8G V6 'monster' - de finale
Re: Re: 8G V6 'monster' - TEIN set gemonteerd - wauw!
Ik had natuurlijk al wat TEIN ervaring onder een non-VR4 Galant, want onder de VR2 zit ook een TEIN set, maar dat is een set die niet instelbaar in hardheid is, alleen in hoogte, dus het is aan de ene kant geen verrassing, maar aan de andere kant is het verschil in een auto op het ene moment met een Koni setje en het volgende met zo'n TEIN set zo goed merkbaar, dat ik me er toch over verbaasde.
Hier nog een plaatje vanmorgen voor ik naar werk ging (ja, hij gaat nog 2-3cm verder zakken):
Hier nog een plaatje vanmorgen voor ik naar werk ging (ja, hij gaat nog 2-3cm verder zakken):
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G V6 'monster' - TEIN set gemonteerd - wauw!
Beter
Idd nog een klein stukkie zakken.
Idd nog een klein stukkie zakken.
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
Co-founder of galantfans
nu toevallig koni setje over ? 
8G v6 sedan verkocht per feb 2016
Denk dat ik dat Koni setje als reserve hou. Altijd handig om een setje achter de hand te hebben. Mocht ik me bedenken dan bied ik ze hier in een apart te koop topicje wel aan.
- MD-Performance
- Provincie: Noord-Holland
Nice !! Het wordt wel wat langzamerhand met het monster ! Zometeen is het gewoon een pareltje ! wat een overhauling !
Re: 8G V6 'monster' - Legnums' last moment relived
Vanavond met Carolien samen de radio ingebouwd inclusief alle bekabeling voor de subwoofer. Het Blijft elke keer weer een beste puist werk! Maar... Na een uur of 3 zwoegen om alles netjes aangelegd te krijgen was dan daar het moment supreme. Doet alles het? Verdraaid ja! En de fabrieksspeakers achter plus een setje onbekende aftermarket voorspeakers doen eigenlijk best een aardig beetje geluid geven, zonder demping, zonder al teveel getweak!
Toen de navigatie opstartte was er echter een flashback naar het laatste moment van de Legnum, alsof ie nog een keer de aandacht wilde. Nou, bij deze dan.
Toen de navigatie opstartte was er echter een flashback naar het laatste moment van de Legnum, alsof ie nog een keer de aandacht wilde. Nou, bij deze dan.
- KissMyExhaust
- Provincie: Flevoland
Re: Re: 8G V6 'monster' - Legnums' last moment relived
Zozo Mark, samen met het vrouwtje sleutelen?
Nice!
Of doet ze dat omdat ze je anders nooit meer ziet?
Wel toevallig idd, Apeldoorn Zuid.
Vermijden die plek :p
Wel beter dat alles nog werkt, die apparaten kosten niet niks!
Nice
Nice!
Of doet ze dat omdat ze je anders nooit meer ziet?
Wel toevallig idd, Apeldoorn Zuid.
Vermijden die plek :p
Wel beter dat alles nog werkt, die apparaten kosten niet niks!
Nice

Netjes hoor! Nu maar hopen dat het monster niet hetzelfde lot staat te wachten 
[External Link Removed for Guests]marksanne schreef:onbekende aftermarket voorspeakers
Was mijn eerste setje ooit (voor de Galant nog 2 jaar in mijn Volvo gezeten), heb ze nog nooit tot kraken gekregen, dus in dat opzicht goed, de galant heeft goeie deuren als klankenkast
Achter (standaard) speakers kunnen beter, gaan niet al te hard, schel vanaf 70% volume... Maar wel positief verbaasd over de kwaliteit!
Heb nu JBL's in mijn ''nieuwe'' auto, zijn niet echt merkbaar ( maar wel 2x de prijs) beter dan die goedkope zooi die ik in de Galant had om eerlijk te zijn ( heb nu 16cm voor, 6x9 achter in de hoedenplank)!
