8G V6 'monster' - de finale
Re: 8G V6 'monster' - custom sleepoog en ABS ring
Hmm dat ze dat eigenlijk niet standaard hebben gedaan zoiets, is toch handiger als t kapje onder je bumper eraf halen enz
Normaal lijkt me zoiets toch wel sterk, een BMW enzo heeft zelfde soort schroef verbinding
Let alleen wel dat er geen vuil en vocht bijkan of je hebt binnen een tijdje dat t schroefdraad niet meer gangbaar is
Lekker bezig met klussen zo iig top
Normaal lijkt me zoiets toch wel sterk, een BMW enzo heeft zelfde soort schroef verbinding
Let alleen wel dat er geen vuil en vocht bijkan of je hebt binnen een tijdje dat t schroefdraad niet meer gangbaar is
Lekker bezig met klussen zo iig top
Re: 8G V6 'monster' - achterwiellager
Van de week klaagde Carolien (alweer?!) en na zelf een ritje te hebben gemaakt kon het niet anders zijn dat dat er ergens een kogel, stang of lager speling moest hebben.
De schuldige was snel gevonden: het linker achterwiellager. Snel een vervanger van zolder gehaald en gemonteerd. Testritje: yes. Geen vaag gewiebel meer in het stuur!
Km stand: 243000
De schuldige was snel gevonden: het linker achterwiellager. Snel een vervanger van zolder gehaald en gemonteerd. Testritje: yes. Geen vaag gewiebel meer in het stuur!
Km stand: 243000
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
- galantrijder
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 07 aug 2012, 20:58
- Provincie: Noord-Holland
Re: 8G V6 'monster' - achterwiellager
Hahaha heeft ie gewoon op voorraad!!!marksanne schreef:Snel een vervanger van zolder gehaald en gemonteerd.
8G 2.5 V6 Elegance BJ 2000
Re: 8G V6 'monster' - achterwiellager
haha, dat heb je handig opgelost.
Op naar de 300.000!
Op naar de 300.000!
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: 8G V6 'monster' - achterwiellager
Ik dacht exact hetzelfde. Hij noemt dit wel het zolderTJE, maar ik geloof het ondertussen allang niet meer. Alles van een Galant ligt daar op voorraad, bij voorkeur in 3-voud.johnny83 schreef:Hahaha heeft ie gewoon op voorraad!!!marksanne schreef:Snel een vervanger van zolder gehaald en gemonteerd.
Goed en snel geregeld Mark.
Re: 8G V6 'monster' - achterwiellager
Om echo wiskey (Erik) te qoute..
"JA... maar je vertelde er niet bij dat het 3 verdiepingen had!!"
"JA... maar je vertelde er niet bij dat het 3 verdiepingen had!!"
Awesomeness = Verveling x Talent
Re: 8G V6 'monster' - achterwiellager
Heb je wel eens op foto's van zijn garage die balklaag bekeken? Die kan een ton/m2 hebben...Twain schreef:Om echo wiskey (Erik) te qoute..
"JA... maar je vertelde er niet bij dat het 3 verdiepingen had!!"
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: 8G V6 'monster' - lekker gecruised op de autobahn
Vorige week heb ik met Carolien een week 'winter' sport gevierd in Oostenrijk (St. Anton/Lech). Het had evengoed een zomervakantie kunnen zijn, zoveel zon en warmte dat we hebben gehad De winterbanden (die toch al nergens voor nodig zijn geweest deze 'winter') hebben weer 2000km slijtage extra opgelopen, maargoed, het waren in ieder geval probleemloze ritjes heen en terug. Op de autobahn lange stukken flink kunnen cruisen op hoge snelheid en het is me opnieuw opgevallen hoe weinig extra benzine dit motortje verbruikt als je honderden kms rond de 180km/u rijdt! Ongelofelijk! Dat is echt heel anders in de VR2 waar het verbruik duidelijk stijgt als je lang doortrapt.
Met een volgeladen auto, langdurig (hoewel meestal wel vrij vast) op hoge snelheid rijden en toch een verbruik van tussen de 1:10 en 1:11 vind ik echt heel erg netjes! In totaal 3x getankt, terwijl we begonnen met een volle tank waar nog maar enkele tientallen kms mee mee gereden was in NL. Wat een toppertje.
