De achterzijde wielkastranden van de 8G zijn een zwak punt. De twee lagen staal die daar bij elkaar komen hebben door de poplasjes 'ademruimte' en zijn eigenlijk zwak beschermd tegen troep die daartussenkomt.
Bij de VR2 was het vreselijk rot. Nieuwe inzetstukken gekocht (reken op een tientje of 6 per vervang-deel) en dan maar de botte bijl erin. Of beter: een scherpe zaag/dremel of slijper. Ik heb vooral de Fein Multimaster met metaalblad gebruikt. Geen gespetter en mooi nauwkeurig werken.
Alle rotte delen weggehaald en nieuwe stukken op maat ingezet en gelast. Daarna schuren plamuren, schuren, plamuren en dan gronden, lakken en aflakken. (en van binnenuit en buitenaf tectyleren!) Allemaal zelf met maatje Jack. Bereklus, maar wel leuk voor een keer
Kosten zijn bij elkaar aan materiaal en spullen, lak, plamuur, enz rond de 350 euro. Dit laten doen kost rond de 1200 euro voor beide kanten samen.
HOW TO: Rottende wielkastranden vervangen - roest
HOW TO: Rottende wielkastranden vervangen - roest
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: HOW TO: Rottende wielkastranden vervangen
En die wielkastranden kan je die gewoon bij de mitsu dealert kopen?
Re: HOW TO: Rottende wielkastranden vervangen
Nee, die verkopen dit niet.
Er is op ebay een duitse leverancier te vinden, die ook een site heeft en een online shop: [External Link Removed for Guests]
Er is op ebay een duitse leverancier te vinden, die ook een site heeft en een online shop: [External Link Removed for Guests]
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: HOW TO: Rottende wielkastranden vervangen
Dank je,
Heb net gekeken op die site.
Ze zijn niet eens duur, maar Limousine is voor de sedan denk ik?
De wielrand van een station zal wel het zelfde zijn toch?
Enkel het achterste stuk naar de bumper toe lijkt mij anders.
Heb net gekeken op die site.
Ze zijn niet eens duur, maar Limousine is voor de sedan denk ik?
De wielrand van een station zal wel het zelfde zijn toch?
Enkel het achterste stuk naar de bumper toe lijkt mij anders.
- galantrijder
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 07 aug 2012, 20:58
- Provincie: Noord-Holland
Re: HOW TO: Rottende wielkastranden vervangen
Ik wil op niet al te lange termijn (over een jaar?) mijn wielkasten laten aanpakken...
Ik wil de hele rand er uit laten zagen zoals in deze how to...
Is het handig / slim om deze randen te kopen om vervolgens met de randen langs schadeherstelbedrijven te gaan voor prijsopgaven? Of maakt dat het lastiger om een bedrijf te vinden die het herstel wil uitvoeren?
Ik wil de hele rand er uit laten zagen zoals in deze how to...
Is het handig / slim om deze randen te kopen om vervolgens met de randen langs schadeherstelbedrijven te gaan voor prijsopgaven? Of maakt dat het lastiger om een bedrijf te vinden die het herstel wil uitvoeren?
8G 2.5 V6 Elegance BJ 2000
Re: HOW TO: Rottende wielkastranden vervangen
Het maakt het niet lastiger. Ook niet makkelijker. En ook niet echt goedkoper waarschijnlijk. Behalve dat het je een psychologisch voordeel geeft omdat je op moment X die wielkasten koopt en op moment Z het herstel/spuitwerk laat doen zodat de kosten niet allemaal in factuur zitten
Het zou een klein voordeel kunnen zijn omdat de herstelpanelen niet overal direct beschikbaar zijn en als jij ze voor een goede prijs kunt kopen dan scheelt dat wellicht iets. Tip: hottuning.nl levert ze.
Het zou een klein voordeel kunnen zijn omdat de herstelpanelen niet overal direct beschikbaar zijn en als jij ze voor een goede prijs kunt kopen dan scheelt dat wellicht iets. Tip: hottuning.nl levert ze.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---