Wat ik wel altijd merkte, in de Galant wordt te veel van de woofer gedempt van de achterbak, in mijn V40 en in de auto die ik nu tijdelijk heb ( een Corolla uit 1993
Verder mooi, ik vind het jammer dat ik die auto kwijt ben, ondanks zijn gebreken reed hij altijd heerlijk, heel vertrouwd door de bocht en dat V6 geluid werd nooit saai! Remde altijd heel goed, ( heb inmiddels heel wat auto's gereden en de Galant had ECHT goeie te vertrouwen remmen) en voorspelbare wegligging... Ik weet dat ik er misschien niet zo veel tijd en geld in had gestopt als ik moest, maar het blijft een auto waar ik heel veel plezier en dingen in heb meegemaakt en een auto die me qua ''gek doen'' nooit in de steek liet, maar het kostte me gewoon te veel, alleen benzine soms al 600 pm... Daarnaast gewoon een Cheap Charlie *** koppeling gemonteerd toen ik hem kocht...
Als het financieel weer lukt zou ik zo weer een Galant kopen! Liefst de SNTZ34 ( monster) maarja, dat zit er helaas even nog niet in voor mij! Zelfs de auto ervoor ( een v40 2.0) was me iets te duur qua rijden...
Aha, Raveland speaker
En ik zag het geneuvelde stukje plastic in de armconsole Marek, ik heb 'm met een extra borgring toch weer perfect en onzichtbaar weten echt vast te zetten zodat het niet trilt 
Ik heb de subwoofer die er nu in ligt nog niets kunnen laten trillen, maar dat heeft ook vast met afmetingen en vermogen te maken (of eigenlijk de beperking daarin), maar overall komt er een beste bak herrie uit. Ik ga ook 'ns proberen hoeveel verschil het maakt als ik de 8" hoedenplank subwoofer-afdekplaat erafschroef, zodat er meer geluidsdruk weg kan. Maar dat komt wel als ik het hele interieur eruit ga halen om alles te voorzien van ontdreunings en geluidsisolatiemateriaal.
Ik heb de subwoofer die er nu in ligt nog niets kunnen laten trillen, maar dat heeft ook vast met afmetingen en vermogen te maken (of eigenlijk de beperking daarin), maar overall komt er een beste bak herrie uit. Ik ga ook 'ns proberen hoeveel verschil het maakt als ik de 8" hoedenplank subwoofer-afdekplaat erafschroef, zodat er meer geluidsdruk weg kan. Maar dat komt wel als ik het hele interieur eruit ga halen om alles te voorzien van ontdreunings en geluidsisolatiemateriaal.
ik rij nu een weekje met de achterbank op een kiertje.. ( past allemaal net niet in de kofferbak) je wilt niet weten hoevel rijgeluid er nu via de kofferbak de auto inkomt.. ik zou zeker niet de kofferbak vergeten met ontdreunen en isoleren
je hoort echt elk steentje/stukje zand in de wielkasten tikken
Awesomeness = Verveling x Talent
Ik weet het. Is ook zeer zeker het plan. Vooral de wielkasten zijn belangrijke bronnen van binnendringend geluid dus die krijgen een drielaagse behandeling!
zijn de koni's overneembaar???
marksanne schreef:Denk dat ik dat Koni setje als reserve hou. Altijd handig om een setje achter de hand te hebben. Mocht ik me bedenken dan bied ik ze hier in een apart te koop topicje wel aan.
oki doki !!! XD
Re: Re: 8G V6 'monster' - minor updates
Carolien heeft met een vriendin een lang weekendje sneeuwpret in Oostenrijk gehad. Heen en terug met het monster. Probleemloos. Natuurlijk
En ondanks haar zware rechtervoet met snelheden van lange tijd boven de 170 in Duitsland was het gemiddelde verbruik 1:11,3
Wow.
Vanavond een klein maar mij zwaar irriterend puntje aangepakt: het losse ronde cruise control knopje dat je bij iedere keer dat je de auto gebruikt moet indrukken om uberhaupt van cruisecontrol gebruik te kunnen maken aangepast zodat eenmalig indrukken niet meer hoeft. Kwestie van het kabelboompje bij die knop de witte en rode draad even een bruggetje tussen leggen et voila.
Daarnaast heb ik een VR4 veerpootbrug gemonteerd. Ik heb niet gezegd dat ik laatste heb gedaan tegen Carolien maar wel gezegd dat ik benieuwd ben of haar iets opvalt. Verder geen enkele hint. Haar kennende komt ze morgen doodleuk met de juiste conclussie aanzetten... Ben erg benieuwd!
Wow.
Vanavond een klein maar mij zwaar irriterend puntje aangepakt: het losse ronde cruise control knopje dat je bij iedere keer dat je de auto gebruikt moet indrukken om uberhaupt van cruisecontrol gebruik te kunnen maken aangepast zodat eenmalig indrukken niet meer hoeft. Kwestie van het kabelboompje bij die knop de witte en rode draad even een bruggetje tussen leggen et voila.