Slechts 1 ongemakje gehad: op de dag voordat we terugreden bleek de accu niet meer krachtig genoeg om de motor aan te slingeren. Hij was niet totaal leeg, maar een week ongebruikt was blijkbaar teveel. Ik moet even goed nakijken of de accu richtig 'op' begint te raken of dat het sluipstroomverbruik toch aan de te hoge kant is. Een week zonder starten vind ik eigenlijk wel het minimum waarop ik wil kunnen vertrouwen.
Met een volgeladen auto, langdurig (hoewel meestal wel vrij vast) op hoge snelheid rijden en toch een verbruik van tussen de 1:10 en 1:11 vind ik echt heel erg netjes! In totaal 3x getankt, terwijl we begonnen met een volle tank waar nog maar enkele tientallen kms mee mee gereden was in NL. Wat een toppertje.
Slechts 1 ongemakje gehad: op de dag voordat we terugreden bleek de accu niet meer krachtig genoeg om de motor aan te slingeren. Hij was niet totaal leeg, maar een week ongebruikt was blijkbaar teveel. Ik moet even goed nakijken of de accu richtig 'op' begint te raken of dat het sluipstroomverbruik toch aan de te hoge kant is. Een week zonder starten vind ik eigenlijk wel het minimum waarop ik wil kunnen vertrouwen.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G V6 'monster' - lekker gecruised op de autobahn
Ennuh? Lekker bruin gebakken daar?
Ja, herkenbaar dat verbruik. Zolang je met de V6 op de cruise maar (ruim) onder de 200km/h blijft, is ie ongelooflijk zuinig. Dat slaat in rap tempo over naar knap dorstig als je de 200km/h nadert of overschrijdt...
Maar ik moet zeggen dat Meany met de rechter cruise-voet op 160km/h ook nog net 1:10 weet te halen. Toch niet verkeerd, vind ik.
En wat je accu betreft: mee eens. Meany staat tegenwoordig zomaar drie weken stil. Met alarm (en daardoor 13mA kruipstroom) start ie na drie weken alsof ie gister nog gelopen heeft. Ook afgelopen 'winter'.
Ja, herkenbaar dat verbruik. Zolang je met de V6 op de cruise maar (ruim) onder de 200km/h blijft, is ie ongelooflijk zuinig. Dat slaat in rap tempo over naar knap dorstig als je de 200km/h nadert of overschrijdt...
Maar ik moet zeggen dat Meany met de rechter cruise-voet op 160km/h ook nog net 1:10 weet te halen. Toch niet verkeerd, vind ik.
En wat je accu betreft: mee eens. Meany staat tegenwoordig zomaar drie weken stil. Met alarm (en daardoor 13mA kruipstroom) start ie na drie weken alsof ie gister nog gelopen heeft. Ook afgelopen 'winter'.
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: 8G V6 'monster' - lekker gecruised op de autobahn
toptip van Sisterofmercy: ding ergens een half uurtje op de verwarming zettenmarksanne schreef:Slechts 1 ongemakje gehad: op de dag voordat we terugreden bleek de accu niet meer krachtig genoeg om de motor aan te slingeren.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: 8G V6 'monster' - lekker gecruised op de autobahn
Mooi Mark, dat de "winter"sport vakantieweek geslaagd was.
Gelukkig hebben jullie wat mooi weer mee genomen deze kant uit. Waarvoor dank. En nu snel die winterbanden onder de Galant uit halen.
Gelukkig hebben jullie wat mooi weer mee genomen deze kant uit. Waarvoor dank. En nu snel die winterbanden onder de Galant uit halen.
Re: 8G V6 'monster' - lekker gecruised op de autobahn
Je kan er natuurlijk ook Xenon lampen in zetten,scheelt toch hoor,35 watt per lamp i.p.v. 55 watt!Als je die inderdaad nog niet hebt natuurlijk..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: 8G V6 'monster' - lekker gecruised op de autobahn
Ik heb een paar weken terug een setje Xenon HID's binnengekregen voor het volgende ombouwproject inderdaad Joop. Maar... het maakt natuurlijk niets uit bij stilstaan. (uiteraard scheelt het wel dat de accu tijdens het rijden minder zwaar wordt belast dankzij Xenon, waardoor de accu voller kan zijn na korte stukjes rijden en dan weer stilstaan).
