Yeti's Overhauling

Weer een aanpassing gedaan als deel van de totale make-over? Hier posten!
marksanne
GF Team Member
Provincie: Zuid-Holland

Re: Yeti's Overhauling

Bericht door marksanne »

Interessant! Ik heb nooit verder gekeken naar die systemen omdat ze eigenlijk altijd goed lijken te werken. Op 1 auto na. De Legnum (1999). Die had een tikkende klep als ik de ventilatiestand op voeten zette als ik me goed herinner en ik zag op youtube dat dit vaker voorkomt. Maar steeds en alleen bij RHD galants! Blijkbaar een verschil (per definitie natuurlijk qua bouw) maar toch interessant dat zoiets nooit bij EU modellen gebeurt (zover ik weet). Je verwacht een eenvoudigweg gespiegeld systeem, maar dit (vermeende) feitje dat die RHD units vaker stukgaan geeft te denken dat er meer verschillen zijn. En dan inderdaad: wat en waarom?
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Yeti
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Bericht door Yeti »

LHD en RHD zijn totaal verschillend.
Stel motoren zijn bijna identiek (draaien andere kant op) maar de heating assy en warmtewisselaar zijn compleet anders. Die radiator zit bij de LHD er van boven af in en de pijpjes zitten op de heater assy nog eens extra vast gezet. Door die andere constructie gaan ook vaker de Pijpjes van de RHD Heater lekken.
1999 2.0L GLX Limited edition, Converting to GLS, FL, VR4-OEM FR strut Brace, VR4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro FR Sport seats. Rest complete new bolt over and Paint.
Yeti
Provincie: Connacht (IRL)
Contacteer:

Bericht door Yeti »

Afgelopen weekend een kleine modificatie uitgevoerd.

De Dual Led verlichtingsmodificatie vindt je door op de link te klikken
https://www.galant-fans.nl/forum/viewto ... 160#p42160

Afbeelding

De Deur bekabeling was al gemodificeerd om de nieuwe raambediening te kunnen monteren zodat er nu ook een vergrendel / ontgrendel knop op een LHD mogelijk is. MR252813 (RHD bedieningspaneel) is door de modificatie van de deurgreep (ruimte gemaakt voor de deur vergrendel / ontgrendel knop) makkelijk te plaatsen. Als je deze knop in een RHD wilt hebben (als deze er al niet zit) dan is het nog makkelijker omdat de juist locatie voor het gat al voorbedrukt is in de deurgreep.
1999 2.0L GLX Limited edition, Converting to GLS, FL, VR4-OEM FR strut Brace, VR4 OEM Brakes, EVO 6 OEM OZ racing Rims, Recaro FR Sport seats. Rest complete new bolt over and Paint.
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Projecten”