Kentekenplaatverlichting

Algemene 6G gerelateerde topics die echt nergens anders tussen passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SisterOfMercy
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
Provincie: Zuid-Holland

Kentekenplaatverlichting

Bericht door SisterOfMercy »

Drie keer woordwaarde!

Nu moet iemand van het forum mij toch eens een beetje fatsoenlijk digitaal fototoestel toesturen, zo dat ik ook wat plaatjes kan maken..

Ik kwam er achter dat gloeilampen UV uitstralen, en dat er op veel koplampen een UV filter zit, om te zorgen dat je plastic behuizing niet uit elkaar pleurt van ellende. Nu zit dat UV filter niet op iedere lamp, en toen ik de kentekenplaatverlichting van mijn 350k km Galant bekeek bleek dat plastic om het lampje heen ernstig aangetast te zijn.

Dus ik heb er LEDs in gezet, en natuurlijk niet van die philips rommel of andere no-name shit. Ik heb deze Osrams er in gezet:
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Beter plaatje:
Afbeelding

Ja, ze zijn duur, 10 euro het stuk, maar je kan het bijna niet onderscheiden van een halogeen lampje.
Je hebt op nog meer plekken kleine lampjes zitten, in de kofferbak, in de deuren, in het dak, maar die staan veel en veel minder lang aan.

Wat mij betreft een aanrader, en als iemand mij een camera toestuurt komen er ook nog wat leuke plaatjes op het forum. :D
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Kentekenplaatverlichting

Bericht door KNOEI 8G »

Anton, ga eens langs met een camera! :uhu:
Afbeelding
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1520
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: Kentekenplaatverlichting

Bericht door foks »

SisterOfMercy schreef:... en dat er op veel koplampen een UV filter zit, om te zorgen dat je plastic behuizing niet uit elkaar pleurt van ellende. Nu zit dat UV filter niet op iedere lamp, en toen ik de kentekenplaatverlichting van mijn 350k km Galant bekeek bleek dat plastic om het lampje heen ernstig aangetast te zijn.
oh, dat wist ik niet. Goh. Ja die bij mij zijn ook redelijk gaar helaas. Zou je eigenlijk alle stadsverlichting moeten vervangen.
Nou, dan is de eerste stap denk ik om er achter te komen wat voor types al die rare steek-,schroef- en bajonetlampjes eigenlijk zijn.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
SisterOfMercy
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: Kentekenplaatverlichting

Bericht door SisterOfMercy »

foks schreef:oh, dat wist ik niet. Goh. Ja die bij mij zijn ook redelijk gaar helaas. Zou je eigenlijk alle stadsverlichting moeten vervangen.
Nou, dan is de eerste stap denk ik om er achter te komen wat voor types al die rare steek-,schroef- en bajonetlampjes eigenlijk zijn.
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;

Die wat grotere lampjes hebben volgens mij wèl een UV filter, maar misschien ook niet op de goedkope rommel. Bij Osram zeggen ze dat het op alle Ultra Life lampen zit. Nu twijfel ik dan nog steeds over die hele kleintjes, die W5W dingen dus.

Anyway, achterlichten van de 6G bij mij is simpel:
P21W - BA15s voor de mistlampen, knipperlichten achter (voor waarschijnlijk ook), achteruitrijlichten
P21/5W - BAY15d voor de achterlichten en remlichten (twee gloeidraden)
W5W - kentekenplaat, binnenste achterlichten, knipperlichten aan de zijkant en waarschijnlijk onder de H4 lampen in de koplampen
C5W - interieurverlichting bovenin, 36 mm versie. Dan zit er nog één in de kofferbakverlichting, maar die is 28 mm
H1 - binnenste koplampen (staat bovenop de lampunit bij mij)
H4 - buitenste koplampen
H3 - mistlampen

Wat er in de deuren zit binnen weet ik niet, dashboard en handschoenvak weet ik ook niet.

Het is allemaal standaardspul, grote kans dat het bij de hatchback grotendeels hetzelfde is.
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Plaats reactie

Terug naar “(6G) Algemeen”