Over leegloop gesproken: ik heb nu ook de deur-lampjes in de voorste deuren onderin vervangen door LED varianten. Dezelfde gaan ook in de kentekenverlichting. Die zijn dus ook vervangen. En opnieuw heb ik mazzel: mooie 'normale' lichtkleur, dus perfecte vervanger voor de gloeilampjes. Minder verbruik, minder vaak stuk
Over leegloop gesproken: ik heb nu ook de deur-lampjes in de voorste deuren onderin vervangen door LED varianten. Dezelfde gaan ook in de kentekenverlichting. Die zijn dus ook vervangen. En opnieuw heb ik mazzel: mooie 'normale' lichtkleur, dus perfecte vervanger voor de gloeilampjes. Minder verbruik, minder vaak stuk
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G V6 'monster' - lekker gecruised op de autobahn
Stil staan en licht aan maakt wel uit..
Doe rustig aan,ben ik zelf ook de hele dag druk mee...
Re: 8G V6 'monster' - JDM HID projector koplampombouw
Tussendoor heb ik een setje JDM koplampen weer omgebouwd naar 2x HID Xenon projectors, eigenlijk in de basis gelijk aan de 'terminator' koplampen die nu in de VR2 zitten, alleen heb ik niets gedaan met de kleur van de reflectors. Alles is dus 'gewoon' chroom.
De projectorlenzen met Xenon (4300K kleurtemperatuur weer) hebben ook weer angel-eye ringen. Die geven gewoon wit licht, maar ik heb de bovenkantjes afgeplakt zodat ze niet zo'n verbaasde, open blik hebben, maar een meer geknepen-ogen-look, wat effe wat bozer staat. achter de lenzen zit weer zo'n rode CCFL ring die 'voor de show' rood licht kan uitstralen wat een terminator-T800 look geeft.
Naast het aanpassen en modificeren van de reflectors om de 72mm diameter behuizing van de projectorlampen in te monteren heb ik ook de electrische hoogte-stelmotors toegevoegd aan het 'optiepakket', want als er zo'n leuk draaiwieltje in het dashboard zit, dan moet 'ie 't ook gewoon doen
Het werkelijk monteren gaat nog wel even duren, want ik wil opnieuw de boel netjes weggewerkt hebben de holte van de zijschermen zodat er in het motorruim zo min mogelijk 'rommel' is te zien.
De projectorlenzen met Xenon (4300K kleurtemperatuur weer) hebben ook weer angel-eye ringen. Die geven gewoon wit licht, maar ik heb de bovenkantjes afgeplakt zodat ze niet zo'n verbaasde, open blik hebben, maar een meer geknepen-ogen-look, wat effe wat bozer staat. achter de lenzen zit weer zo'n rode CCFL ring die 'voor de show' rood licht kan uitstralen wat een terminator-T800 look geeft.
Naast het aanpassen en modificeren van de reflectors om de 72mm diameter behuizing van de projectorlampen in te monteren heb ik ook de electrische hoogte-stelmotors toegevoegd aan het 'optiepakket', want als er zo'n leuk draaiwieltje in het dashboard zit, dan moet 'ie 't ook gewoon doen
Het werkelijk monteren gaat nog wel even duren, want ik wil opnieuw de boel netjes weggewerkt hebben de holte van de zijschermen zodat er in het motorruim zo min mogelijk 'rommel' is te zien.
- Bijlagen
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G V6 'monster' - JDM HID projector koplampombouw
Goed bezig weer! (Wanneer ook eens niet? )
Persoonlijk vind ik de clear/chrome uitvoering toch wel stiekem mooier smoelen dan de zwarte variant .
Persoonlijk vind ik de clear/chrome uitvoering toch wel stiekem mooier smoelen dan de zwarte variant .
// 1993-1997|E30 2.0 HB GLSi '89 \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
// 1997-2003|E50 2.0V6 HB GTi '94 \\
// 2003-2012|EA5A Greeny #1 '97 \\
// 2009-2016|EC5A VR4 Meany '98 \\
// 2011-2018|EA5A Greeny #2 '02 \\
// 2012->>>|Lexus IS250 '07 \\
// 2017->>>|Lexus GS300 '08| \\
Re: 8G V6 'monster' - JDM HID projector koplampombouw
En weer lekker bezig! (ik vind dan weer de zwarte versie mooier, maar het is maar goed dat smaken verschillen!)
Re: 8G V6 'monster' - JDM HID projector koplampombouw
Het moest er natuurlijk een keer van komen. En vandaag was het zover! Ik heb m'n mooie verse gestraalde en gespoten kleppendeksel gemonteerd!
