8G V6-24 CvW - New Home @ Uray25

Een mooie fotocollage van je eigen Galant!
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: 8G V6-24 CvW - Zomeruitrusting

Bericht door cvw »

Ik snap jullie opmerkingen. ;) Heel goed.
Het kleurverschil is in werkelijkheid minimaal. Maar de lichtval op de foto's geeft een heel apart effect. Die randen zijn (ook) helemaal schoon en de rest van de auto (nog) niet.
De randen op de achterschermen blijven zitten, dat staat voor mij vast. Ik kan daar kiezen voor een lading laswerk of wederom een lapmiddel met schuren, bijwerken en spuiten om die randen netjes te krijgen, maar daar heb ik op dit moment helemaal geen zin in. Ook financieel niet want de beste oplossing kost een lading euro's en de andere oplossing is weggegooid geld. :(
Ik twijfel hard of ik de randen op de voorschermen laat zitten. Daar is niets aan de hand en op dit moment denk ik "Inderdaad, het is het net niet". Het is 2 minuten werk om die stukken zonder enige schade of sporen weg te halen. Ik ga er vandaag nog eens naar kijken en stevig over nadenken. ;)
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: 8G V6-24 CvW - Zomeruitrusting

Bericht door cvw »

De kogel is door de kerk. Of liever gezegd: "De randen op de voorspatborden heb ik er af gehaald". Het toont niet lekker op de voorspatborden. :no:
Gelijk de Galant gewassen en lekker verwend met de Dap en M16. 8-)

Oh ja, en een mailtje naar Continental gestuurd. Dat ze die vent die blauwe en paarse lijntjes op het loopvlak van de band schildert wel naar huis kunnen sturen. Zonde van de tijd om dat te doen want na 10 kilometer ben je die optische tuning al kwijt. :wha:
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: 8G V6-24 CvW - Zomeruitrusting

Bericht door cvw »

Het moest echt en dus heb ik het vandaag laten doen; het LPG filter vervangen. Ik had het nog nooit gedaan (de afgelopen 50k km's :oops: ) en of het eerder gedaan is weet ik niet. Affijn, met een beetje mazzel/pech heeft dit filter er dus ruim 100k km's in gezeten. Oemph, shame on me! :lol:
Voor de zekerheid heb ik nog nagevraagd wat het advies is: "Elke 20k vervangen!"

Enneh, we gaan, onder het motto "Hoe is het nu met" op herhaling in de landelijke pers. Binnenkort. Met lovende woorden voor de Galant......... :D 8-)
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: 8G V6-24 CvW - Zomeruitrusting

Bericht door Xenon »

cvw schreef: [...]

Enneh, we gaan, onder het motto "Hoe is het nu met" op herhaling in de landelijke pers. Binnenkort. Met lovende woorden voor de Galant......... :D 8-)
:cheer: :yum: :cheer: :yes:
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: 8G V6-24 CvW - LPG filter ?!

Bericht door cvw »

Ehm, voor degenen die twijfelen aan het nut van het vervangen van dat LPG filter heb ik een advies: Doen! Inclusief montage was ik € 28,50 kwijt, dus daar ga je niet failliet aan.
Ik melde het al, bij mijn 8G heeft dat filter waarschijnlijk 100k lang het gas gefilterd. Eigenlijk had ik dus al 5x een nieuw filter aan moeten schaffen. Nu, zeker na een paar dagen, merk ik wel degelijk dat er een nieuw filter in die LPG leiding zit. Waaraan?
- Motorblok wordt minder heet;
- Meer vermogen als je veel kracht vraagt (snel accelereren);
- De V6 heeft zijn "diepe brom" weer terug die ik alleen nog hoorde als het blok benzine dronk. :D

Of het verbruik nu hoger komt te liggen weet ik niet, ik heb nog niet getankt sinds de vervanging. En eerlijk gezegd interesseert dat me het minste. :wha:
Ik had gelezen dat een verstopt LPG filter tot een te arm (fout) brandstofmengsel kan leiden waardoor je eerder schade aan de cilinderkop krijgt. Kwestie van te hoge thermische belasting. Zover was het in mijn geval nog niet, maar ik neig er naar de inhoud van dat artikel te geloven. Dat LPG filter ga ik in ieder geval op het "standaard onderhoud" lijstje zetten. :yes:
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: 8G V6-24 CvW - LPG filter ?!

