lidl acculader

Voor algemene (niet specifiek voor een type Galant) info en vragen over techniek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

lidl acculader

Bericht door Twain »

Ok, ik heb een tijdje terug een acculader gekocht bij de Lidl voor 19,99
bij deze post ik mijn bevindingen

Afbeelding

eerst de verpakking:

het doosje is echt gemaakt van prut karton, die zal het dus nooit heel lang uithouden

De gebruiksaanwijzing

Deze zul je echt moeten lezen, een verkeerde laad methode is zo gekozen bij dit apparaat. maar de Nederlandse handleiding is erg duidelijk. en de meeste info is te vinden op blz 20/21

Het laadapparaat zelf:

De accu klemmen voelen beter aan dan dat ze eruit zien, het laadsnoer wat ze hebben gebruikt had nog iets soepeler gemogen en is met 1,5 meter misschien net wat aan de korte kant. maar zeker lang genoeg om veilig op de grond te staan en de accu te laden wanneer deze zich nog in de auto bevind. voor het netsnoer is het eigenlijk het zelfde verhaal, had wat langer gemogen , maar is lang genoeg om op een normale manier te kunnen gebruiken.
de besturing van alle fucties gebeurd door 1 mode knop, 1 keer drukken = volgende fuctie
de fucties zijn

6v laden (7,3v/0,8A)
12v motor accu's (14,4v/0,8A)
12v auto accu's (14.4v/3.8A)
12v laden onder koude omstandigheden (14,7v/3,8A)

Ik heb voor de test een accu gebruikt die geheel leeg was getrokken door het lampje in de kofferbak (vraag me niet hoe) de spanning die de multimeter aangaf was niet meer dan een enkele volt. bij aansluiten gaf het laadapparaat aan dat het een 6v accu moest zijn.. in de hoop dat het apparaat daarna over zou kunnen stappen naar de 12 volt stand bleek ongegrond. ik had een andere lader nodig om vanaf 6 volt tot boven de 7,5 te komen waarna de acculader weer wel netjes zijn werk kon doen. waarom het niet werkte weet ik niet zeker. ik denk omdat de accu die ik gebruikte extreem leeg was en van behoorlijk grote capaciteit. volgens het boekje zou de lader tussen de 7 en 10,5 volt in de 12 volt druppelstand moeten gaan. de lader kreeg helaas de accu niet boven de 6 volt geladen, wellicht was ik te ongeduldig dat kan natuurlijk ook.
Tijdens het laden wordt het apparaat warm, maar niet overdreven, ook is het apparaat stil. wanneer het laadprogramma klaar is schakelt hij zich netjes over in de druppelstand.

Al met al een geslaagde aankoop voor slechts 20 euro. en zeer geschikt om auto's/motoren in de stalling mee bij te laden.
of het apparaat ook geschikt is om op sterven na dode accu's weer tot leven te wekken... dat denk ik niet, maar nogmaals, misschien was ik te ongeduldig.
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
Lowlands
Berichten: 1975
Lid geworden op: 11 mar 2012, 11:18
Provincie: Flevoland

Re: lidl acculader

Bericht door Lowlands »

Is niet veel hoor,3,8 amp.Ik heb thuis een 6 amp ding,en als mijn accu leeg is dan moet ik toch tot de volgende dag wachten wil hij helemaal vol zijn.Nou zit hier ook geen stroommeter op,dus je kan nooit zien of de accu nog wel goed is.Want dan blijft hij maximaal stroom trekken..Of hij trekt helemaal geen stroom..
Nou is dat ding van mij tig jaar oud,helemaal zonder intelligentie...
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
janmitsv6
Berichten: 301
Lid geworden op: 13 mar 2012, 15:00
Provincie: Drenthe

Re: lidl acculader

Bericht door janmitsv6 »

Lidl heeft soms best wel leuk gereedschap voor weinig geld , zelfde bij de Aldi,, heb vorig jaar bij de Aldi zo,n startjumper gekocht,,,afgelopen winter best een paar keer gebruikt,,,,nee niet voor de galant maar voor de BMW...Opel....peugeot van de buren in in onze straat en ding werkt perfect. Zit een compressor op en noodlamp plus een aansluiting voor 12 volt,,,59.95 dus toppie.
Gebruikersavatar
foks
Berichten: 1519
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:08
Provincie: Zuid-Holland

Re: lidl acculader

Bericht door foks »

ja ik heb van de week daar een hydraulische krik gekocht. Leek me ook handig.
Een acculader had ik al ;) Leuke review! Om de zoveel tijd komen die dingen weer terug in het assortiment.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: lidl acculader

Bericht door Twain »

foks schreef:ja ik heb van de week daar een hydraulische krik gekocht. Leek me ook handig.
Een acculader had ik al ;) Leuke review! Om de zoveel tijd komen die dingen weer terug in het assortiment.
dat ding paste niet bij mij onder de wagen... maar ff een tipje.. die dingen zaken vrij snel naar beneden.. dus voor een wiel wisselen prima.. maar ga niet tussendoor koffie drinken zonder hem op een pootje oid te zetten
... ken een paar mensen die even iets gingen halen en toen ze terug kwamen stond de wagen op de grond, kan een slechte partij geweest zijn natuurlijk :uhu:
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: lidl acculader

Bericht door KNOEI 8G »

had mijn eerste (van carpoint) ook na korte tijd, deze teruggebracht naar de Formido en de vervanger doet 't perfekt!!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Techniek”