Nu nog het gestraalde en blanke lak gespoten inlaatspuitstuk
Helaas rijdt de auto nu even niet door deze handeling, want de bougie afdichtringen dacht ik wel even over te zetten van het oude kleppendeksel naar de nieuwe. Eruit krijg je ze wel, maar terug erin niet Het rubber is wat verhard en opgezet lijkt het waardoor het absoluut onmogelijk is om ze terug te plaatsen. Eigenlijk ook weer niet zo erg, een setje verse rubbers kan natuurlijk geen kwaad. Het kleppendekselpakking zelf had ik wel een nieuwe voor liggen, maar nu ik dus nieuwe bougie-ringen heb moeten bestellen heb ik maar dircect 6 stuks besteld en een extra klepdekselpakking voor de achterste. Ik heb dan toch bezig, dan maar meteen alles fris en vers.
Maargoed, wel een beetje verrassend dat die rubbers gewoon niet meer herbruikbaar zijn (en dat al na 26x.000 km ).
Nu nog het gestraalde en blanke lak gespoten inlaatspuitstuk
Helaas rijdt de auto nu even niet door deze handeling, want de bougie afdichtringen dacht ik wel even over te zetten van het oude kleppendeksel naar de nieuwe. Eruit krijg je ze wel, maar terug erin niet Het rubber is wat verhard en opgezet lijkt het waardoor het absoluut onmogelijk is om ze terug te plaatsen. Eigenlijk ook weer niet zo erg, een setje verse rubbers kan natuurlijk geen kwaad. Het kleppendekselpakking zelf had ik wel een nieuwe voor liggen, maar nu ik dus nieuwe bougie-ringen heb moeten bestellen heb ik maar dircect 6 stuks besteld en een extra klepdekselpakking voor de achterste. Ik heb dan toch bezig, dan maar meteen alles fris en vers.
Maargoed, wel een beetje verrassend dat die rubbers gewoon niet meer herbruikbaar zijn (en dat al na 26x.000 km ).
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G V6 'monster' - JDM HID projector koplampombouw
Misschien zetten die rubbers met opzet uit, zodat het zekers afdicht?
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: 8G V6 'monster' - JDM HID projector koplampombouw
Zou kunnen Menno, maar dat ze met opzet zo hard worden betwijfel ik
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G V6 'monster' - JDM HID projector koplampombouw
Wel een productief dagje vandaag benieuwd hoe het nu onder je kap eruit ziet
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 8G V6 'monster' - vers klepdeksel en inlaatspruitstuk
Even uitgeleefd op de motor van het monster. Puur uiterlijk vertoon, maar het lag al veel te lang te liggen allemaal!
Een vers kleppendeksel aan de voorzijde en een heerlijk fris glasparel gestraald (en in de 2K blanke lak) gespoten inlaatspruitstuk.
Omdat je bij dit soort grappen toch wel even bezig bent om alles eromheen los te halen, heb ik ook meteen de 6 bougieschacht-africhtpakkingen/ringen vervangen. Die waren verhard en zeker niet meer zo soepel als dat je zou willen. Ook van beide kleppendeksels de pakking meteen vervangen natuurlijk, die waren ook behoorlijk hard. Niet zo vreemd ook, na ruim 260000 km.
De bougie-pakkingen had ik totaal verkeerd in m'n hoofd zitten, geen idee hoe die kronkel erin is gekomen, maar het ze zitten niet IN de ronde gaten van het kleppendeksel, maar ertegenaan. Je schuift ze eenvoudig op de bougieschacht, kleppendeksel er bovenop, alles aandraaien (3,4Nm, dus opnieuw blij met m'n nieuwe kleine momentsleuteltje) et voila. Klus geklaard!
Wat een verschil! Ik durf nu te beweren dat de motorruimte en het interieur de grootste pluspunten zijn van deze auto. En de wielen. De body moet natuurlijk nog de nodige liefde krijgen wil ie helemaal top zijn, maar ik ben er toch behoorlijk groots mee!
Een vers kleppendeksel aan de voorzijde en een heerlijk fris glasparel gestraald (en in de 2K blanke lak) gespoten inlaatspruitstuk.
Omdat je bij dit soort grappen toch wel even bezig bent om alles eromheen los te halen, heb ik ook meteen de 6 bougieschacht-africhtpakkingen/ringen vervangen. Die waren verhard en zeker niet meer zo soepel als dat je zou willen. Ook van beide kleppendeksels de pakking meteen vervangen natuurlijk, die waren ook behoorlijk hard. Niet zo vreemd ook, na ruim 260000 km.
