik zit eens ff je foto's te bekijken, maar dr zitten hele goeie kalender foto's tussen.
Maar een nieuwe kalender samenstellen lijkt mij ook een heel goed idee! Ik zal er dan zeker een bestellen!
De moderne telefoons kunnen wel degelijk meedingen voor een plaatsje op de nieuwe kalender! De iphone 4/s en die nieuwste type Samsungs maken werkelijk vreselijk goede foto's! Maar alleen een scherp plaatje en kleuren is natuurlijk niet genoeg: mooie belichting en een mooie lokatie of een gave 'pose' van je Galant moeten het verschil maken!
Oke das mooi! De meeste foto's van mij auto heb ik met een iphone (4s) gemaakt.
Ik hoop zeker dat er weer een kalender komt, lijkt me erg leuk!
Ik hoop zeker dat er weer een kalender komt, lijkt me erg leuk!
Je kunt foto's insturen (in hi-res vaak niet meer dan 1 of 2 per email) naar info@galantfans.nl en vermeld je forumnaam en echte naam er even bij svp. Leukste is wel als het aantal foto's instuurt echt alleen de TOPPER(s) zijn die je hebt gemaakt.
En de iphone 4s heeft echt een wereldcamera! Ik heb er zelf ook een en ik gebruik onze losse digitale Pentax compactcamera (best een uitgebreid en leuk ding) nooit meer. Ook de Sony digitale spiegelreflex ligt rustig verder te verstoffen
En de iphone 4s heeft echt een wereldcamera! Ik heb er zelf ook een en ik gebruik onze losse digitale Pentax compactcamera (best een uitgebreid en leuk ding) nooit meer. Ook de Sony digitale spiegelreflex ligt rustig verder te verstoffen
Weer een tijdje niet geüpdatet, heb net foto's voor de kalender ingestuurd. Nu maar hopen dat er dit jaar wel genoeg inzendingen zijn! (dus iedereen ff foto's insturen!!
)
Ik vond de banden toch te plat, dus ik heb er een set hele mooie vredestein banden onder late leggen
ziet er meteen een stuk beter uit!
Ik weet niet of het hier goed op te zien is, maar toch ff een fotootje: Daarna heeft een collega mijn auto gepolijst, erg mooi resultaat! En daarna heb ik EINDELIJK het schroefsetje kunne monteren met een maat van me. Wat heb ik hier lang op gewacht, en wat ziet dat er goed uit!
De drempels worden een stuk beter genomen dan ik had verwacht, tot nu toe nog maar 1x met de bumper over de grond geschraapt.
Hier een foto, al heb ik hem nog wel een klein beetje hoger gezet dan op de foto. Op deze foto's staat ie wel op de huidige hoogte:
Hier staat ie wel een beetje schuin.. En hier staat ie redelijk vlak..
Ik vond de banden toch te plat, dus ik heb er een set hele mooie vredestein banden onder late leggen
Ik weet niet of het hier goed op te zien is, maar toch ff een fotootje: Daarna heeft een collega mijn auto gepolijst, erg mooi resultaat! En daarna heb ik EINDELIJK het schroefsetje kunne monteren met een maat van me. Wat heb ik hier lang op gewacht, en wat ziet dat er goed uit!
De drempels worden een stuk beter genomen dan ik had verwacht, tot nu toe nog maar 1x met de bumper over de grond geschraapt.
Hier een foto, al heb ik hem nog wel een klein beetje hoger gezet dan op de foto. Op deze foto's staat ie wel op de huidige hoogte:
Hier staat ie wel een beetje schuin.. En hier staat ie redelijk vlak..
Super mooie foto's steef !
- MD-Performance
- Provincie: Noord-Holland
Ziet er super uit !!!
- KissMyExhaust
- Provincie: Flevoland
Wat een paar cm naar beneden doet met de looks
ziet er erg dik uit
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Thanks mannen!
Ja ik stond er ook van te kijken hoe veel het scheelt als ie een paar cm lager is.
Ben er echt blij mee!
Ja ik stond er ook van te kijken hoe veel het scheelt als ie een paar cm lager is.
Ben er echt blij mee!
Gister nog een paar fotootjes geschoten, kon het niet laten om deze even te uploaden 
Heeeeel netjes!
Zeer mooie kalender foto
Zeer mooie kalender foto
Co-founder of galantfans
Co-founder of galantfans
Ja daar heb ik ook aan zitte denken, maar ik heb al 5 foto's ingestuurd omdat ik niet kon kiezen :p.MD schreef:Heeeeel netjes!
Zeer mooie kalender foto
Dus ik denk dat ik hem toch maar niet instuur..
WooooooW !
Zoiets hoef ik hier in den haag niet te proberen
Zoiets hoef ik hier in den haag niet te proberen
F*ck!! net een kwartier met een update bezig geweest, wil ik de een na laatste foto toevoegen. Alles weg..
Dus nu maar ff een snelle update..
Ben een tijdje terug op mezelf gaan wonen, ik woonde nog bij mijn ouders, dus ik heb het redelijk druk gehad.
Daarom heb ik vooral een beetje de updates van anderen gelezen en zelf niet meer geüpdatet.
Daar is het nu dus de hoogste tijd voor, bij deze:
Even geleden heb ik er de motion sideskirt onder gemaakt, is toch net iets mooier
Voor: En zoals het nu is: (Net de meest duidelijke foto's ik weet het, maar de auto stond in mijn garage)
Dan kan nu natuurlijk de motion achterbumper niet meer achter blijven: Als het allemaal een beetje mee zit ga ik morgen met een maatje de fender flares ook monteren, foto's zullen snel volgen!
In de tussentijd nog een paar herfst foto's voor de liefhebbers
Dus nu maar ff een snelle update..
Ben een tijdje terug op mezelf gaan wonen, ik woonde nog bij mijn ouders, dus ik heb het redelijk druk gehad.
Daarom heb ik vooral een beetje de updates van anderen gelezen en zelf niet meer geüpdatet.
Daar is het nu dus de hoogste tijd voor, bij deze:
Even geleden heb ik er de motion sideskirt onder gemaakt, is toch net iets mooier
Voor: En zoals het nu is: (Net de meest duidelijke foto's ik weet het, maar de auto stond in mijn garage)
Dan kan nu natuurlijk de motion achterbumper niet meer achter blijven: Als het allemaal een beetje mee zit ga ik morgen met een maatje de fender flares ook monteren, foto's zullen snel volgen!
In de tussentijd nog een paar herfst foto's voor de liefhebbers
Prachtwagen!!! Chapeau!
Het blijft een beauty steef !!!
Gave foto's !!!!
Hij blijft maar mooier worden he !
Zodra de flares erop zitten gaan we maar eens even een fotosessie houden met beide galants
Gave foto's !!!!
Hij blijft maar mooier worden he !
Zodra de flares erop zitten gaan we maar eens even een fotosessie houden met beide galants
idd keurig hoor.
Co-founder of galantfans
Co-founder of galantfans