JDM koplampen anti-oranje, LHD + euro hoogtevestelling!

Voor info en vragen over styling van je 8G!
marksanne
Provincie: Zuid-Holland

JDM koplampen anti-oranje, LHD + euro hoogtevestelling!

Bericht door marksanne »

Vorig jaar wilde ik de VR2 extra verwennen en die mooie JDM koplampen monteren.

Maar...
- JDM koplampen schijnen naar 'de verkeerde kant van de weg' (dus moet de reflector in de lampbehuizing omgewisseld worden)
- JDM koplampen hebben een oranje glaasje bij het knipperlicht-deel wat ik niet mooi vind (dus verwijderen!)
- JDM koplampen hebben nooit de hoogtevestellingsoptie gekend die we in de 2-delige europese Galant koplampversies wel kennen (overzetten motortje dus)

Kortom: het verfpistool erbij, de kit van de koplamp week maken en de twee helften uit elkaar trekken en dan echt aan de slag.
1. reflector omwisselen (kwestie van een europese koplamp ook openmaken en de reflector (het glimmende stuk plastic) eruit halen
2. oranje glaasje verwijderen (kwestie van 1 kruiskopschroefje losdraaien, glaasje wegnemen, schroefje aandraaien
3. en dan het hoogte-verstel-motortje... oei... da's wel effe wat werk!

Er zit geen gat voor het motortje, dus die moet je maken op PRECIES de goede plek in de behuizing! En dan een paar nokjes eruit vijlen zodat het motortje zich vast kan draaien.

En dan wordt het ineens nog lastiger: het motortje zit, maar de knipperlicht-voet steekt veel te ver door en zorgt ervoor dat het motortje niet past. Ik heb gekozen voor de oplossing om de pinnen van de lampvoet te verlengen en in hot-glue in te pakken zodat de aansluitstekker niet meer opzij, maar omhoog wijst.

Het is bij elkaar een behoorlijk geduldig, nauwkeurige klus, maar wel gaaf! Ik hoorde later dat iemand uit oost-Europa dit ook al 'ns had gedaan. Hij had van een VW Passat ([External Link Removed for Guests]) compactere hoogte-verstelmotortjes gebruikt waardoor de aansluitplug van de knipperlichten nog net wel past.

Extraatje voor een volgend project? Custom HID koplampen creeeren: [External Link Removed for Guests]
Bijlagen
SANY0063.JPG
SANY0062.JPG
SANY0058.JPG
SANY0057.JPG
SANY0054.JPG
SANY0052.JPG
SANY0051.JPG
SANY0050.JPG
SANY0049.JPG
SANY0047.JPG
SANY0046.JPG
SANY0044.JPG
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Styling (interieur & exterieur)”