De bougie-pakkingen had ik totaal verkeerd in m'n hoofd zitten, geen idee hoe die kronkel erin is gekomen, maar het ze zitten niet IN de ronde gaten van het kleppendeksel, maar ertegenaan. Je schuift ze eenvoudig op de bougieschacht, kleppendeksel er bovenop, alles aandraaien (3,4Nm, dus opnieuw blij met m'n nieuwe kleine momentsleuteltje) et voila. Klus geklaard!
Wat een verschil! Ik durf nu te beweren dat de motorruimte en het interieur de grootste pluspunten zijn van deze auto. En de wielen. De body moet natuurlijk nog de nodige liefde krijgen wil ie helemaal top zijn, maar ik ben er toch behoorlijk groots mee!
- Bijlagen
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G V6 'monster' - vers klepdeksel en inlaatspruitstuk
Nice and shiny!
- miss_laatjuh
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
- Provincie: Noord-Brabant
Re: 8G V6 'monster' - vers klepdeksel en inlaatspruitstuk
Lekker hoor
huidig MOTION met swapped V6 en CC
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
VR4 engine build voor de motion, en V6 swap completed
RIP 8G met EVO TME engine
en 6 donor galants verder
Co-founder of galantfans
- SisterOfMercy
- Berichten: 653
- Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:05
- Provincie: Zuid-Holland
Re: 8G V6 'monster' - vers klepdeksel en inlaatspruitstuk
Je 710-dopje zit op z'n kop!
Galant 6G LE [External Link Removed for Guests]
Re: 8G V6 'monster' - vers klepdeksel en inlaatspruitstuk
Fris en fruitig!
Re: 8G V6 'monster' - vers klepdeksel en inlaatspruitstuk
Even n vraagje over het interieurfilter.
Waar zit ie en hoe kom je er het snelst bij?
Vandaag een nieuwe besteld, morgen dus even monteren.
Het lijkt wel of er n hond onder de kap heeft gescheten!
Wat een verrotte lucht!
Waar zit ie en hoe kom je er het snelst bij?
Vandaag een nieuwe besteld, morgen dus even monteren.
Het lijkt wel of er n hond onder de kap heeft gescheten!
Wat een verrotte lucht!
- miss_laatjuh
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 14 mar 2012, 20:22
- Provincie: Noord-Brabant
Re: 8G V6 'monster' - vers klepdeksel en inlaatspruitstuk
scheelt een hoop als je je linker voet iets verder optilt tijdens het rijden
Re: 8G V6 'monster' - vers klepdeksel en inlaatspruitstuk
Om dit topic niet te vervuilen heb ik een how-to gemaakt Richard, zie: http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... =10&t=1972" onclick="window.open(this.href);return false;
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G V6 'monster' - vers klepdeksel en inlaatspruitstuk
Super Mark, bedankt!!!!!
Re: 8G V6 'monster' - lagerschalen... again?!
Gisteren heb ik de al weken in de Garage staande Galant maar 'ns verder geinspecteerd, nadat ik de keerring van de krusas had vervangen. Want nadat de distributieriem weer netjes op z'n plek zat en ik de motor liet draaien voor een minuutje of 10-15 bleef er toch een achtergrond-geluidje aanwezig. Een gemiddelde luisteraar zou het waarschijnlijk niet eens horen, zeker niet als de motorkap dicht zou zitten, maar ergens voelde het niet goed...
Dus carterpan, uitlaat-voorpijp, 2e laag carterpan eronder vandaan gehaald.
Hmm... in de metalen carterpan ijzerschilfers (met een magneet getest). Okee, alle lagerschalen van de drijfstangen bekeken en de meesten hadden geen prachtig glimmend oppervlak meer... hmmm.
Nog een beetje verder openmaken: de krukaslagerschalen bekijken...
Twee van de vier waren echt gehavend! Gloeiende gloeiende. Nu maar 'ns afwachten wat een complete set lagerschalen moet kosten, maar ik ben bang dat het niet kinderachtig zal zijn, mitsubishi kennende.
Pestzooi. Ik vraag me af wat ik / we verkeerd doen dat dit nu het 2e V6 blok is met lagerschade!
Dus carterpan, uitlaat-voorpijp, 2e laag carterpan eronder vandaan gehaald.
