Manual boostcontroller

Voor info en vragen over de motor, turbo, uitlaat, downpipe, enz.
Plaats reactie
Buzz Fuzz
Berichten: 348
Lid geworden op: 08 mar 2012, 12:18
Provincie: Overijssel

Manual boostcontroller

Bericht door Buzz Fuzz »

Het is eindelijk gelukt!

Gisteren hebben Vincent en ik het eindelijk voor elkaar gekregen om mijn ECU te flashen.

Nu wil ik echter wel van die onnauwkeurige boostcontroller af.

Deze ga ik ook verwijderen maar hoe zit het met de aansluitingen van die slangen?

Weet iemand dit?
Gebruikersavatar
miss_laatjuh
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
Provincie: Noord-Brabant

Re: Manual boostcontroller

Bericht door miss_laatjuh »

Het zelfde als aansluiten maar dan andersom ..ff opzoeken is niet moeilijk
Gebruikersavatar
miss_laatjuh
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
Provincie: Noord-Brabant

Re: Manual boostcontroller

Bericht door miss_laatjuh »

Het zelfde als aansluiten maar dan andersom ..ff opzoeken, is niet moeilijk
Buzz Fuzz
Berichten: 348
Lid geworden op: 08 mar 2012, 12:18
Provincie: Overijssel

Re: Manual boostcontroller

Bericht door Buzz Fuzz »

Peter,

Het probleem is dat ik het nooit heb gemonteerd.

Ik kan wel alles gaan afkoppelen maar ik zal toch ook wel weer iets aan moeten sluiten?
Gebruikersavatar
miss_laatjuh
Berichten: 548
Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
Provincie: Noord-Brabant

Re: Manual boostcontroller

Bericht door miss_laatjuh »

Wat ik dus bedoel is ..als je het aansluitschema van je boostcontroller opzoekt op internet weet je hoe je hem aansluit , 'afsluiten' is dus exact het zelfde alleen andersom ..bv knip slangetje a door en zet er een T stukje tussen ...loshalen is dus het T stukje er tussenuit en het slangetje weer verbinden (nieuw slangetje pakken natuurlijk) anders krijg je rare slangetjes ...zoek maar eens op hoe je een boostcontroller aansluit ..das kinderspel ...ik doe zulke dingen persoonlijk nooit zelf voordat je t verkloot
Buzz Fuzz
Berichten: 348
Lid geworden op: 08 mar 2012, 12:18
Provincie: Overijssel

Re: Manual boostcontroller

Bericht door Buzz Fuzz »

Ik heb het gevonden, het was nog simpeler dan ik dacht.

Zojuist een testrit gedaan en het was heerlijk!
Gebruikersavatar
mitsu-galant
Berichten: 1000
Lid geworden op: 09 jul 2012, 13:12
Provincie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Manual boostcontroller

Bericht door mitsu-galant »

Heb ook een boostcontroller in m'n VR-4 waar ik van af wil.. Waar zijn die dingen trouwens goed voor?
Huidige Galantpark

Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: Manual boostcontroller

Bericht door Galant-gti-2.0 »

mitsu-galant schreef:Heb ook een boostcontroller in m'n VR-4 waar ik van af wil.. Waar zijn die dingen trouwens goed voor?

Om je boost handmatig te verhogen of verlagen;)
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
Gebruikersavatar
mitsu-galant
Berichten: 1000
Lid geworden op: 09 jul 2012, 13:12
Provincie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Manual boostcontroller

Bericht door mitsu-galant »

Durf er niet aan te zitten. Geen idee hoe het allemaal werkt. Maar hij zou 280pk moeten hebben.. Trouwens als de accu los geweest is vergeet hij dan alle settings?
Huidige Galantpark

Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
Galant-gti-2.0
Berichten: 350
Lid geworden op: 08 apr 2012, 15:34
Provincie: Limburg

Re: Manual boostcontroller

Bericht door Galant-gti-2.0 »

mitsu-galant schreef:Durf er niet aan te zitten. Geen idee hoe het allemaal werkt. Maar hij zou 280pk moeten hebben.. Trouwens als de accu los geweest is vergeet hij dan alle settings?
Als je geen idee hebt hoe het werkt, zou ik ook zeer zeker van een boost controller afblijven :P Als je die boost wat te gretig verhoogd; is de kans op motorschade zeer reeël.
1989 Galant GTi-16v White 145hp
1992 Galant GTi-16v Black 144hp RIP
1978 Buick Skyhawk 3.8 V6 110hp RIP
1997 Galant GLXi 136hp Green RIP
2000 Opel Omega 2.5 V6 Irmscher 208hp RWD
1991 Galant GTi-16v Dynamic 4 4g63T
2005 BMW M5 (E60) 5.0 V10
turbopapagaai
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 okt 2016, 12:13

Re: Manual boostcontroller

Bericht door turbopapagaai »

Normaal zit je turbo verbonden met je wastegate, deze zal bij een bepaalde turbo druk ervoor zorgen dat deze niet hoger wordt.
Als je een gedeelte van deze verbinding aftakt ( weg laat lekken via een manuele boostcontroller) dan opent de wastegate pas bij een hogere druk.
zou je de verbinding helemaal onderbreken (weghalen) dan wordt de druk veel te hoog en is er inderdaad kans op motorschade.

Dit verhaal geldt trouwens voor mijn ford, maar ik nneem aan dat een Mitsubishi qua turbo aansluuiting niet heel veel zal verschillen.
Gebruikersavatar
mitsu-galant
Berichten: 1000
Lid geworden op: 09 jul 2012, 13:12
Provincie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Manual boostcontroller

Bericht door mitsu-galant »

Ahh juist, binnenkort even kijken om dat ding te DE installeren.
Huidige Galantpark

Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
turbopapagaai
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 okt 2016, 12:13

Re: Manual boostcontroller

Bericht door turbopapagaai »

Hoe goed is je engels ?

[External Link Removed for Guests]
Gebruikersavatar
mitsu-galant
Berichten: 1000
Lid geworden op: 09 jul 2012, 13:12
Provincie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Manual boostcontroller

Bericht door mitsu-galant »

Thanks :)
Huidige Galantpark

Keilder green 7G V6 GTi V6 '96 #weekend
Bordeaux red 7G Galant 1.8 GLi #track
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Techniek: motor, lucht invoer, uitlaat & koeling”