Daarnaast heb ik een VR4 veerpootbrug gemonteerd. Ik heb niet gezegd dat ik laatste heb gedaan tegen Carolien maar wel gezegd dat ik benieuwd ben of haar iets opvalt. Verder geen enkele hint. Haar kennende komt ze morgen doodleuk met de juiste conclussie aanzetten... Ben erg benieuwd!
dan moet je het niet hier neerzetten pannekoek, of heeft ze geen internet 
Awesomeness = Verveling x Talent
Ze leest GF zelden. Da's geen risico.
??Hoe kan dat?? Zou bij mij al snel 1:7 opleveren??marksanne schreef:Carolien heeft met een vriendin een lang weekendje sneeuwpret in Oostenrijk gehad. Heen en terug met het monster. Probleemloos. NatuurlijkEn ondanks haar zware rechtervoet met snelheden van lange tijd boven de 170 in Duitsland was het gemiddelde verbruik 1:11,3
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Goeie vraag Menno, maar jouw 1 of 7 klinkt wel weer alsof je de Legnum lekker intrapt, dan zaten wij rond de 1 of 6.5-7 als we stevig doorjakkerden. En zonder al dat extra gewicht zou je toch denken dat er voordeel te halen moet zijn. En het gaat om benzine geen lpg, kan dat onderdeel zijn van het verschil?
Re: 8G V6 'monster' - minor updates
Vanmorgen op de sms met Carolien: "het voelt strakker, heb je iets aan de schokbrekers anders ingesteld ofzo?"
Okee, het waren niet de schokbrekers zelf, maar wat ze beschreef klopte als een bus natuurlijk. Want zo'n veerpootbrug heeft natuurlijk heel direct iets met de veerpoten te maken en de stijfheid van de auto.
Yes, she knows about cars, told you so
Okee, het waren niet de schokbrekers zelf, maar wat ze beschreef klopte als een bus natuurlijk. Want zo'n veerpootbrug heeft natuurlijk heel direct iets met de veerpoten te maken en de stijfheid van de auto.
Yes, she knows about cars, told you so
Haha, mooi man! Dat is heel wat anders dan de meeste vrouwen die ik op de weg zie rijden, die zouden het niet eens merken als ze een lekke band hebben 
Dat redde ik in Nederland niet eens, er waren tijden dat ik 400-450 km op een volle tank deed en daarna weer 57 liter bij moest gooienmarksanne schreef: Duitsland was het gemiddelde verbruik 1:11,3
Tsja... lange afstanden, alles vloeistoffen vers, nieuwe banden, gasdichte uitlaat (!), het zal een combinatie van factoren zijn waardoor de verbruikscijfers zijn zoals ze momenteel zijn. Mij hoor je in ieder geval daarover niet klagen 
Dat is in ieder geval een fiks verschil t.o.v. z'n witte voorganger!! 
Vandaag aan de rechtsbijstandverzekeraar welke de Legnum schade verhaalt op de achteropkomende bestuurder gebeld om te vragen of er nou eindelijk al eens schot in de zaak zat. Nou ja en nee. Ik zie het er nog wel een poos van komen voordat het restbedrag (1900 euro) eindelijk overgemaakt wordt. Tot op heden ben ik best tevreden over Centraal Beheer, maar dit duurt toch echt belachelijk lang. Het ongeval met de Legnum was in oktober!!! Absurd, helemaal nu ik snel reken dat het al 5 maanden terug is.
Lang verhaal kort: het kan dus nog wel effe gaan duren voor ik het monster spuitklaar hoef te maken, want zonder geld ga ik 'm niet uit elkaar trekken om 'm te prepareren voor spuitwerk.
Lang verhaal kort: het kan dus nog wel effe gaan duren voor ik het monster spuitklaar hoef te maken, want zonder geld ga ik 'm niet uit elkaar trekken om 'm te prepareren voor spuitwerk.
Waarschijnlijk wachten ze op een mooie dag dit jaar, zodat je met plezier weer aan monstertje kunt werken!
... geduld is een schone zaak ...
... geduld is een schone zaak ...