Hmm... in de metalen carterpan ijzerschilfers (met een magneet getest). Okee, alle lagerschalen van de drijfstangen bekeken en de meesten hadden geen prachtig glimmend oppervlak meer... hmmm.
Nog een beetje verder openmaken: de krukaslagerschalen bekijken...
Twee van de vier waren echt gehavend! Gloeiende gloeiende. Nu maar 'ns afwachten wat een complete set lagerschalen moet kosten, maar ik ben bang dat het niet kinderachtig zal zijn, mitsubishi kennende.
Pestzooi. Ik vraag me af wat ik / we verkeerd doen dat dit nu het 2e V6 blok is met lagerschade!
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G V6 'monster' - lagerschalen... again?!
Gaat lekker daar
Tja, je zit in het heilige der heiligen te werken.
Succes, hopelijk zijn die lagerschalen nog ergens te krijgen.
Tja, je zit in het heilige der heiligen te werken.
Succes, hopelijk zijn die lagerschalen nog ergens te krijgen.
6G's never die, they just get older...
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
1992 Galuönt Cøldy Spec 2.0L automatic
Re: 8G V6 'monster' - lagerschalen... again?!
Ik heb er nog twee, overnemen ?! Staan mij in de weg en sinds een week buiten...
Re: 8G V6 'monster' - lagerschalen... again?!
Da's weer balen. Respect voor je zoektocht. Nu nog een acceptabele oplossing en theorie waarom dit stuk gaat.
Galant bijv.naamw. Uitspraak: [xaˈlɑnt] (van mannen) erg vriendelijk en beleefd tegen vrouwen. Voorbeeld: `Hij kuste haar galant de hand.`
Re: 8G V6 'monster' - lagerschalen... again?!
Stukgaan ?! Verkeerde Olie gebruiken... Maar das zo maar mijn gedachte erbij...
Lange tijd te dikke olie gebruiken, en dan een liefhebber die erin gooit wat erin moet, maar dan is het kwaad al geschied.
Lagers hebben al schade opgelopen, alleen door die dikke smurrie nooit opgevallen. Juiste viscositeit erin en ze gaan naar de (hoorbare) haaien.
Ik weet het, het is ook maar mijn theorie erover. Heb het namelijk zelf een keer meegemaakt, en dit was zo'n beetje de enige conclusie die ik daaruit kon halen.
Lange tijd te dikke olie gebruiken, en dan een liefhebber die erin gooit wat erin moet, maar dan is het kwaad al geschied.
Lagers hebben al schade opgelopen, alleen door die dikke smurrie nooit opgevallen. Juiste viscositeit erin en ze gaan naar de (hoorbare) haaien.
Ik weet het, het is ook maar mijn theorie erover. Heb het namelijk zelf een keer meegemaakt, en dit was zo'n beetje de enige conclusie die ik daaruit kon halen.
Re: 8G V6 'monster' - lagerschalen... again?!
Wat Raymond noemt is ook de enige logische verklaring die ik kan bedenken... ik denk dus dat ik voor het volgende motorblok niet meer al teveel ga proberen te verwennen (intern) en eenvoudiger (maar heul niet zo verkeerde) MPM olie erin ga knikkeren. Als het volgende motorblok het 10.000 km probleemloos doet, dan wil ik tegen die tijd wel 'ns kijken of ik misschien toch weer wat anders aandurf. Het blijft wazig, want ik weet dat ook Erik (van wie het huidige wisselblok was) er al Amsoil olie indeed. Hoeveel km hij er totaal mee heeft gereden voor hij de VR4 motor erin bouwde weet ik niet, maar ik vrees dat de eerdere eigenaren al steken hebben laten vallen waardoor het een kwestie van tijd werd. Anyway, effe door deze zure appel heenbijten.
owning the first Galant VR2 in NL since 2006 (project VR2)
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
owning Galant VR4 1996 cold-spec / full spec (project Racepaard)
---co-founder of GalantFans---
Re: 8G V6 'monster' - lagerschalen... again?!
Ai... Das zuur! Ik ben benieuwd wat die schalen mogen gaan kostten.
Re: 8G V6 'monster' - lagerschalen... again?!
Da's niet zo mooi Mark
BMW e46 328
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Rip: 8g galant v6 http://www.galant-fans.nl/forum/viewtop ... f=11&t=379" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 8G V6 'monster' - lagerschalen... again?!
Shit happens!
Maar dit verhaal gun je je vijand niet eens!
Maar dit verhaal gun je je vijand niet eens!