Bericht door Twain »

heel verstandig cees :)
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: 8G V6-24 CvW - LPG filter ?!

Bericht door Lowlands »

Wat voor troep zat er dan in het filter?? :shock:
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: 8G V6-24 CvW - LPG filter ?!

Bericht door cvw »

Lowlands schreef:Wat voor troep zat er dan in het filter?? :shock:
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false; daar staat alle info.
In het kort: Er zijn 2 filters in een LPG installatie. Filter 1 zit voor de verdamper en vangt ijzerdeeltjes op. Dit filter gaat de hele levensduur van de installatie mee.
Het 2e filter zit na de verdamper en vangt paraffine op, een restproduct van het gas na verdamping. Die paraffine wordt opgevangen in dat 2e filter, het droog gasfilter. Zou je dat spul niet filteren dan gaan kost je dat op termijn je gasinjectoren. De mate van vervuiling van het filter is mede afhankelijk van de kwaliteit van het getankte gas.
Uiteindelijk krijg je dus bij een verstopt/vervuild filter het effect dat er onvoldoende (of te langzaam) brandstof geleverd kan worden aan het motorblok. Exact hetzelfde effect als bij een verstopt benzinefilter. Zit je benzinefilter verstopt dan merk je dat aan een hikkende motor, vermogen dat je niet krijgt en/of een lage snelheid waarmee je nog maar kunt rijden. Gebruik je LPG dan krijg je er nog een effect bij, namelijk extra hitte (mengsel met veel lucht en weinig brandstof). Daar zijn vooral de cilinderkop en de kleppen niet blij mee.
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: 8G V6-24 CvW - LPG filter ?!

Bericht door Lowlands »

Ok!Ja paraffine is natuurlijk klote,dat is een vaste stof die aan elkaar gaat klitten..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Thom
Berichten: 306
Lid geworden op: 08 mar 2012, 21:00
Provincie: Noord-Brabant

Re: 8G V6-24 CvW - LPG filter ?!

Bericht door Thom »

Wat voor LPG installatie heb jij in je galant dan?
verdampers worden tegenwoordig toch niet meer zoveel gebruikt dacht ik.

ik heb een vialle LPi systeem, en zover ik weet zit er bij mij geen filter tussen.
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: 8G V6-24 CvW - LPG filter ?!

Bericht door KNOEI 8G »

Dat dacht ik ook, er werd mij verteld, bij aanschaf van vialle LPI, dat er totaal geen onderhoud aan zat.
Afbeelding
Uray25
Berichten: 972
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: 8G V6-24 CvW - LPG filter ?!

Bericht door Uray25 »

Voorzover ik mij kan herinneren heeft Cees in ieder geval een LPi installatie, kan zomaar ook van Vialle zijn... Dus, Heren...

Nu weet u wat u te doen staat...
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: 8G V6-24 CvW - LPG filter ?!

Bericht door cvw »

De Vialle LPi systemen spuiten de LPG vloeibaar in. Volgens mij is dit 1 van de weinige systemen die dat doet, de rest van de merken is grotendeels voorzien van een verdamper. En ja, Vialle claimt dat dit systeem onderhoudsvrij is. En nee Ray, ik heb geen LPi installatie. Er zit een pomp en verdamper onder de motorkap (aangesloten op het koelsysteem van het motorblok). Het is een LandiRenzo.

Alle LPG systemen die met een verdamper werken hebben een filter o.i.d. in de leiding tussen de verdamper en de injectoren. Heb je dat filter niet, dan loop je het risico dat op termijn je injectoren verstopt raken door paraffine. Door het verdampingsproces komt dat spul als een vettige massa vrij en zorgt het voor verklevingen in de injectoren waardoor die niet goed meer werken. Alleen vervanging van de injectoren schijnt een oplossing voor dit probleem te zijn als je er mee te maken krijgt.
Vialle zal, doordat die installatie het LPG vloeibaar injecteert, geen last hebben van de paraffine. Tsja, dat spul gaat gewoon met de rest van het gas mee de cilinders in en wordt daar verbrand.