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: Re: 8G V6 'monster' - stuurkogels en uitlijnen
Gisteren heb ik de binnenste en buitenste stuurkogels/stangen, plus de hoezen laten vervangen. Eigenlijk was alleen de binnenste stuurkogel aan de bestuurderzijde nodig, maar ik heb direct alles laten vervangen, inclusief de hoezen (die waren erg droog geworden). En dan meteen uitgelijnd natuurlijk. Ach, de onderdelen hebben bijna niets gekost, besteld bij [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false; voor 3x een scheet en 3 knikkers. Wel moet je opletten dat bij de BINNENSTE stuurkogels er geen nieuwe borgring bijgeleverd wordt, die moet je dus voor een paar euro per stuk alsnog bij een mitsubishi dealer ofzo bestellen (artikelnummer MB266164, per kant 1 nodig).
Hoe dan ook: er valt nu niet veel meer te vervangen in en om de ophanging. Alles voelt mooi strak aan, dus we kunnen weer een hele poos vooruit op gebied. Km stand: bijna 234000 km.
Hoe dan ook: er valt nu niet veel meer te vervangen in en om de ophanging. Alles voelt mooi strak aan, dus we kunnen weer een hele poos vooruit op gebied. Km stand: bijna 234000 km.
(onvermoeibaar die jongen, blijft maar doorgaan)
Re: 8G V6 'monster' - stuurkogels en uitlijnen
Na een weekje wintersport in oostenrijk en opnieuw een plezierig en probleemloze rit in het Monster kwamen we gisterenavond terug en vandaag was het zulk lekker weer dat ik het direct de hoogste tijd vond om m een beetje op te frissen. Van buiten en binnen even lekker afgesopt en dan met zo'n zonnetje nog even een kiekje!
Welcome back !
Hij staat er weer strak bij mark !
En wat smoelen die velgen hem goed zeg !
Hij staat er weer strak bij mark !
En wat smoelen die velgen hem goed zeg !
Bedankt Martijn, zonder de velgen is het een heel ander gezicht. Vandaag heb ik toevallig ook de roestige wielbouten vervangen door een nieuwe alu lichtgewicht setje. Staat 100x beter en roest niet dus blijft er veel frisser uitzien zo.
Dat viel me ook direct op! Die velgen staan m echt super goed! 
Deze G mag er zijn!!
Re: 8G V6 'monster' - zomerwielen?
Ik heb vanavond welgeteld 1 velg van de 17" set die ik eerder al eens had gekocht weer schoongemaakt en de primerlaag die er al opzat opgeschuurd om vervolgens een mixkleurtje zilver erop te spuiten. Kleurtje bevalt me volgens mij wel
morgen even met daglicht bekijken en als het nog steeds in de smaak valt twee blanke laklagen erover. Valt verdorie nog niet mee zulke multispaakvelgen egaal en toch zonder druipers te spuiten zeg... Pffff. Maargoed voor mij als amateur is het meer dan prima gelukt vind ik.
Wat een shitbaan he mark :p moet je je voorstellen dat ik gemiddeld 2 setjes in de week doe ..
Ziet er zeker goed uit man !
Ziet er zeker goed uit man !
Beter!!
Netjes hoor
Netjes hoor
huidig MOTION met swapped V6 en CC
Co-founder of galantfans
Co-founder of galantfans
Re: Re: 8G V6 'monster' - zomerwielen?
't is een mooi zilverkleurtje geworden, dat wel! Maar de blanke lak die ik er vanmorgen opgespoten heb is een drama... Ik en blanke lak zijn nooit vrienden geweest en momenteel staan we op voet van oorlog. We praten in ieder geval niet meer met elkaar. Ik heb wel 10 zakkers!!! Aaargh. Nu is een 17-spaaks velg misschien ook niet bepaald makkelijk, en daarmee al helemaal voor een amateur maar ik ben er wel effe goed ziek van! Het is al zo'n pokkewerk om zo'n wiel een beetje schoon en strak te krijgen en dan ben er bijna, alleen nog een mooi afsluitlaagje en dan krijg je dit. Sta op het punt om die velgen met een rotvaart de schrootbak in te knikkeren...
Okee, genoeg gejankt, nu die drie andere velgen eerst maar weer schoonmaken en een kleurtje geven. Die blanke lak laat ik nog een poosje zitten, moet ik effe flink moed voor verzamelen!
Okee, genoeg gejankt, nu die drie andere velgen eerst maar weer schoonmaken en een kleurtje geven. Die blanke lak laat ik nog een poosje zitten, moet ik effe flink moed voor verzamelen!