Versnellingsbak issue

Voor algemene (niet specifiek voor een type Galant) info en vragen over techniek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
florizz22
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 mar 2012, 22:41

Versnellingsbak issue

Bericht door florizz22 »

Waar ik al bang voor was met deze auto (daar was de prijs ook naar) gebeurde bij de dealer....

'Slecht nieuws meneer de Gooijer'

Er bleek bij de proefrit (bij de verkoper) een naar geluid in de auto te zitten,
Hij zei dat het niet in de wiel lager kon zitten want die waren vervangen. Dus ik toch maar
met goeie hoop en een kofferbak geluk naar de Mitsu Dealer hier in Oss. Een monteur een rondje mee laten
rijden en zijn oordeel aanhoren.
De druklagers waren versleten en ook werd mij sterk geadviseerd de hele versnellingsbak te vervangen met de drukgroep.
Ik zal morgen even een HD filmpje maken en uploaden op youtube, zodat jullie ook mogen oordelen.
Ik ben een verdomde leek in sleutelen maar vroeg mij toch af of het goedkoper is om dit zelf te doen of te laten?
Mocht ik dit zelf aan willen gaan doen dan voel ik mij denk ik sterker in mijn schoenen staan als er iemand met verstand van zaken(ervaring)
van het forum zou willen assisteren. Ik ben hierin de beroerdste niet en ik ben daarvoor best bereid diegene daarin financieel tegemoet te komen.

Het volgende wat mijn ervaring is met de auto is:
Hij rijdt en schakelt prima ik heb geen moeite met de versnellingen of terugschakelen. Het is alleen wanneer de aandrijfas belast wordt hoor je een
schrapend geluid alsof de uitlaat over de vloer schuurt. Maar zoals gezegd morgen een filmpje!

Kmstand : 183000+-
Alle steun en info welkom! :D
alvast bedankt
gr floris d g
Carpe Diem
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Versnellingsbak issue

Bericht door Twain »

join the club... 9 tegen 10 dat bij jou ook de priseaslager kapoet is (dat is een lager in de versnellings bak.. ) op het moment dat je die moet vervangen moet dus heel die bak eruit en kan je net zo goed ook meteen een nieuwe koppeling +drukgroep plaatsen.

marksanne heefteen mooi topic over het vervangen van die lager... zowel hij als ik moeten binnen kort de bak geheel reviseren.. en ja het is heel goed zelf te doen. ik weet niet of je in de buurt woond maar er zijn genoeg mensen die je wel een beetje kunnen helpen.
het is wel handig om lid te worden van een sleutelclub oid.. daar kan je meestal dingen als een motortakel en assteunen lenen
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Versnellingsbak issue

Bericht door KNOEI 8G »

Heb bij mij ook alle lagers van de bak moeten vervangen..... Heb het zelf uitbesteed aan MD-performance die gasten weten daar wel raad mee!
Afbeelding
Gebruikersavatar
florizz22
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 mar 2012, 22:41

Re: Versnellingsbak issue

Bericht door florizz22 »

@ Twain het is dus een bekend fenomeen:(
Maar ik kom uit Oss maar ik vind het geen punt om wat km te rijden, t is alleen wel dat ik het graag wil laten doen bij mensen die ik
waarschijnlijk nog vaker ga zien;)
Heb je zo wat sleutelclub die je kan aanbevelen? Ik ben er erg nieuwsgierig naar

Ik hoop dat MD mee leest.....:P
Carpe Diem
Gebruikersavatar
Twain
Berichten: 2995
Lid geworden op: 08 mar 2012, 08:03
Provincie: Zuid-Holland

Re: Versnellingsbak issue

Bericht door Twain »

jawel... maar die is in schiedam LOL maar bijna elke grote stad heeft er wel een of 2 .. je moet dan denken aan een club die is ontstaan voor personeel van een groot bedrijf. vaak zijn die bedrijven al weer falliet maarbestaat de club nog.. je moet er wel voor de straat op en vragen, de meeste van die clubs zijn niet of nouwelijks op internet actief.
Awesomeness = Verveling x Talent
Gebruikersavatar
florizz22
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 mar 2012, 22:41

Re: Versnellingsbak issue

Bericht door florizz22 »

Eergisteren is de versnellingsbak incl koppelingsplaat vervangen, duure grap allemaal maar het was wel nodig, er bleek ongv. 6 liter olie in de bak te zitten waardoor de koppelingsplaat dus ook vervangen moest worden.
Kan ik eindelijk naar tevredenheid in me motion rondrijden.


Afbeelding
Carpe Diem
Gebruikersavatar
menno3x8g
Berichten: 2404
Lid geworden op: 07 mar 2012, 20:21
Provincie: Groningen

Re: Versnellingsbak issue

Bericht door menno3x8g »

Dus weer goed voor vele kilometers!
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Gebruikersavatar
KNOEI 8G
Berichten: 2900
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:45
Provincie: Noord-Brabant

Re: Versnellingsbak issue

Bericht door KNOEI 8G »

Die ziet er niet zo fris uit idd.... Maar nu weer vol vertrouwen kilometers maken!! :agree:
Afbeelding
Gebruikersavatar
florizz22
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 mar 2012, 22:41

Re: Versnellingsbak issue

Bericht door florizz22 »

Zeker, een pak van me hart en een rib uit me lijf ;-)
Carpe Diem
Gebruikersavatar
marksanne
Berichten: 3497
Lid geworden op: 05 mar 2012, 13:11
Provincie: Zuid-Holland

Re: Versnellingsbak issue

Bericht door marksanne »

6 LITER OLIE?!!! Ik weet niet of die versnellingsbakken van een GDI zo enorm verschillen van een 4-cyl of een V6, maar daar gaat rond de 2.5L in!
Is het door een Mitsubishi garage gedaan of een universele? Als het een universele is geweest, dan durf ik er geld op te zetten dat ze de verkeerde versnellingsbakolie erin hebben gedaan. Waarschijnlijk wel 75W-90, maar waarschijnlijk NIET de VEREISTE vol-synthetische versie. Half synthetische versnellingsbakolie is NIET correct! Ookal voelt het misschien nu allemaal prima, neem het risico niet dat je over een tijdje alsnog ellende krijgt door zoiets 'simpels' als dit. Als het niet op de factuur vermeld staat, vraag het dan na bij de garage. Deze versnellingsbakken kunnen echt heel wat aan, maar de juiste olie is waar het in veel gevallen (letterlijk) op stukloopt.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Gebruikersavatar
florizz22
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 mar 2012, 22:41

Re: Versnellingsbak issue

Bericht door florizz22 »

Op de factuur van de mitsu dealer staat : Versn. bak olie sp1051
[External Link Removed for Guests]
Op de versnellingsbak heb ik wel 3 maanden garantie meegekregen. Is deze olie goed of...

De vorige eigenaar wist ook verder niet hoe er zoveel olie in had kunnen zitten, hij heeft hem maar 5 maanden in zijn bezit gehad, maar
het zal vast niet door een dealer gedaan zijn!
Carpe Diem
Gebruikersavatar
MD
Berichten: 1689
Lid geworden op: 07 mar 2012, 17:23
Provincie: Noord-Holland

Re: Versnellingsbak issue

Bericht door MD »

lees het nu pas.
maar in de gdi gaat net zoveel olie als de rest.
en ik heb het bijna bij elke galant al gehad de lager.
volgens mij alleen de gdi nog niet(denk ik).
maar gelukkig dat hij weer tuft.
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder

Co-founder of galantfans
Plaats reactie

Terug naar “Techniek”