Met een Vialle installatie heb je dus het voordeel dat je geen filters hoeft te vervangen. Nadeel is alleen dat de pomp in de tank zit en geheid een keer aan de beurt is voor een (kostbare) revisie.
Bij de LandiRenzo installatie moet ik wel filters vervangen, maar zit de pomp onder de motorkap en wordt die gekoeld door het koelsysteem van het motorblok. Ik kan dus redelijk straffeloos de LPG tank tot de laatste druppel leegrijden terwijl bij de Vialle installatie geadviseerd wordt bij 75% leeg te tanken omdat de pomp anders te weinig koeling kan krijgen. Keuze's, keuze's. :)
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: 8G V6-24 CvW - LPG filter ?!

Bericht door KNOEI 8G »

Ik dacht dat ook jij vialle LPI had cees, vandaar mijn opmerking. Maar duidelijk verwoord zo! :yes:
Afbeelding
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: 8G V6-24 CvW - "Het Vervolg......"

Bericht door cvw »

cvw schreef: Enneh, we gaan, onder het motto "Hoe is het nu met" op herhaling in de landelijke pers. Binnenkort. Met lovende woorden voor de Galant......... :D 8-)
...... (waarschijnlijk) Week 14. Volgende week woensdag dus. Column en Het vervolg......... :D
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: 8G V6-24 CvW - "Het Vervolg......"

Bericht door KNOEI 8G »

Hmmmmmm...... Interesting!! 8-)
Afbeelding
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: 8G V6-24 CvW - "Het Vervolg......"

Bericht door menno3x8g »

Ik lig al bijna weer in mijn slaapzaktentje bij de kiosk ...
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: 8G V6-24 CvW - "Het Vervolg......"

Bericht door cvw »

:cheer: :cheer: We zijn deze week al aan de beurt!!!!!!
Naamloos.jpg
[External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: 8G V6-24 CvW - "Het Vervolg......"

Bericht door cvw »

Heb hem al. :D 8-) Klokje Rond verhaal staat er in, column van Nic komt dan waarschijnlijk volgende week. ;)
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 1074
Lid geworden op: 06 mar 2012, 22:06
Provincie: Niedersachsen (D)

Re: 8G V6-24 CvW - "Het Vervolg......"

Bericht door Xenon »

Whooohey, Cees! 8-) 8-) 8-) :yum:
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Uray25
Berichten: 972
Lid geworden op: 07 mar 2012, 19:16
Provincie: Friesland

Re: 8G V6-24 CvW - "Het Vervolg......"

Bericht door Uray25 »

Fantastisch !!!
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: 8G V6-24 CvW - "Het Vervolg......"

Bericht door KNOEI 8G »

Morgen maar eens 1 uit 't schap pakken! :yes:
Afbeelding
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: 8G V6-24 CvW - "Het Vervolg......"

Bericht door menno3x8g »

Misschien jou eens tot Galant-baron bombarderen met dat blauwe bloed in de aderen?
Weer leuk stukje om te lezen.
Hoe zit dat met de schuine oog ...
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: 8G V6-24 CvW - "Het Vervolg......"

Bericht door cvw »

Hahahahahaha Menno. Uit interesse voor de autobranche kijk ik gewoon met regelmaat door de advertenties heen. Gewoon, omdat ik dat leuk vindt. Dat heb ik verteld. En laat dat nou net het enige regeltje in het verhaal zijn dat niet letterlijk overgenomen is, maar enigszins aangedikt geplaatst is. Niet door Nic, want die had de tekst anders opgesteld. Grote kans dat de eindredactie dus verantwoordelijk is voor die regel.

Er komt binnenkort nog een column over de gevolgen van de Klokje Rond keuring van de Galant voor Nic. Want ja, de Galant, en dan vooral de staat waarin die verkeerde, was hij niet vergeten...... ;)
Het blijft leuk dit soort dingen. Vooral de grote hoeveelheid reacties die je van alle kanten krijgt. Grootste grap; iedereen weet ineens weer hoe een Mitsubishi Galant er uit ziet, dat het ondertussen een redelijk unieke auto aan het worden is maar dat het model toch wel tijdloos mooi is. :D
Gebruikersavatar
SisterOfMercy
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: 8G V6-24 CvW - LPG filter ?!

