ik heb een vraag over mijn project een 7g galant

Plaats hier je turbo project. Van 6G tot 8G, VR4, VR2 en 4 cylinder turbo's
Plaats reactie
galant96
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 sep 2013, 21:09

ik heb een vraag over mijn project een 7g galant

Bericht door galant96 »

Beste mensen,

ik heb een vraag over mijn Mitsubishi Galant gli 1996 2.0 16v. ik wil er graag een turbo inzetten voor meer vermogen, maar ik heb al gekeken maar ik kan niks vinden.
weten jullie misschien welke turbo ik er het beste op kan zetten en waar ik die kan halen?
ik hoop graag iets te horen van jullie.

Groetjes Jack
het gaat om dit type
het gaat om dit type
SstennizZ
Berichten: 34
Lid geworden op: 08 sep 2013, 21:18

Re: ik heb een vraag over mijn project een 7g galant

Bericht door SstennizZ »

Bedoel je dan gewoon van hang er een ander spruitstuk en een turbo op en goan? Of heb je je ook al een beetje verdiept in wat er allemaal moet gebeuren om uberhaubt met een turbo te gaan rijden?
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: ik heb een vraag over mijn project een 7g galant

Bericht door Twain »

hmmm je hebt dan misschien wel het zelfde blok type als er in een evo zit. (4G63). maar op enkele onderdelen na is dat blok echt helemaal anders. gewoon een turbo erop schroeven zou ik zeker niet doen, ik heb zoon vermoeden dat de prestaties nogal tegen zullen vallen en dat na een zeer gering aantal km's de boel in de soep loopt.
persoonlijk zou ik beginnen met kijken of er 4 tot 7 duizend euro (ligt eraan hoeveel je zelf gaat doen) op de bankrekening staat voordat ik eraan zou beginnen..
daarna kan je eventueel bij md peformance of johan wel info gaan inwinnen over het hoe en wat...
vermoedelijk is de goedkoopste manier een evo blok scoren en overzetten.
Maar nogmaals zorg eerst dat je flink wat duiten hebt, anders verdoe je hun tijd alleen maar.

Edit: een gti aanschaffen is waarschijnlijk een beter idee ja ;).. je zou ook een 8g v6 kunnen proberen (proefrit), de power die ze standaard hebben is niet echt lullig te noemen.. ook is de motorswap naar een 2,5 v6 twin turbo inmiddels zoveel gedaan dat johan het met zijn ogen dicht kan ;)
Awesomeness = Verveling x Talent
Plaats reactie

Terug naar “(TURBO) Projecten”