Bericht door SisterOfMercy »

cvw schreef:Met een Vialle installatie heb je dus het voordeel dat je geen filters hoeft te vervangen. Nadeel is alleen dat de pomp in de tank zit en geheid een keer aan de beurt is voor een (kostbare) revisie.
Ja, dat is nogal stom.
cvw schreef:Alle LPG systemen die met een verdamper werken hebben een filter o.i.d. in de leiding tussen de verdamper en de injectoren. Heb je dat filter niet, dan loop je het risico dat op termijn je injectoren verstopt raken door paraffine. Door het verdampingsproces komt dat spul als een vettige massa vrij en zorgt het voor verklevingen in de injectoren waardoor die niet goed meer werken. Alleen vervanging van de injectoren schijnt een oplossing voor dit probleem te zijn als je er mee te maken krijgt.
Waarschijnlijk kan je ook de hele boel uitkoken. Dat moet je ook met een olielamp doen als er lampolie in zit en hij te lang stil staat. Dat spul is ook op paraffine-basis en dat wordt ook een grote smeerboel. Ik vul ze dus gewoon met petroleum.
Of daarna je injectoren nog werken dat is weer een ander verhaal. Als het anders toch schroot is is't wel te proberen.
Nog een beter idee is natuurlijk gewoon je filters er in houden, duhh :uhu: :uhu:
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: 8G V6-24 CvW - "Het Vervolg......"

Bericht door cvw »

Deze week de column van Nic in AW over het poetsen van zijn Beemer. Tsja, de staat van de 8G tijdens de Klokje Rond keuring heeft wel indruk gemaakt. :D
Leuke definitie. Een detailer: "Beoefenaar van de hogere poetskunde". 8-)
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: 8G V6-24 CvW - Inzet als sleper

Bericht door cvw »

Gisteren de buurman geholpen die zijn niet startende 207 verplaatst moest hebben van een "niet gewenste doch door omstandigheden verplichte" parkeerplek in Arnhem naar de dealer in Velp. Ik heb snel gekeken of we die weigerachtige leeuw niet alsnog aan het lopen konden krijgen, maar dat zat er niet in. Elektrische problemen in de vorm van een defecte accu, een relais of misschien toch een marter die aan kabels heeft liggen vreten.

Dus besloten de sleepkabel maar aan die 207 te haken en de 8G er voor te zetten. Ik blijf mij verbazen over de kracht in het motorblok. Je trekt de sleepkabel strak, laat het rempedaal los en de V6 trekt "gewoon" de hele combi op gang. Stationair! De automaat heb ik wel op handschakelen gezet om de lock te activeren. Slip in de bak was het laatste waar ik op zat te wachten met ruim 1200 kg aan een kabeltje achter de auto. Maar man, man, wat een kracht zit er in dat blok. Een korte invoegstrook van 150 mtr lengte op komen rijden, de handel strak zetten en gas geven. Vervolgens voegden we gewoon met 65 kmph in. Er zat nog meer in, maar dat durfde ik niet te gokken omdat ik bang was de sleepkabel doormidden te trekken. :lol:

Die manke leeuw hebben we bij de dealer neergezet, daar kijken ze maandag wel naar. Op de terugweg nog even lekker los op een invoegstrook om alle vloeistoffen goed te laten circuleren (onder begeleiding van verbaasde uitroepen van de buurman) en de klus was weer geklaard.

Haha, wij hebben geen leeuw op de motorkap. Die zit in een Galant verborgen onder die grote motorkap. Maar als'tie begint te grommen...................... :wha:
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: 8G V6-24 CvW - Inzet als sleper

Bericht door KNOEI 8G »

Jazeker, met belading erachter voel je echt wat een kracht die 6-cil heeft :mean:
En zo'n verbaasd gezicht op de bijrijdersstoel is ook goud waard :yes:
Afbeelding
m4v3r1ck
Berichten: 529
Lid geworden op: 12 mar 2013, 13:41
Provincie: Zuid-Holland

Re: 8G V6-24 CvW - Inzet als sleper

Bericht door m4v3r1ck »

Hiks ... ik heb er zoooo heel weinig op mijn 4 cyl ABS-loos bak ....
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: 8G V6-24 CvW - Ff teruglezen..... (dossiervorming)

Bericht door cvw »

Nu al weer een maandje uit de winkel en dus niet meer in de verkoop verkrijgbaar. Tijd om het 8G dossier alhier aan te vullen. :lol: 8-)
Klokje Rond - Het vervolg 13-2014-2048.jpg
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: 8G V6-24 CvW - Ff teruglezen..... (dossiervorming)

Bericht door marksanne »

Leuk Cees! Ik was vergeten die uitgave te kopen, dus leuk om het alsnog te kunnen lezen :)
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: 8G V6-24 CvW - Ff teruglezen..... (dossiervorming)

Bericht door cvw »

En dan gelijk deze, van een week later, er ook maar bij. :)
Column Nic de Boer.jpg
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: 8G V6-24 CvW - Ff teruglezen..... (dossiervorming)

Bericht door Twain »

cvw schreef:En dan gelijk deze, van een week later, er ook maar bij. :)

Het aanbidden van cees is inmiddels landelijk geworden :wha:
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: 8G V6-24 CvW - Ff teruglezen..... (dossiervorming)

Bericht door marksanne »

Hahaha, nice Cees!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: 8G V6-24 CvW - Ff teruglezen..... (dossiervorming)

Bericht door KNOEI 8G »

Die laatste had ik ook gemist, Nice! :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
MD
Berichten: 1689
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:23
Provincie: Noord-Holland

Re: 8G V6-24 CvW - Ff teruglezen..... (dossiervorming)

Bericht door MD »

Lache !!!!
Leuk om te lezen
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder

Co-founder of galantfans
Gebruikersavatar
SisterOfMercy
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
Provincie: Zuid-Holland

Re: 8G V6-24 CvW - Ff teruglezen..... (dossiervorming)

Bericht door SisterOfMercy »

cvw schreef:Nu al weer een maandje uit de winkel en dus niet meer in de verkoop verkrijgbaar. Tijd om het 8G dossier alhier aan te vullen. :lol: 8-)
Leuk artikel! Alleen een beetje jammer dat je op dezelfde pagina staat als iemand die in een frans krot rijdt en overwoog om een italiaans krot aan te schaffen. Hoe fucking geestelijk gehandicapt moet je zijn om een 'grande punto'* te willen hebben?

*grande shitzooi als je het mij vraagt.
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: 8G V6-24 CvW - Ff teruglezen..... (dossiervorming)

Bericht door cvw »

Jonguh, dat toont alleen maar aan wat de kwaliteit van onze diamanten is. :wha: ;)
Bewaar dat medelijden maar voor die andere persoon. Die staat, met zijn kwalitatief slechte producten, op dezelfde pagina als zo'n Japanse klassebak. :yes:
Gebruikersavatar
cvw
Berichten: 1000
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:04
Provincie: Gelderland

Re: 8G V6-24 CvW - Beetje mank.

Bericht door cvw »

Afgelopen vrijdag en zaterdag heb ik alle wielkasten (maar weer eens) schoongemaakt. Wat een bagger komt daar uit. Keer op keer haal je een blik (behorend bij die stoffer) zand en puin uit die kuip. :(
Vooral op de delen van de wielophanging blijft veel zand en troep liggen. De moeite waard dus om te doen. :yes:
Gelijk de veren schoon gemaakt zodat je weer kunt zien dat die dingen geel van kleur zijn. En natuurlijk de kans gegrepen om de bodemplaat van de Galant na te lopen en te checken. Viel me niet tegen hoor. Een paar plekjes preventief bijgewerkt met tectyl zodat de beschermlaag weer stevig genoeg is.

Maar........... de rechter voorschokdemper vertrouwde ik niet. De stang en bovenkant van de demperpoot waren vettig. Niet zoals het hoort. :no: Die heb ik dus goed schoongemaakt en gisteren nogmaals gecontroleerd. En helaas weer vettig. Einde oefening dus voor deze Monroe en datzelfde geldt voor het pootje aan de linkervoorkant. Woensdag wordt er een vers setje dempers onder geplaatst. Beter nu dan op een veel later moment want dat kost me geheid een setje voorbanden (en die zijn pas een maandje oud).

Als je dat weet, en je let er extra op, dan voel je het ook; onrust in dat voorwiel en zeker op hogere (illegale :lol: ) snelheden. Na ja, we gaan naar Zandvoort met verse voorpoten. :wha:
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: 8G V6-24 CvW - Beetje mank.

Bericht door Lowlands »

Hoe weet je dat ze vers zijn?Ze kunnen wel een paar jaar in het magazijn hebben gelegen.... :uhu:
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Plaats reactie

Terug naar “(8G) Showcase”